
Sökresultat:
1947 Uppsatser om Traditional travel agencies - Sida 50 av 130
Tillhörighet, trygghet och frihet : En kvalitativ studie om inhyrda lärares arbetssituation
Uppsatsen handlar om inhyrda lärares arbetssituation som befinner sig utanför organisationers gränser vilket leder till exkludering och bristfälliga arbetsvillkor. Inhyrd personal befinner sig i en trepartsrelation mellan sig själv, bemanningsföretag och kundföretag. Detta skulle kunna göra att den formella tillhörigheten och känslan av tillhörighet differentieras. Inget i studien tyder på att de inhyrda lärarna inte känner en tillhörighet till bemanningsföretaget som arbetsgivare och därmed kan vi inte dra slutsatsen att detta är problemet. Snarare är det kundföretaget och dess medarbetare som inte ser de inhyrda lärarna som inkluderade i organisationen vilket skapar exkludering.Dagens företag behöver vara flexibla och för att möta detta behov används inhyrd personal som en tillfällig resurs.
Supra-National Origin Marking Schemes
Abstract The growth of supra-national organizations, such as the European Union, has been a recent trend in today?s global environment, which has challenged traditional marketing concepts and product cues. One such cue that is significantly challenged is the 'origin cue'. An origin cue is conceived to be a socially constructed notion that consumers use to discern where goods come from and to accordingly evaluate products with. The origin cue is often predominantly materialized in the public sphere by a 'made in' labelling scheme.
Outbreaks of African swine fever in domestic pigs in Gulu district, Uganda
The demand for animal products has increased in the last decades, especially for poultry and pork. Pork production has increased drastically globally, and also in Uganda. Thirty-one percent of Uganda´s population lives in poverty. Pig production is believed to play a crucial role in poverty alleviation, because of the ability to convert low quality feed into high quality protein together with high reproductive potential.
African swine fever (ASF) is a lethal disease of domestic pigs often characterized by haemorrhagic fever and with mortality rates up to 100%. The disease is endemic in most sub-Saharan countries and since 2007 in the Russian Federation and Caucasus area.
Patentinformation ? användning och barriärer En studie av 33 små- och medelstora företag inom Svenska Uppfinnareföreningen
For innovative organizations and companies it is essential to use existing knowledge to avoid spending time and resources on already existing innovations. By using patent information, companies are able to get a picture of what is already done in their area of interest. The main purpose of the study is to examine the information use in small and medium-sized enterprises that are members of the Swedish Inventor?s Association, focusing on patent information. The study examines the use of patent information and which barriers the companies have to patent information.
Aktiv under semestern : En studie av hälso- och träningstrenden inom resande
Vi har genom friluftslivets individualisering sett en allt större efterfrågan på fysiska aktiviteter kopplade till hälsa och träning. Vi har gått mot ett mer upplevelsebaserat samhälle där vi köper livsstilar i form av de känslor och erfarenheter de ger oss och vi söker hela tiden efter nya utmaningar. Syftet med vår uppsats var att undersöka vad som ligger till grund för hur vi genom träning och hälsa inom resande går mot ett allt större individualiserande där det egna intresset är centralt samt granska trenden träningsresors förutsättningar för att bli en trend som står sig stark i framtiden. För att besvara syfte och frågeställningar har vi använt oss av en litteraturundersökning för att undersöka hur trenden hälsa och träning sett ut genom historien samt en kvantitativ enkätundersökning där vi har ställt frågor kopplade till träningsresor och fysiska aktiviteter utomlands. De resultat vi kommit fram till i vår enkätundersökning visar att trenden träningsresor har potential att växa även i framtiden, även om den kan tvingas förändras något för att möta nya efterfrågningar. Genom vår litteraturundersökning har vi kunnat se att individualisering och det egna intresset blir allt viktigare genom historien, vilket vi även kan se en fortsatt efterfrågan på i vår enkätundersökning, i form av eget bestämmande över både tid, pengar och aktiviteter..
Hållbara konkurrensfördelar för fristående mäklarbyråer
Dagens marknad för mäklarbyråer är hårt konkurrensutsatt och domineras av stora nationella mäklarkedjor. Mindre, fristående mäklarbyråer har svårt att etablera sig och enligt Timmons mfl. överlever bara 30 procent av alla företag de fem första aktiva åren (refererad i Brundin & Johansson 2006). Detta är ett hot mot den fria konkurrensen som behövs för en välfungerande marknad där konsumenternas nytta har högsta prioritet.Studien undersöker vilka som är de framgångsrika och hållbara konkurrensfördelarna för fristående mäklarbyråer. De fyra områden vi belyser för att hitta konkurrensfördelar är:? Marknadsföring? Kundsupport och service? Bra ledning och personal? Benchmarking och konkurrenshanteringStudiens resultat bygger på telefonintervjuer med åtta fristående mäklarbyråer med störst marknadsandel i Sverige.
Webbsidans funktion i marknadskommunikationen: Rapport 2: Aktiva företag
Marketing communications have earlier been conducted via traditional channels. Today companies have discovered the possibility of doing much of their marketing communication in cooperation with the web at relatively low cost. This development has led to the ability for small businesses to compete with large companies independent of geographic location. The purpose with this thesis was to examine how small businesses use their website in marketing communications with their customers in the consumer market. In order to reach this purpose we have conducted interviews with five small businesses in different business trade with varying degrees of website usage, located in Piteå and Luleå.
