Sök:

Sökresultat:

1017 Uppsatser om Transactional leadership - Sida 37 av 68

Utvecklingens dimensioner: utifrån ledarskapsutvecklarnas perspektiv

The market for management training programs is growing and the supply of the service is increasing and getting further diversified. A consequence is a market with a wide variety of definitions of the very concept of development, and subsequently a wide variety of practices and methods to achieve development. The individuals that are subject to these programs seldom know what they are purchasing, or what to expect. When assuming a transfer of the developers view on development to the subject, a need for a greater understanding of the concept arises. The purpose of this thesis is to understand what views on development do exist among management trainers and map underlying dimensions of the views to increase the understanding of the concept of development.

Grupprocesser i en multikulturell ledningsgrupp

Syftet med denna studie är att undersöka hur ledare beskriver de processer som uppstår in en multikulturell ledningsgrupp. Studien är designad som en fallstudie omfattande en multikulturell ledningsgrupp, med tio personer från sju olika nationaliteter. Teorier om ledarskap, multikulturalitet och gruppdynamik används för att visa på de komplexa grupp-processer som antogs kunna framträda. Forskningsfrågan som besvaras är: ?Vilka inomgruppsliga processer framträder i en multikulturell ledningsgrupp när gruppen samtalar om ledarskapet, multikulturaliteten och gruppdynamiken i den egna gruppen?? Huvudsaklig metod har varit fokusgruppmetoden.

En resa till företagets medelpunkt : - en studie av kompetens på mellanchefsnivå

The profit a company makes is dependant of its employees which means that their competence is important for the company to perform well. The middle manager has a central position in the organization and is expected to take on different roles. This probably puts a lot of demands on the middle managers and their competence. We want to contribute with a comprehension of how learning, competence and needs for competence can look at a middle management level. Furthermore we also want to find out what kind of strategy for competence development the middle managers want the company to use so their competence development can be facilitated.

Inhyrd i arbetsgrupp: en studie av arbetsgrupperna inom Luleå kommmuns vårdcentraler

Samtliga av Norrbottens vårdcentraler har länge haft problem i form av underbemanning av läkare. Landstinget har mött det problemet genom att använda sig av bemanningsföretagsanställda stafettläkare. Vårdcentralernas beroende av stafettläkare skildrades i denna studie ur arbetsgruppens perspektiv. Inom socialpsykologin finns ett flertal modeller för hur bland annat arbetsgrupper fungerar, utvecklas och påverkas. Faktorer som kontinuitet, målinriktning och ledarskap är alla begrepp som kan sägas påverka grupperna.

Transformellt ledarskap och inre motivation i pre-development projekt : En jämförelse mellan Scania och Karolinska Universitetssjukhuset

SyfteSyftet med studien är att undersöka hur projektledare självskattar sitt ledarskap och projektmedlemmar upplever motivation i pre-development projekt på Karolinska Universitetssjukhuset och Scania.MetodStudien är kvantitativ och deduktiv. För att undersöka förekomst av transformellt ledarskap hos projektledare och inre motivation hos projektmedlemmar har vi valt att använda två frågeformulär, Multifactor Leadership Questionnaire Leader Form respektive Work Preference Inventory. Båda formulären är undersökta av forskare vad gäller validitet och reliabilitet.ResultatResultatet i vår undersökning visade att projektledare på Karolinska hade en högre förekomst av transformellt ledarskap än de på Scania. I båda organisationerna fanns även transaktionellt ledarskap i ganska stor utsträckning medan förekomsten av passivt undvikande ledarskap var lägre. I analysen av underfaktorerna i MLQ Leader Form (5x-Short) visade våra data för transformellt ledarskap att idealiserade inflytandet och intellektuell stimulans låg högre på Karolinska.

En studie av samarbete i arbetslag under omorganisation

AbstractThis paper will examine the co-operation culture in teacher work teams in a primary school currently undergoing reorganization in the Stockholm region. This inquiry is based on qualita-tive interviews with teachers and work team leaders, and is aiming to answer how teachers co-operate during the reorganization process, to find the factors that affect co-operation. Our results show that the two teams practice communication, leadership and participation very differently. Currently there are clear differences in the work team?s tendency to develop and to work with the reorganization process, pedagogic methods, social and emotional awareness and ideological beliefs.

Medarbetarupplevelse av psykosocial arbetsmiljö vid förändring på arbetsplatsen

Title: Employee experience of psychosocial working environment during change at the workplace.In times of change processes the working environment at the workplace may be affected. Lack of balance between demands and the ability to handle the workload can lead to reduced work satisfaction, which is an important component for an individual?s performance and commitment. The aim is to investigate experiences in the employee?s psychosocial working environment during change management.

Talent Management : Möjlighet eller hot? Sett ur HR-anställdas perspektiv.

The purpose of this study is to contribute with new knowledge of  how Talent Management can be seen as a an opportunity or threat for organizational development, concerning competence, on the basis of HR. The research questions asked are: Out of wich aspects can Talent Management be seen as an opportunity or threat on the basis of HR-employees? How can it affect the work of HR? To answer these questions qualitative interviews with five employees within HR from four different companies has been executed. The essay has been investigated on the basis of an explorative aim and with a qualitative method. The empirical results has indicated common themes such as director support, HRs view of Talent Management, HRs development and shifts of generations.

