Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 30 av 58

Det upplevda varumÀrket : En fallstudie av H&M och Zara

I dagens konsumtionssamhÀlle blir det allt viktigare att positionera sig rÀtt i kundens medvetande för att uppnÄ den önskade imagen. Nuförtiden rÀcker det inte lÀngre att erbjuda funktionella vÀrden utan Àven de emotionella har fÄtt en betydande roll för kundens uppfattning av företaget. MÄnga företag slÄss om samma kunder och positionerar sig dÀrefter vilket ofta medför att de har liknande marknadspositioner och att deras varumÀrken uppfattas pÄ samma sÀtt.Svenska H&M och spanska Zara Àr de tvÄ största klÀdkedjorna pÄ den europeiska marknaden och i media skrivs det sÀllan om den ena utan att referera till den andra. Bilden som ges Àr att Zara Àr Spaniens svar pÄ H&M. De anses vara stora konkurrenter med en liknande image och affÀrsidé.

Att skapa och hantera systemdokumentation

Det saknas ofta ingÄende kunskap om vad som behöver dokumenteras inom nÀtverk och dess arkitektur. Vad bör dokumenteras? Hur bör man dokumentera det och hur bör man hantera den fÀrdiga dokumentationen? Detta Àr de frÄgor som vi med detta arbete vill ge svar pÄ.Vi har genom en kvalitativ fallstudie och deduktivt arbete kommit fram till en lösning som förenklar arbetet med dokumentering av servrar, nÀtobjekt och nÀtverksinfrastruktur. Denna lösning innefattar egenutvecklade mallar i Microsoft Word, en lösning för dokumenthantering i Windows SharePoint Services och ett verktyg för automatisk insamling av systeminformation..

Work is theatre and every business is a stage : En studie i möjliggörandet av relationer med hjÀlp av event marketing

Uppsatsens titel ?Work is theatre and every business is a stage? ? en studie i möjliggörandet av relationer med hjĂ€lp av event marketingSeminariedatum 2008-06-05Ämne/kurs Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 pFörfattare Sophie Ohlsson och Dina SabrkeshHandledare Ingemar HaglundNyckelord Event marketing, relationer, relationsmarknadsföring, evenemang,event.ProblemomrĂ„de Konsumenter idag vill inte dagligen pumpas med nya budskap utan de har blivit mer medvetna och söker efter ett vĂ€rde frĂ„n företaget och dess produkter utöver det brukliga. För att tillgodose detta har företagen börjat inrikta sin marknadsföring alltmer mot att försöka skapa interaktion, gemenskap och relation med sin mĂ„lgrupp och ett effektivt sĂ€tt att göra det pĂ„ Ă€r just genom event marketing. Genom dessa möten kan företag skapa och bibehĂ„lla relationen till sina kunder samt öka medvetenheten kring varumĂ€rket. Ett starkt varumĂ€rke bidrar till att möjliggöra relationer dĂ„ ett vĂ€lkĂ€nt varumĂ€rke skapar trygghet hos konsumenten.Syfte Syftet med uppsatsen Ă€r att beskriva processen kring planerandet och genomförandet av ett event.

MunhÀlsan hos Àldre pÄ ett serviceboende i Kristianstad - en munhÀlsobedömning samt en enkÀtstudie

The aim of our study was to examine the oral health status using an oral assessment guide, ROAG, among elderly people in a block of service. Another aim was to evaluate the elderlys perception of there own oral health using a questionnaire. The study were undertaken at a ward in Kristianstad, with 39 caretakers. 21 caretakers participated in the study. The assessment of the oral health status was done on the same individuals (n=21) who answered the questions in the questionnaire.

SmÄföretagare : Hur Àr det att starta ett företag inom klÀdbranschen?

