
Sökresultat:
1265 Uppsatser om Windows Live Messenger - Sida 3 av 85
Hur skulle hemlösa och bostadslösa människor vilja bo? : 10 intervjuer i storstadsmiljö
The purpose of the essay was to discover how homeless persons want to live. Does it matter what it looks like? The method used was a qualitative study including literature and 10 interviews with ten homeless persons, of which seven lived outdoors and three in temporarily residences. The central questions were the following:How do homeless people want to live?In what sort of houses do they want to live and where?How do they look upon their situation and their future?What obstacles can occur if they for example got an apartment to live in?Are there any proposals to solve the problems?Most of them had been living outdoors for five to ten years, perhaps more, and they were worried and sad about their future.
Konfigurationsverktyg för spänningslikriktare
Kraftelektronik AB i Växjö tillverkar en spänningslikriktare som kan konfigureras enligt kundens önskemål. Antalet parametrar som kan ändras uppgår till över 300 stycken och måste i nuläget konfigureras manuellt av en operatör.För att förenkla önskade de att vi utvecklade ett program så konfigurationen kunde utföras i Windows-miljö..
VPN : Virtual Private Network i Windows 2000
Sekretessbelagd.
Migration av appar till Windows Phone 8
Fler människor börjar använda olika mobila operativsystem i mobiltelefonen samt appar som enbart fungerar på plattformen. Det leder till att app-leverantörer måste utveckla varje app till varje specifik plattform vilket är dyrt. De vanligaste operativsystemen som används idag är Android samt IOS men hösten 2012 släpptes Windows Phone 8 vilket innebär ytterligare en plattform att ta hänsyn till. I sammarbete med företaget Sogeti Jönköping fokuserar studien på att hitta en metod som gör det möjligt att migrera appar mellan plattformar och till Windows Phone 8. Studien innefattar också att identifiera för och nackdelar med olika app-typer genom en litteraturstudie och intervjuer samt att testa om migrationsmetoderna fungerar praktisk genom en implementation.Resultatet har påvisat att det finns två stycken olika metoder för migration vilket är PhoneGap och Xamarin.
Säkerhetsanalys av Windos Server 2008 i militära system
This analysis recommends not to use Windows Server 2008 without properevaluation in any system containing classified information. The reasons are too lowassurance and too weak authentication. If Windows Server 2008 is to be used itshould be supplemented with a stronger authentication mechanism. The installationshould preferably be of Server Core type and the server should be maximallyhardened..
IT-forensisk analys av Windows 8
En fallstudie tillämpades för att undersöka de inbyggda apparna, Internet Explorer 10, den nya utforskaren File Explorer och reparationsverktyget ?Återställ datorn utan att ta bort filer? i Windows 8. Analysen visade att apparna E-post, Kontakter och Meddelanden sparade större delar av användarens Facebook-profil lokalt på datorns hårddisk. När bildfiler öppnades upp med appen Foton sparades miniatyrbilder av originalet på hårddisken. När videofiler spelades upp med appen Video sparades filnamnet i filer.
Ärendehantering i Windows 8 : Nytt användargränssnitt för iipax permission
This master thesis was performed at IdaInfront AB. The aim of the thesis was toinvestigate how the design principles ofthe user interface in Windows 8 can beapplied to a case management system. Theuser interface in Windows 8 is based ona design language called Metro and it isprimarily designed for touch screens.Ida Infront AB wanted to know whatpossibilities and limitations the Metrointerface offers.The study has resulted in a prototypeapplication that is developed in Windows8. The prototype shows how the Metrointerface can be applied on a casemanagement system. Some limitations inthe usability have been identified inthe Metro interface when applied to acase management system.
Skyltfönstrets möjligheter - En kvantitativ studie om skyltfönster baserad på kreativitet och tid -
Store windows, as many earlier research studies indicate, is an important factor of the store atmosphere to attract customers into the store. In this study we have narrowed it down and chosen to focus on how different contexts of the store windows will effect customers' evaluation. The purpose is to find out how the context of high creativity and low creativity combined with different time aspect in store windows will affect store image, attitude, entering decisions and purchase intention toward the store. The results are based on a quantitative study where we did an experiment and a field study. The result shows that higher level of creativity is better than lower level of creativity in certain aspects.
