Sök:

Sökresultat:

578 Uppsatser om Windows-server - Sida 16 av 39

Webbsida för lagring av alumner i en databas

In supporting an efficient way to gather and develop contact information for the Uppsala Association of Technology Physicist alumni, it is crucial to have in place an adequate and user-friendly system allowing the continuous collection and storage of such contact information. This can achieved by the creation of a website where alumni can enter information about themselves and where such information in turn is stored in a database. A database containing relevant tables has been developed in MySQL. In utilizing phpMyAdmin, the programming language PHP and Web Server Apache, a fully functional website to be included on the Association's website has been created..

Utveckling av Moodle

Institutionen Tillämpad fysik och elektronik på Umeå Universitet använder sig av lärandeplattformen Moodle för hantering av kurser med tillhörande uppgifter och material kring dem. På Moodle laddar studenterna upp dokument och lärare betygssätter dem, vartefter en avklarad kurs registreras hos LADOK. Detta projekt kommer omfatta teori om hur Moodle är uppbyggt (version 2.4), hur utveckling av moduler sker, samt för- och nackdelar beroende på om operativsystemet Windows eller Linux används.Utvecklingen av moduler omfattar kodning av två stycken. Den ena modulen skall gå att implementeras till Moodle för att användas till kurser av institutionen för att underlätta kontrollen av inlämnade dokument som ännu ej är behandlade av lärare. Den andra är en generell modul som skapas i handledningssyfte för att senare kunna utvecklas vidare på, och implementeras till systemet om behov finns.

Undersökning och utveckling av en Linuxplattform för Sandvik AB

Sandvik IT Services, en del av Sandvik AB, vill testa och undersöka möjligheten attfå fram ett alternativ till Microsoft Windows. Höga licenskostnader kombinerat medoflexibla avtal för operativsystem och applikationer gör att det finns goda skäl attfinna alternativ. Allt fler företag använder Linux kostnadsfria program med öppenkällkod då de idag blivit mer attraktivt med stabila, välutvecklade ochanvändarvänliga distributioner och programvaror. I denna rapport undersöks, testasoch läggs en grund för fortsatt utveckling av ett kostnadsfritt alternativ, en prototypkallad Sandvik Desktop..

Energieffektivisering av skolbyggnad från 60-talet : Studie av Hållsta skola i Eskilstuna

In June 2006 the Swedish government decided that the use of energy in buildings should be reduced by 20 percent until 2020, compared to the level of energy used in 1995. To contribute to this goal, the real estate company ?Eskilstuna Kommunfastigheter AB?, set up own goals for their buildings. In 2009, the goal for schools was to have a maximum energy use of 118 kWh/m2year for heating and hot water.The school ?Hållsta skola?, just south of Eskilstuna, exceeds the limit since it used 270 kWh in 2008.

ITS - Interaktivt textsystem

This report describes the creation of an interactive text system for storing, retrieval and publishing of texts, ITS.My task was to create a GUI together with a database capable of handling text, commenting of texts, references between texts, and the capability to associate images with texts.After enough texts have been inserted into the database, there shall be an ability to generate a report out of them.The report describes the methods used when the GUI was implemented, how the database was modelled and implemented, and how the security aspects where solved.The entire project is created with the help of Java, MySQL server, Connector/J and OpenSSL.Furthermore the functions of the GUI and the future of ITS is described..

App-sniffer

Detta projekt handlar om att skapa en WiFi-accesspunkt på en dator där datatrafiktill och från applikationer på en smartphone kan avlyssnas. Första steget i projektetvar att skapa accesspunkten på en bärbar dator med Windows 7 operativsystemetoch att dokumentera tillvägagångssättet. Programmet Wireshark installerades sedanför att lyssna av internet trafiken mot en Android smartphone. Sista steget i projektetvar att mäta och tolka nätverkstrafik på ett antal populära "appar". En relativjämförelse gjordes mellan apparna med cache-minnet påslaget kontra avslaget..

Utveckling av Androidapplikation för airsoft

An Android-application that is intended to be used during airsoftgames (a gamesimilar to paintball) has been developed. In this application, which is called TactiX,players can join different teams and see their team members on a map. Through theapplication players can interact with one another in a variety of ways. They can send text messages, give orders and send drawings to each other. Players can also make observations of enemy players on the map.

Ett modulärt pluginramverk

I denna rapport presenteras ett existerande system som kan hantera paketerade program (?building blocks?) modulärt. Systemet tillämpas på produkten iipax. Ett building block är en enhet (?plugin?) som kan förflyttas mellan iipax-projekt.

