Sök:

Sökresultat:

198 Uppsatser om Android - Sida 2 av 14

Vilken standardkryptering är mest varaktig? : - Tester avseende några mobila operativsystems kryptering av filer och innehåll

Är det möjligt att förlita sig på att de smarta mobiler som utnyttjar operativsystem bestående av Android, iOS eller Windows Phone, håller informationen skyddad från spridning om enheten blir stulen eller förläggs? Det här arbetet innefattar undersökandet av medföljande krypteringar för skydd av filer och dess innehåll på ett antal smarta mobiler som kör något av operativsystemen Android, iOS eller Windows Phone.En undersökning där resultatet blev att samtliga testade system är tämligen säkra utifall rätt förutsättningar finns tillhands, samt att mest varaktigast krypteringsalgoritmer innehas av Windows Phone i form av algoritmerna HMACSHA1 och HMACSHA256..

Applikationsutveckling baserad på mobilkameran

Mobile application demands a lot of attending to the program code. There are lots of different development platforms that can be used for development. Not only for the specific operating system there are also lots of different cross-platforms that should minimize the amount of program code. This report is comparing the way of creating an Android application in the cross platform Xamarin versus in the platform Eclipse using the Android plugin. It contains a part about the architecture of Android and its functions.

ByggletMobil : En Android applikation för byggbranschen

Den digitala tekniken utvecklas till olika användningsområden och antal mobila applikationer blir fler och fler både för privatlivet och yrkeslivet. Nu vill projektets uppdragsgivare Bygglet AB expandera mot den mobila marknaden med sin affärsidé. Företaget Bygglet AB arbetar i huvudsak mot byggbranschen och tillhandahåller det webbaserade projekthanteringsverktyget Bygglet.Denna uppsats behandlar examensarbetet med prototypen mobilapplikationen ByggletMobil. Rapporten innefattar både teoretisk och praktisk bakgrund, arbetet med implementationen och en motivation till att denna typ av digital teknik behövs inom byggnadsområdet..

Utveckling av mobilapplikation för övervakning och larmhantering

Netadmin Systems är ett Linköpingsbaserat IT-företag där huvudprodukten NETadmin är ett Operation support system/Business support system (OSS/BSS) som i huvudsak används i öppna nät för bl.a. kund- och lagerhantering, provisionering, övervakning och ärendehantering. Ett växande behov finns att göra det möjligt att använda övervakningssystemet via mobila enheter för att kunna felsöka och hantera driftstörningar effektivt.Syftet med rapporten är att undersöka hur övervakningssystemet kan göras tillgängligt på Android samt att ta fram en prototypapplikation för hantering av grundläggande övervakning. Genom fallstudien som har genomförts har slutsatsen dragits att Netadmin API är lämpligt för kommunikation via mobila enheter men att API behöver vidareutvecklas med ytterligarefunktioner. De viktigaste av dessa har implementerats och arbetet har även mynnat ut i en applikationsprototyp för Android.Genom utvecklingen av denna applikation ges Netadmins kunder möjlighet att hantera övervakningssystemet via mobila enheter..

Matbudgetapplikation

Flera nya tjänster som Mina utgifter och Smartbudget vittnar om ett tilltagande intresse bland konsumenter att planera sin ekonomi. Matvaror utgör en stor del av det genomsnittliga hushållets budget och är därmed en kostnadspost som kan göra stor skillnad i hushållets ekonomi.Detta examensarbete ska undersöka möjligheten att jämföra matvarors pris på olika affärer med hjälp av en Android-applikation och genom att fotografera texten på kvitton. Texten kommer sen processas och sorteras för att få ut nödvändig data som sen kan sparas undan i en databas. Färdiga Algoritmer och OCR-motorer har utvärderats och implementerats i applikationen direkt genom så kallade C-Bibliotek. Dessa gör det möjligt att utan större problem vidareutveckla applikationen för iOS eller Windows Phone.Projektet och Android-applikationen visar på möjligheterna att använda färdiga C-bibliotek samt telefoners kamera för att enkelt sålla ut och spara undan den informationen som är relevant för konsumentens del..

Vengeful Vikings Ett strategispel till Android

Rapporten behandlar utvecklandet av en spelidé för ett turordningsbaserat strategispelmed fokus på flerspelarläge över nätverk, samt hur idén implementeras till plattformenAndroid. Rapporten kommer fortsättningvis även att dokumentera och beskriva hurarbetet med att uppnå syftet att utveckla ett turordningsbaserat strategispel uppfylls.Utöver detta kommer rapporten dessutom att behandla studier av liknande spel för olikaplattformar. Utvecklingen i detta projekt sker genom en agil arbetsprocess som kommeratt beskrivas samt diskuteras. Resultatet av projektet är en fungerande betaversion avVengeful Vikings, ett turordningsbaserat strategispel unikt anpassat för att användas på Android..

En studie i kodkvalitet vid applikationsutveckling för Android

De senaste åren har en ny form av mjukvaruprodukt vuxit fram, nämligen denmobila applikationen till smarta telefoner med operativsystemen Android och iOS.En del applikationsprojekt blir kampanjer på några veckor medan en del blir långlivadeapplikationer som lever över flera år.Jag har själv arbetat med applikationer som har mer än ett år gammal kodbas. Förutvecklare är det lätt att vara noggranna med enhetstester och designval i börjanav ett projekt, men när fler personer deltar och kodbasen växer blir det lätt dåligkodhygien.Mitt fokusområde för den här rapporten handlar om vad Android-programmerarekan göra för att bibehålla god kodkvalitet över ett långlivat Androidprojekt. Hur brafungerar tidigare kända kvalitetsprinciper och utvecklingsprocesser? Arbetet ärbaserat på en intervjustudie med svenska utvecklare inom mobilbranschen..

