Sök:

Sökresultat:

1556 Uppsatser om Word book - Sida 22 av 104

Banker & sociala medier : Framgångsrecept eller fiasko?

Bakgrund och problemdiskussion: Sociala medier är ett fenomen som vuxit sig stort på senare år och det blir allt vanligare att företag använder dessa plattformar som en kommunikationskanal med sina kunder. Bankerna kan via sociala medier, såsom Facebook och Twitter nå ut på ett kostnadseffektivt sätt, med sitt budskap till allt större publik på en och samma gång. Detta kan i sin tur förstärka företagets rykte, om word-of-mouth visar sig vara av positiv karaktär samtidigt som det kan snabbt rasera företagets varumärke om spridningen av word-of-mouth är allt för negativ och okontrollerbar. Vi ämnar besvara följande frågeställning: Är Facebook och Twitter en gynnsam kommunikationskanal för banker, eller skulle vissa gynnas mer av att inte tillämpa sociala medier i deras verksamhet?Syfte: Syftet med denna uppsats är analysera hur banker förhåller sig till och kommunicerar via sociala medier.

Boksomäromöjligatthitta?: En studie av de sociala taggarna i Stockholms stadsbiblioteks OPAC

The aim of this thesis is to, through an empirical study ofthe social tags in the City of Stockholm libraries? OPACwith critical discourse analysis, examine the social tags?linguistic design, usability, and communicative potential? all in relation to the context. It is a linguistic study andit is important to take into account that the tags are extremelyshort texts ? single-word-texts. My starting-pointis that the tags are a form of utility texts.What I find is that a clear majority of the tags are nounsand function as index terms, but that there are differencescompared to authorized index terms.

Jag förföljer dig inte, jag följer dig fina du! : En essä om förskollärarens profession och solidaritet

This essay is about my meeting as an educator at a preschool with a child who is deemed to be in need of special assistance. I have worked in preschools and schools for nearly fifteen years and have met a great many children with different needs during these years. I tell in this essay about my relationship with Lucas who is a child I feel need special support in his everyday life. Lucas has what we in the preschool world call impulse controlled behavior. I also feel that he is disturbed by external stimuli such as sound and he has difficulty with social interactions with friends.

Att leva med AutoCorrect : en studie om uppfattningen om AutoCorrects inverkan

The smartphone is part of our daily life. Smartphone users type on a screen area that is no larger than the palm of a hand. To help with this endeavor the software known as AutoCorrect was created. However little is known about how AutoCorrect actually change the language and if AutoCorrect users at all perceive the impact it has. This study aims to find out if our test subjects are aware of AutoCorrect?s presence and how much it influences them.

Bloggarens val: En studie av lästips på bloggar

The aim of this master thesis is to examine readers? advice in weblogs - frequently modified web pages with a series of archived entries. We have chosen to study a specific kind of entry that contains information about a book of fiction- not for children and young adults - and the bloggers? comments regarding that same book. The entries are published in ten weblogs that all deal with literature and reading.

Word-of-blog : Hur WOM på bloggar påverkar ett företags försäljning

Företag har länge använt sig av samtal mellan människor för att sprida budskap om produkter, tjänster och varumärken. Forskare visade redan på 1950-talet att denna typ av informella konversationer, även kallad word-of-mouth (WOM), påverkar konsumenters köpbeteende och företags försäljning. I och med utvecklandet av Internet har WOM fått ytterligare uppmärksamhet och idag ser vi att fler och fler företag använder sig av kanaler såsom internetforum och bloggar som del av sin marknadsföring. Trots detta finns inte mycket forskning på hur WOM genom kanaler såsom dessa påverkar ett företags försäljning. Denna uppsats syftar till att undersöka om, och i så fall hur, WOM via bloggar påverkar ett företags försäljning, där vi i uppsatsen studerar företaget L8 Nyberg.

Att hylla livet, men rädas dess framtid : Den globala uppvärmningen genom Bob Hanssons ögon

The main purpose of this thesis is to investigate the possibility to communicate messagesrelated to sustainable development through cultural works. Culture is here synonymous toliterature or, more specifically, the fiction genre. According to ecocritical research, this genrehas the capacity to contribute to a more sustainable development and is therefore interestingto analyse from an environmental point of view.The novel selected for the study is Vips så blev det liv - eller en hyllning till blågrönalgen(2010), written by the Swedish author Bob Hansson. The analysis is mainly focused on howthe book?s climate related messages are formulated and integrated in the story.

Snacka om Spotify

Titel: Snacka om Spotify Författare: Fredrik Ahlbäck och Daniel Erlandsson Handledare: Christine Tidåsen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2010 Nyckelord: Word of Mouth, Sociala medier, Twitter, Facebook, Blogg Frågeställning: Hur har Spotify använt sig utav sociala medier och Word of mouth? Syfte: Syftet med vår studie är att förklara hur sociala medier och WOM har använts utav Spotify. Denna uppsats kommer alltså att vara en fallstudie om företaget Spotify men för att få ett bredare perspektiv och en djupare förståelse så kommer vi även att undersöka hur kunderna har uppfattat WOM kring Spotify. De sociala medierna vi kommer undersöka och titta närmare på är Facebook, Twitter och bloggar. I avseendet WOM kommer vi både att titta på viral marknadsföring, vilket är WOM på internet, men vi kommer också att titta på WOM offline.

