Sök:

Sökresultat:

769 Uppsatser om Visual merchandising - Sida 2 av 52

Den skapande bildens betydelse för hälsan hos personer med depressions- och ångestsyndrom

The main objective of this study has been to explore how art therapists experience the visual art´s that can be used in the promotion of health among people with depression - and anxiety disorders. The concept of SOC- sense of coherence has been a central term and a link between imaging and SOC were identified in the study. The underlying method in the study was a qualitative form, where semi-structured interviews were used. Through a strategic- sample five female art therapist were contacted, who all came to participate in the study. The study is essentially based on hermeneutical method and the analysis of interview material has been analyst by using thematic analysis.

Liten förändring, stor skillnad : En kvalitativ studie om logotypers påverkan på den visuella identiteten

The purpose of this paper is to examine the role of logotypes within the visual identity and identify possible reasons that motivate companies to change their logo. This paper should also clarify how different parts of the visual identity affect each other and how they are interconnected. The thesis research question is formulated with the purpose in mind and has led to the following question: How can a logo change contribute to enhanced visual identity? Since we wanted to obtain a better understanding of the chosen research area with help of interviews have we chosen a qualitative method for this thesis. During the process we have let the empirical material control the chosen theories.

Starkt butikskoncept - ur unga kunders perspektiv

I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. Syftet med detta uppsatsarbete är att beskriva vad unga kunder (18-25 år) anser ska ingå i ett attraktivt och starkt butikskoncept. Syftet är också att undersöka hur unga kunder upplever likheter respektive skillnader gällande butikskoncept för butikskedjor och produktutvecklande varumärkesleverantörer.

Human vs environment. En visuell identitet

This is a project with the main purpose to create a visual identity and platform for the release of the new started record label Human vs Environment, by finding a form and logotype for the homepage and packaging of the first vinyl ep record by the artist Mr Kaizen. This has also been an exploratory work with the target to get a broader competence in the field of visual communication and increase my understanding of the designs communicative aspects of running a design project with an external partner from concept to finished product..

Visuellt & Auditivt korttidsminne

The aim of the present study was to investigate the effect of sensory modality on short-term memory recall. An exploratory, cross-sectional study was performed. A total of 119 individuals participated. There were 70 female and 49 male subjects, aged 4 to 80 years (M=34,3). The participants were presented with 12 different objects in auditory, visual or auditory/visual mode over a period of 24 seconds.

En designad fluidsimulation

In this report I will describe how an art-directed fluid effect for motion picture can be achieved. This effect will be an explosion with a visual style that is congruent with Pixar's movie Up. To begin with I will analyze the visual components that are used in Up and control the fluid simulation to get the desired visual style. I will briefly explain the background of my thesis, why it is interesting to create designed effects and why it is hard to design fluid effects. In the method I will explain my work process and some of the challenges that arises.

Ett starkt varumärke når fram

Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumärke för att synas på marknaden har inneburit att det läggs ner allt mer tid och resurser på varumärkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den växande virtuella världen och den ökade handeln på Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumärke skapat en komplicerad situation. Vagabond är ett svenskt varumärkesproducerande skoföretag som har ställts inför de möjligheter och svårigheter som den ökade Internetanvändningen har inneburit. Expansionen genom försäljning via återförsäljare på Internet har inneburit att svårigheterna med att kontrollera hur varumärket framställs på olika sidor på Internet har ökat. Den totala skokonsumtionen har ökat de senaste åren och konkurrensen på skomarknaden har blivit stor, vilket bidrar till att vikten av att sticka ut blir allt större.Syftet med vår studie är att förklara hur det varumärkesproducerande företaget, i vårt fall Vagabond, arbetar med att framställa och bevara sitt varumärke och vidare hur de Internetbaserade återförsäljarna resonerar kring sina produkters varumärken.

Malmö konsthall i tid och rum ? en fallstudie om visuell identitet och platsmarknadsföring

This thesis examines how techniques from place marketing, developed to market places, can be used in the process of designing a visual identity for an institution. The thesis is a case study of the development of a new visual identity for the public art institution Malmö konsthall. The essay presents Malmö Konsthall, defines the term visual identity and describes the main principles in place branding. I then define target audiences and key values, discuss the application of place marketing principle and go through the design process of the new visual identity. The process showed that theories about flagship buildings, signature design and signature districts have the biggest influence on the design.