Demografiska faktorer i samband med trivselfaktorer på arbetsplatsen

Tiden människan spenderar på sin arbetsplats är en stor del av ens liv, därför är det fundamentalt för välbefinnandet att undersöka vilka faktorer som är avgörande för att du ska trivas där. Denna studie ämnade undersöka demografiska skillnader, exempelvis stora och mindre åldersskillnader mellan anställd och närmsta chef, detta ställde vi i relation till anställdas attityd till ledarskap och andra trivselfaktorer. Datainsamlingen bygger på en enkätundersökning konturerad utifrån utvalda frågor från två tidigare, redan väl beprövade mätinstrument. Resultaten indikerar att det fanns ett signifikant samband mellan Tiden anställd och chef har arbetat tillsammans och attityd till ledarskap. Det fanns även signifikanta skillnader mellan personer som jobbade inom den privata kontra offentliga sektorn i relation till upplevt socialt stöd..

Flödesekonomins dimensioner : supply chain management

It is of increasing importance to in the most effective possible way, manage and control all the transactions of raw materials, products and information that are exchanged between an organization and all its operators. These flows and the need for strategy and managing the processes of planning, implementing and control of the supply chain, has given name to the concept supply chain management. Supply chain management involves all movement and storage of raw material, and all the processes that is needed to manufacture a product from origin to consumption. Globalization, technology and increasing time and quality-based competition are all driving forces behind the concept and reasons for an increasing interest in supply chain management.The purpose of this essay is to by using a qualitative case study examine which decisive success factors that can be identified for effective supply chain management. We have compiled different theories on the subject to use for analyzing a case study Li & Fung, who is a successful supply chain management company.

Kartläggning och analys av scanias tillsynsprogram : Ett verktyg för förbättring

Scania intends to introduce a new maintenance program for their rolling fleet. Withthis new program Scania hopes to increase their competiveness and add furthercustomer value. This thesis report is a mapping of the current maintenance program,along with its problematic features. Furthermore the report intends to describe thenew program, Condition Based Maintenance (CBM) and the problems that Scaniamust deal with before they can implement it.The report compiles basic information on how a mapping should be performed.Further on it will describe some of the theories of LEAN and leadership. Which aretwo of the most important features in this thesis work.The work has been performed through visits in different workshops, whereinterviews have taken place.

Ett extra år i grundskolan

The basic idea behind an extra year in school was to offer students who have not read nine years in Swedish primary school an opportunity to prepare themselves to pass a high school. This first group that went an extra year in school consisted of eleven students who completed their studies and went on to high school. During the time the group expanded, the school received students from various schools in the same municipality. During the follow-up of these groups could be noted that there were many students who registered, but only few students completed their studies and went on to high school. The purpose of this study was to explore why leadership in the classroom is important for students.

Livscykelkostnad för tak och fasad

Title: Time to renovate ? The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situationCourse/subject:Busniess administration, Leadership, 15hpAuthors:Fredrik Elghag, Ossian OlssonTutors:Ingemar WictorKeywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord.Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation?Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company.Theoretical framework:The starting point for the study?s theoretical perspectives have been Morgan and Hunt?s (1994) previous studies on relationship marketing and Laswell?s (1948) communication model.Methodology:The paper is performed with a qualitative research approach and a deductive approach to answer the research question. Personal interviews were conducted with four employees in real estate companies and two tenants in each company stock.Conclusion:We have found that communication affects the relationship between company and customer. Tentants have experinced credibility of businesses is important for them to have a confidence and loyalty in the relationship. .

Påverkas officerarnas beslutsfattning om de utsätts för stress?

Den här uppsatsen handlar om stress och ledarskap och hur de två begreppen påverkar varandra. Bakgrunden till detta arbete är att belysa hur stress påverkar ledarskapet och beslutsfattandet. Syftet med arbetet är att undersöka hur stress påverkar officerare inom Försvarsmakten som sitter i beslutsfattande ställningar. Med den här uppsatsen vill författaren ge en större förståelse för hur stress påverkar officerare när de ska fatta beslut. Det här ska genomföras genom att besvara följande trefrågeställningar: Vad är stress? Vad är ledarskap? Hur påverkas en officer vid beslutsfattande om han/hon befinner sig under stress? Problemformuleringen är att idag talas det om att stress påverkar oss mer än vad den gjorde förr.

Arbetsmotivation på äldreboenden : en intervjustudie med chefer och medarbetare

Den här studien handlar om arbetsmotivation på två äldreboenden i Gävleborgs län. Vi gjorde en jämförelse mellan ett privat äldreboende och ett kommunalt äldreboende för att undersöka hur arbetsmotivation diskuteras på enheterna. Syftet med studien var att se om det fanns skillnader mellan det privata och det kommunala boendet samt mellan chef och medarbetare i definitionen arbetsmotivation. För att få svar på våra frågor använde vi oss av en kvalitativ semistrukturerad intervjuform. Det vi i huvudsak kom fram till var att arbetskamraterna, de boende och att prestera bra var de mest framträdande faktorerna till arbetsmotivation.

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->