
Sökresultat:
548 Uppsatser om Virtual server - Sida 15 av 37
Utveckling av karttjänst i ASP.NET
Syftet med projektet var att tillverka en webbaserad kartvisningstjänst för att visualisera geografiska och infrastrukturella förändringar över tiden. Detta genom att historiska och dagsaktuella kartor överlappas och presenteras som en bild.Applikationen utvecklades i ASP.NET med programspråket Visual Basic. Som databashanterare användes Microsoft SQL-server 2000. För bearbetning av kartmaterialet användes Arcview 8. Som utvecklingsmetod användes David Siegels modell för att konstruera webbplatser.
Webbsida för lagring av alumner i en databas
In supporting an efficient way to gather and develop contact information for the Uppsala Association of Technology Physicist alumni, it is crucial to have in place an adequate and user-friendly system allowing the continuous collection and storage of such contact information. This can achieved by the creation of a website where alumni can enter information about themselves and where such information in turn is stored in a database. A database containing relevant tables has been developed in MySQL. In utilizing phpMyAdmin, the programming language PHP and Web Server Apache, a fully functional website to be included on the Association's website has been created..
Simulering av LAN i VirtualBox
Allt mer inom IT blir virtuellt och VirtualBox är ett program som simulerar virtuellamaskiner och som man kan bygga LAN i. VirtualBox används som testplattform för hårdochmjukvara. Arbetet visar hur man kan använda VirtualBox för att simulera en fysiskLAN uppbyggnad, dels för att företag ska kunna arbete i VirtualBox virtuellt, dels för attkunna testa LAN innan de byggs upp fysiskt. Detta sätts upp med två arbetsstationer medWindows-OS respektive Ubuntu-OS, en Windows 2008 server, en pfSense router.Installerar och konfigurerar nätverksinställningar emellan dem samt utför tester.VirtualBox visades sig vara en bra testplattform med många utvecklingsområden förföretag..
SDN : Software defined networks
This report is a specialization in Software defined networking. SDN really comes to revolutionize the industry and it?s under constant development. But is the technology ready to be launched into operation yet? The report would initially involve a number of problems that today's network technology is facing.
Användbarhet och begränsad navigation i en interaktiv 3D-miljö : Inredningsverktyg för MIOs möbler
Det har blivit allt mer populärt på senare tid med inredning av hemmet, och det finns idag stora möjligheter med virtuell 3D, vilket gör projektet relevant för tiden vi lever i. Projektet handlar om att skapa en första prototyp av en möblerbar 3D-miljö med tillhörande användarvänligt gränssnitt som ska kunna användas i Mios varuhus. Prototypen bygger på två demofilmer av applikationen där gränssnittet och användarens interaktionsmöjligheter har visualiserats i en vanlig skärm, och 3D-miljön i en 3D-skärm, dessa har sedan synkats med varandra för att ge ett helhetsintryck av applikationen. Gränssnittet skulle vara så pass användarvänligt att Mios kunder själva skulle kunna använda applikationen och med hjälp av speciella 3D-skärmar och renderingstekniker skulle miljön framstå som verklig. Projektet startade med en förstudie, med intervjuer och research.
ITS - Interaktivt textsystem
This report describes the creation of an interactive text system for storing, retrieval and publishing of texts, ITS.My task was to create a GUI together with a database capable of handling text, commenting of texts, references between texts, and the capability to associate images with texts.After enough texts have been inserted into the database, there shall be an ability to generate a report out of them.The report describes the methods used when the GUI was implemented, how the database was modelled and implemented, and how the security aspects where solved.The entire project is created with the help of Java, MySQL server, Connector/J and OpenSSL.Furthermore the functions of the GUI and the future of ITS is described..
Utveckling av Androidapplikation för airsoft
An Android-application that is intended to be used during airsoftgames (a gamesimilar to paintball) has been developed. In this application, which is called TactiX,players can join different teams and see their team members on a map. Through theapplication players can interact with one another in a variety of ways. They can send text messages, give orders and send drawings to each other. Players can also make observations of enemy players on the map.
Ett modulärt pluginramverk
I denna rapport presenteras ett existerande system som kan hantera paketerade program (?building blocks?) modulärt. Systemet tillämpas på produkten iipax. Ett building block är en enhet (?plugin?) som kan förflyttas mellan iipax-projekt.
