Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 21 av 58

Barnkalas flyttar hemifrÄn : En studie om företags syn pÄ köpeskalas

SyfteVÄrt syfte Àr att fÄ en djupare förstÄelse för vad som motiverar företag som erbjuder köpeskalas och hur dessa företag genom vÀrdefulla kundupplevelser och effektiva arbetsprocesser tillfredsstÀller bÄde barn och förÀldrar samtidigt som verksamheten Àr lönsam. Med koppling till detta syfte har vi valt att anvÀnda följande tre forskningsfrÄgor:Varför motiveras företag att erbjuda köpeskalas?Hur kan företag erbjuda en köpeskalasupplevelse som gör bÄde barn och förÀldrar nöjda?Hur bör företag utforma köpeskalaserbjudandet för att vara lönsamma?MetodVi har valt att ha en kvalitativ metod dÄ syftet med studien har varit att fÄ en djupare förstÄelse för köpeskalasbranschen. NÀr vi har arbetat med teorin och empirin har vi vÀxlat mellan en induktiv och deduktiv forskningsansats, alltsÄ har vÄr studie varit abduktiv. Empirin bestÄr av semistrukturerade intervjuer med respondenter frÄn olika företag i Kalmar.SlutsatserVÄr studie har kommit fram till att företag motiveras att erbjuda barnkalas för att skapa och utveckla lÄngvariga relationer, generera positiv word-of-mouth, bidra till ökad inkomst, förbÀttra tillgÀngligheten och forma en bÀttre arbetsplats.

BoksomÀromöjligatthitta?: En studie av de sociala taggarna i Stockholms stadsbiblioteks OPAC

The aim of this thesis is to, through an empirical study ofthe social tags in the City of Stockholm libraries? OPACwith critical discourse analysis, examine the social tags?linguistic design, usability, and communicative potential? all in relation to the context. It is a linguistic study andit is important to take into account that the tags are extremelyshort texts ? single-word-texts. My starting-pointis that the tags are a form of utility texts.What I find is that a clear majority of the tags are nounsand function as index terms, but that there are differencescompared to authorized index terms.

Sociala medier i marknadsföring : En studie av modebranschen och teknik- och industribranschen

SammanfattningSociala medier va?xer som marknadsfo?ringsverktyg och det a?r enligt forskare ett utma?rkt sa?tt fo?r fo?retag att skapa dialog och bygga relationer med sina kunder. Flera tidigare studier som behandlar sociala medier och dess effekter har genomfo?rts de senaste a?ren och det finns fortfarande ett stort intresse inom a?mnet. Det vi har valt att underso?ka a?r hur fo?retag idag anva?nder sig av sociala medier i sitt marknadsfo?ringsarbete, vi har a?ven valt att ja?mfo?ra tva? olika branscher fo?r att uto?ka kunskapen inom det redan utforskade omra?det.

Att leva med AutoCorrect : en studie om uppfattningen om AutoCorrects inverkan

The smartphone is part of our daily life. Smartphone users type on a screen area that is no larger than the palm of a hand. To help with this endeavor the software known as AutoCorrect was created. However little is known about how AutoCorrect actually change the language and if AutoCorrect users at all perceive the impact it has. This study aims to find out if our test subjects are aware of AutoCorrect?s presence and how much it influences them.

Intryck,avtryck och uttryck : Skolbiblioteket och dess litteratur som en pedagogisk resurs i det dagliga skolarbetet.

 In his book Wittgenstein on Rules and Private Language (1982) Saul Kripke claims that Wittgenstein argues for a certain form of scepticism in his book Philosophical Investigations (1953), namely a new form of philosophical scepticism, a result of WittgensteinŽs idea of language as language games. Nihilism, scepticism of meaning or of concept, constitutive scepticism are other commentatorsŽ different names of the same phenomenon. The philosophy of Wittgenstein accounts for how our words, including the words of mathematics, have no meaning and there are no a priori justified objective facts as to what I mean about a word. We follow the rules blindly and without justification. We are unable to find any facts against this proposal.