Butikskommunikationens viktiga roll

Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. Vi har fått fram vårt resultat genom marknadsundersökningar och observationer inne i och i anslutning till en butik, samt genom en intervju med den ansvarige för butikskommunikationen i samma butik. Till vår hjälp har vi arbetat med Peak Performens Borås, det är kring denna butik hela studien kretsar.Den personliga intervjun med den person som är ansvarig för butikskommunikationen på Peak Performens Borås gav oss information om problem och utmaningar ur deras synvinkel. Materialet gav oss även bra bakgrundsinformation att jämföra resultaten från marknadsundersökningarna och observationerna med.

Performativitet och bildkonst: eller hur apor verkar i världen

This essay examines the visual art of Helena Blomqvist with theory of performativity from Judith Butler among others, with a focus on the potential of visual art to question and dislocate norms. It consists of an analysis of three works of art from three aspects: the work of art, the viewer and the situation, and eventuates in an analysis of how the works relate to representation and norms. The construction of the works is related to Butler's theory of identity construction..

Gestaltung ist auch Information : En studie kring layoutens betydelse med Aftonbladet i fokus

In this thesis I'm trying to examine the meaning potential of visual elements and layout in a Swedish newspaper front page and the same newspaper's website's start page, drawing on theories about multimodality and social semiotics developed mainly by Theo van Leeuwen and Gunther Kress. The study is focusing on Swedish newspaper Aftonbladet and the website aftonbladet.se and compares these three different days. In this thesis I also try to examine what the newspaper communicate about its identity through the different visual components. My conclusion is that visual elements and layout have a great importance regarding what a newspaper communicate about how the news articles should be read, but what can be said about a company's identity mostly depend on the genre the newspaper belongs to and how well the reader knows that particular genre..

Förbättring av intern kvalitet i MediusFlow genom utvärdering av arbetsprocessen samt verktyg från Visual Studio 2010

I maj 2009 släpptes den första betaversionen av Visual Studio Team System 2010. Den innehåller en rad intressanta nyheter och funktioner som kan underlätta utvecklingsarbetet och höja den interna kvaliteten.Kvalitetsbegreppet inom mjukvaruutveckling kan delas upp i två delar: extern och intern kvalitet. Med extern kvalitet menas det som kunden ser, till exempel att rätt funktionalitet utvecklas och att den levereras i tid. Intern kvalitet handlar om processer inom företaget och det som kunden ofta inte ser eller är medveten om.Nyheter i Visual Studio 2010 har utvärderats i fokusgrupper tillsammans med rutinerade utvecklare på Medius. Den agila arbetsprocessen har utvärderats utifrån observationer, informella intervjuer samt den teoretiska referensram som ställts upp.Utvärderingarna har resulterat i ett antal riktlinjer för hur Medius kan förbättra sin interna kvalitetsprocess.

"...kommer bara nån seende fräsare och liksom bara fixar det på ett kick." : En kvalitativ studie om hur föräldrar med synnedsättning upplever och hanterar mötet med omvärlden.

The aim with this study was to gain knowledge about how parents who are visual impaired experience and manage the meeting with the world around them. To have children and to be visual impaired creates a complex situation. There is not only the problem how to manage the parenting in technical terms. The disability is also filled with stigma because it diverges from the norms of society. There is not only demands from society about how the parent should behave, the parent also create demands of themselves.

Sinnesmarknadsföring i livsmedelsbutik : Ett experiment i samarbete med ICA Group

Context: In cooperation with ICA, we chose to investigate how much the auditory and visual stimuli in combination affects consumer behavior in grocery store. There are few studies in the area, which gives good practical and theoretical implications.Research question: How much influenced consumers' purchasing, movement and inspection behavior during exposure to auditory and visual stimuli in the fruit and vegetable department of a grocery store?Purpose: The purpose of this paper is to describe and analyze how much the auditory and visual stimuli affect consumer behavior in the grocery store. We do this through a quantitative experiment of our partner?s fruit and vegetable section, where we observe customer behavior in stores.

Eynavster : En studie om teknik som hjälpmedel för synskadade i utomhusnavigering

Navigating to different locations isn?t always easy. Imagine then how it is for people with a visual impairment to walk across the street or to get from one point to another. The Swedish Association of the Visually Impaired (SRF) has pointed out that today's society is not sufficiently accessible to people with visual impairment and there are improvements that need to get done. Technology is something that has evolved a lot this last decade and occurs today almost everywhere in our environment.In some areas, technology has facilitated people's daily life very much and we have therefore chosen to examine whether a combination of several technical functions integrated into the fictive artifact called Eyenavster can facilitate outdoor orientation and increase the accessibility for people with a visual impairment.Qualitative data collection methods have been used in this study by six interviews to answer our question.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->