
Sökresultat:
1383 Uppsatser om User-friendliness - Sida 39 av 93
Hållbar Textil Produktutveckling : med växtfärgning
Författarna har haft ett samarbete med Panduro Hobby i samband med deras årliga miljökampanj. Syftet med examensarbetet har varit att med hjälp av befintliga produktutvecklingsprocesser och livscykelanalyser (LCA) ta fram en hållbar textil produkt med växtfärgning. Tanken var att konsumenter sedan själva skall kunna ta fram och växtfärga denna hållbara textilprodukt. Miljömedvetenhet och hållbarhet inom textilindustrin är ett aktuellt ämne. Trots det saknar dagens konsumenter förståelse för textilindustrins påverkan på miljön och har bristande kunskap om textila material för att kunna göra miljövänliga val ute i handeln.
Bland smuts och andligt förfall : Svenska Missionsförbundets Kina kring sekelskiftet 1900
The purpose with this thesis is to analyse the image of the Chinese that was constructed and maintained in the materials published in association to the Swedish Mission Covenant Church (SMF) missionary work in China between the years of 1890 to 1914.The analysed material is mainly from the periodical Missionsförbundet, the analyse also include various books, biographies and anthologies. Inspired by Michel Foucault I found my methodological starting point in his discourse term. Frome there, by the help of the texts of Torjer A. Olsen, I constructed a discourse analyses, by which I analysed my materials.The survey showed that the material associated to SMF foremost constructed a negative pictureof the Chinese as unclean, conservative, arrogant, liars, greedy, loud, bad singers and that the woman situation was seen as untenable. A more appreciative picture also emerged and the Chinese was described as polite and strong.
Konstruktion av patientsimulator för anestesimaskiner
A patient simulator for testing anaesthesia machines has been developed at Maquet Critical Care AB, to reduce costly and time-consuming experiments on animals. The device simulates human lungs regarding lung dynamics and volume, uptake of anaesthetic agents and the production of carbon dioxide, heat and moisture. Further demands on the simulator are durability and size; the device shall be compact enough to be moveable.The resulting simulator fulfils the requirements and enables better repeatability and ability to test extreme cases than experiments on animals do.Uptake of the anaesthetic agent is achieved in a active carbon filter and controlled by regulating the flow. The flow is created by a regenerative blower and controlled using a proportional valve. The uptake can be set by the user or by a simple uptake model modified to recursively handle changes in the concentration of anaesthetic agent.Carbon dioxide is fed into the system from a tank by a mass flow regulator.
Entrén vid Universitetssjukhuset i Lund : hälsosjukhuset med frånvaro av trivsamhet
Scientific research shows that humans regain their strength when they are spending
time in nature. Ulrich, Kaplan & Kaplan, among others, has shown in their research
that nature can reduce stress and decrease the after effects of stress. Lund University
Hospital, USiL, is a big working place and has a large number of patients. To be a
patient often means that you lose control of your daily life which could cause stress.
For the personnel high workload can be a stress factor.
Det fria ordets makt: En kvantitativ studie om effekten av kommentarer i anslutning till artiklar på nyhetssajter. Vad händer när elektronisk w-o-m blandas med traditionell pr?
This thesis treats the topic of user-generated comments connected with news stories on news sites, meaning electronic word-of-mouth combined with PR. The writers have examined how different types of comments affect consumers' perception of the article and also what communication effects these comments generate in terms of attitudes, purchase intent and word-of-mouth intent. The results interesting to the news site owners, is that lots of comments and negative comments generate a negative effect by making the actual article less credible, attractive and worth reading (relative to the subsequent comments). On the positive side, serious comments imply that the news story is perceived as more interesting, than a news story followed by non-serious comments. From a brand equity perspective, the interesting results show that few comments compared to lots of comments, generate a better attitude to the brand, even though there is no difference in how positive or negative the comments are.
Lead user-involvering i produktutvecklingen : en studie om kaffeförvaring
Syftet med uppsatsen är att studera beteende hos lead users angående deras förvaring ochkonsumtion av kaffe. Genom att göra en jämförelse med icke lead users har vi undersöktom lead users uppvisar ett avvikande beteende. Vi har även utifrån svaren kunnat geförslag på lösningar om hur kaffeförvaring kan utformas och förbättras.Utifrån 40 intervjuer med kaffekonsumenter har vi försökt urskilja lead users. Vi harutgått från en modell som vi utvecklat tillsammans och som bygger på tidigare teorier. Vihar poängsatt alla frågor och multiplicerat med viktningsgraden.
PresenteraMera : En rapport om skapandet av ett interaktiv presentationsverktyg
This report describes the background, approach, and the final results for the presentation tool PresenteraMera.PresenteraMera is an online-based, interactive presentation tool that is created to improve the quality of sales presentations and simplify the creation of presentations. The client for this project is Dempsey, a digital advertising agency and production company with headquarters in Stockholm. PresenteraMera consists of several features that make it easier for businesses to create, edit and display their presentations. The tool also allows the user to always be sure that the presentations created with PresenteraMera follows a specific design, based on their graphic manual for example..
Mobiltelefon utformad med EcoDesign
The environmental demands are increasing when it comes to product development. EcoDesign isabout minimizing the environmental impact of a product, considering the entire life cycle of it,without compromising other qualities like function or cost. In this master of science thesis amobile phone has been analysed with Ten Golden Rules in EcoDesign regarding production, useand End of Life. Also a functional and an environmental profile were made. The goal was tomake a new concept phone, based on the previous analysis, which communicates userfriendlinessand sustainable development.