Frontier Marknader. : En studie om svenska företagsetableringar pÄ afrikanska frontier-marknader

In the early 1990?s more and more companies of the Swedish public sector were exposed to competition, and this started the debate on how such actions might affect the business and even society.The first chapter examines how the public sector and especially health care, is financed and managed. We also explore what it means to be exposed to competition and find that there are many different ways of exposing the public sector to competition. The study examines dental care as an example of a market with both publicly and privately owned companies. The purpose of this paper is to explore how publicly and privately owned health care companies view their relationship with their consumers.

Makrostruktur och kohesion i berÀttande hos 6-Äringar med och utan epilepsi

The purpose of this study was to examine the narrative skill of sixyear-olds in terms of macrostructure and cohesion, and its relation tonarrative content, auditory attention, auditory short-term memory and threemeasures of word retrieval. A group comparison of macrostructure andcohesion was also performed between children with and without epilepsy.The material consisted of audio recordings of 44 children (18 with epilepsyand 26 from a reference group) retelling the story Nelli-sagan (Holmberg &Sahlén, 2000). No correlation was found between content and macrostructureor cohesion, but several between the latter two. Auditory short-termmemory and word retrieval without pictures showed several correlationswith macrostructure as well as cohesion. No differences in macrostructure orcohesion were found between the children with epilepsy and the referencegroup.

Informationskompetens mellan raderna ? En textanalys av grundskolans styrdokument

The aim of this study is to examine and map out the different ways that theconception of information literacy (IL) is used in the governing documents ofthe Swedish elementary school. IL is a controversial concept around which thereis no proper consensus. Despite that fact, the word is used in a vast number ofcontexts. In the school world as well as in the library sphere the different waysof using the concept often appear to overlap although rarely in ways that seemconducive to one another. My work therefore, is aimed at finding out how theconcept is used within these two discourses and if or in what ways the usagescoincide and are compatible.

Blondinbella : en kritisk diskursanalys av Sveriges mest lÀsta bloggare

 In his book Wittgenstein on Rules and Private Language (1982) Saul Kripke claims that Wittgenstein argues for a certain form of scepticism in his book Philosophical Investigations (1953), namely a new form of philosophical scepticism, a result of WittgensteinŽs idea of language as language games. Nihilism, scepticism of meaning or of concept, constitutive scepticism are other commentatorsŽ different names of the same phenomenon. The philosophy of Wittgenstein accounts for how our words, including the words of mathematics, have no meaning and there are no a priori justified objective facts as to what I mean about a word. We follow the rules blindly and without justification. We are unable to find any facts against this proposal.

Betydelsen av nÀtverk i smÄföretag : en kvalitativ studie av ett byggföretag

 Syfte: Syftet med denna uppsats Àr att beskriva och diskutera betydelsen av nÀtverk för ett litet företag samt hur nÀtverket bidrar till företagets tillvÀxt och överlevnad. Metod: Metod för insamling av data har varit kvalitativ som har inneburit genomförande av personliga intervjuer med företaget som medverkat i denna studie och deras samarbetspartner samt genomförande av fokusgrupp och deltagande observation. Resultat och slutsats: NÀtverket Àr av stor betydelse för ett företags uppkomst och överlevnad pÄ grund av att en ensam individ alltid behöver komplettera sin kunskap och sina resurser med andra aktörer i företagets omvÀrld. I det företaget som jag undersökt visar det sig att samarbete med ett annat företag har en central roll för det medverkande företagets verksamhet. Inom marknadsföringen satsar företaget pÄ nöjda kunder och att de ska sprida ryktet vidare. Denna typ av marknadsföring, mun till mun metoden, skapar nya relationer i form av nya kunder, men kan Àven bidra pÄ andra vis. Ett positivt rykte kan hjÀlpa företaget att skapa relationer med andra aktörer i nÀtverket, sÄ som leverantörer, arbetskraft eller samarbetspartners. Förslag till fortsatt forskning: Att undersöka om samarbete mellan smÄ företag i byggbranschen Àr ett mÄste för överlevnad. Uppsatsens bidrag: Jag har i denna uppsats visat nÀtverkets betydelse för ett litet byggföretag. Jag har kunnat visa hur företagets relationer i nÀtverket ser ut och hur nÀtverket bidrar till företagets tillvÀxt och överlevnad.

