Sök:

Sökresultat:

6373 Uppsatser om Tourism business - Sida 27 av 425

The Emerging Pricing Capability ? A Multi Case Study of Business-to-Business Companies.

Uppsatsens syfte är att försöka förstå, utifrån existerande teorier och med hjälp av insamlad empiri, vilka parametrar i ett kundperspektiv som är av betydelse vid utvecklingen av en prissättningsförmåga bland business-to-business-företag.Vi har använt oss av en kvalitativ metod vars ansats är av abduktiv karaktär. Den empiriska datan har samlats in genom semi-strukturerade intervjuer vilka har genomförts via personliga möten samt via telefon. Då vi betraktar prissättning som en förmåga, vilken återfinns inom företaget, så utgår det teoretiska ramverket främst från det resursbaserade synsättet vilket styrks av en akademisk artikel som beskriver och förklarar bakgrunden till att prissättning kan ses som en förmåga. Därutöver beskriver vi den vanligaste prissättningsstrategin företag emellan; cost/plus-strategin. Vi argumenterar för att företag bör införa rutiner och skapa en entydig struktur, med särskild fokus på tre områden, för att försäkra kunden om att de erbjuder produkter med kundvärde.

Toppturer norr om Torneträsk

The demand of nature tourism is increasing and new ways to satisfy tourists are necessary.The goal with this report was to answer that demand by exploring the possibilities for backcountry skiing north of Torneträsk. This area was chosen because it is unexplored. This hasbeen succeeded by an extensive fieldwork. Aspects like topography, routes, slope angles andgeological places of interests where recorded. The results has shown that back country skiingis well suited for this area and poses no negative impact on the natural habitat.

Value Creation Through Corporate Social Responsibility - An illustrative study of five Swedish insurance companies

Corporate Social Responsibility is a concept whereby companies integrate social and environmental concerns into their core business and in their interaction with stakeholders on a voluntarily basis. The purpose with our thesis is to study how Swedish insurance companies work with Corporate Social Responsibility and to analyse the underlying strategies of the companies? social, environmental and economical activities. We will analyse where, how and for whom value can be created with CSR. Where does the value creation take place, how can it be created through these activities and who will benefit from Corporate Social Responsibility? Theories point out that companies need to assemble and value the total package of benefits to be able to create successful corporate initiatives.

Trelleborgen : om bruket av en borg i upplevelsemarknadens kulturarvsproduktion

De senaste årens kulturarvsdiskussioner har präglats av sambandet mellan kulturarv och regional utveckling. Utgångspunkten för denna uppsats är en upplevelseanläggning; den så kallade Trelleborgen i den sydskånska staden Trelleborg. Borgen är en rekonstruktion av en fjärdedels ringborg som man funnit spår av i samband med uppdragsutgrävningar under slutet av 1980-talet.Uppsatsen belyser ett exempel på kulturarvsproduktion, där stora resurser satsas i investeringsprojekt kopplade till kulturarv. Risken är dock överhängande att många av dessa projekt misslyckas till följd av aldrig införlivade kulturpolitiska visioner, eller som ett led i konkurrensen om turisterna..

Den rådande tolkningen av samma eller likartad verksamhet : Konsekvenser vid generationsskiften i fåmansföretag

On the 26th of January 2010, the Supreme Administrative Court in Sweden gave five rulings which greatly affect the possibility to keep a close company within a family by transferring the ownership of the company to the next generation. The five rulings concern the interpretation of the prerequisite, same or similar activity, which can be found in section 57, clause 4 of the Swedish Income Tax Act.    The prerequisite is fulfilled when an entire or parts of a business is transferred to another close company and the receiving company?s business activity is within the framework of the transferring company?s business activity or when the companies have a similar connection. Depending on which shares that are being evaluated, the prerequisite can refer to both the shares in the receiving or the transferring company. When the prerequisite is fulfilled, a standardized amount of the business income will be taxed as capital gains and the surplus will be taxed as earned income.

Differentierat eller sammanhållet belöningssystem i diversifierade företag?

