Sök:

Sökresultat:

16 Uppsatser om Uppsatsskrivande - Sida 2 av 2

Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring - En fallstudie av företaget Apple och produkten iPod

Titel: ?Hur kunden blir till företagets säljare med word-of-mouth marknadsföring ? en fallstudie av företaget Apple och produkten iPod? Författare: Louise Alm och Martina Bengtsson Handledare: Jesper Falkheimer och Mats Heide Problem: Det existerar ett mediebrus på marknaden idag med alla företag som slåss om konsumenternas uppmärksamhet. Traditionell marknadsföring med TV-reklamer, tidningsannonser och liknande räcker inte längre till för att nå igenom detta brus. Företag tvingas därför hitta andra metoder för att stå ut ur mängden och en som har visat sig framgångsrik är marknadsföring genom word-of-mouth. Risken med denna metod är att den inte uteslutande är av positiv natur och om den hanteras fel eller överdrivs kan negativ word-of-mouth uppstå, något som kan få förödande konsekvenser för ett företags image.

<- Föregående sida