EN JÄMFÖRELSE AV BERÄKNINGSNODER AVSEENDE ENERGIEFFEKTIVITET OCH FÖRMÅGAN ATT BERÄKNA FLYTTALSOPERATIONER I ETT MICROSOFT HPC-KLUSTER
Beräkningskluster används exempelvis till vädersimuleringar eller produktsimulering. Microsoft HPC-kluster tillhandahåller två olika typer av beräkningsnoder var av den ena är Computenod, som körs med operativsystemet Windows Server 2008 R2, och den andra är Workstationnod, som körs med operativsystemet Windows 7.Arbetets syfte är att jämföra operativsystemen Windows 7 och Windows Server 2008 R2 för att se om de presterar likartat som en beräkningsnod. Detta avgörs med avseende på energieffektivitet samt hur de presterar i Linpack. Linpack är ett prestandaverktyg som mäter ett beräkningsklusters beräkningsförmåga i flyttalsoperationer per sekund. Studien utförs genom en experimentell metod.
Livesändningar på webben : Interaktion mellan produktion och tittare
Viewer interaction is a common part of live broadcasts on the web and enables production and viewer to communicate with each other. The possibilities in viewer interaction make it easier for productions to create viewer engagement by involving them in the live broadcast through chats and social media. In creating a bond between production and viewer the interaction must be carefully managed to suit both the shows and the viewer?s needs. A qualitative study has been used to analyze the viewer interaction in two Swedish live broadcasts on the web.
Seved: Problembild, åtgärder och samverkan
Abstrakt: Studien har genom semi-strukturerade intervjuer undersökt nyckelaktörers beskrivningar av problembilder och åtgärder i dagens Seved samt skillnader mellan beskrivningarna. Intervjudeltagarnas svar d v s resultat av uppsatsens metod har analyserats utifrån social desorganisation-teorin samt broken windows-teorin. Studiens resultat visar: att det finns stöd för flertalet av de beskrivna problembilderna/åtgärderna i dagens Seved att kopplas till social desorganisations-teorin samt dess utveckling i form av kollektiv styrka-teorin. En del av broken windows-teorins problembild kan kopplas samman till nyckelaktörers beskrivningar medan åtgärderna till största del inte överensstämmer med broken windows. Mellan nyckelaktörer finns skillnader vilka kan förklaras genom att fler nyckelaktörer i större grad grundar sina problembilder utifrån social desorganisation och färre i broken windows-teorin.
Vilken standardkryptering är mest varaktig? : - Tester avseende några mobila operativsystems kryptering av filer och innehåll
Är det möjligt att förlita sig på att de smarta mobiler som utnyttjar operativsystem bestående av Android, iOS eller Windows Phone, håller informationen skyddad från spridning om enheten blir stulen eller förläggs? Det här arbetet innefattar undersökandet av medföljande krypteringar för skydd av filer och dess innehåll på ett antal smarta mobiler som kör något av operativsystemen Android, iOS eller Windows Phone.En undersökning där resultatet blev att samtliga testade system är tämligen säkra utifall rätt förutsättningar finns tillhands, samt att mest varaktigast krypteringsalgoritmer innehas av Windows Phone i form av algoritmerna HMACSHA1 och HMACSHA256..
Hejoppa hejopp! : En musiketnologisk studie av musikrepertoar och dess tradering inom lajvkulturen
The aim of this essay is to study and show the contents of the music repertoire that is used in live action role plays in Sweden and study how this repertoire is spread between participants in the culture of live action role playing.Four informants have been chosen and interviewed, three men and one woman of different ages from different places in Sweden. They have all been practicing live action role playing for some years.Some of the conclusions that can be drawn from this study is that the participants of this hobby culture value music that feels old and contribute to the illusion of another world and time. The music repertoire of the live action role playing culture is filled with this music that gives the participants associations in line with the illusion. That is more important than the real age of the music. Another interesting conclusion is that the participants learn and spread the melodies verbally to each other and only the texts spread on the internet..
Intern Kommunikation : En fallstudie på den interna kommunikationen på ZyXELGöteborgskontoret
ZyXEL är en av världens ledande specialister på bredbandsåtkomsts lösningar. Huvudkontoret är lokaliserat i Taiwan och ZyXEL har kontor i Amerika, Europa och Asien. För närvarande har ZyXEL omkring 1800 anställda globalt, med distributörer i mer än sjuttio länder och produkter marknadsförda i fler än 150 länder på fem kontinenter. Jag fann att det skulle vara intressant att se hur verksamhetens interna kommunikation fungerar idag och hur Shannons och Weavers kommunikationsmodell skulle kunna appliceras på den interna kommunikation jag valt att undersöka. Kommunikation är en nyckel för utveckling hur informationsspridning appliceras inom företaget i vardagen om nya produkter och koncernnyheter och interna arbetsannonser.
Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet
This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product.The finished system had to be similar to the original system to the degree that a user could see past the interface itself and use the system just as he/she would have used the real marketplace. It also had to be easy to change and add games to the system so that Ludosity Interactive easily could show the games and the data that they deemed interesting for their tests. The final product was developed using C#, XNA and XML together with an Agileinspired development method in combination with Pivotal Tracker. This report describes how this product was developed..