Giveaways: ett lyckosamt kommunikationsverktyg med etiska konsekvenser : en studie om Event Marketing och Giveaways

Consumers today seek added value to the ordinary products/services that companies are offering. Consumers must get their emotional need satisfied - a need for experiences worth remembering. At the same time, the consumers are engaged in ethics and morals. Companies use events frequently as a marketing approach to meet the customer?s demand of added value.

Klicka hÀr för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users intheir digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. The digitalcampaigns are getting more converge with SNS (social networking sites) in order to let the usershare the content with others and therefore the e-WOM (electronic word of mouth) helps thecompanies digital campaigns to be shared by more users (Moran, Muzellec, & Nolan, 2014).The interactive content in the digital campaigns have shown to provide for engaged users andtherefore leads to loyal users. The reason for this has its roots in the culture of consumptionthat has brought our everyday consumption to a whole new level where we no longer justconsumes a product, we are the brand (Davis, 2013).The study, Click here for solidarity, aims to explain the interactive phases and rhetorical elementsthat companies use to engage the user to interact with the content of the digital campaigns.The study is based on four digital campaigns in four different market areas in order to providewith an overall picture of how companies work with interactive and rhetorical elements. Thusthe study falls into the area of marketing and branding.

OrdförrÄdet hos barn med hörselskada i 7 - 9 Ärs Älder

  I föreliggande studie undersöktes ordförrÄdet (ordförstÄelse och benÀmning) hos 21 barn med hörselskada och 21 normalhörande barn i Äldrarna 7-9 Är, matchade till Älder, kön och bostadsort. Deltagarna delades Àven in i undergrupper med avseende pÄ hörselskadans typ (ledningshinder, sensorineural skada samt kombinerad skada) och grad (lÀtt, mÄttlig, grav och döva/hörselskadade barn med CI) samt typ av skolform. OrdförstÄelse undersöktes med Peabody Picture Vocabulary Test III och benÀmning undersöktes med Word Finding Vocabulary Test. Som förvÀntat hade gruppen med hörselskada lÀgre resultat pÄ bÄda testen, men endast benÀmningstestet visade en statistiskt signifikant gruppskillnad (p = 0,002 jÀmfört med p = 0,054 för ordförstÄelse). För benÀmningstestet hade barn med hörselskada i 7-Ärs Älder ett signifikant lÀgre resultat jÀmfört med Äldersmatchad kontrollgrupp, medan skillnaden inte var signifikant i de Àldre Äldersgrupperna (8 och 9 Är).

Relationsskapande marknadsföringsÄtgÀrder : En studie om detaljhandelns verksamhet kring kundlojalitetsbegreppet

Efter genomförd forskning har författarna till denna uppsats konstaterat att det finns problem pÄ den svenska marknaden. Allt större kedjor etablerar sig och smÄbutiker fÄr allt svÄrare att överleva. Dock finns det möjlighet för smÄbutikers överlevnad och det Àr bland annat förstÀrkt lojalitet, vilket Àr huvudbegreppet för denna uppsats.  Den sammanfattade teoretiska modell som lyfts fram genom teoretisk referensram indikerar pÄ att det finns tvÄ led av lojalitet, beteendemÀssig och attitydmÀssig lojalitet. Den beteendemÀssiga lojaliteten har en inverkan pÄ butikens lönsamhet och den attitydmÀssiga lojaliteten ligger till grund för Äterkommande kunder. Författarna av denna uppsats kan genom utförd forskning faststÀlla att en kombination mellan attitydmÀssig och beteendemÀssig lojalitet bÄde skapar och förstÀrker kundlojalitet.

"Jag tycker det Àr en snÀll typ av marknadsföring" : - En kritisk diskursanalys om content marketing i podcasts.

The aim of this study was to investigate in what way content marketing can be understood through podcasts as an alternative marketing tool. The material which the study was based on is Ölpodden, a podcast initiated by Carlsberg Sweden. The study intended to shed light on the interdiscursivity that emerges when brands are communicated through podcasts. Another aim was to understand how relationships and identities are constructed through the podcast by examining its intended audience. In order to achieve this a critical discourse analysis was used as both underlining theory and comprehensive method.

<- FöregÄende sida 21 NÀsta sida ->