Sök:

Sökresultat:

2126 Uppsatser om User innovation - Sida 18 av 142

Offentligt stöd till innovationer : Hur resonerar de offentliga stödgivarna?

The purpose with this essay is to study the public support givers view of the concept innovation and to study how the public support givers discuss and act around the division of public support to entrepreneurs innovations. The purpose is further to describe if the division of public support favour or not favour environmental innovations and to examine if the public support givers consider the industry for environmental innovations is profitable for the society?s economy.We have done several case studies where we have interviewed eight public support. Support givers in this essay are defined as public authorities and other organisations on local, national and/or international level that gives public support to innovations. The public support givers that take part of the essay is VINNOVA, ALMI Stockholm, Innovationsbron, Energimyndigheten, SU Holding AB, KTH Holding, Västra Götalandsregionen and MISTRA.Our theoretical starting point is Silverman and Baums theory ?Picking Winners or Building Them?.

Förbättra balansen för innovation : ? vad tjänsteföretag kan lära av industrin

För att utvecklingsarbete ska fungera bra på ett företag är det viktigt att företaget kan fångaupp och exploatera de idéer som finns hos medarbetarna, något som industriföretag ofta ärväl förtrogna med, men som en del tjänsteföretag idag inte har grepp om. Syftet med dennastudie är därmed att visa på de delar av arbete med forskning och utveckling inom industrinsom kan hjälpa tjänsteföretag förbättra möjligheterna att ta tillvara på sina medarbetaresinnovationskraft.Fallstudien är gjord på ett maltabaserat spelföretag, GameCo, och är ett exempel på hur detkan se ut i ett tjänsteföretag som förvisso arbetar med utveckling av idéer, men där detfortfarande finns en del hinder att överkomma, både medarbetarnas inställning och i hurorganisationen tar hand om medarbetarnas idéer. Det visade sig att innovation inte var särskiltprioriterat på företaget, att det rådde delade meningar om processer för utveckling och attkommunikationen inte alltid fungerade.De delarna av industrins forskning och utveckling som kan användas behandlar både självautvecklingsprocessen, dess utformning och vilka delar som anses speciellt viktiga i dettasammanhang, och hur arbetet med innovation och en utvecklingsprocess kan bedrivas, R&Dmanagement.Båda delarna har valts därför att de svarar mot en efterfrågan att förbättrainnovationsarbetet genom mer formella vägar, men där det också krävs kunskap om hurutvecklingen ska ledas och organiseras för att en formell process ska vara meningsfull.Slutsatserna av detta blir att tillvaratagandet av innovation kan förbättras närinnovationsprocessen formaliseras, när ledningen visar att innovation är ett prioriterat områdeför företaget och när kunskapsdelningen inom företaget fungerar bra. Dessa slutsatser innebärofta en stor omställning, och denna kan göras lättare och mer sammanhållen om den görsinom ramen för en arbetsfilosofi. För falltstudieföretaget ges avslutningsvis ett antalrekommendationer baserade på slutsatserna, men där dessa anpassas till GameCos specifikaproblematik..

Från ax till limpa : Verksamhetsprocessen vid framtagande av applikationer till handdatorer på Fazer Bageri AB

Human Computer Interaction (HCI) is a broad discipline that studies different concerns regarding interactive systems? development. One of the major interest points within the discipline is the reasoning behind building specific functionality into computers and the long-term effects that usage of systems will have on humans.Within Human Computer Interaction there are theories and frameworks how to involve a user in the process of developing new systems. In this paper focus is applied to the development process within developing applications for Enterprice Digital Assistants (EDA) and to what extent the end-users are involved in the process. Fazer Bageri AB has been choosen to represent a business corporation that uses handheld computers in their everyday tasks.The method used to gather information for this study has been by performing interviews and observations with key stakeholders at Fazer Bageri AB and MobiOne AB.

