Sök:

Sökresultat:

6399 Uppsatser om Webb design - Sida 3 av 427

Webben och dess nya invånare : Vilka krav kan vi ställa på framtiden

The current state of our web is one where users can create and distribute information freely and without constraining limitations of knowledge. It?s as easy as making a Facebook status update or sending out a Tweet to make contributions to the web and we?re all doing it. Web-Giants like Facebook and Google deinate the web because they have such massive user amounts and therfore they control the information their users see. This is a problem because we?re hidden from the entire information amount that is the web in the 21st century.

Läsflöde eller läsmöda? : Ett arbete om hur la?sning pa?verkas (och inte pa?verkas) av olika element pa? en webbplats fo?rstasida.

The purpose of this project was to find out how reading is affected, and not affected, by different elements on a start page. The site I was studied belongs to the magazine Fitness Magazine, and the current site has a problem. The editorial texts and articles don?t reach out to the visitors. The goal was to make a proposal for a new first page of the web site that highlights the texts and the reading.With the help of interviews, user testing and textual analysis, I studied if the texts were in itself that caused the problem or if it was the design.

Webb-tv för Mjällby AIF

Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.

Marknadsföring på Webb 2.0: Utveckling av LillHjärtas webbplats

För ett litet företag med begränsade resurser kan det vara svårt att marknadsföra sig till poten-tiella kunder då traditionell reklam är dyr. Tidigare forskning visar att en webbplats vara en bra möjlighet för ett mindre företag att marknadsföra sig själva och sina produkter till en la-gom kostnad. I och med Webb 2.0 har möjligheterna att marknadsföra sig och sitt företag på nätet kraftigt ökat och kunderna har här, då de inte varit nöjda med att serveras traditionell reklam, tagit på sig att sprida sina upplevelser och syner på varumärken och produkter vidare till andra för att på så sätt kunna förmedla en mer sann bild. Denna nya del av marknadsföring som Webb 2.0 har möjliggjort sker genom ?elektronisk word of mouth? (eWOM) på sociala medier, bloggar och liknande.

Webb-tv för Mjällby AIF

Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.

Larmhanteringssystem i Android : Utveckling av ett webb-baserat larmhanteringssystem med Android klient

Webbaserade informationssystem är idag en vanlig metod för företag att effektivisera sin verksamhet. Genom att använda sig av webbapplikationer så som web-services, kan resurser och data enkelt delas inom företaget på lokal och även global nivå över internet, genom att dessa resurser och data hämtas via web-servicen från centrala databaser. Examensarbetet utfördes hos Syntronic Software Innovations (SSI) i Gävle och det är utifrån deras specifikationer och krav som systemet har utvecklats. Denna uppsats redogör för hur ett sådant webbsystem kan utvecklas, samt vilka tekniker och verktyg som finns tillgängliga idag lämpar sig bäst för ändamålet. För att kunna svara på dessa frågor kommer forskningsmetoden design science att användas.

KEX : Ett designkoncept för en mobil applikation som stödför delade reseupplevelser med kollektivtrafiken

Enligt det så kallade fördubblingsmålet skall antalet resor med kollektivtrafiken fördubblas i Sverige fram till år 2020. För att nå upp till detta behövs inte bara investeringar utan även strukturella förändringar och nya sätt att tänka kring människors resande, ett synsätt som delas av myndigheter och forskningscentra på ett internationellt plan. I detta sammanhang anses det också viktigt att behålla yngre resenärer, vilket ställer krav på kollektivtrafiken att framstå som ett attraktivt alternativ till motordriven persontrafik. Här syftar det aktuella projektet till att bidra till en förstärkt resupplevelse i kombination med stöd för planering och genomförande av resor. Projektet tar avstamp i ett utnyttjande av modern informations- och kommunikationsteknologi samt i möjligheter inom Webb 2.0 att dela information.

Från tidning till medieföretag. En studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering

Titel Från tidning till medieföretag ? en studie av Norrköpings Tidningarsflerkanalspublicering.Författare Anders Petersson och Sara WillermarkKurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG,Institutionen för journalistik och masskommunikation, vid Göteborgsuniversitet.Termin Vårterminen 2009Syfte Att studera Norrköpings Tidningars flerkanalspubliceringMetod Kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys.Material Tidning, webb och tv.HuvudresultatVårt resultat visar att de flesta nyheter som sänds via tv-kanalen 24NT även gårvidare till tidningen och webben. Det är endast cirka 10 % som resulterar ienbart tv-nyheter. Generellt är nyhetsinnehållet mycket likt genom tv, tidningoch webb, men med vissa undantag..

Responsiv webbdesign : Tekniska designaspekter

Det blir allt vanligare att ägare till webbplatser anpassar sin webbplats till lågupplösta enheter som t. ex mobiltelefoner. För att genomföra en anpassning finns flera tekniska alternativ. I denna uppsats har det undersökts vilka tekniska aspekter som kan utgöra eventuella hinder när utvecklare möter webbyråkunders krav på upplösningsoberoende design med en av teknikerna, nämligen responsiv webbdesign. Arbetet innefattar en intervju med en webbyråkund som resulterade i en kravspecifikation som sedan stod till grund för en prototyp, där tekniken responsiv webbdesign testades och utvärderades.

