Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 26 av 58

Marknadskommunikation mot en bred mÄlgrupp ? En studie av Gina Tricot

The companies of today compete about the consumers? attention. In a society where the speed is increasing and the trends are constantly changing the marketing of today will soon be obsolete. This is something that is clearer in the fashion business where the consumers always are looking for news at lower costs. It?s no longer an economical question to be able to wear the latest fashion trends, the availability of cheap fashion clothes is constantly increasing.

Finns inte pÄ kartan : Att nÄ fram till ord som inte finns med pÄ bliss standardkarta med hjÀlp av enbart bliss standardkarta

Syftet med föreliggande studie var att undersöka vilka ordtyper som Àr lÀtta respektive svÄraatt nÄ fram till med bliss standardkarta och vilka strategier som Àr mer respektive mindreeffektiva. Deltagarna, 24 kvinnliga studenter utan funktionshinder, delades upp i par. Den enai paret fick i uppgift att förklara 12 mÄlord, som inte finns med pÄ bliss standardkarta, enbartgenom att anvÀnda bliss standardkarta. Den andra i paret fick i uppgift att gissa vilkamÄlorden var. Eftersom tidigare studier indikerat att ordklass, frekvensnivÄ ochabstraktionsnivÄ kan pÄverka ords svÄrighetsgrad, valdes mÄlorden i föreliggande studieutifrÄn dessa variabler.

GÄr det att mÀta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

Bakgrund och problem: Företag kan anvÀnda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nÀtverk pÄ Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstÄr mellan kunderna och företagen. En studie som möjliggör ytterligare beskrivningar av egenskaper hos sociala medier och dess fördelar och nackdelar vore intressant. Företag upplever svÄrigheter att koppla marknadsföringen i sociala medier till tydliga affÀrsresultat. Personalen saknar kunskaper för mÄlformulering, implementering och utvÀrdering.

AnvÀndningen av sociala medier i den svenska trÀdgÄrdsbranschen

Sociala medier anvÀnds allt oftare som en plattform för smÄ företag för att nÄ ut till sina nuvarande och önskade kunder. Samtidigt blir det allt lÀttare för konsumenterna att nÄ de sociala medierna vart man Àn Àr, vilket gör det lÀttare för företagen att snabbare nÄ ut till sina kunder. AnvÀndandet av sociala medier ökar för varje dag som gÄr. Genom att sociala medier för det mesta Àr kostnadsfritt Àr detta ett perfekt forum för mindre företag, som inte har sÄ stor budget, att lÀtt marknadsföra sig. Genom denna studie ska man se vad företagen har för uppfattning om de största riskerna, kostnaderna och möjligheterna som finns med sociala medier och dÄ frÀmst Facebook, samt Àven se varför vissa men inte andra anvÀnder sig av sociala medier. Sociala medier betecknar aktiviteter som kombinerar teknologi, social interaktion och anvÀndaregenererat innehÄll, till exempel chatfunktioner, bloggar och diskussionsforum.

LÄngsiktigheten i affÀrsrelationen mellan elkunder och elbolag

Möjligtvis Àr produkten el idag en standardiserad produkt i dag som mÄnga tar för given fram dess att till rÀkningen visar sig. Under vintern och kanske frÀmst under januari mÄnad de senaste Ären har allt fler elkunder höjt rösterna pÄ grund av att priserna brukar stiga under den kyligare perioden. Sedan avregleringen av elmarknaden Är 1996 har mÄnga nya aktörer dykt upp och i vissa fall Àr omsÀttningen lÄg medan i andra fall redovisas det att elbolag gör större vinster idag Àn nÄgonsin tidigare. Trots detta finns det relativt fÄ studier som behandlar elmarknaden och framförallt om affÀrsrelationer pÄ elmarknaden. VÄr undersökning visar att 20 % av hushÄllen har haft samma elbolag i mer Àn tio Är samtidigt som mer Àn 50 % har bytt elbolag under de senaste tre Ären.

Marknadsföring pÄ den personliga bloggen- fördelar och nackdelar

Följande uppsats behandlar omrÄdet marknadsföring pÄ den personliga bloggen. Bloggar Àr ett fenomen som tar mer och mer mediautrymme och har visat sig vara en fascinerande marknadsföringskanal. Studien vÀnder sig frÀmst till företag som anvÀnder sig av bloggar i sin marknadsföringsstrategi eller för de som funderar pÄ det, dÄ syftet med studien Àr att undersöka och redogöra för vilka för-respektive nackdelarna marknadsföring pÄ en personlig blogg erbjuder. Genom uppsatsens vill jag ocksÄ ge lÀsaren en större kunskap om bloggar och en inblick i vilka möjligheter samt fallgropar detta fenomen innebÀr ur ett företagsperspektiv. Uppsatsen bestÄr av en teoretisk grund, för att fÄ en bÀttre insikt i Àmnet och den teoretiska referensramen har fungerat som utgÄngspunkten för den empiriska undersökningen.

