Sök:

Sökresultat:

851 Uppsatser om Word of mouse - Sida 14 av 57

Musikkonsumtion i informationssamhället : En kartläggning av konsumentbeteendet hos Uppsalas studenter

Musikmarknaden har genomga?tt stora fo?ra?ndringar da?r fysiska inko?p av CD-skivor fasas ut till fo?rma?n fo?r molnbaserade tja?nster med stro?mmande media. Konsumenternas vanor fo?ra?ndras i takt med denna utveckling da?r sociala medier och andra Internetbaserade tja?nster fa?r en allt sto?rre roll. Syftet med denna uppsats a?r att identifiera Uppsalastudenters konsumentbeteende med avseende pa? musik.

Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. The literature about the working ways with relationships in the commercial real estate sector is not so extensive, despite an increased popularity of relationship-marketing since beginning of 1990s. We choosed to examine how the relationships functions nowadays with help of interviews targeted to contacts in five of us selected real-estate companies.

Hype inför produktlanseringar : En studie om konsumentbeteende hos Generation Y

Hype är inte ett nytt fenomen. Historiskt sett kan man identifiera flera produktlanseringar som lyckats skapa en hype bland människor. Vare sig det handlar om en spontan reaktion eller skicklig marknadsföring återstår det faktum att vissa produkter sprids betydligt mer än andra. Detta tycks leda till ett speciellt beteende hos konsumenterna..

Buzz marketing via Internet

Själva produkten eller tjänsten skall vara unik i sitt slag och gynna konsumenten som inte något på marknaden redan gör. Därigenom kommer produkten eller tjänsten om den håller måttet att själv skapa en Word of Mouth genom konsumenters och främst opinionsledares rekommendationer. Företagen måste sträva efter att hitta och samarbeta med dessa människor som kan påverka deras varumärke, leda opinionen och få dem att sprida Word of Mouth. På så sätt är Buzz marketing ett mer strategiskt kommunikationsverktyg jämfört med den traditionella marknadsföringen. Gällande traditionell marknadsföring använder man sig av ett eller ett antal verktyg och vänder sig mot folkmassan och inte mot den enskilda opinionsledaren.

Kommunikationen mellan människan och spel : Ur spelarnas perspektiv

Dokumentet går igenom könsskillnaderna mellan män och kvinnor när det gällerdatoranvändning, och hur användandets utveckling har skett på den senaste tiden.Den belyser även hur människans kropp, styrenheterna och spelet länkar varandra på ettkommunikativt sätt. Kontrollernas funktioner och styrsätt förklaras i basis för få en inblick istyrenheternas kommunikationssätt. Kontrollerna som tas upp grupperas därefter i olikarörelsemoment. En enkätundersökning kompletterar och stärker bilden över könsskillnader,åldersgränser, speltimmar, genre kategorisering och framtida behov.De problem som finns när det gäller kommunikation är att de inte är tillräckliga när manspelar. Oftast så är användare ute efter att ha en verklighetskänsla samt få en inlevelse ispelen.Dokumentets syfte är att ta reda på vilka kommunikativa metoder som finns och kontrolleraom de är tillräckliga för att uppnå denna inlevelse i spelen.För att kunna tackla problemen så görs det en omvärldsanalys i arbetet samt en positivistisktolkning av resultatet.

Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat

Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad.Syfte: Att undersöka hur ett mindre företag kan etablera sig på en marknad genom användandet av andra marknadsföringsstrategier än traditionell reklam. För att besvara vårt syfte två delar ur 4 P undersökts, plats och påverkan (distribution och marknadskommunikation).Metod: En fallstudie har gjorts av företaget Gooh där fyra personer på Gooh har intervjuats genom semi-strukturerade intervjuer.Analys: Gooh har gått från en exklusiv distribution till en mer intensiv distribution för att nå ut till fler kunder och konsumenter. I sin marknadskommunikation har Gooh använt sig av olika aktiviteter som viral och buzz marketing för att generera word-of- mouth både bland konsumenter och kunder.Resultat: Gooh har ökat omfattningen av distributionen samtidigt som de ökat omfattningen av marknadskommunikationen för att nå ut till fler kunder och konsumenter och etablera sig på marknaden för färdigmat.Slutsats: Gooh har använt sig av en kombination av distribution och marknadskommunikation i sin marknadsföring och genom detta fått ett stort antal kunder och konsumenter och därmed etablerat sig på marknaden genom icke- traditionell marknadsföring..

Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.

Författare:   Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business DevelopmentHandledare:                      Kåre SkållerudExaminator:                      Frederic BillTitel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. Begravningsbyråer befinner sig idag i en efterfrågesituation som kallas negativ efterfrågan. Negativ efterfrågan innebär att kunden inte vill veta av företagens produkter. Denna situation skapar frågetecken till hur begravningsbyråer egentligen marknadsför sig då kunden inte är intresserade av företagets produkter. Vid vår förberedande forskning visade det sig att det hade författats väldigt lite på området.