Designlösningar i ett affärssystem ur ett kognitionsvetenskapligt förhållningssätt
The purpose of this thesis was to examine if there where fallacies in the design solutions for the business system IFS Applications from a user perspective, and if so, correct these from a cognitive science approach.Data collection consisted of three main portions. These where; workshop, individual interviews and observations. The collected data was analyzed and resulted in identification of two main areas in the application that where found lacking.The result of the study showed that the usability for processing large amounts of data and the lack of customization where the main flaws in the application. Two low fidelity prototypes where created with the purpose of rectifying the underlying flawed design solutions that where identified from the collected data..
Brukarsamverkan inom hälso- och sjukvård i Sverige och Storbritannien : Handikapporganisationernas delaktighet i planering och utveckling av vård
Begreppet brukarsamverkan lyftes fram i Sverige i samband med WHO ?s Sundsvalls-konferens 1991 som ?essensen i det demokratiska folkhälsoarbetet?. Samverkan, där handikapp- och patientorganisationer är delaktiga i planering av hälso- och sjukvård har varit aktuellt i mer än 35 år, man utvecklade former för handikappråd redan 1970. Ändå finns det mycket lite empirisk forskning på området. Syftet med uppsatsen är att få en fördjupad kunskap om brukarsamverkan samt att erhålla ett vidare perspektiv genom att jämföra utvecklingen i Sverige med Storbritannien utifrån frågeställningarna: Vilka motiv finns för samverkan, vilka faktorer påverkar och vilka former finns för samverkan och hur stämmer dessa med existerande teorier? Arbetet är upplagt i tre delar, en litteraturstudie med material från Storbritannien, en dokumentanalys av material från Stockholms läns landsting och en intervjuundersökning som gjordes 1999 med representanter för förvaltning, sjukhus och handikapporganisationer inom SLL.
CQRS och Event Sourcing som mjukvaruarkitektur
I den här rapporten undersöks Command Query Responsibility Segregation (CQRS),Event Sourcing och Task Based User Interface (händelsebaserat gränssnitt) somtillsammans bildar en annorlunda arkitektorisk uppbyggnad av system. Tanken bakomarkitekturen är att kunna spåra vad, när och hur data förändras i ett system samtmöjlighet att återskapa tidigare tillstånd, jämfört med traditionella system som endastlagrar, hanterar och presenterar data i dess nuvarande tillstånd. Undersökningen hargjorts genom att ta fram en bokningsprototyp och resulterade i för ?och nackdelar,användningsområde och hur CQRS, Event Sourcing och händelsebaserat gränssnitt kanimplementeras tillsammans..
Responsivitet på menyn : Produktnavigering på en e-handelsplats som är både flexibel och säljande, går det?
The competition in sports equipment and sports fashion today is fierce. And as e-commerce grows, the competing players has to remain accessible and usable regard-less of the device their customers visit the website on. Stadium is Swedens biggest player on the market and puts a lot of effort on their online activity. Something Stadium found interesting was the possibility of introducing elements that would increase the conversion rates directly into the product menu. This study explores the possibility to find a responsive solution for the product menu at Stadiums? e-commerce website which could contribute to increased conversion rates.The study is built upon an experiment and the foundations of the experiment is based upon a market analysis of used design patterns for product navigation in the domain of sport resellers.
Samband mellan motivationsfaktorer för UGC : Vad motiverar en användare att skapa innehåll på internet?
User Generated Content (UGC) blir allt vanligare på webben och flera av de mest besökta hemsidorna på internet är till stor del baserade på innehåll skapat av dess användare. Varje dag redigeras exempelvis över 120,000 artiklar på Wikipedia av dess hängivna användare som i snitt spenderar över 8 timmar i veckan på att skapa nytt eller redigera existerande material. Att motivera användare att bidra med innehåll på detta sätt blir allt viktigare. För att kunna göra detta krävs en förståelse för vad som motiverar användarna att bidra.Uppsatsen tar sin utgångspunkt från detta och vi studerar vilka motivationsfaktorer som ligger till grund för att användare skapar UGC samt om det finns några samband mellan dessa motivationsfaktorer. En litteraturstudie över tidigare forskning inom området genomförs och resulterar i 15 motivationsfaktorer kategoriserade i fyra kategorier.
?Vad är det jag gör egentligen?? - om att med videons hjälp bli medveten om helheten
This project consists of an adaptation, trial and evaluation of a model for practicing. Based on prior research I created a model aiming mainly to raise a musician?s self- awareness around the different parameters a performance consists of. An additional wish was for it to simultaneously assist the musician in monitoring his or her progress. With video recording and self-evaluation as the two main parts I tried the model by using it over a period of three months.
Älskvärda digitala leksaker. En interaktiv leksaksrobot
The purpose of this project was to develop an interactive toy concept. A toy capable of reacting and expressing emotions like happiness, sadness, anger or love. And capable of developing its character with use.The initial questions was, how do I create interest, understanding and affection between a digital product and its user? How should the interaction be made?During the course of the project the search has mainly been for something that does not base its shape and interaction on likeness. Forexample likeness to humans or pets.I have created a toy concept called iio.