
Sökresultat:
2126 Uppsatser om User innovation - Sida 29 av 142
Att betala med din Smartphone : Den digitala plånboken
Den här uppsatsen handlar om vad som påverkar konsumenten till att vilja använda en digital plånbok. Den digitala plånboken är femte generationens betalningsmedel och har nu kommit för att digitalisera flera av de funktioner som den fysiska plånboken erbjuder. En transaktion med den digitala plånboken sker genom konsumentens Smartphone. Förutsatt att Smartphones blir mobila plånböcker kan det antas att konsumenterna skulle vänja sig vid tanken att lämna den fysiska plånboken hemma.Det har tidigare gjorts studier på adoption av mobiltelefoner och hur människor i allmänhet tar till sig vissa tjänster men den digitala plånboken är ett relativt nytt fenomen och därför handlar vår uppsats om adoption av den digitala plånboken som tjänst.De slutsatser vi kan dra av uppsatsen är att säkerhet, enkelhet och kompabilitet kring den digitala plånboken påverkar om konsumenten väljer att använda tjänsten. För att företagen som levererar digitala plånbokstjänster ska nå största nytta bör de även se säkerhet, enkelhet och kompabilitet som centrala delar vid presentation och lansering av tjänsten..
Mänskligare prylar pratar. En kommunikationsplattform för äldre
Safety, its a word not commonly associated with elderly people living alone. There is however a device that is supposed to bring safety, and enable elderly people to continue living in their present household - an emergency dialer. However these devices does not serve their own purpose in terms of design. Thepurpose of this study is to create an emergency dailer that everybody would want to put on their wrist or bedside table. The market for these devices have looked the same for the last twentyfive years, despite of society´s advancements in both design and technology.
Programvaruutveckling med visuell programmering i en pedagogisk tillämpning
In visual programming the developer specifies her code, using visual tools. Within the range of visual programming languages lay icon-based languages, form-based languages, and diagram languages.Mediator is a multimedia authoring tool that allows the user to create interactive CD-ROM presentations, dynamic HTML pages and Flash projects, without any coding or scripting. The user can create interactivity in her project, using event driven and icon-based visual programming, through a ?drag and drop? user interface. This report intends to determine some of the qualifications of a tool of this kind, as well as its limitations.The report is based on a case study, in which a smaller software application was to be updated using Mediator 9.
Resurser i nätverk? det organiserade respektive spontana nätverkets roll för småföretag med en innovation
Uppsatsens titel Resurser i nätverk ? organiserade respektive spontana nätverks roll för småföretag med en innovation Seminariedatum Fredagen den 10 juni 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, FEK 591, 10 poäng Författare Katja Arwidi, Rasmus Wallin och Jenny Åkesson Handledare Lars Carlman Nyckelord Småföretag, innovationer, lansering, nätverk, resurser Syfte Syftet med uppsatsen är att belysa och jämföra hur småföretag upplever att deras externa resursbehov uppfylls av ett organiserat respektive ett spontant nätverk vid lanseringen av en innovation. Metod Då uppsatsens syfte är av beskrivande och förklarande karaktär, är forskningsansatsen induktiv och metodansatsen kvalitativ. Intervjuer med fem företag och en informant utfördes i huvudsak genom personliga djupintervjuer. Teoretiska perspektiv Teorin behandlar innovationer, lansering och nätverk.
Faktorer som förklarar innovativt beteende hos medarbetare
I en föränderlig värld är det viktigt att snabbt möta skiftande krav ochatt medarbetare är initiativrika, menar både företagare och forskare.Medarbetare som gör mer än plikten kräver och tar egna initiativ,uppvisar Innovative Work Behaviour (IWB). Syftet med studien varatt undersöka om organisationsfaktorerna autonomi, öppet klimat ochrolltvetydighet kan förklara variationer i IWB, med hänsyn taget tillen individuell faktor. Samtliga variabler mättes genom ettfrågeformulär online i ett stickprov om 119 personer.Korrelationsberäkningar visar att samtliga organisationsfaktorer harsignifikanta samband med IWB. En regressionsanalys visar att det ärindividfaktorn som har störst prediktionskraft, följt av öppet klimat,autonomi och bakgrundsvariabeln personalansvar. Studien visar attbåde personlighet och villkor i arbetet har betydelse för IWB..
Nysvenskan - hur etnisk mångfald påverkar innovationsförloppet på en dagstidning
Studiens syfte är att utreda om och i så fall hur etniskt mångfald påverkar innovationsförloppet på en dagstidning. Vi valde att använda oss av en kvalitativ metod med en abduktiv ansats utifrån vilka vi utförde nio semistrukturerade intervjuer. Som verktyg för vårt syfte användes Sydsvenskan som fallföretag, i strävan efter att kunna generalisera resultatet på branschen.Vi har använt oss av innovationsteorier för att förklara synen på innovationsförloppet, samt mångfaldsteorier för att teoretiskt kartlägga hur mångfald påverkar olika konstellationer av människor. Det empiriska materialet består av intervjuer med anställda på olika befattningar inom fallföretaget samt externa fackmän inom ämnet innovation och mångfald. Resultaten visar på vikten av etnisk mångfald på en dagstidning, där den interna mångfalden tillhandahåller den externa mångfalden med en verklighetsbaserad och innovativ tidning.
