Sök:

Sökresultat:

186 Uppsatser om Webbsida - Sida 2 av 13

Vad kännetecknar en användarvänlig webbsida?: En undersökning om www.atg.se har lyckats attrahera sin mest prioriterade målgrupp.

Syftet med studien var att undersöka vad som kännetecknar en användarvänlig Webbsida och om www.atg.se har lyckats attrahera sin målgrupp. Min forskningsfråga var: Har www.atg.se lyckats attrahera sin mest prioriterade målgrupp och få de att öka sitt spel på Webbsidan på grund av Webbsidans design och användbarhet?För att en Webbsida ska vara användbar för en användare måste den tillföra ett värde till an-vändaren, något som användaren har nytta av. För att Webbsida ska vara användarvänlig krävs att den är lätt att använda. Att anpassa sin Webbsida efter användarna kan vara svårt eftersom det som alla målgrupper har gemensamt är att de är människor och människor tänker och tolkar saker väldigt olika.

Utveckling av webbsida med användargränssnittmetoder

Restaurangen Knäppingen ? Stadsmuseets Café & Kök i Norrköping var i stort behov av en marknadsförande och informativ Webbsida med en administrativ del. Syftet med detta arbete var skapa en Webbsida med användbarhet enligt Usability Engineerings arbetspunkter. Användbarhet innebär att ett system är ändamålsenligt, effektivt och tillfredsställande. Förutom beställarnas krav hade vi ganska stor frihet att utforma det första designförslaget.

Att skapa tillit i elektronisk handel

Kan det första intrycket på en Webbsida för elektronisk handel påverka tilliten till företaget? Om ja, vilka faktorer är då avgörande? Hur viktig är egentligen den grafiska utformningen och användbarheten, för tilliten, i det första intrycket? För att utröna detta utfördes en Design Walkthrough med nio personer, med varierande erfarenhet av handel via Internet. Sammanlagt valdes nio webbsidor ut från tre populära e-handelsbranscher: Kläder, Elektronik och Böcker. Personerna som ingick i studien delades in i tre grupper som tittade på en bransch vardera. Ett antal frågor ställdes under tiden som gällde det första intrycket och faktorer som kan påverka tilliten till sidan.

Att utveckla en effektiv webbsida med avseende på marknadsföring och säljstöd

Internet är ett mycket kraftfullt media för marknadsföring och säljstöd. Genom modern teknologikan man skaffa sig viktig information om Webbsidans besökare och vad dessa finner bra ochmindre bra på Webbsidan. Ett korrekt nyttjande av informationen ger en bra grund till långsiktigakundrelationer och målgruppsanpassning, allt enligt relationsmarknadsföringens principer.Syftet med arbetet har varit att utreda vad som gör en Webbsida effektiv ur ett marknadsföringsochsäljstödsperspektiv och att också skapa en sådan Webbsida för Flexibla Kontor i Säter. Dettahar utförts genom en nulägesanalys tillsammans med en konsult, studier av litteratur, intervjuermed säljare på Flexibla Kontor samt en fasindelning av arbetet.Flexibla kontor har mycket goda förutsättningar för att effektivt kunna använda en sådanWebbsida. Man bör jobba för att ta fram optimala texter till Webbsidan och utreda vilka besökaresidan har och vad dessa gör under sitt besök..

Webbsida och ett bokningssystem

Hair Trend är en liten frisörsalong i centrala Sandviken och har i dagsläget två frisörer. Frisörsalongen var i stort behov av en Webbsida där man bland annat får information om deras öppettider, prisinformation, produktinformation osv. Den skulle vara användarvänlig och lätt att hitta önskad information. Ett annat mål var att den skulle vara snyggt designad, vilket överlåtits till mig att bestämma men att kunden hade sista ordet. Webbsidan hade högsta prioritet men kunden önskade också ett bokningssystem som man kunde köpa och jag undersökte vilket bokningssystem som passade kunden bäst.

Webbutveckling med responsiv webbdesign

Avsaknad av en hemsida medför att många kunder kan gå förlorade för ett företag. Om det trots allt finns en Webbsida som beskriver företagets verksamhet finns det fortfarande risk att mista kunder om sidan inte är anpassad efter den enhet som besökaren använder. I dagens samhälle är det mer regel än undantag att webbsidor besöks med olika enheter och upplösningar. En lösning på problemet är att använda responsiv webbdesign för att skapa en flexibel design. M&R Mekan & Konstruktion i Skellefteå AB har inte haft någon hemsida att presentera sin verksamhet med för varken potentiella eller befintliga kunder.

Webbdesign för iPhone

Detta kandidatarbete utgår ifrån vilka aspekter som är viktiga att tänka på när man anpassar av en Webbsida till en mobil enhet och de problem som uppstår när en Webbsida skalas ner till en låg skärmupplösning. Vi har behandlat användarvänlighet, designprinciper, grafiska element och tekniska aspekter för att svara på problemformuleringen. Slutsatsen vi kommit fram till är ett antal punkter inom områdena ovan..

Design av webbsidor

Under senare år har den elektroniska handeln ökat i omfattning, kraven ökar och det blir svårare att tillfredsställa kunderna vilket leder till att många har övergett e-handeln. Denna rapport ställer frågan: Hur ser de designfaktorer som är avgörande för en lyckad e-handels satsning ut? Det finns ett antal viktiga kriterier som måste uppfyllas vid utvecklandet av lyckad Webbsida. Hela utvecklingsprocessen är indelad i tre huvudfaser: analys, design och implementation & test. Denna rapport beskriver de viktigaste faktorerna som vi har hittat i vår fallstudie på ett företag med en bra fungerande Webbsida.

