Sök:

Sökresultat:

1058 Uppsatser om Transportörer - Sida 34 av 71

Grovkrossning av stubbar : en produktivitetsstudie

The Swedish parliament has decided that Sweden should increase its usage of renewable fuel sources to a level of 50% of the total energy consumption in Sweden by the year 2020. One way to reach that goal may be to increase the usage of stumps as a bio-fuel. In Sweden stump harvesting is possible on about 5-10% of the total harvested area and thus contribute with 1,3 - 2,6 TWh per year. An increase stump harvest doesn't come without its drawbacks for the environment. When harvesting stumps a tracked excavator is used to pry the stumps from the ground and then cut the stumps into smaller pieces.

Moibl interaktion i kollektivtrafik

In this paper we take a look at digital applications to help the user with public transportation. The main goal was to evaluate the problem a user can face when aiming to use the public transportation system, and to create a application for Apple Iphone that can enhance and help the user, no matter if he is familiar with the local public transportation system, or if he is less familiar with it. The aim was that the user wouldnt need any previous knowledge to be able to use our application. We combined Location-Based Services with Realtime-travelinformation and trip planning to examine if this combination could make both of the two different user-groups satisfied. To understand the problematics a user faces when approaching the public transportation-scene, Scenario-Based Design is evaluated as a method to grasp this problem.

Optimal inkalvningsÄlder för rekryteringskvigor till mjölkproduktion : relaterat till data ifrÄn egen besÀttning

Heifer?s growth may be divided into three main phases: calf period, puberty and pregnancy. When the heifers are about three months old a critical period begins. This period ends when the heifer reach puberty and have her first oestrus at around 9-12 months of age. In the critical period the mammary gland starts to grow at a fast rate and Insulin-like growth factor-1 (IGF-1) transport the growth signals to the mammary glands.

Utmaningar och hinder i grÀnsöverskridande transportinfrastrukturplanering : En studie av TEN-T med Nordiska triangeln som exempel

Flera saknade lĂ€nkar i Europas transportnĂ€t definierades pĂ„ mitten av 1980-talet som nödvĂ€ndiga att bygga för att bidra till att uppnĂ„ de EU-politiska mĂ„len om fri rörlighet inom gemenskapen, större och jĂ€mnare transportflöden inom och mellan medlemsstaterna, ekonomisk tillvĂ€xt, en friktionsfri och vĂ€lfungerande inre marknad, hĂ„llbar utveckling samt territoriell, social och ekonomisk sammanhĂ„llning.EU och medlemsstaterna initierade mot denna bakgrund transportinfrastrukturprogrammet "Trans-European Networks for Transport", eller det transeuropeiska transportnĂ€tverket (TEN-T) pĂ„ svenska, som en följd av Maastrichtfördraget 1992.I Norden ska den s.k. Nordiska triangeln, som bĂ„de har pekats ut som ett sĂ€rskilt prioriterat transportinfrastrukturprojekt i de nu gĂ€llande och sannolikt inom kort i de nya EU-riktlinjerna för TEN-T, bidra till att uppnĂ„ de ovanstĂ„ende politiska mĂ„len. Syftet med projektet Ă€r att sammanbinda Norge, Sverige, Danmark och Finland via uppgraderade och grĂ€nsöverskridande vĂ€gar, jĂ€rnvĂ€gar och maritim infrastruktur. Förutom att projektet anses förbĂ€ttra förbindelserna för gods och passagerare inom Norden, skapas bĂ€ttre möjligheter för större och snabbare transportflöden till och frĂ„n Centraleuropa, Ryssland och de baltiska lĂ€nderna.Det vĂ€stra benet i den Nordiska triangeln, dvs. korridoren Oslo-Göteborg-Köpenhamn, har varit föremĂ„l för diskussion sedan 1980-talet dĂ„ en högklassig motorvĂ€g, jĂ€rnvĂ€g samt en fast förbindelse över eller under Öresund och Fehmarn BĂ€lt föreslogs av "European Round Table of Industrialists".Syftet med infrastrukturpaketet var att förbĂ€ttra transportinfrastrukturen inom korridoren samt fĂ„ en fast förbindelse till kontinenten.

Alternativa drivmedel i den svenska vÀgtrafiken Är 2030 : En utvÀrdering av den svenska regeringens mÄlbilder

The Swedish government has set up the overall goal that no net emissions of greenhouse gases can occur after 2050. A sub-target has been developed for road transports which states that the use of fossil fuels must be reduced with 80% to 2030 in order to be completely abolished to 2050. A public inquiry mapping how this can be achieved was handed in to the government late in 2013. The use of alternative fuels for road transport, both biofuels and electricity, is expected to give the biggest contribution to the reduction of the use of fossil fuels. The inquiry sets up a number of goals for how much the use of alternative fuels must increase to 2030 in order to reach the overall goal and which instruments that are needed in order to do so.The aim of this thesis is to evaluate how these goals can be reached and what the most likely obstacles that may hinder the reaching of these goals may be.

