Sök:

Sökresultat:

1058 Uppsatser om Transportörer - Sida 44 av 71

Kylcontainerns teknologiska utveckling : Innovation och utveckling av containerteknologin fo?r transport av kylda varor

This report is part of a Bachelor?s degree corresponding to 15 creditsat the Royal Institute of Technology, Stockholm. The work hasbeen carried out by Max Wikander, author of the report, supervisedby Lanie Gutierrez-Farewik and Erik Dijkstra.Gait analysis includes measurement, characterization and assessmentof human movement and is used to assess kinematic or otherabnormalities during gait. Center of rotation and the axis of rotationof a joint are fundamental parameters in motion analysis. However,the ability to create individualized analysis is limited by the lack ofaccuracy when these parameters are calculated.

Detektor pÄ skördare för utsortering av trÀd med metallskrot

Fortifikationsverket which is the landlord for the Swedish national defence has a great problem in their forestry due to the relatively large amount of metal objects in their timber. These metal objects cause different types of economical losses in the timber refinement chain. To enable out sorting of logs containing metal objects already in the harvesting phase, Fortifikationsverket is interested of the possibility to utilize some type of metal detector in a harvesting head for that purpose.The goal of this study was to, with help of a case study, enlighten the problem that metal objects in timber cause for Fortifikationsverket and their customers of timber and to investigate conditions of to mount and utilize some kind of metal detector in a harvesting head at present.The saw timber deliveries by Fortifikationsverket during the time period 2003-2005 was used as a reference volume for calculations of economical losses. In this case study was included two sawmills where timber from Fortifikationsverket were delivered to for further refinement. Factors investigated were the type of damage metal objects caused in these two sawmills and the economical signification of these damages.

Johanneshov / Gullmarsplan : en nod i framtidens nÀrförort

This is a thesis on how to develop and densifythe suburb of Joanneshov south of Stockholm.Based on Stockholm?s urban history,Stockholm master plan in 2010, the currentdensity and sustainability debate, literarystudies, as well as a variety of analysisof the site it all ends up with a proposal onJohanneshov. The goals have been workedout during the work and has resulted inthat we want to extend the inner city streetand linking Johanneshov with surroundingdistricts, but we also want to create a wellused, diverse, urban area where the humanis in focus and a district that is easy to read.Much of the work is devoted to show howStockholm has developed historical and totry to put the future in a context, but also a lotof work has been put in the information andthe analysis of the site chapter. The plan proposalis still considered to be the work focus.Johanneshov is surrounded by Årsta inthe west, Hammarbyhöjden in the east,Enskede in the south and Södermalm inthe north. Gullmarsplan is a typical 40thcentury area with a functionalist structure.Johanneshov is with Gullmarsplan,the Globe an the Slaughterhousearea, an important node for the southernsuburbs as a place for communication,sports, entertainment and shopping.Today NynĂ€svĂ€gen divides the area intoa western and an eastern part.

Den upplevda psykosociala arbetsmiljön och gemenskapen pÄ en utvald avdelning inom Transportarbetarförbundet

VÄr C-uppsats handlar om hur de anstÀllda pÄ Transports avdelning Y upplever sin arbetsplats och hur dem anser att deras arbetsmiljö Àr och vad dem gör för att fÄ en god arbetsmiljö. Uppsatsen har en inriktning pÄ arbetsgruppens trygghet och trivsel samt vad det Àr arbetsgruppen gör för att fÄ en bra arbetsmiljö, hur dem upplever sin arbetsmiljö och vilka instÀllningar och upplevelser av arbetsmiljön har dem pÄ sin arbetsplats? Syftet med uppsatsen Àr att försöka förstÄ en arbetsplats arbetsmiljö som i detta fall en specifik avdelning pÄ transportmedarbetar förbundet. Vi syftar till att undersöka hur just denna arbetsplats och arbetsgrupp ska kunna utvecklas för att kunna fÄ en Ànnu bÀttre psykosocial arbetsmiljö. Men Àven för att försöka förstÄ vad det Àr som kan göra att de anstÀlld har en bra arbetsmiljö.