Studentrekrytering : det bortglömda kapitlet inom eventkommunikation

Student recruitment is a subject that seems to be forgotten in the theory of event communication. Yet the area has some specific reoccurring features. Our purpose was to examine these specific features and how to work with these in the best way, and also see how to get the most out of the event communication to the young at event and fairs. Special features we have looked at are the student ambassadors ands their impact, the meaning of a give-away and also if there are any essential factors to get in contact with the young at fairs and events, and if new technology had an important role to play in the area.Our research has been inductive, and therefore, we have created our own theory and reflected it to the larger topic of event communication and its theories. Our research method has been triangular, both quantitative and qualitative; interviews with those who work with student recruitment, and surveys to young people in upper secondary school.Our study showed the importance of student ambassadors and their specific task to be nice, friendly and outgoing.

vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.

SammanfattningÄmne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda MagnussonHandledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens HögskolaNyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of-Mouth, tidigare erfarenheter, rederiTitel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? ? En studie omförväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen.Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivandesjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna iSverige har på sina framtida arbetsgivare.Frågeställning: Vilka förväntningar har blivande sjökaptener och fartygsingenjörervid Kalmar- och Chalmers sjöfartsskolor på deras framtidaarbetsplatser?Teori: Den teori som används består av sekundärdata i form av böckeroch artiklar inom ämnena förväntningar, intern marknadsföringoch marknadsundersökningar.Metod: Undersökningen är av kvalitativ karaktär men med en kvantitativinsamlingsmetod. Den datainsamlingsmetod som använts förundersökningen är strukturerade telefonintervjuer. De studentersom tillfrågats och frivilligt valt att delta i undersökningen ringdesupp och intervjuades vid en tidpunkt de själva valt.Slutsats: Undersökningen visade att studenterna hade högst förväntningarpå trivsel, sammanhållning, lön och sjöperioder. För att trivasombord förväntar sig respondenterna förmåner och faciliteter somgym, Internet och sällskapsrum.

Inhibiting the IGF-1 receptor with the cyclolignan Picropodophyllin: an in vitro study of ovulation, implantation and receptivity in a mouse model

Picropodophyllin (PPP) is an analogue of the anti tumour lignan podophyllotoxin with the unique ability to selectively inhibit the receptor of Insulin like growth factor 1(IGF-1). IGF-1 is believed to play an important part in development of the endometrium facing implantation. With PPP treated mice, studies can be made to measure gene expression from tissue of both treated and untreated mice to compare the role of IGF-1 regarding ovulation, implantation and receptivity. The aim of this study was to analyze gene expression of some steroid hormone receptors and cytokines in ovaries from mice treated with PPP. In this study, seven mice were treated with PPP at different times and tissue was collected.

Är företagen maktlösta? : En studie om hur tjänsteverksamheter kan gynnas av eWOM.

Syfte & Forskningsfråga:Syftet med denna studie är att förstå hur regionala flygbolag arbetar med elektronisk word-of-mouth (eWOM) genom att undersöka och analysera på vilket sätt företag kan arbeta med eWOM, vilken betydelse eWOM har för tjänster inom turismsektorns privata marknad samt vilket inflytande konsumenter har genom eWOM. Med syftet i baktanke formulerades forskningsfrågan: Vilken betydelse har eWOM för företag inom turismsektorn och hur kan de använda eWOM i sin marknadsföring? Metod:I denna studie har vi använt oss utav en kvalitativ metod för att ha möjlighet att få en djupare förståelse för det valda forskningsämnet. Redan från början av studien har vi haft ett växelspel mellan teori och empiri, varför det abduktiva synsättet har använts. Vidare har empiriska data samlats in genom sex stycken semi-strukturerade intervjuer tillsammans med användandet av en intervjuguide för att till viss del kunna styra samtalet men samtidigt få mer flexibilitet där respondenterna haft möjlighet att svara fritt.

Bedömning av prosodisk förmåga hos vuxna med förvärvad hjärnskada.

Prosody is the melody and rhythm of speech and language. Prosodic ability is of great importance for communication, and has been shown to be affected in adults with acquired brain injury. Studies have shown that Swedish children with specific language impairment have prosodic  difficulties to a greater extent than e.g. English speaking peers. It is thereby possible that prosodic ability is more vulnerable also in Swedish speaking adults with acquired brain injury.The aim of the present study was to assess prosodic ability in adults with acquired brain injury, and to evaluate the prosodic assessment procedure that was used.

Planerarens kompetenser

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Nya religiösa rörelser och synen på utbildning : en studie i hur medlemmar från nya religiösa rörelser uppfattar skola och undervisning

The previous research in the field of new religious movements has mostly focused on the spectacular parts where phenomena such as ?brainwashing? and the ?charismatic leader? have attracted both media and the scientific studies of religion. Professor Liselotte Frisks has done several enquiries about sects and new religious movements in Sweden. One of her main conclusions is that the relation between these new religious movements and the rest of society has changed; a relation that used to be characterized by conflicts and tension is now becoming more open as both parts are changing.This study does not focus on the spectacular parts. Instead I have studied something more common and general.

Expertis versus Demokrati

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->