Vägghängd duschpall : Utveckling av duschpall för Etac Supply Center AB

This degree project has been carried out by Oscar Adolfsson and Marcus Blomqvist, during the spring of 2010, both studying to become Bachelor of Science in Innovation and Design Engineering, at Karlstad University. The degree project includes 22,5 credits.The work is done on behalf of Etac Supply Center AB in Anderstorp. Etac is a company developing and manufacturing home health care products, with operation in Sweden, Norway, Denmark, England and Germany, and with sales worldwide. Bo Lindqvist, R & D manager has been the contact person at Etac.During the project the students has had a workplace at Semcon Caran AB in Karlstad. Semcon has also been helpful as a sounding board.The objective of the work has been developing a new, wall mounted shower chair, assigned for persons with difficulty to stand up while showering.Etacs requirement of the shower chair is that it should be able to support a user with a weight of 100 kg, the chair shouldn?t have any outrigger, optional should be armrests and backrest.

Skolbiblioteket och progressionen inom grundskolans användarundervisning

The purpose of this essay is to examine progression in user education atprimary and secondary school levels, specifically the role played byschool libraries, librarians and strategy documents in securingeducational progression. Progression is examined in the user educationprovided by the five schools, part of the same municipal schoolmanagement area which share the same strategy plan. The area, NorraFäladen, was awarded School Library of the Year in 2011 for its work,making it particularly interesting for this essay's purpose. The studycombines interviews with the area's three school librarians, who dividetheir time between the five schools, with an analysis of the strategydocuments that regulate user education within Norra Fäladen. Theanalytical framework is based on: AASL's model of progression in usereducation (Standards for the 21st-century learner); Ekström's model forsuccessful and active strategy documents; Kuhlthau's theory of thelibrarian's role in the information search process; and Limberg'staxonomy of the role of the school library.The study shows how a number of concurrent factors and prerequisitesinfluence how goals for progression in user education are met.

Projektering av passersystem : En studie i användarstöd vid offertarbete för ARX passersystem

To have a tool that guides you when you work with a complex system can be helpful since the complexity of the work can be reduced. In this thesis I explore the possibilities to use a helper application whilst planning installations of access control systems. The purpose of the application is to provide support during the planning and at the same time make the user aware of the limitations that exist in the access control system ARX Access. By combining early user input and the theory of formativity, the result became an application written in Java..

Teamwork : Framgångsfaktorer för att skapa och utveckla ett innovativt team

Kandidatuppsats i innovationsteknik, Mälardalens Högskola i EskilstunaDatum: 2014-05-28Författare: Karokh Salehi, Sacir Kadic och Isak KocHandledare: Loe ÖnneredTitel: Teamwork - Framgångsfaktorer för att skapa och utveckla ett innovativt teamProblemformulering: Innovation har i dagsläget blivit modernt och används av många organisationer. Till följd av detta har studiens frågeställning utformats enligt följande: Vilka faktorer är avgörande för att skapa och utveckla ett innovativt team?Syfte: Studiens syfte är att finna framgångsfaktorer hos teamarbete både hos de som beskrivs som traditionella och innovativa. För att uppnå detta genomförs en jämförelse över deras arbetsprocesser och utvecklingsfaktorer.Metod: Studiens information har hämtats från vetenskapliga artiklar och kurslitteraturer. Undersökningen bestod även av ett flertal intervjuer med deltagare från två olika team.

Användbarhet och turism, är det lätt att kombinera? : En studie om turismsajters användbarhet

In this essay we discuss the broad area of website usability from a tourism perspective. Our goal was to investigate the usability in smaller and bigger tourism websites. We have declared what website usability means and the importance of involving the users when designing a user interface. In a pilot study, we conducted three interviews with people who work with usability and then used the information we got to form questions to use in a focus group interview. In this focus group, we asked three people to assess two Swedish tourism websites, one bigger and one smaller, to find out if they were considered usable and if there was any difference in usability depending on the size of the site.