Webbaserat material med fokus på svenska som andraspråksinlärning : Med familjeintegrering som mål

I denna studie beskrivs arbetsprocessen för utvecklandet av en produkt, i detta fall en Webbsida, vars syfte är att underlätta inlärningen av det svenska språket för elever med svenska som andraspråk samt att underlätta kommunikationen mellan dessa elevers hem och skola. Då delar av Webbsidan är på elevernas modersmål är förhoppningen att möjliggöra integration mellan hem och skola. Denna produkt har arbetats fram genom att undersöka den teoretiska grund och bakgrund som finns för denna typ av Webbsida och dess innehåll samt att intervjuer av olika slag genomförts där inspiration, idéer samt tips på layout tagits emot. Webbsidan har genom en cirkulär utvecklingsprocess fått sitt slutgiltiga innehåll samt utseende. Detta innebär att efter varje delmoment i processen i form av bland annat intervjuer har nya perspektiv öppnats vilket har lett till utveckling..

Anpassning till den nya webben : Riktlinjer för migration av webbsida till HTML5 och Responsive Web Design

Användandet av enheter med varierande skärmstorlek för att surfa på webbsidor ökar. Webben är således under en ständig förändring. Ansvariga för en Webbsida måste därmed bestämma hur de ökade kraven som dessa olika enheter ställer ska kunna tillgodoses. Genom att använda sig av HTML5, CSS3 samt Responsive Web Design kan en Webbsidas design på ett önskvärt sätt anpassas efter enhetens skärmstorlek. Denna uppsats syftar till att ge riktlinjer för att förenkla den migrationsprocess som en designer av en Webbsida förr eller senare måste ta ställning till för att kunna hantera olika enheters skärmstorlekar.

Insikter för användbar webbdesign ? ur målgruppens perspektiv

Dagens samhälle har blivit mer beroende av internet, där de flesta tjänsterna går att utföra online. Nuförtiden är det möjligt att beställa möbler, kläder och annat med hjälp av internet. Detta har gjort att de flesta har lärt sig att använda internet oberoende på deras ålder. Därför har de olika företagen ett stort ansvar att skapa sina webbsidor lättare att använda, för kunden skall kunna utföra sina tjänster smidigt. Frågan är; tänker företagen på målgruppen när de designar en Webbsida?Vårt huvudsyfte i projektet är att identifiera nya insikter för att bygga en användbar Webbsida baserat på egen forskning och med hjälp av målgruppen.

iPacdesign

Företaget Gepac Plast AB designar bärkassar till olika kunder och vill ha en tilltalande Webbsida som fram häver deras arbetsområde. Samt en designfunktion på Webbsidan som gör det möjligt för kunderna att skicka in egna designförslag för bärkassar till företaget. Med ett CMS system (Content Management System) för att bygga webbsidor ska de nya funktionerna till den existerande Webbsidan skapas, med hjälp av plugin och ett dataprogram. Även en uppdatering av Webbsidan ska utföras. Slutresultat för projektet fick blandat resultat med en lyckad uppdatering, medan den önskade designfunktionen inte är i bruk än så länge..

Införande av e-handel i småföretag

Att starta en e-handel kommer inte enbart med fördelar, utan det finns en hel del problem man kommer att stöta på. Det är betydligt omständligare än man tror och är man inte redo för konsekvenserna kan det skada företaget.Uppsatsen handlar om hur småföretag påverkas vid införandet av en e-handel. Målet är att ta fram riktlinjer och ett beslutsunderlag åt företag. Vi har genom användningen av SWOT-analys, omvärldsanalys, litteraturstudier, intervjuer, och jämförelser kommit fram till de problem och möjligheter som uppstår vid införandet av e-handel. Vilka riktlinjer som ska användas och hur en Webbsida ska designas vid införandet av e-handel.Analysen är riktad mot bageribranschen och resultatet är generellt..

Vilken hastighetsbegränsning på Google? En studie av SEO och Google page ranking systemet.

Google använder sig av över 200 olika variabler i sin algoritm för att utvärdera en webbplats. Vad exakt dessa 200 variablerna är och vilken vikt de utgör i en Webbsidas pagerank är okänt för allmänheten. Genom sökmotoroptimering försöker man att ta reda på hur en Webbsida ska optimeras för att vara sökmotorvänlig. 2010 förklarade Google att de kommer att lägga till variabeln hastighet i deras algoritm och nu är webbplatsens hastighet en del av SEO. I ett antal experiment utforskas hur hastigheten på en Webbsida påverkar en Webbsidas placering på Google's sökresultatsida. Resultaten av dessa experimenten pekade på att hastighetsvariabeln har en förvånansvärt liten påverkan på webbplatsernas positioner..

Utveckling av hotspotsystem

Detta examensarbete är gjort på uppdrag av Fiber Optik Valley. Huvuduppdraget i projektet var att skapa ett fungerande betalningssystem för en hotspot och att utveckla företagets Webbsida. Hotspotsystemet som baserades på en gratistjänst från Public IP, är tänkt att kunna fungera delvis autonomt utan ägarens ingripande. Företagets Webbsida skapades i en Flex2-utvecklingsmiljö och produkten blev en Adobe Flash-applikation. För att få ett dynamiskt och konfigurerbart system skapades även en kontrollpanel till Webbsidan åt företagets webbadministratörer, så att innehållet på sidan ska kunna förändras utan att behöva kompilera om koden.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->