Under de senaste Ären har utvecklingen gÄtt snabbt inom detaljhandeln och den har ökat kraftigt. Marknaden har blivit tuffare och det Àr framförallt de stora kedjorna som har vÀxt. Detta innebÀr att det Àr ett fÄtal klÀdjÀttar som innehar en stor andel av marknaden och de smÄ oberoende butikerna fÄr allt svÄrare att klara sig i den tuffa konkurrensen. De stora klÀdkedjorna kan genom sina stordriftsfördelar pressa ner priserna och de har ocksÄ fördelar nÀr det kommer till marknadsföring och lokalisering pÄ grund av deras större kapital. VÄrt syfte med den hÀr uppsatsen Àr att undersöka hur det Àr att starta ett företag inom klÀdbranschen. Vad som krÀvs för att klara uppstartandet och hur de arbetar för att klara sig och överleva i den tuffa konkurrensen.

En undersökning om typografins betydelse för lÀsbarhet av ord i rörelse

The purpose of this work was to determine how important a word?s setting was for the readability of typography in motion. Facts regarding how reading works and the importance of the words formation for the readability were used to form a computer test. This test was performed by 15 test persons and the results were analyzed. The results show that the serif was easier to read than the sanserif.

Dagens Agora : En kritisk granskning av Internets möjligheter och begrÀnsningar

The time we live in now is significant for its many ways of spreading information- it is indeed the era of communication. The Internet is the main reason for this evolution, where you can reach out to any corner in the world in less then a second. Information is flowing over us and we get more and more used to being in a constant accessible state. The individual might spread his own word as he wishes. From a democratic point of view this should give a great opening for everyone into the public spheer.

Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergÄng frÄn Euroshopper till ICA Basic.

SammanfattningI dagens lÀge Àr konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhÄrd och företag försöker pÄ alla möjliga sÀtt att marknadsföra sina produkter. Dock rÀcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man mÄste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumÀrkesimage i kundernas ögon och fÄr dem att kÀnna en positiv kÀnsla inför företagets varumÀrke. Ett sÀtt att dra detta ett steg lÀngre Àr att anvÀnda sig av corporate branding, som syftar till att man anvÀnder sig av ett varumÀrke som Àr detsamma som företagsnamnet. Detta kan vara sÄvÀl positivt som negativt, dÄ företaget mÄste vara vÀldigt konsekventa i hela företagskedjan, eftersom konsumenterna kommer bedöma företaget och dess produkter utifrÄn helhetsintrycket och inte bara pÄ hur bra de upplever att den specifika produkten Àr. Ett dÄligt bemötande av en medarbetare, som arbetar för företaget, kan leda till att konsumenter vÀljer bort det varumÀrket vid inköpet.

Avanglarion

Detta Àr min reflektion av mitt kandidatarbet 2008. HÀr finns beskrivet mitt arbete samt mina tankar kring det 15 veckor lÄnga kandidatarbetet som resulterade i ett koncept för en helt ny fiktiv vÀrld. HÀr förklarar jag mina orsaker till hur vÀrlden ser ut samt beskriver varför jag valde detta Àmne inom denna utbildning. Förutom sjÀlvaste reflektionen innehÄller Àven dokumentet en förklaring av arbetsprocessen med hjÀlp av veckoreflektioner frÄn varje arbetsvecka. Dokumentationen innehÄller Àven kÀllförteckning samt en ordlista..

Att skapa kundvÀrde online

: E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har sÄ gjort de senaste Ären. Allt fler företag vÀljer att etablera sig online, vilket har lett till hÄrd konkurrens pÄ marknaden och svÄrigheter att differentiera sig. Att skapa ett vÀrde för kunden i traditionell fysisk butik har lÀnge varit sjÀlvklart inom modebranschen, genom exempelvis god kundservice och lojalitetsprogram. VÀrde Àr nÄgot som företagen behöver erbjuda sina kunder Àven i onlinemiljö, men Àr hÀr mycket mer komplext att skapa, vilket har lett till ett ökat intresse för motiv- och kundbeteende online bland modeföretagen. FörstÄelsen för dessa aspekter förvÀntas vara en möjlighet att möta konsumentens behov och uppfylla dennes mÄl, dÀrigenom skapa tillfredstÀllelse, vilket frÀmjar Äterkommande besök och köp.