Bedömning av prosodisk förmÄga hos vuxna med förvÀrvad hjÀrnskada.

Prosody is the melody and rhythm of speech and language. Prosodic ability is of great importance for communication, and has been shown to be affected in adults with acquired brain injury. Studies have shown that Swedish children with specific language impairment have prosodic  difficulties to a greater extent than e.g. English speaking peers. It is thereby possible that prosodic ability is more vulnerable also in Swedish speaking adults with acquired brain injury.The aim of the present study was to assess prosodic ability in adults with acquired brain injury, and to evaluate the prosodic assessment procedure that was used.

Planerarens kompetenser

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Nya religiösa rörelser och synen pÄ utbildning : en studie i hur medlemmar frÄn nya religiösa rörelser uppfattar skola och undervisning

The previous research in the field of new religious movements has mostly focused on the spectacular parts where phenomena such as ?brainwashing? and the ?charismatic leader? have attracted both media and the scientific studies of religion. Professor Liselotte Frisks has done several enquiries about sects and new religious movements in Sweden. One of her main conclusions is that the relation between these new religious movements and the rest of society has changed; a relation that used to be characterized by conflicts and tension is now becoming more open as both parts are changing.This study does not focus on the spectacular parts. Instead I have studied something more common and general.

Att skapa kundvÀrde i försÀkringsbranschen : En kvalitativ studie om kundvÀrden i sakfösÀkringar och hur ICA ska slÄ sig in i branschen

Det kan vara svÄrt för en kund att bedöma en sakförsÀkring om kunden inte sjÀlvförstÄr sig pÄ alla aspekter av sakförsÀkringen. Detta kan leda till att kunden inteagerar rationellt i sitt köpbeteende vilket försvÄrar situationen för försÀkringsbolag attpositionera sig rÀtt för att skaffa sig en konkurrenskraftig position pÄ marknaden. I vÄruppsats ska vi diskutera kundvÀrde hos en tjÀnst och hur varumÀrket spelar in nÀrkunder bedömer detta vÀrde. Denna studie Àr gjord pÄ uppdrag av ICA och har i syfteatt undersöka vad kunder vÀrderar i sina sakförsÀkringar.Författarna som gjort studien har tre Ärs akademisk ekonomisk erfarenhet ochkommer utnyttja sina kunskaper för att söka svar pÄ frÄgor som rör kundvÀrde ochsakförsÀkringar. Studien kommer att ha en deduktiv ansats dÀr teorier och insamladdata jÀmförs för att fÄ fram nya indikationer och resultat om det studerade problemet.Teorier har valts efter dess relevans till den valda frÄgestÀllningen.

Storytelling och tematisering i varumÀrkesuppbyggandet : en studie om hur hotell i Sverige kan bygga upp sitt varumÀrke

Konkurrensen mellan hotellen har ökat pÄ grund av förÀndringar i samhÀllet, Àven kundernas behov och önskemÄl har förÀndrats. I dagens samhÀlle blir det allt vanligare att hotell inte enbart kan konkurrera med bra service och pris. Det krÀvs nÄgot extra, nÄgot utöver det vanliga för att locka kunder och öka konkurrensfördelarna. Hotellen mÄste hitta nya sÀtt att differentiera sig pÄ och det har blivit allt viktigare med ett starkt varumÀrke som kan ge ett mervÀrde till kunderna. Det har blivit vanligt att hotell anvÀnder sig av storytelling och tema för att bygga upp sitt koncept och varumÀrke.

Expertis versus Demokrati

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Stadsplanering för fysisk aktivitet

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Arkitektur Stockholm : ett resultat av vad?

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Kundnöjdhet bakom kulisserna ? en teoretisk och praktisk kartlÀggning av klagomÄlshantering

Internet och tjÀnstesektorns framfart har ökat pressen pÄ organisationer att kunna leverera tillfredsstÀllelse hos sina kunder. En organisations ekonomiska vÀlmÄende Àr mycket beroende av kundernas vÀlmÄende. En förutsÀttning för att fÄ en kund att Äterkomma samt sprida ett positivt budskap om en organisation Àr att kundens behov tillgodosetts. En metod som tillÀmpas för att reducera missnöje och uppnÄ tillfredsstÀllelsen hos kunderna Àr en effektiv klagomÄlshantering. Olyckligtvis visar teorin pÄ att en effektiv klagomÄlshantering inte Àr en sjÀlvklarhet hos mÄnga organisationer.

<- FöregÄende sida 26 NÀsta sida ->