Sök:

Sökresultat:

1386 Uppsatser om Variable transport delays - Sida 61 av 93

Avgiftsfri kollektivtrafik som hållbarhetsstrategi : Tidigare erfarenheter och framgångsfaktorer

En hållbar utveckling består av en balans mellan social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet. Inom transportsektorn omfattar det ett samspel mellan jämställdhet, jämlikhet och trafiksäkerhet, minskad klimatpåverkan och ett systemet som utvecklas på ett kostnadseffektivt sätt. Att införa avgiftsfri kollektivtrafik är en metod som flera kommuner och städer har provat för att nå målet om en hållbar utveckling. Syftet med den här studien är att utvärdera resultaten av olika sådana projekt och hitta vilka framgångsfaktorerna har varit. Resultatet har blivit övervägande positivt med följderna att det kollektiva resandet ökade stort.

Hur samlar Skanska in information vid kalkylering?

I dagens industrisamhälle anses projektarbete som den självklara modellen för utvecklingsarbete. Första steget i projekt där information spelar en väsentlig roll är vid kalkylering . Det är här projektets framtid avgörs. Här gäller det att vara tydlig med den information som sammanställs samt lagra den för effektiv åtkomst för projektmedlemmarna. Utan ett väl fungerande informationsflöde får organisationen svårt att anpassa sig till förändringar samt problem som uppstår.

Utveckling av Vobbla Racing Produkters försäljning på internet

Vobbla Racing is a racing team who has an online sales department that is in need of an upgrade to be more efficient and easier to use. Before this study their present homepage was anything but structured. The products were sorted in an illogical order which made it difficult for the customer to find a wanted product. The customer had to summarize the products, transport sums and other costs. The order had to be e-mailed or phoned in to Vobbla Racing Produkter.

Metodik för detektering av vägåtgärder via tillståndsdata

The Swedish Transport Administration has, and manages, a database containing information of the status of road condition on all paved and governmental operated Swedish roads. The purpose of the database is to support the Pavement Management System (PMS). The PMS is used to identify sections of roads where there is a need for treatment, how to allocate resources and to get a general picture of the state of the road network condition. All major treatments should be reported which has not always been done.The road condition is measured using a number of indicators on e.g. the roads unevenness.

Konstruktion av steghållare till brandbilar

High demands are set on all equipment used in emergency service work, where small margins can be the distinguishing factor between life and death during a rescue operation. It is important that tools such as ladders quickly and easily can be dismounted from a vehicle and still satisfy the regulatory requirements for securing loads during transport. The existing solution for getting ladders down from the roof of a fire engine requires a large manual effort from the user in an ergonomically unsound posture.In this degree project a new ladder holder is developed with focus on the user to solve the ergonomic problems and at the same time create a more compact design that can be adapted to several different types of ladders. After an initial pre-study with user-interviews and measurement of forces and distances a set of requirements was formulated that came to govern the project's direction. Creative methods were used to generate concepts that improved the function and through design solutions, calculations and testing in CAD a base for manufacturing of a new product was created.The result is a completely new type of ladder holder that minimizes the user's manual effort and simplifies the securing of ladders in the holder.

Cykelns plats i staden : metoder för en ökad och säkrare cykling

I ett samhälle som allt mer belyser vikten av att minska människans påverkan på sin omgivande miljö, har en grönare transport blivit en stor del i planeringen och satsningen på den hållbara staden. I den satsningen är cykeln en viktig del som inte bara kan bidra till en bättre fysisk och mental hälsa hos sina medborgare utan även bidra till en klart bättre levnadsmiljö genom bättre luftkvalitet, minskat buller, större social samhörighet och fler jobb (WHO, 2014). En satsning på cykelvägnätet kan därmed också rädda liv både genom förbättrad hälsa men även genom större säkerhet och trygghet för cyklisten. Arbetets syfte är att sammanfatta och beskriva aktuella metoder för ett välfungerande och effektivt cykelvägnät, med frågeställningen: Vilka metoder för planering av ett effektivt och användarvänligt cykelvägnät används idag? Sammanställningen har resulterat i fem olika kriterier som cykelvägnätet behöver uppfylla för att kunna säkra cykelns framtid som transportmedel. Dessa fem kriterier, direkthet, säkerhet, attraktivitet, sammanhang och komfort, kommer ursprungligen från Nederländerna och en av deras tidiga policydokument om hur cykeln skall hanteras i stadens infrastruktur.

Inverkan av flisig krossballast på betong

Concrete is one of the world?s most common construction materials and is composed of 70-80 % stone material. Today crushed stone is used as aggregate in concrete in order to replace natural aggregates due to strong environmental reasons. Stone crushing yields flaky material and in this thesis studies are made on the flaky particle shape and how it influence properties of concrete such as workability, rheology and strength. The concrete recipes used in this thesis have fixed values, the only variable is the flakiness of the crushed stone.

Framgång i projekt : En fallstudie av försöket med bränslecellsbussar

Denna uppsats är en fallstudie av ett EU-projekt. Syftet med denna uppsats är att beskriva och förklara projektets faser och vad som fordrades för att projektet skulle bli framgångsrikt. Clean Urban Transport Europé-projektet (CUTE) var ett utvecklingsprojekt inom EU som drevs i nio städer, Stockholm var en utav dessa. Projektet gick ut på att testköra vätgasbussar med bränsleceller. Undersökningen avgränsades till delprojektet i Stockholm som av aktörerna ansetts som ett framgångsrikt projekt.

