Sök:

Sökresultat:

1320 Uppsatser om Transport of goods - Sida 52 av 88

Samordnad varudistribution i Växjö kommun : En studie om returflödet av SRS-backar

Växjö kommuns mål är att minska sin miljöpåverkan från fossila bränslen och ett steg i detta är den samordnade varudistributionen. Rapportens fokus är inriktat på returhanteringen av SRS-backar som ingår i den samordnade varudistributionen. Rapporten redogör för hur processen för returhanteringen av SRS-backar ser ut vid en samordnad varudistribution i Växjö kommun. Underlag för en processkartläggning insamlades genom semi-strukturerade intervjuer och kartläggningen genomfördes i analysen. I en samordnad varudistribution där flera olika aktörer ingår och vill få sin röster hörda uppstår det problem. Rapporten ämnar utöver att beskriva processens utseende, även att redogöra för dessa problem. Problemen som upplevs i nuläget för respektive aktör är säkerhetsrisker på grund av kvarlämnade SRS-backar på de kommunala enheternas lastkajar enligt logistikhandläggaren vid Växjö kommun, extra transport samt lagerhållningskostnader för Växjö Partiaffär, identifikationssvårigheter för Scandinavian Supply Chain.

Pelletering av tallspån : grundläggande studier

Wood pellets are an upgraded product of residuals from several wood processing industries, for example saw mills and pulp industries. The pellets are produced by pressing the milled and dried sawdust to cylindrical units with a higher density than the initial raw material. Pellets have great benefits compared to the raw material: high energy per volume, good transport and storage properties and homogeneity. Several parameters collaborate in the whole process, which makes it complex. Wood is a heterogeneous material, chemically and structurally dependent on wood parts, habitat and storage procedures.

Vegetationens roll i erosiva vattendrag : en review och fältstudie av två nyckelområden i Rönne å

The vegetation?s impact on erosion control is widely explored, even though research? results are scattered where it suggests a both positive and negative relationship between roots and erosion tendency. Research has measured the roots? impact on erosion by many different methods, hence the aim of this study is to offer a clearance of what factors play an important role in the choice of appropriate species controlling river bank erosion. I have therefore studied 17 articles concerning vegetation and erosion control, which were found in different databases such as: Web of Knowledge, Biological Sciences, Academic Search Elite and Google Scholar.

Kampen om ett föränderligt Arktis : En jämförande studie av Rysslands och Kanadas agerande i Arktis och Arktiska rådet.

The Arctic region is rich in natural resources such as oil, gas, minerals and fish. Climate change causes the Arctic ice melt, making resource extraction possible as well as opening up new transport routes through the Northwest Passage and the Northeast Passage. This has led to competition and cross-border strife among the Arctic States. The two largest states in the Arctic are Russia and Canada, which are also members of the Arctic Council. Russia and Canada are at the moment involved in several disputes regarding the Arctic territory where the ownership of the North Pole is one example.

Jag är bara en helt vanlig tjej som väljer att bli lastbilschaufför

Andelen tjejer på Fordons- och transportprogrammet har mer än fördubblats under en tioårs period. Nyfikenhet väcktes över vad det är som gör att tjejer väljer ett gymnasieprogram med en manlig könsstämpel och hur de upplever sitt utbildningsval i förhållande till traditionella könsnormer. Den här studien syftar till att beskriva och analysera tjejers val till det manligt dominerade Fordons- och transportprogrammet. Som undersökningsmetod har vi använt oss av en kvalitativ metod där åtta tjejer på Fordons- och transportprogrammet mot inriktningen transport i årskurs 2 har intervjuats. För att analysera vårt empiriska material har begreppen modellinlärning, habitus, handlingshorisont, realistisk, normer och attityder tillämpats som teoretisk utgångspunkt.

Miljöarbete i småföretag via miljöledningssystem:
drivkrafter till och effekter av införandet av ISO 14001 och
EMAS

De ökade marknadskraven på miljöarbetet har gjort att alltfler företag börjat arbeta aktivt med miljön och att införa miljöledningssystem. Det är framför allt småföretag som drabbas av dessa krav som kommer främst från företagens intressenter. Att införa ett miljöledningssystem är inte kostnadsfritt, anses vara krångligt och är förknippat med osäkerhet kring effekterna. Trycket på miljöcertifiering/-registrering har gjort det nödvändigt för de flesta företag att agera för att överhuvudtaget överleva. Syftet med vår uppsats var att undersöka orsaken till varför småföretag inför miljöarbete med miljöledningssystem samt vilka effekter detta ger företagen, främst effekter av ekonomisk karaktär.

Känslighets- och osäkerhetsanalys av parametrar och indata i dagvatten- och recipientmodellen StormTac

Three methods of sensitivity and unceartainty analysis have been applied to the operative stormwater- and recipient model StormTac. The study area is the watershed of lake Flaten in the municipality Salem. StormTac?s submodels for stormwater, pollutant transport and the recipient are cosidired. In the sensitivity assessment, the model parametres and inputs were varied one at a time by a constant percentage according to the ?one at a time? (OAAT) method and the response of the outputs were calculated.

Köpcentret Emporia och transporterna: ett exempel på hållbar stadsutveckling?