Kommunikativ interaktion i den synkrona elektroniska referenstjänsten : Den interpersonella kommunikationen mellan användare och bibliotekarie

The aim of this master thesis is to gain greater knowledge of interpersonal communication. This study explores on one hand how interpersonal communication can be used as an important part of reference work in a Swedish electronic synchronous reference service, and on the other how interpersonal communication affects the relationship between user and librarian. By using communication theory and establishing a positive relational contact with the user in the electronic environment, the outcome of the reference encounter can be successful for both the librarian and the user. Furthermore, the importance of recognising relational barriers is of great relevance to the relational contact. The scope of this master thesis is to find what relational factors are used and can be used in the interaction between user and librarian.

Kreativitet och innovation - en fallstudie av Företaget X

Vårt syfte med denna fallstudie är att undersöka, beskriva och förklara hur man kan skapa och främja ett kreativt klimat i tillverkande organisationer för att på så sätt skapa innovationer som kan ge organisationen försprång i konkurrensen på den marknad de agerar på. Vi har i vår fallstudie funnit att företag idag, för att kunna försvara sin plats på en konkurrensutsatt marknad, behöver vara innovativa och nytänkande. Vi har kommit fram till att kommunikation och inre motivation är viktiga komponenter för att skapa ett klimat som främjar innovationer. Genom att ge medarbetare rätt verktyg blir samtliga länkar i organisationen viktiga i detta arbete..

"Alkohol är ett gift" eller "festa rätt" : En undersökning om vad ungdomstidningar förmedlar om alkohol och narkotika

The purpose of this essay was to examine what consequenses of alcohol and narcotics that youth magazines describe and how the user and addict is described. My porpose was also to examine what situations the magazines claim that alcohol and narcotics are related to.The questions for my studie was:1. How is an alcoholic/drug addict /user described in youth magazines?2. What situations are related to alcohol/narcotics in youth magazines?3.

Från idé till koncept : Fallstudie av en innovationsprocess

Sveriges regering har under de senaste åren uppmärksammat och främjat dagens och morgondagens entreprenörer i deras innovativa arbete för att skapa en framtida tillväxt. Dessa tankar är inget nytt utan har existerat i den ekonomiska forskningen under en längre tid.  Joseph Schumpeter var nationalekonomen som tidigt såg kopplingen mellan entreprenören dess innovationer och tillväxt. Han identifierade innovationen som en skapare av tillväxt då den hade förmågan att bryta ned ineffektiva monopol- och oligopolstrukturer och ersätta dessa med en mer fri och effektiv marknadssituation. Innovationer uppstår ofta ur en process och att förklara denna kan vara problematiskt. För att beskriva denna process används ofta modeller framtagna ur studier av företag som arbetar med att frambringa nya innovationer.I en innovationsprocess finns det ett antal intressanta aspekter att titta på.

Research and development for expanding usability of a
multi-touch device

As new ways of using computers are constantly being developed, other ways of interacting are made possible. One of the most desired types of interaction with computers is a touch-screen where the user can actually organize everything simply by using the fingertips. The purpose of this project is to enhance an existing framework with an application that works with a touch-screen device. The application is to be used as a tool for presentational usage. The result is an application where the user by simple means can use a touch-screen to hold a professional presentation.

Säkerhetsstandard för ett mjukvarubaserat säkerhetselement

Researchers today anticipate that in the near future, the majority of the owners of a smartphone will use it as a wallet, i.e. for contactless payment. The technology that enables contactless payment today is ?Near Field Communication? (NFC), which is increasingly embedded in smartphones. Applications like mobile payment between a phone and a terminal use NFC.

Crowdsourcing : We are smarter than me?

Bakgrund: I och med den tilltagande teknologiska utvecklingen och globaliseringen ställs dagens företag ständigt inför nya utmaningar. För att handskas med detta måste företag arbeta för att skapa innovationer på ett sätt som de inte gjort tidigare. Det handlar om att släppa sargen ochvåga göra saker påett nytt sätt! Ett sätt för dematt göra detta är att tillämpa synsättet som kallas ?Open Innovation?, alltså att man tar hjälp av intressenter utanför företaget för att bli mer innovativa. Crowdsourcing är en del av open innovation ochinnebär bland annat attföretagtar hjälp av ?folkmassan?för att skapa nya idéereller lösa problem.

<- Föregående sida 18 Nästa sida ->