To Visaulise Knowledge in a Region
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Skeuomorphism : En Studie om Realistiska Designinslag i Digitala Gränssnitt
Skeuomorphism är ett relativt nytt begrepp inom interaktionsdesign.Skeuomorphism är en designstil vars mål är att efterlikna realistiska objekt för attframkalla och skapa vissa effekter och upplevelser, som till exempel attunderförstått kommunicera en förståelse till användaren. Litteraturstudien visadepå att ingen har undersökt hur användare upplever inslagen och effekter somutlovas är spekulationer. Denna uppsats undersöker hur användare upplever inslagav skeuomorphism i digitala gränssnitt. Studien utfördes med hjälp av metodernathink-aloud och intervjuer för att besvara frågan, ?Hur upplever användare inslag avskeuomorphism i digitala grafiska gränssnitt??.
Crescent evolve - Electric bike for youth
The purpose of the project was to design an electric bicycle to offer thetarget group youth an attractive alternative to mopeds. The basis for theproject was user studies in which young people were interviewed andobserved in their daily environment.The project resulted in a product, designed with the focus of integratingthe battery to the shape, to create a wholeness that is simple andintuitive.!The product is easy to use and operate, with an automatic transmissionengine.! A smart modular system allows the user to choose design withmudguards, rear rack, or without. The battery design is based on "cradleto-cradle" to maximize the battery life and minimize environmentalimpacts.It was very fun and rewarding to have the opportunity to present theresults for the youth who showed great interest in the product.The project was conducted in collaboration with Designit and Cycleurope..
Lägesuppfattning vid en svensk stridsvagnspluton
Abstract: After their introduction, technical systems designed for Situational Awareness have changed the possibilities on the battlefield. Today, Swedish tanks use a system known as the TCCS. This system offers many advantages to a tank platoon, but does it also bring disadvantages? This essay examines pros and cons with the TCCS. To find these the author uses a Swedish Armed Forces analyze model in a comparative study.
Lokala styrelser inom grund- och gymnasieskola: Brukarstyrelser och deltagardemokratiska möjligheter och utmaningar: en teoriprövande studie
The question of direct citizen participation in politics and administration is a contestable one. Its proponents claim that it has positive consequences even for the more "traditional", representative democracy, since participation leads to an increased political knowledge and increased political interest, and thus creates a revitalised democracy. Critical voices have however been raised to the validity of this claim. Critics have also pointed out direct participation as problematic, because it leads to problems of political inequality: a difference of political influence between ? on the one hand, the citizens participating directly and those that restrict their political participation to voting, and ? on the one the other hand ? between the institutions, for example schools, that employ, and don?t employ this method of direct citizen influence.In this essay, these two points of criticisms are tested in the context of user-boards in elementary and secondary schools.
Industriell dynamik och innovation i svensk möbelindustri : En studie av kluster, det lokalas betydelse och konkurrenskraft
Syftet med denna uppsats är att undersöka dels hur stor del problemlösning som eleverna får arbeta med i några valda läromedel samt hur verksamma lärare arbetar med problemlösning..
Erfarenheter av brukarmedverkan : 10 landskapsarkitekters erfarenheter av att arbeta med brukarmedverkan vid förnyelse av utemiljö.
User participation in the planning process of renewing the yards of existing residential areas was introduced in Sweden in the 1970s. It arose as a solution to many of the problems which became common in the residential areas built within the Swedish million program. The aim with the million program was to build one million homes within ten years. The same year as the million program was completed, in 1975, government subsidies to improve the residential yards were introduced. One of the conditions to get the subsidies was that the residents had to be involved in the planning process.
Design av databassystem för testresultat från Tor-systemet
This master?s thesis was performed at PartnerTech AB in Åtvidaberg. It addresses the problem of managing test results obtained from testing electronics manufactured by PartnerTech. PartnerTech has developed a test system, called Tor, which performs tests on manufactured boards and stores the test results in files. The Tor system consists of both hardware and software part, where the software runs on an ordinary PC with MS DOS/Windows 2000.
?Den svåraste gruppen att nå?: Folkbiblioteks marknadsföring till pojkar i högstadieåldern
The object of this bachelor thesis is to examine how publiclibraries are working to reach out to boys in their early teens,and from a relationship marketing perspective see howlibraries are using marketing as a tool in creating long-termrelationships with this user group. The following questionsare asked: How do public libraries market themselves toboys in their early teens? How are children?s and youthlibrarians working to create long-term relationships with thisuser group? How do children?s and youth librarians viewmarketing as a way to create long-term relationships with theuser group? The theoretical framework of the study is EvertGummesson?s model of relationship marketing. Interviewswith five children?s and youth librarians make up theempirical data.