Täckning av ett informationsbehov via Wold Wide Webb - Hur man undersöker ett informationsbehov, söker efter information på WWW samt utvärderar sökmaskiner.

This thesis was built on a practical work for LM Ericsson Data AB and deals with how toexamine an information need for a limited department within the corporation using aqualitative interview method.The thesis deals with how to search for requested information on the Internet and the WorldWide Web (WWW). It contains a model and a method for evaluation of search engines onthe World Wide Web, and 16 search engines which primarily indexes the World Wide Webare being evaluated..

Twitter som arbetsredskap för informationshämtning : En jämförelse mellan en landsortstidning och en rikstäckande tidning

Webb 2.0 och sociala medier har bidragit till nya sätt att integrera på webben. Transformeringen från webb 1.0 till webb 2.0 har lett till att även sociala medier och Twitter och sociala medier kommit att bli ett arbetsredskap för journalister. Det är lätt att förbise att journalisterna inte enbart är sändare av information utan även mottagare. Uppsatsen undersöker hur journalister använder sig av Twitter och sociala medier som verktyg för informationshämtning och vad det ger för effekt på journalistikens innehåll. Genom att knyta an till tidigare forskning av Michael Gullikssons rapport Elektroniska källor i dagspressjournalistik: tekniktillgång, teknikanvändning och attityder vid tre redaktioner 1993 och 1996, jämförs användningen av Twitter och Facebook på en landsortstidning, Söderhamns-Kuriren, med en rikstäckande nyhetstidning, Dagens Nyheter. Kvalitativa intervjuer har genomförts skriftligt med tre journalister vardera på respektive nyhetsredaktion. Uppsatsens resultat visar att journalisterna använder sociala medier som arbetsverktyg i allt större utsträckning.

Kollaborativa Webbtjänster : En studie av framgångsfaktorer för utveckling av kollaborativa webbtjänster

Verktyg skapade för att stödja företags kollaborativa processer, även kallat "groupware", har funnits i olika former sedan början av 90-talet. I dag är webbtjänster ett allt mer nyttjat alternativ bland organisationer på grund av dess många fördelar ? såsom lägre kostnader och ökad cross-platform-tillgänglighet. Med teknologiska framsteg har det på senare år blivit möjligt att utveckla program för webbläsare som inte tidigare varit möjligt. Syftet med den här studien är att ta reda på hur man i dagens webbmiljö och i dagens moderna organisationer utvecklar framgångsrik kollaborativ programvara genom att försöka identifiera ett antal riktlinjer för detta ändamål.

Skapa webbdesign för en kommunikationsbyrå

JG Communication som är en av Sveriges störta kommunikationsbyråer kom till en insikt att företagets webbplats inte listas tillräckligt högt upp när användare gör sökningar på relevanta sökord genom Googles sökmotor. Detta resulterar i få unika besökare varje vecka vilket i slutändan också gör att det etableras låg kundkontakt genom webbplatsen. Företaget tyckte att åtgärder behövde vidtas för att försöka komma till rätta med detta problem. Ett projekt startades upp för att uppdatera, sökmotorsoptimera och för att försöka få en mera leads genom sin externa webbplats. Min roll i detta projekt har varit att skapa design och layout för webbsidor till JG Communication.

People make a difference: en unik fotobok om människors påverkan i samhället

Det här projektet är det sista och avslutande momentet på vår utbildning Medie-design vid Luleå Tekniska Universitet och kallas för ett c-arbete. Tack vare moderniseringen av utbildningen som vi går så har vi numera möjligheten att göra ett konstnärligt arbete istället för att skriva en vetenskaplig rapport. Det innebär att vi har lagt mycket tid på att planera och framställa en grafisk produkt och den här rapporten redogör för vår process från planeringsstadiet till den färdiga produkten. Syftet med detta projekt är att vi ska lära oss hur boktryckningsprocessen fungerar och samtidigt öppna läsarnas ögon för hur stor skillnad människor verkligen gör i samhället. Vidare kommer vi som nyexaminerade mediedesigners att använda oss av detta grafiska arbete och visa upp det som en del av vår portfolio vid framtida arbetsintervjuer.

Från TV-TV till Social-TV : En studie av strategier för Webb-TV och Sociala Medier

This study explores how online television works and how it is integrated with social media such as Facebook, Twitter and blogs. Through three qualitative interviews with representants from different fields of work regarding online television, we have concluded how online television is being used in Sweden today and concludes with examples of what the future of online television could look like. Representatives from the following companies have been interviewed: SBS Media Group Sweden, Strix Television and Mediamätning i Skandinavien. The use of social media for marketing of online television is a fact for the companies in this study. However, the result of the study shows that theres room for development in the integration between online television and social media.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->