Servervirtualisering idag : En undersökning om servervirtualisering hos offentliga verksamheter i Sverige

I dagens läge saknas en sammanställning av hur servervirtualisering är implementerat och hur det fungerar hos olika verksamheter i Sverige. Detta arbete har därför, genom en enkätundersökning, besvarat frågeställningen: "Hur ser servervirtualiseringen ut hos kommuner och landsting i Sverige?" Resultaten visade bl.a. att servervirtualisering är väl implementerat av kommuner och landsting i Sverige. Resultaten var dessutom väldigt lika mellan dessa organisationer.

Ett ärendehanteringssystem för mobila enheter

The purpose of this project was to create a system which can handle issues, with other words an issue tracking system. The system must create issues, assign issues to a specific user and list all issues for each user. On top of that, each issue should have a log where users can log whatever they want.My part of this project was to implement a client which can fulfill this basic criteria (and a bit more if possible), and communicate with the server which has procedures to be executed by the client.This system is based on Android and has it purpose to be used by mobile devices which support Android. ?Ichnaea? as the system is called, is meant to be used by companies to have human interaction through the network..

MoPho -enkla lösningar för SMS och MMS

Our project is divided into two parts, one production and written report. The main focus was the production part, were we used PHP to create simple solution for handling SMS and MMS with direct communication with the mobile operator server. We communicate with sockets and can handle CIMD2 and MM7 protocol. To get our components easy to use we have created two classes to handle SMS and MMS. To demonstrate our technical platform we created a website were you can create an account.

En studie av plattformsoberoende med Haxe och NME

Det jag ska undersöka är hur väl program skrivna i Haxe med det externa biblioteket NME uppnår plattformsoberoende. Mer specifikt hur väl ett spel skrivet i Haxe med NME är plattformsoberoende givet att programkoden är den samma och inte modifierad för varje plattform. På hemsidan för NME ställs frågan ?Does This Actually Work?? och svaret som ges är ?As surprising as it sounds, NME really works. You do not need to spend your time messing with cross-platform compatibility, but you also do not have to sacrifice runtime performance or access to platform features.?.För att Haxe och NME ska anses vara plattformsoberoende ska samma källkod resultera i att spel som fungerar på ett tillfredsställande sätt på alla de testade plattformarna, givet att jag i programkoden tar hänsyn till den hårdvara som finns tillgänglig på plattformarna.

Servervirtualisering : servervirtualisering hos privata företag

Följande arbete syftar till att få en överblick av hur servervirtualisering ser ut hos privata företag i Sverige samt för att få en djupare förståelse för hur det fungerar rent tekniskt. I utredandeavsnittet presenteras information om hur servervirtualisering fungerar samt information om ett antal aktörer på virtualiseringsmarknaden. Avsnittet tar dessutom upp vilka fördelar servervirtualisering medför ur ett kostnads och miljöperspektiv. Genomförandeavsnittet presenterar intervjuerna som har genomförts genom personliga besök på IT-företag och företag med en intern IT-avdelning. Intervjuerna behandlar frågor om hur, vad och varför de virtualiserar sina serversystem..

Hazel- Ett mjukvarusystem för automatisk och optimal schemaläggning

This report documents the development of a software system for automaticscheduling called Hazel. This system is comprised of a server where an automaticscheduler has been implemented, as well as a web and mobile applicationthat allows users to interact with the system. The scheduler hasbeen developed with the functional programming language Haskell and usesa SAT-solver.Manual scheduling has long been the bane of managers everywhere, asmatching the needs of the employer with those of the employee is often adifficult and time-consuming task. There already exists several automaticschedulers that attempt to solve this problem. The issue with said schedulersis that thay tend to be expensive, or developed to only fulfill the needsof a particular organisation.

Generella nätverksarkitekturer för spelemulatorer

Många gamla spel som spelades på gamla konsoler och datorer kördes på sammamaskin med två eller flera spelare anslutna med egna individuella kontroller. Idag ärinternet väl utspritt och många spel erbjuder multiplayer-spel via internet. Detta varförstås inte möjligt på de gamla konsolerna och datorerna, men med hjälp av deemulatorer som finns för många gamla plattformar idag kan man skapa möjlighetenatt spela över internet i de gamla spelen genom att skicka varje knapptryckning enspelare utför mellan spelarnas datorer och på det sättet emulera det existerandeflerspelarläget i spelet.Kaillera-protokollet, som är baserat Client-server-arkitekturen, är ett protokolldesignat för att spela gamla spel genom emulatorer över nätverk. Det harimplementerats i ett antal populära emulatorer med hjälp av ett tredjepartsbibliotekmed samma namn. Kaillera fungerar genom att synkronisera spelarnas input for eachbild som visas i spelet.

<- Föregående sida 16 Nästa sida ->