MeasureApp : Utveckling av en Android-applikation fo?r ma?tning och kartvisning med hja?lp av GPS

The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.

IT­-Forensisk undersökning av flyktigt minne : På Linux och Android enheter

Att kunna gör en effektiv undersökning av det flyktiga minnet är något som blir viktigare ochviktigare i IT-forensiska utredningar. Dels under Linux och Windows baserade PC installationermen också för mobila enheter i form av Android och enheter baserade andra mobila opperativsy-stem.Android använder sig av en modifierad Linux-kärna var modifikationer är för att anpassa kärnantill de speciella krav som gäller för ett mobilt operativsystem. Dessa modifikationer innefattardels meddelandehantering mellan processer men även ändringar till hur internminnet hanteras ochövervakas.Då dessa två kärnor är så pass nära besläktade kan samma grundläggande principer användas föratt dumpa och undersöka minne. Dumpningen sker via en kärn-modul vilket i den här rapportenutgörs av en programvara vid namn LiME vilken kan hantera bägge kärnorna.Analys av minnet kräver att verktygen som används har en förståelse för minneslayouten i fråga.Beroende på vilken metod verktyget använder så kan det även behövas information om olika sym-boler. Verktyget som används i det här examensarbetet heter Volatility och klarar på papperet avatt extrahera all den information som behövs för att kunna göra en korrekt undersökning.Arbetet avsåg att vidareutveckla existerande metoder för analys av det flyktiga minnet på Linux-baserade maskiner (PC) och inbyggda system(Android).

Att skapa grunden tillkassasystemsapplikationer för Android : Undersökande arbete samtimplementation

This paper was made together withTechPay AB, by their request.The dissertation has been divided into two separate parts; one of which is fully theoretical, with the focus on the security requirements of a digital cash register, and how to meet these requirements.The second part covers the implementation of anAndroid-oriented Java-library,created with help from the security requirements found in the first part. The purpose of this library is to make it easier to develop a cash register that uses payment terminals from TechPay.This paper also covers different communication protocols, encryption techniques and recommendations from authorities, banks and Android. This paper also contains a small review of how users are validated in applications on the current market that handles money transactions..

Indoor Positioning Using WLAN

This report evaluates various methods that can be used to position a smartphone running the Android platform, without the use of any special hardware or infrastructure and in conditions where GPS is unavailable or unreliable; such as indoors. Furthermore, it covers the implementation of such a system with the use of a deterministic fingerprinting method that is reasonably device independent, a method which involves measuring a series of reference points, called fingerprints, in an area and using those to locate the user.The project was carried on behalf of Sigma, a Swedish software consulting company..

Utveckling av applikation för android-plattformen : Förenklad medicinering genom ny teknik

The objective of this project was to develop an application for mobile phones using the Android operating system. The main goal was, with the help of GPS, to pinpoint locations, measure distance traveled and illustrate the progress on a map. Functionalities for just showing the map, fetching addresses and saving to a database was also implemented. The result of the work was a proper application, called MeasureApp, that fulfills the goals set in the planning stages of the project. MeasureApp can be used to measure distances where accuracy is not a main factor, i.e walks or runs.

Synkronisering av användare och objekt med Facebook mellan Androidklienter

Denna artikel är inriktad mot att integrera Facebook med Android applikationer. Artikeln kommer att hjälpa personer som försöker att integrera sin applikation med Facebook. De lösningar som jag tar upp är grundläggande för att integrera Facebook med Android med sättet jag valde för att utföra dessa lösningar är anpassade till applikationen ?MyWorld?, men kan även anpassas till vilken applikation som helst beroende på hur man vill att sin applikation ska se ut. Målet med arbetet var att ersätta vissa funktioner i MyWorld med Facebook, som till exempel inloggning, registrering och vän hantering.

Optimering av batterianvändning för platsbaserade applikationer på Android-enheter

Denna rapport är inriktad på batteribesparing för platsbaserade applikationer i Android. Rapporten kommer att analysera och ge konkreta förslag på hur man på ett batterisnålt sätt implementerar lokalisering av Androidenhetersgeografiska position (latitud- och longitudkordinater) samt frekvent hämtning av data via HTTP från en back-end server. De lösningar som tas upp i den här rapporten är specifikt tillämpade för applikationen MyWorld men kan anpassas för vilken platsbaserad applikationen som helst med liknande behov. Målet är att förbättra och optimera utvalda områden som tidigare implementerats i den här applikationen. De nya optimerade lösningarna har genomgått två olika testscenarion där mätningarna visar att batteriförbrukningen har reducerats med 4,2% för applikationen då den aktivt körs och används samt 14,8% för applikationen då den är icke aktiv och enheten inte aktivt används..

Utvärdering av multiplattformsutvecklingsverktyg för smarta mobiler

Genom att använda ett multiplattformsutvecklingsverktyg kan utvecklare distribuera applikationer till flera olika plattformar. Problemet är att dessa verktyg inte är lika välanvända eller dokumenterade som de dedikerade (t.ex. Android SDK) och det kan vara svårt för enskilda utvecklare eller företag att veta vilket verktyg de ska välja. Efter en grundlig kartläggning av flera multiplattformsutvecklingsverktyg valdes slutligen Corona SDK och PhoneGap ut för vidare utvärdering. Utvärderingen utfördes genom att skapa en applikation som sparar, raderar och visar noter i båda verktygen liknande en utvecklad med Android SDK.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->