Mobil hjulskadedetektor för jÀrnvÀgsfordon

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

Lagerstyrning av förbrukningsmaterial m h a materialstyrningsmetoder

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

Informationskvalitet vid KPI-relaterad verksamhetsuppföljning

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

Inspiration av nya möjliga plastprodukter

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

En fallstudie av orderprocessen hos Spotify

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

Groupthink ? RÀtt, men pÄ fel sÀtt? : Vikten av ett fungerande mÀtinstrument för att upptÀcka och förhindra gruppdynamiska problem och dÄligt beslutsfattande

The amount of cargo has since the 1970s increased in Sweden and the road traffic accounts for a large part of the transported volume. In Stockholm County the amount of cargo is calculated to be doubled in size from year 2001 to 2020 which means a greater need for transport is required. Much of these transports are being carried out by haulage companies of varying sizes which acts externally as carriers for their customers. All of this despite a greater awareness, laws and demands regarding environmental performance.The trend shows that the haulage industry in Sweden are moving towards fewer but larger haulage companies, which means that the competition is getting tougher for the smaller haulage companies. Smaller haulage companies and research about their competitive strategies is a neglected part of this industry.

HÄllbar avfallshantering under morgontimmarna i ett varuhus

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

Energieffektivisering inom anlÀggningar för VA-system

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

SÀkra förband - kvalitetssÀkring av differentialförbandet

Det finns tvÄ stationer pÄ Boxholm StÄl AB med produktionssÄgar. Den ena Àr en bandsÄg och tvÄ fasmaskiner med hanteringsutrustning för transport mellan sÄg och fasar samt en automatisk buntmaskin. Fasarna pÄ den stationen Àr utslitna och hÄller inte de toleranser som Boxholm StÄl AB har pÄ sina produkter. En önskan att kunna planfrÀsa Àndarna har ocksÄ tillkommit vilket utrustningen i dagslÀget inte klarar av. Det innebÀr att fasarna ska bytas ut.

En jÀmförande kostnadsstudie mellan ETT-fordonet och konventionella gruppbilar i Norrlands inland

Transportarbetet Àr en av de tyngsta kostnadsposterna för Svensk skogsbruk, dessutom stÄr dessa transporter för en stor del av nÀringens koldioxidutslÀpp och utslÀpp av andra emissioner. UtslÀpp som Sverige förbundit sig att minska med 20 % till Är 2020. Sett till dessa problem och krav togs 2006 ett initiativ att söka utveckla transportarbetet genom att öka bruttovikterna per transport. Resultatet av detta initiativ blev ETT-fordonet, En Trave Till, en 30 meter lÄng fordonskombination med en totalvikt om 90 ton och en lastvikt om 66 ton. Syftet med denna studie var att jÀmföra ETT-fordonet mot en konventionell gruppbil i en specifik geografi i norra Norrlands inland med avseende pÄ transportkostnaden för rundvirke.

Design och konstruktion av slÀpvagnför tÀvlingsbilar

I samband med Transportstyrelsens införande av utökad B-körkortsbehörighet öppnades nya marknader för slÀpvagnar anpassade för transport av tÀvlingsbilar, verktyg och reservdelar. SÄdana slÀpvagnar gÄr att införskaffa sig idag pÄ den svenska marknaden, dock Àr dessa endast anpassade för körkortsbehörigheten BE. Detta projekt utförs pÄ uppdrag av företaget Fredrik Wagner AB, ett företag som designar och konstruerar transportband. Syftet med arbetet var att undersöka och utforska möjligheten för implementering av en ny slÀpvagnsmodell pÄ den svenska marknaden. MÄlet med arbetet var att utveckla ett slÀpvagnskoncept anpassat för utökad B-behörighet, och dÀrefter designa en CAD-modell av konceptet.Information om bilsporten och marknaden samlades in för att definiera och förstÄ problemet bÀttre.

<- FöregÄende sida 44 NÀsta sida ->