Ökad effektivitet inom svensk sĂ„gverksindustri - Kan ?One-stop shop? effektivisera det logistiska flödet?

SÄgverksindustrins logistikkostnader Àr idag höga och utgör nÀrmare en fjÀrdedel avslutpriset pÄ produkten. Branschen möter nu konkurrens frÄn andra delar av Europa ochkunderna stÀller samtidigt högre krav pÄ snabbare och mer flexibla leveranser. I Varberggörs sedan hösten 2009 en stor satsning för att effektivisera logistikflödet inom branschenför sÄgade trÀvaror vilket har resulterat i ett koncept som sedan 2011 gÄr under namnetTimberbridge.Med utgÄngspunkt i de höga logistikkostnaderna inom sÄgverksindustrin Àr studiens syfteatt studera om samarbete mellan företag kan effektivisera sÄgverkens transport-ochlogistikupplÀgg frÄn sÄgverk till kund. För att utreda detta genomfördes inledningsvis endjupintervju med en representant frÄn Port of Varberg för att fÄ relevantbakgrundsinformation. Dessutom har tidigare forskning inom olika teoretiska omrÄdenstuderats och har sedan kombinerats med empirisk data frÄn en undersökning i form avtelefonintervjuer med 29 svenska sÄgverk.Det insamlade datamaterialet har sedan analyserats och resultatet visar att Timberbridgehar goda förutsÀttningar för att bli en etablerad leverantör för svenska sÄgverk.

StadskyrkogÄrdar : socialt hÄllbar stadsutveckling

This master thesis is a study of how city cemeteries can be used and contributes to a socially sustainable urban development. Today sustainable development and sustainable urban development is something that more or less every organization is working with. Therefore it is also relevant to integrate our cemeteries in this work so that they can become a part of the sustainable urban development process.The thesis gives a basic understanding of sustainability as a concept and also defines socially sustainable (urban) development. The work then immerse itself in various types of park structures and how the relationship between the human individual and the public space work, to satisfy the needs that different people have.The literature study that has been made is also the base for the design of the walking interview that has been made for the two city cemeteries. The cemeteries that where studied where the Assistens cemetery in Copenhagen and the Eastern cemetery in Gothenburg.

Grön logistik vid globala logistikföretag : En undersökning av godstransporters hÄllbarhet

PÄ senare Är med den fortsatta globaliseringen har miljöfrÄgor blivit allt viktigare. Eftersom transportsektorn stÄr för en stor del av den totala miljöpÄverkan Àr det viktigt att logistikföretagen tar ett miljömÀssigt ansvar och arbetar med sÄ kallad grön logistik. PÄ grund avde ökade avstÄnden vid global handel och ökade brÀnslepriser Àr det viktigt med miljövÀnliga alternativ. Syftet med denna studie Àr att undersöka hur de globala logistikföretagen bedriver sitt miljöarbete, frÀmst kring transporterna. Detta sker genom en studie av vetenskapliga artiklar och intervjuer med miljöansvariga hos Schenker, DHL och Green Cargo.

VÀgval: kortast, snabbasteller hÀlsosammast : En försöksmodell i GIS för ruttoptimering och berÀknad inhalation av luftföroreningar för cykelrutter

Cycling is one of the most sustainable transport modes available and it is widely promoted inmany urban areas. The health benefits from cycling has shown to be substantial, includingdecreased risks of diseases related to overweight and enhancing brain capacity. However, inurban areas cyclists can temporaly be exposed to high levels of air pollution, resulting inhealth risks as opposed to health benefits.The objective of this thesis is to develop a rasterbased test model in GIS that estimates theinhaled dose of air pollution for cyclists based on relative particle concentration in differenttransportation micro-environments. The method used is a least-cost path approach,calculating three different routes; shortest, fastest and least dose for four different trips withinSödermalm, Stockholm.The results show that the inhaled particle dose can be greatly reduced, 39% - 58% for three ofthe routes, by choosing the least dose route. One of the most interesting findings is thesubstantial increase of dose when high levels of particles are combined with uphill cycling.The conclusion for the thesis is that a raster-GIS model can be very useful for estimating doseof different air pollution particles and chemicals along cycling routes.

Utveckling av takra?cken fo?r sla?pvagnar

This report is a bachelor thesis work in the field of product development and design. The assignment has been to develop a solution for roof racks, normally used for cars, to fit on the open trailer models FS1425 and Alugance. The project was implemented by Johan Andersson and Victor Karlsson, students at the Mechanical Engineering program with a focus on product development and design at Jo?nko?ping?s school of Engineering, in spring 2012.The client wants to use transport solutions in the same way as roof racks on cars. The user of such a product is assumed to desire simplicity, safety and an attractive design with an appealing price, which has been a challenge during the thesis work.Pre-studies have been conducted to examine the potential competitors and gain knowledge in the research area.

