Sök:

Sökresultat:

1109 Uppsatser om Virtual reality - Sida 5 av 74

Lastbalanseringsalgoritmer : En utvärdering av lastbalanseringsalgoritmer i ett LVS-kluster där noderna har olika operativsystem

Denna rapport behandlar en undersökning av olika lastbalanseringsalgoritmer i Linux Virtual Server. Undersökningen har gjorts i ett webbkluster (Apache var webbservern som användes) med tre heterogena noder, där operativsystemet var den detalj som skiljde dem åt. Operativsystemen som ingick i undersökningen var Windows Server 2008 R2, CentOS 6.2 och FreeBSD 9.0. De faktorer som undersöktes mellan de olika algoritmerna var klustrets genomsnittliga svarstid vid olika belastning och hur många anslutningar som kunde hanteras av klustret, detta gjordes med verktyget httperf.Undersökningen ger svar på hur ett heterogent webbklusters genomsnittligasvarstid och arbetskapacitet kan skilja sig åt beroende på vilken algoritm som används för lastbalansering. Resultatet visar att den genomsnittliga svarstiden håller sig låg tills en hastig stigning inträffar.

Ditt Andra Jag

Detta kandidatarbete fokuserar på att undersöka aspekter som kan förstärka en användares upplevelse inom digitala spel. De aspekter som vi valt att fokusera på är användandet av Oculus Rift och Motion Capture då de tar upp viktiga punkter som Virtual reality, närvaro och inlevelse i spel. Vi valde även att fokusera vår produktion mot skräckgenren då detta är ett område vi båda har stor passion för i diverse media. I vårt arbete har vi fått fram en hypotes om att spel som fokuserar på att lämna karaktären i ett tomt skal (ingen personlighet), lämnar en större chans för inlevelse hos spelaren då användarens egna känslor speglas på karaktären. Användandet av Oculus Rift och realistiska röresler via Motion Capture har en tendens att även stärka detta..

Augmented Reality som ett hjälpmedel för produktvisualisering i möbelindustrin: en fallstudie

This paper examines the potential benefits of using augmented reality as a tool for visualizing furniture in a buyer?s own environment before buying it. A simple prototype is developed and tested.  The steps for developing the prototype are described in great detail as well as the tools being used. The prototype is tested both on people working in the furniture business as well as people with experience in buying furniture online. In conclusion the results from the user tests are analyzed and the potential benefits are described.

Internkommunikation vid förändringsarbete : en studie av internkommunikationen vid omlokaliseringen av Konsumentverket

The main purpose of this essay is to through theories about internal communication, channels to communicate through and change management study how these can be related to the processes at the Swedish Consumer Agency due to its future relocation. The main question within this essay is therefore:- How has the internal communication and the change management at the Swedish Consumer Agency developed in comparison with the prescribed theories?This essay is divided into three different parts (ideal, reality, ideal/reality) which can be derived to the essays theory, result and analysis chapters. The theories are the ideal while the result describes the internal communication and the change management during the process (the reality). In the analysis chapter, the ideal and the reality are compared to distinguish how the reality has been working in comparison to the ideal.The internal communication has mainly been distinguished through the authority?s intranet and the information communicated has comparatively been fast, open, objective and reliable.

Finns det ett förnedringsmoment i de svenska reality-programmen? : En attitydstudie om inställningen till reality-program.

Reality-genren har kritiserats sedan dess uppkomst. Programmen benämns ofta i massmedia såväl som i vardagligt tal som ?förnedrings-TV? eller ?mobbnings-TV? på grund av dess kontroversiella form. Programmen anklagas för att sudda ut gränsen mellan den privata och offentliga sfären samt att ge tittarna en bild av att det är okej att håna och förnedra andra människor.Genom att låta två fokusgrupper diskutera reality-genren som helhet samt frågor som berör ämnen om klass, etik och identitet syftar denna studie till att undersöka tittarnas attityd till de svenska reality-programmen. De frågeställningar som studien också syftar till att besvara är följande: Hur definierar respondenterna i intervjun reality-TV? Anser respondenterna att det går att urskilja några samhällsklasser i programmen? Anser respondenterna att det finns framträdande stereotyper/mönster i programmen? För att besvara frågeställningarna har jag använt mig utav två ostrukturerade fokusgrupper som tillkommit genom ett snöbollsurval.

Chatt och e-post : ett möte på folkbibliotekets publika datorer?

Ten years ago the public computers with Internet access were introduced in the public libraries. The purpose of the public computers was to give the possibility of searching information. Along with the Internet came also communication media like chat and e-mail. This type of communication was a new function for the libraries and the reactions among the librarians were mixed. It has been a source of big frustration and attempts to block it has not succeeded.