FörvÀntningar pÄ konferenser : En studie som beskriver konferensdeltagares förvÀntningar pÄ konferenser samt vad som pÄverkar valet av konferens.

I Sverige finns idag ett stort utbud av konferensanla?ggningar och de flesta drivs av de stora hotellkedjorna, och i och med att marknaden a?r konkurrensutsatt a?r det viktigare a?n na?gonsin att differentiera sig. Fo?r att kunna go?ra detta och skapa ett merva?rde ma?ste konferensanla?ggningarna fo?rsta? kundens fo?rva?ntningar fo?r att kunna skapa ett sa? attraktivt tja?nstekoncept som mo?jligt. Detta betyder att det a?r av vikt fo?r konferensanla?ggningar att fo?rsta? kundens fo?rva?ntningar pa? konferensupplevelsen fo?r att skapa ett tja?nsteerbjudande som tilltalar ba?de beslutsfattare och konferensdeltagare.

Inverse Discrete Cosine Transform by Bit Parallel Implementation and Power Comparision

The goal of this project was to implement and compare Invere Discrete Cosine Transform using three methods i.e. by bit parallel, digit serial and bit serial. This application describes a one dimensional Discrete Cosine Transform by bit prallel method and has been implemented by 0.35 ĂŹm technology. When implementing a design, there are several considerations like word length etc. were taken into account.

VÄldtagen eller inte? En studie kring professionellas syn pÄ den vÄldtagna kvinnan och den rÀttsprocess hon genomgÄr

Many sexual crime matters are in a difficult position when it comes to proof, where it's word against word between the parties. However, the legislation states that it's the offender's actions that are to be in focus for the judicial judgement, but often the focus is on the woman, whether she said no and how she acted in that particular situation (Sutorius & Kaldal, 2003).The purpose with this essay was to investigate the professionals' view of the raped woman and what image the professionals convey/construct of the legal proceedings she goes through. With professionals, we mean lawyers and other professionals that function as support or treatment contacts for raped women. The questions we considered to be relevant for our investigation were: What image of the raped woman do the professionals convey? What image of the crime rape do the professionals convey and what image do they convey/construct of the legal proceedings the woman goes through? How is the view of the raped woman constructed in society? We considered qualitative interviews mixed with earlier studies and theories to be the best investigative method for our purpose.

Talar kvinnor och mÀn samma sprÄk? : En intervjuundersökning av mÀn och kvinnors vardagssprÄk i Halmstad

The purpose of this study is to determine if and how male or female everyday languagesdiffer. The study is based on ten interviews with five men and five women living inHalmstad, who are between the ages of 22-29. The interview results were analyzed andcompared with previous research on the subject. The result shows that there is adifference between the male and female informants use of language. Women laughing,using italics, hedges, the word sÄ ?so? and response signals to a greater degree than men.The reason may be that men and women basically use different conversation styleswhen they communicate, that men prefer a public speech, intended to provideinformation and knowledge.

Avanglarion

Detta Àr min reflektion av mitt kandidatarbet 2008. HÀr finns beskrivet mitt arbete samt mina tankar kring det 15 veckor lÄnga kandidatarbetet som resulterade i ett koncept för en helt ny fiktiv vÀrld. HÀr förklarar jag mina orsaker till hur vÀrlden ser ut samt beskriver varför jag valde detta Àmne inom denna utbildning. Förutom sjÀlvaste reflektionen innehÄller Àven dokumentet en förklaring av arbetsprocessen med hjÀlp av veckoreflektioner frÄn varje arbetsvecka. Dokumentationen innehÄller Àven kÀllförteckning samt en ordlista.

<- FöregÄende sida 30 NÀsta sida ->