Servervirtualisering idag : En undersökning om servervirtualisering hos offentliga verksamheter i Sverige
I dagens läge saknas en sammanställning av hur servervirtualisering är implementerat och hur det fungerar hos olika verksamheter i Sverige. Detta arbete har därför, genom en enkätundersökning, besvarat frågeställningen: "Hur ser servervirtualiseringen ut hos kommuner och landsting i Sverige?" Resultaten visade bl.a. att servervirtualisering är väl implementerat av kommuner och landsting i Sverige. Resultaten var dessutom väldigt lika mellan dessa organisationer.
Ett ärendehanteringssystem för mobila enheter
The purpose of this project was to create a system which can handle issues, with other words an issue tracking system. The system must create issues, assign issues to a specific user and list all issues for each user. On top of that, each issue should have a log where users can log whatever they want.My part of this project was to implement a client which can fulfill this basic criteria (and a bit more if possible), and communicate with the server which has procedures to be executed by the client.This system is based on Android and has it purpose to be used by mobile devices which support Android. ?Ichnaea? as the system is called, is meant to be used by companies to have human interaction through the network..
MoPho -enkla lösningar för SMS och MMS
Our project is divided into two parts, one production and written report. The main focus was the production part, were we used PHP to create simple solution for handling SMS and MMS with direct communication with the mobile operator server. We communicate with sockets and can handle CIMD2 and MM7 protocol. To get our components easy to use we have created two classes to handle SMS and MMS. To demonstrate our technical platform we created a website were you can create an account.
Servervirtualisering : servervirtualisering hos privata företag
Följande arbete syftar till att få en överblick av hur servervirtualisering ser ut hos privata företag i Sverige samt för att få en djupare förståelse för hur det fungerar rent tekniskt. I utredandeavsnittet presenteras information om hur servervirtualisering fungerar samt information om ett antal aktörer på virtualiseringsmarknaden. Avsnittet tar dessutom upp vilka fördelar servervirtualisering medför ur ett kostnads och miljöperspektiv. Genomförandeavsnittet presenterar intervjuerna som har genomförts genom personliga besök på IT-företag och företag med en intern IT-avdelning. Intervjuerna behandlar frågor om hur, vad och varför de virtualiserar sina serversystem..
Hazel- Ett mjukvarusystem för automatisk och optimal schemaläggning
This report documents the development of a software system for automaticscheduling called Hazel. This system is comprised of a server where an automaticscheduler has been implemented, as well as a web and mobile applicationthat allows users to interact with the system. The scheduler hasbeen developed with the functional programming language Haskell and usesa SAT-solver.Manual scheduling has long been the bane of managers everywhere, asmatching the needs of the employer with those of the employee is often adifficult and time-consuming task. There already exists several automaticschedulers that attempt to solve this problem. The issue with said schedulersis that thay tend to be expensive, or developed to only fulfill the needsof a particular organisation.
Generella nätverksarkitekturer för spelemulatorer
Många gamla spel som spelades på gamla konsoler och datorer kördes på sammamaskin med två eller flera spelare anslutna med egna individuella kontroller. Idag ärinternet väl utspritt och många spel erbjuder multiplayer-spel via internet. Detta varförstås inte möjligt på de gamla konsolerna och datorerna, men med hjälp av deemulatorer som finns för många gamla plattformar idag kan man skapa möjlighetenatt spela över internet i de gamla spelen genom att skicka varje knapptryckning enspelare utför mellan spelarnas datorer och på det sättet emulera det existerandeflerspelarläget i spelet.Kaillera-protokollet, som är baserat Client-server-arkitekturen, är ett protokolldesignat för att spela gamla spel genom emulatorer över nätverk. Det harimplementerats i ett antal populära emulatorer med hjälp av ett tredjepartsbibliotekmed samma namn. Kaillera fungerar genom att synkronisera spelarnas input for eachbild som visas i spelet.
Time and architectural representations: the illusion of being eternal
Att beskriva en byggnad som tidlös är bland det finaste en kan säga. Några av världens mest uppskattade byggnader har beskriv- its som just det, tidlösa. Hur kommer det sig att en av den finaste komplimangen och erkännandet en byggnad kan få, egentligen är intetsägande?
Tiden går ständigt och det finns ingenting någon kan göra för att ändra det. Människor, djur och även byggnader utvecklas och åldras.