Riskminimering i föräldrasamverkan

The way we socialize today is radically different from how it was only twenty years ago. Since the arrival of the Internet more and more of what we know about the lives of our friends comes from text-based social networks, or blogs. This means that we all, more or less, have become authors of our own life stories and that the reality we live in have become fictionalized. In this paper I explore what effects this postmodern process of dissolving boundaries has had on the autobiographical genre, where the line between fiction and reality is traditionally stressed. By analysing Carina Rydberg?s (b.

En bild ljuger aldrig? : En studie om digitaliseringens inverkan på trovärdigheten i fotografier

The concept of the photographic truth has had a special status for almost 200 years. Yet with the emerge of digital technology and especially digital photography there has been a loss of the particular connection photography has had in reference to reality. The aim of this study is to see in what ways digitalization has affected the credibility of photography from the perspective of professionals in the field of photography. The digital technology that has enabled the large-scale manipulation of photographies is not, however, the main reason for the decreased credibility of photography. The ongoing discussion about the available possibilities concerning digital imagery and manipulation has had a far more powerful effect on the concept of the photographic truth.

En oviss framtid. Vart går allmänheten idag för att uppleva och lära sig historia och vart går den imorgon?

The purpose with this paper is partly to find out what people of different ages do to learn more about the past, and partly what they believe will happen within the next 50 years with institutions like traditional museums and the relatively new theme parks. How will the museums and theme parks evolve? Will they evolve? Or will they disappear?To solve these questions I have sent out a questionnaire to people of different ages. I have also been in contact with employees from different museums and theme parks in Skåne. I have used literature written by archaeologists among others.

En virtuell klädkollektion : En rapport om processen i att designa och illustrera en virtuell klädbutik till Stardoll.com

This is a report that goes through the design process of designing and illustrating a virtual clothing shop with the theme ?Stockholm Streetstyle? for the website ?Stardoll.com?. The purpose of the report is to examine how you can manage to get as close to designing a certain style or theme as possible, and also how the process of designing a clothing line can work, The illustrations were made in Adobe Illustrator and the final result of the project was an illustrated fashion collection with 21 parts, in the total of 6 outfits, and also a background for the shop. .

Idéer om folkbiblioteket ? en idéanalys av ett urval kommunala biblioteksplaner

The aim of this master?s thesis is to examine which ideas about the public library that appear in a selection of municipal library plans and to examine if these ideas are unanimous. The comprehensive questions are: Which ideas about the public library appear in each municipal library plan? How do the ideas agree in the different municipal library plans? The sub questions are: Which judgements of reality appear in the different library plans concerning each municipality and its library needs? How do the municipalities define the concept of development and future demands in the municipality on the basis of the judgements of reality? Which recommendations do the judgements of reality give and how is the plan of action that is established in each library plan justified? Which fundamental views of reality, i. e.

Offentliga rum och utsuddade identitetsbegrepp : en resa mellan det virtuella och det fysisika i tid och otid

Trough a literature study based on both philosophic and objective fact this essay is taking off in the meaning of public space. It investigates how the information society and its virtual world are affecting the idea and use of public space in the city. The city and the actual world have developed from the traditional meeting between people while the virtual world is based on flows of information. The information flow has expanded through the Information and Communication Technique (ICT). ICT covers among others Internet, mobile phones and computers.

Creative Packaging: vad gör design innovativt och hur presenterar man den på ett innovativt sätt?

Beskrivning av vår kreativa process i skapandet av en inspirationsbok om förpackningsdesign. Boken innehåller sex förpackningar från olika designbyråer i världen. Det finns inga bilder i boken, för att visa förpackningarna används Augmented Reality. Förpackningarna visas på datorn via en webbkamera. Detta för att öka interaktionen mellan betraktaren och verket..

Komplementär smärtlindring av brännskadade patienter

En brännskada medför ofta en våldsam smärta men det är inte bara i skadeögonblicket som smärtan är som mest intensiv och outhärdlig. Beroende på skadans omfång blir smärtsamma omläggningar med sårrensning samt senare rehabilitering frekventa inslag i patientens vardag. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vilka komplementära ickemedicinska metoder som sjuksköterskan kan använda sig av för att optimera smärtlindringen vid behandling och rehabilitering av brännskadade patienter. Litteraturstudien bygger på nio kvantitativa artiklar som granskades kritiskt. Resultat: Interventioner som redovisas i studien är Virtual reality, massage, musik, video samt patient kontrollerat omläggning och Sensory focusing vilka presenteras i tre olika teman avledning, avslappning samt kontroll. Alla interventionerna visade sig ha en positiv effekt på patientens smärtuppfattning i olika omfång..

Augmented Reality (AR) : En undersökning av hur ett verk i AR upplevs

The aim with this master's thesis is to describe the work process with the graduation film Player, by a composers perspective and given conditions. It provides a detailed insight into how the work was done from the script stage to the end result, scene by scene reflecting about both the musical performance and the collaboration between the director and me as a composer. The work was done during the spring term of 2012 at the Royal College of Music in Stockholm and Stockholm Academy of Dramatic Arts..

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->