Studien behandlar s.k. externa köpcentra och dess miljöeffekter. Fallstudien undersöker effekter av etableringen av köpcentret Emporia i Malmö ur ett transportperspektiv. Detta sker genom en kartläggning av färdmedlen till Emporia, kombinerat med beräkning av vilka koldioxidutsläpp personbilsandelarna kan generera. Denna beräkning syftar till att visa på statistiska tendenser i transportflödet och utsläppsmässiga följder.

Tillvaratagande av GROT i skärgårdsnära miljö :

The main aim of this study was to investigate and compare different methods for the extraction of forest fuel from environments close to an archipelago. The study was based on relevant literature and published reports as well as personal communications. Forestry has traditionally been characterized by intense efforts to rationalize and mechanize the cutting technique used for timber and pulpwood. In line with the increasing importance of forestry, more concentrated efforts can be expected in the area of techniques and methods, especially for the above-mentioned product lines. In Sweden, forestry is of major importance and the Swedish economy and standard of living have mainly been created based on the revenues generated from it. Thus, it is vital that Swedish forests are harvested in an efficient and responsible manner. The demand for biofuel is growing and today accounts for 15% of total Swedish energy production, a share that will probably increase. This study is based on three research questions, which are described under the heading of Aim. The results reveal that the most profitable method for handling forest fuel is the traditional one, which is also the most commonly used method in southern Sweden, namely the stockpiling of logs in a clearing by means of forwarders followed by splintering at the place from where they will be distributed. Today, the high cost of barge transport required for the extraction of forest fuel in an archipelago environment renders such operations unprofitable.

Realisering av en modulär skogsmaskin - En skalmodell

Wood for commercial use is harvested from forests using forest machines like harvesters which folds, branches and cuts trees and forwarders which transports logs to a landing area for further transport to a processing facility. Future forest machines have to be much gentler to the machine operators and forest soil than today's machines. Hence new machine solutions must be developed and tested. A practical way is to develop a physical scale model which can be used as a test-bed to incorporate different types of solutions for suspensions, cabin damping, tires and tracks, crane and overall architecture. The aim of this project was to develop such a 1:5 scale model of a forest machine, named as ?Skogbil.A scaling strategy was employed to arrive at important scale dimensions and specifications ofSkogbil which would be comparable to the full scale model.

Människan, kalven eller gödselbrunnen? Mjölkens destination och fördelning - hos mjölkbonden

A variety of food is produced and passes the whole chain by processing, transport and trade and finally it ends up with the consumer. But in many cases, the food is disposed before it is eaten. Some of the produced food does not even pass the whole entire chain before it turns to waste. The question about food waste in debates is a case of access to food for every human beeing. It is question of consumption of the resources, waste management and an issue of environmental impact.

Item-level tagging och RFID : Förutsättningar för en ökad användning inom detaljhandel

RFID har sedan 80-talet vuxit fram inom industri- och transport-branschen som ett sätt att under-lätta spårning av tillgångar och övervakning av informationsflöden genom logistikkedjan. Tek-nologin har idag många olika applikationsområden och används inom en mängd olika verksam-heter. Item-level Tagging (ILT) är ett sätt att utnyttja tekniken genom att märka enskilda varor för att på så sätt ge dem unika identiteter, vilket erbjuder enorm potential inom detaljhandel. Givet potentialen med tekniken vill vi med vår studie undersöka vilka förutsättningar som kommer att krävas för en ökad användning av ILT och RFID inom detaljhandeln. Detta mål uppnås genom att undersöka de barriärer som tidigare har hindrat en ökad användning samt hur dessa barriärer uppfattas i dagsläget.

En last för åkeriet? : En kvalitativ studie om finanskrisens verkan på åkeriföretagetskapitalanskaffning.

I detta arbete har vi studerat tjänsten SMS-betalning. Vi har fokuserat på att utvärdera och beskriva tjänstens användningsområde samt dess styrkor och svagheter. Utifrån företaget Mobill, vars affärsidé är att utveckla en betalningstjänst via SMS har vi fått en bild av hur ett företag kan satsa på denna teknik. I en studie med konsumenterna har vi visat den generella bilden av inställningen till betalningstjänsten, detta för att vidare kunna utvärdera betalningssystemet. Dessa studier har båda en kvalitativ karaktär.

Personbilar i singelolyckor med dödlig utgång på Sveriges vägnät : Orsaker till olyckor och rekommendationer om hur dessa kan förebyggas

In Sweden the most common type of road traffic accidents involving passenger cars are single accidents (where only one vehicle is involved). The aim of this thesis is to analyse how these accidents occur, and present recommendations on how to reduce the number of deaths. Data has been collected from the Swedish Transport Administration?s in-depth studies of fatal accidents. Road traffic accidents with fatal outcome that happened on public roads during the years 2007 to 2009 have been studied.

Undersökning av vissa beläggningars påverkan på antenners effektivitet i tågmiljö

For several years Uppsala University together with several companies has been involved in a WISENET project aimed at improving railway transport security. By placing a sensor system near the wheels of each wagon, the temperature of the bearings can be measured and transmitted to a collector placed centrally on the wagon. This in turn transmits the collected data to RFID receivers placed intermittently along the railway.As the signals are transmitted wirelessly, problems may occur as the antennas get dirty or coated with ice and snow. To determine the effects of these coatings, several tests were performed examining the reflection coefficient S11, the impedance Z11 and the efficiency eta of an antenna, and how they varied when various coatings were placed over the antenna. Examined coatings were ice, snow and water to determine the effects of weather, and various metal-based coatings: powdered iron both pure and partially oxidized, and iron ore granules.

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->