Kundbemötande : Samspelet mellan butikspersonalens bemötande och kundens förväntningar

Att kundens förväntningar på kundbemötandet uppfylls är viktigt, då det påverkar kundens lojalitet samt ger effekter på butikens lönsamhet. Vi ville därför ta reda på hur butikspersonalens bemötande i just klädkedjebutiker kan påverka kundens tillfredsställelse och lojalitet. Genom att anpassa bemötandet efter vad kunden förväntar sig kan detta uppnås, men för att kunna anpassa bemötandet krävs kunskap om vilka förväntningar kunden har. För att uppnå kundtillfredsställelse och få lojala kunder kan butikerna arbeta efter Zeithamls (2009) kundgapsmodell, som visar kundens förväntningar på bemötandet i förhållande till butikspersonalens uppfattning om hur kunden vill bli bemött. För att ta reda på om butikschefer och kunder har olika uppfattning om bemötandet har vi använt oss av en kvalitativ datainsamlingsmetod, där vi utfört tre personliga intervjuer med butikschefer i klädkedjebutiker i Varberg samt en fokusgrupp med butikernas kunder.

Pedagogisk intervention vid audiologisk rehabilitering med hjälp av en textbok. En randomiserad kontrollerad studie.

Hearing is considered to be the most important sense for the communication between people. Several studies have shown that hearing loss can lead to deterioration in quality of life, reduced social activities, feelings of alienation and hence the increasing incidence of depression symptoms.An early audiological rehabilitation is a prerequisite for proper communication among people with hearing loss. Knowledge has been shown to be of great importance and structured learning and individually targeted approach can be expected to facilitate the audiological rehabilitation.The purpose of this study was to examine the effect of an educational effort for people with hearing loss where the effort was made in the distance within the audiological rehabilitation and was followed-up by professional phone support, through a randomized controlled study.The study group consisted of 69 hearing aid users who were randomized by an independent person into two groups, an intervention group and a control group. The intervention group (n = 33) had access to the book "When the sounds are weaker - on hearing and hearing aids". The group received weekly topic-based information related to the different chapters of the book, in five rounds.

Den goda läsningen. En problematisering av begreppet läsning i Bokpriskommissionens slutrapport med utgångspunkt i Michel Foucaults diskursteori.

Books and reading are important elements in cultural policy. On 1 January 2002 VAT on books and magazines was reduced from 25 per cent to 6 per cent. The purpose was to increase reading in all sections of the population. A special Book Price Commission was appointed to follow and examine price trends and to work for an enhancement of reading in all groups of the Swedish population. But what form of reading are the BPC talking about? With a theoretical point of departure in the theory of power and discourse by Michel Foucault the aim of this thesis is to explore if there is an existing discourse about reading and, if so, how this discourse is operating in the BPC reports.

Makrostruktur och kohesion i berättande hos 6-åringar med och utan epilepsi

The purpose of this study was to examine the narrative skill of sixyear-olds in terms of macrostructure and cohesion, and its relation tonarrative content, auditory attention, auditory short-term memory and threemeasures of word retrieval. A group comparison of macrostructure andcohesion was also performed between children with and without epilepsy.The material consisted of audio recordings of 44 children (18 with epilepsyand 26 from a reference group) retelling the story Nelli-sagan (Holmberg &Sahlén, 2000). No correlation was found between content and macrostructureor cohesion, but several between the latter two. Auditory short-termmemory and word retrieval without pictures showed several correlationswith macrostructure as well as cohesion. No differences in macrostructure orcohesion were found between the children with epilepsy and the referencegroup.

Informationskompetens mellan raderna ? En textanalys av grundskolans styrdokument

The aim of this study is to examine and map out the different ways that theconception of information literacy (IL) is used in the governing documents ofthe Swedish elementary school. IL is a controversial concept around which thereis no proper consensus. Despite that fact, the word is used in a vast number ofcontexts. In the school world as well as in the library sphere the different waysof using the concept often appear to overlap although rarely in ways that seemconducive to one another. My work therefore, is aimed at finding out how theconcept is used within these two discourses and if or in what ways the usagescoincide and are compatible.

Lansering av smink med sociala medier som marknadsföringskanal : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas att sprida marknadsföringsbudskap

Under de senaste åren har den globala kosmetikaindustrin genomgått en enorm ekonomisk tillväxt. Sminkföretagen lägger stora summor på marknadsföringsinsatser för att upprätthålla konsumtionsmönstret bland konsumenter. Då människors förtroende för traditionell marknadsföring sinar och alternativa kanaler samt personliga rekommendationer genom Word of Mouth värderas högre, blir detta allt viktigare för företag att beakta i utformningen av marknadsföring. Detta utgör mycket viktiga implikationer för sminkföretag. Då sminkföretag årligen lanserar stora mängder smink och då marknadsföring är avgörande för en ny produkts framgång på marknaden, innebär det att alternativa marknadsföringskanaler måste nyttjas och Word of Mouth måste uppmuntras för att därigenom stimulera köp bland konsumenter och uppnå en marknadsacceptans av nya produkter.Historiskt sett har ingen forskning bedrivits som utforskar samband och relationer mellan områdena sminkföretag, sociala medier som marknadsföringskanal samt produktlanseringar.

Mönsterminnen - att skapa nya mönster av gamla minnen

This is a project about creating new patterns from childhood memories of patterns. I havebeen reaserching the possibility to add further value to a pattern in terms of memories, stories,associations and feelings.The goal has been to create new patterns from other peoples memories of patterns. It hasalso been my purpose to develop my skills and feel more comfortable in the creating of patterns.The questions at issu has been:How can I tell a story with a pattern?How can I communicate a feeling or a mood with a pattern?How does our memory image and an interpretation effect the process and the end result?I interviewed nine people. The questions during the interview was:Your name and age?Where was the pattern you?r going to talk about placed?How did it look like?What kind of feelings or emotions do you connect with this pattern?Someting else you whant to tell about the pattern?I created five patterns and during the process with the interviews I realised the importance ofshowing the stories in the end result.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->