Förebyggande Brounderhåll
AbstractThe Swedish Road Administration in the region of Mälardalen has since 2004 worked to in¬crease the efficiency of the maintance of bridges based on limited functional requirements and time demanded action.The maintenance of the bridges is contracted in the county of Uppsala since 2004, and Örebro since 2007. The county of Nyköping and Västerås is contracted by the traditional system. The contractor will perform a regular maintenance on all bridges. The bridges are inspected by the contractor at least once every year.The contractor registers the result of the inspection in a database called BaTMan. BaTMan is a Bridge and Tunnel Management system and is a strictly web solution were the user logs in via the internet.The Swedish Road Administration also inspects the bridges to se that the demands on the bridges are followed.My work is to compare these different inspections and to see any development..
TV- produktion i ett förändrat mediesamhälle : En fallstudie på Go?kväll på SVT
The media society of today is changing. Because of a media convergence, traditional media distributers like television, radio and newspapers have to rethink their place and their purpose in the world. This paper brings a new angle to this area of research, conveying how creativity, workflow and media convergence is related to each other. A deeper understanding of these relationships gives us a clue about how media convergence can change the practice of TV- production. In this paper, a case study at Go?kväll in SVT is presented.
Undervisning i media : med fokus på elever med läs- och skrivsvårigheter
This paper is based on observations made in the classroom, interviews and studies ofliterature.The observations that I made during my practical training period made me believethat pupils with writing and reading problems succeeded more often with the methodsof teaching used in media education than with more traditional teaching methods.Through this study I hope to specify and define the factors that were the reasons for this. In doing so I wanted to show that you could adapt the teaching methods to reach more pupils with different kinds of learning styles.I have come to the conclusion that the following factors made the pupils with writing and reading problems succeed more often in subjects related to media education:Variety, time spent, the pupils? interests and the equipment used..
?Tillvaron [...] vidgar sig? : Alberte ? en Ny kvinna i genusomskapandets tid
This essay examines the Alberte triology, by the Norwegian writer Cora Sandel, from a gender/feminist perspective. Taking Yvonne Hirdman's theory about the gender system as a starting point I will show how the living conditions and the different roles of men and women are represented in the novel and how they are changing during the centuries before and after the First World War.I am particularly interested in Alberte, the main character, what attitude she takes to her position in the gender system and in what way she differs from the traditional female model. Is she a New Woman, a different ?species?, who doesn't fit into the rigid gender system? Does the New Woman have a male counterpart, and is he to be found in the novel? Does the novel give a positive vision of a future where men and women can meet as equals?.
Webbsidans funktion i marknadskommunikationen: Rapport 1: Passiva och reaktiva företag
Marketing communications have earlier been conducted via traditional channels. Today companies have discovered the possibility of doing much of their marketing communication in cooperation with the web at relatively low cost. This development has led to the ability for small businesses to compete with large companies independent of geographic location. The purpose with this thesis was to examine how small businesses use their website in marketing communications with their customers in the consumer market. In order to reach this purpose we have conducted interviews with five small businesses in different business trade with varying degrees of website usage, located in Piteå and Luleå.
Ungdomars syn på könsroller : en kvalitativ intervjustudie om hur ungdomar uppfattar vad som är manligt respektive kvinnligt
This paper presents a study of the attitudes and values related to gender young people have. Five people, four women and one male, all about eighteen years old, were interviewed about their attitudes and values related to gender.Although the study is relatively small, the results are compatible with other published studies and indicate that young people, without consideration to their sex, has a very traditional view on gender. The study also indicates that the attitudes seem to be established very early in life. Probably the most important factor to determine the attitudes and values of the child is the parent's opinions. The result show that the interviewed persons did not think their attitudes and values towards gender where influenced by media, TV etc...
Elevprestationer och lärstilar : En intervju- och observationsstudie i matematik med lärare i år 4-6
This study investigates the teaching strategies of four teachers, and determines which teaching strategies give better results in mathematics at the middle school level? Result here means the knowledge level of the students. The result has been measured through leave out a mathematical test, which I leave out designed. Teaching strategies have been assessed through interviews with teachers and observations of their lessons.My study shows that to go through the lessons thoroughly in the traditional way, and open discussions with the whole class are best for students achievements.The information available, however, is too limited to draw some general conclusions, but my study can be seen more like a counter-example to the general praxis that is short lectures and individual assessment with one to one communication when teaching mathematics..
Marknadsföring i syfte att främja hållbart resande i Eskilstuna
Frågeställning: Vilken typ av människor har störst benägenhet att ändra sina resvanor?Vilka marknadsföringsstrategier är bäst lämpade för att få Eskilstunas invånare att ändra sina attityder och beteenden så att de väljer mer hållbara resealternativ?Syfte: Syftet med denna uppsats är att presentera marknadsföringsåtgärder som Eskilstuna kommun kan använda sig av för att främja hållbart resande samt att redogöra vilka målgrupper dessa åtgärder bör riktas mot.Metod: Vi valde att göra en kombinerad kvantitativ och kvalitativ studie. Kvantitativ data har vi hämtat från sekundärkällor i form av tidigare undersökningar som är gjorda i Eskilstuna och andra jämförbara kommuner i Sverige. Primärdata i denna studie är kvalitativ och kommer från intervjuer med olika personer som jobbar med att främja hållbart resande. Teorin och empirin vävdes sedan samman till en analys.Slutsats: I slutsatsen presenterar vi vilka målgrupper som är intressanta att arbeta med samt med vilka marknadsföringsåtgärder vi anser att Eskilstuna kommun bäst kan nå dem.