Trygghet kring hÄllplatser. Ett framtaget verktyg vid trygghetsanalysering i samband med hÄllplatser och dess nÀrmaste omgivning

Att mÀnniskor idag avstÄr frÄn att delta i sociala aktiviteter i samhÀllet pÄ grund av att de kÀnner sig otrygga i kollektivtrafiken, och dÄ sÀrskilt pÄ hÄllplatser och vÀgarna till och frÄn, gÄr inte ihop med Göteborgsregionens mÄl om en ökad anvÀndning av kollektivtrafiken. För att fÄ fler att vÀlja kollektivtrafiken som fÀrdmedel mÄste tryggheten kring hÄllplatserna öka, vilket skulle innebÀra fördelar för bÄde hÀlsa, miljö och vÀlfÀrd. Det Àr speciellt kvinnor som anger att de, sÀrskilt kvÀllstid, avstÄr frÄn vissa aktiviteter för att de inte kÀnner sig trygga pÄ hÄllplatsen eller vÀljer att gÄ lÄnga omvÀgar hem för att de kÀnner sig otrygga. Olika fysiska ÄtgÀrder, i det offentliga rummet, pÄverkar den upplevda tryggheten hos mÀnniskor och med enkla medel tryggheten öka avsevÀrt pÄ en plats.Syftet med detta arbete Àr att belysa trygghetsfrÄgor i samband med hÄllplatser i Göteborg för att bidra till den debatt som finns angÄende trygghet i kollektivtrafiken.För att göra detta har en analysmetod tagits fram och ett verktyg har utformats för att undersöka tryggheten pÄ en hÄllplats och dess nÀrmaste omgivning. Detta kommer att underlÀtta prioriteringar och utveckling av platsen ur en trygghetssynpunkt.En omfattande litteraturstudie har genomförts för att fÄ en uppfattning av begreppet trygghet och vad det innebÀr.

Omlastningsteminal - En studie av miljöeffekter vid införande av omlastningsterminal och ruttplaneringssystem i Kalmar kommun

 Title:Transshipment Terminal ? A study of environmental effects from the introduction of a transshipment terminal and a route planning system in the municipality of Kalmar Examiner:Andersson, PetraKey words:Transshipment terminal, route planning, environmental impact Purpose:The study aims to examine how a transshipment terminal and a route planning system may have implications for the municipality of Kalmar from environmental concerns. Methodology:The thesis is a case study on the municipality of Kalmar. A positivistic -and an objectivistic approach have been used. The strategic approach that was used was quantitative.

Perspektiv pÄ avreglering av svensk jÀrnvÀgspersontrafik

This thesis examines the deregulation reform of the Swedish railroad industry, focusing on passenger transport between 1988 and 2005. The purpose of the thesis is to examine the effects from the deregulation reform on prices, market concentration and to determine whether SJ (the state owned incumbent) has been conducting strategic behaviour in order to prevent new entrants to the market. The chosen method consists of interviews with the MD at SJ between 1988 - 1998 Mr Karl-Erik Strand, the transportation researcher at SSE Mr Gunnar Alexandersson. Statistical sources and companies financial reports have also been used. The results that I have found were besides the fact that the market concentration is still significant high and the profitability among the operators low, is that the prices has increased more than CPI during the period but the competitive tendering has resulted in lower government subsidies after the deregulation.

Shooting Target - Design : Product Development

The project has involved the development of two kinds of shooting targets in partnership with Marcus Bergkvist and Christopher Åkerblom. The project from the client was divided into two parts. This thesis discusses solutions for hands-on transport, development of tripods and an overall design. The second thesis affect resetting systems for the products.The work was done with a process and methodology based on design perspectives. This process has involved the search of relevant data which has provided the platform and opportunity for appropriate and purposeful design work.Concept development has been done using hand sketches and Photoshop, where a simple visualization of different concepts for the tripods has been produced.

Ägglocksmaskin : Produktutveckling pĂ„ en maskin som hanterar Ă€gglocken

The project has involved the development of two kinds of shooting targets in partnership with Marcus Bergkvist and Christopher Åkerblom. The project from the client was divided into two parts. This thesis discusses solutions for hands-on transport, development of tripods and an overall design. The second thesis affect resetting systems for the products.The work was done with a process and methodology based on design perspectives. This process has involved the search of relevant data which has provided the platform and opportunity for appropriate and purposeful design work.Concept development has been done using hand sketches and Photoshop, where a simple visualization of different concepts for the tripods has been produced.

<- FöregÄende sida 34 NÀsta sida ->