Inventering och riskanalys av skolskjutshållplatser : kvalitetsäkring med avseende på trafiksäkerhet

In Trollhättan municipality approximately 700 school bus stops are in service. To ensure high quality of the performance of school bus operations, with focus on traffic safety, it was decided to conduct a survey of bus stops including assessments of risks.This master thesis aims to identify the factors affecting road safety at bus stops and pedestrian connections, and to conduct an inventory and analysis of selected sites in Trollhättan municipality. The work also aims to show examples of how risk assessment should be performed in future studies. A risk analysis model provided by the Swedish Transport Administration is supplemented and used in a field study. The risk assessment is based on, inter alia, traffic flow, visibility distance, lighting, speed of traffic and the presence of bus shelter.

Planarkitekters arbete för jämställdhet - "vad är det egentligen vi ska göra?"

Jämställdhet låter bra ? men vad är det egentligen vi planarkitekter ska göra? Det finns idag stor kunskap om jämställdhetsarbete och riktlinjer för hur detta arbete bör bedrivas. Samtidigt har inte implementeringen inom planeringsprofessionen utvecklats i någon större omfattning. Frågan är varför det inte har skett, samt hur planarkitekter kan integrera jämställdhetsaspekter i sitt arbete. Syftet med examensarbetet är att undersöka rekommendationer från experter och deras möjliga tillämpning. Rekommendationer om jämställdhetsarbete i arbetsprocessen från nulägesbeskrivning fram till ett färdigt planförslag undersöks.

Transportbranschen : Går det att överleva utanför de stora strukturerna inom godstransportbranschen?

Title: Images of Sweden in ItalyNumber of pages: 5252 (589 including enclosures)Author: Oskar GustafssonTutor: Martin NilssonCourse: Political Science C level ? Bachelor?s ThesisPeriod: Spring term 2010University: School of Social SciencesLinnaeus UniversityPurpose/Aim: The purpose of my research study is to, through the use of political science theories on soft power and marketing theories about nation branding and in comparison to previous studies on the image of Sweden in Italy, gains a better understanding of the image of Sweden in Italy, with special focus on national political institutions and young Italians.Method: The method of analysis is a combination of qualitative methods: interviews where information about the image of Sweden amongst national political institutions were gathered and a survey where information was gathered about the image of Sweden amongst young Italians.Main results: On the basis of the results I have gained it can be concluded that a positive and well informed image of Sweden emerges when it comes to cultural and social factors but a more restricted and somewhat negative image come to light when asking national political institutions and young citizens in Italy about their views and knowledge on Swedish domestic and international politics and economics.Keywords: Soft power, Public Diplomacy, Nation Branding, Images of Sweden, Italy..

Miljöstudie inom sjöfartshandeln ? Vilka åtgärder existerar och vidtas mot ökade utsläpp

Bakgrund och problem Mot bakgrund av den tilltagande globaliseringen ökar efterfrågan på transport ständigt. Eftersom sjöfarten idag svarar för 90 % av världens transporter är det centralt att se över vilka möjligheter som finns att minska utsläppen av koldioxid, svavel- och kväveoxider. Vidare undersöks även vilka åtgärder rederierna idag vidtar samt vilka åtgärder som kommer att utvecklas i framtiden.Metod I arbetsprocessen har forskaren använt sig av en kvalitativ forskningsstrategi med en deduktiv ansats. Sekundärdata har samlats in genom litteratur och vetenskapliga artiklar. Primärdata har insamlats genom intervjuer med miljöansvariga respondenter på fem olika rederier.Teoretiskt Ramverk Presentation av utsläppsgaser och effekten de har på miljön, vidare presenteras även vad som finns lagstiftat kring utsläpp av dessa avgaser.

Leaf area index in Vittelaria Paradoxa parklands in Burkina Faso estimated by light interception and leaf sampling

Burkina Faso as well as most sub-Saharan African countries struggle with providing food for a fast growing population. The dominating farming system is agroforestry parklands. Agroforestry parklands can broadly be defined as areas where scattered trees occur on farmlands as a result of selective clearing. The presence of trees in crop fields may in the long term have a positive effect on the production of annual crops. It is commonly discussed, but not proven, that the presence of trees leads to increased groundwater recharge due to higher infiltration capacity of the soil.

Effektivisering av kylsystem på Utö värdshus

Energy consumption is at present a major political issue, and numerous projects that comprise many nations are currently in process to increase energy efficiency and bring down energy dependency. As a member state of the EU, Sweden now faces the challenge of implementing substantial energy-saving measures until the year 2016. One of these measures is the project ?Green Islands? financed by the EU that intend on creating sustainable islands in areas around the Baltic Sea. The Archipelago Foundation leads the project that concerns the Stockholm archipelago, where focus has been placed upon decreasing energy usage in businesses and services on Utö among other islands.

Retention of stumps on wet ground at stump-harvest and its effects on saproxylic insects

Low stumps represent on their own up to 80% of the dead wood remaining on clear cuts and therefore supply suitable habitat for saproxylic insects i.e. insects depending on dead wood for their survival. Recent stump harvesting activities threaten this substrate of ecological importance and increase the anthropogenic negative impacts on these species. Because of technical and environmental reasons (nutrient leakage, erosion) guidelines for stump harvesting recommend to retain stumps standing in wet parts of clear cuts. However, stumps in wet positions might not be a satisfactory substrate for saproxylic insects and therefore might not be as much used as stumps in dry positions.

<- Föregående sida 61 Nästa sida ->