Background: Diversified companies, for example audit firms, sometimes offer different kinds of products and services. Different key success factors can in the same company thereby evolve. Goal congruence has to be achieved in the business divisions as well as in the company as a whole even though each business segment might have to focus on different factors. Purpose: The purpose is to analyze if differences in technology and culture between the business divisions in diversified companies motivate a differentiated reward system. Method: The study has a case study approach.

Swedish Open: Konsekvenser av ett evenemang

Syftet med föreliggande studie är att få en ökad förståelse för vilken betydelse tennisturneringen Swedish Open har för Båstad genom att undersöka vilka effekter som evenemanget genererar utifrån en hållbarhetsaspekt.Studien utgår ifrån ett fenomenlogiskt och konstruktivistiskt synsätt. Vidare utgår den från en abduktiv forskningsansats med hjälp av en kvalitativ forskningsmetod. Denna kvalitativa metod görs med hjälp av egna primärkällor som består av tre djupintervjuer med nyckelpersoner som på olika sätt kommer i kontakt med Swedish Open. Ytterligar sex kortare intervjuer görs med lokalinvånare i olika åldrar..

En analys av sa?ljklimatet i komplexa business-to-business relationer : En utredande nula?gesanalys i kontrast till Insight Selling

The thesis aims to describe the current sales climate in the context of complex sales in business-to-business. The purpose is to increase the clients knowledge of sales and test the clients hypothesis that the sales climate is changing from Solution Selling to Insight Selling, further the thesis aims to contribute to the scientific debate of sales. Solution Selling is characterized, as the name suggest, by selling of solution to the customers needs. With Insight Selling the seller has a provocative approach towards the customer and the seller is searching for customers in the need of change. This is a qualitative study conducted with eight interviews and one focus group.

Att fånga & förmedla en livsstil med ett varumärke & en affärside : en fallstudie av Proud

The purpose of this essay was to find conceivable marketing- and business strategies that can be combined with a company?s lifestyle.This essay is dependent on a number of interviews with the owner of a maternity clothing trademark, PROUD. PROUD is a new company that has many different options concerning expansion, trademark and its existing and future products and also the knowledge regarding the client?s attitude towards PROUD.The authors of this essay believe that the trademark should represent a lifestyle. For a company to be able to deliver, it has to understand what the future clients want and need.

Daydeal

Business Intelligence är en samling verktyg för att utvinna och analysera information ur rådata inom en organisation samt ge bättre beslutsstöd grundat på denna. Det har traditionellt använts inom industrisektorn, men på senare tid har även sjukvårdssek- torn upptäckt fördelarna med ett välimplementerat system för Business Intelligence. Implementationen är emellertid en komplex process där mycket kan gå fel, och på grund av att sjukvårdssektorn relativt nyligen började använda sig utav Business Intel- ligence finns luckor i forskningen på området. Syftet med uppsatsen var att undersöka hur sjukvården i Region Halland samt involverade konsulter arbetar med implemen- tationen, och ta fram riktlinjer för hur detta bör ske. Uppsatsen baserades på en kvali- tativ ansats och använde sig av en explorativ studie med djupintervjuer där totalt fem personer från Region Halland samt två personer från ett IT-konsultbolag bidrog till uppsatsens resultat.

Destinationsutveckling & destinationsmarknadsföring - Ett framgångskoncept för att attrahera resebolag?

Hur destinationer arbetar med utveckling och marknadsföring för att attrahera turister är två välutforskade områden. Att se på destinationers utveckling och marknadsföring ur ett resebolags perspektiv är idag outforskat. Eftersom det är resebolagen som tillhandahåller resor till turisten anser vi att detta perspektiv är av största intresse att behandla. Vad krävs då för att en destination ska vara intressant ur resebolagens perspektiv? Hur betydande är egentligen platsens arbete med destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring för resebolagens val? Vi ställer oss också frågan vad det är som påverkar en destinations popularitet och hur det kommer sig att resebolagen väljer vissa destinationer framför andra? Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka vilka aspekter som påverkar resebolags lokaliseringsbeslut.

Systemförvaltningsmodeller ? verklighetsbeskrivning eller idealiserad bild?

This study will shed light on the subject of system management and system management models. It is important that everyone within an administrative organization understand business objectives and needs of the users who work with the systems. It is vital for the activity to form a structured approach for its management, which includes a system management model. Every company has its individual system management model that is tailored to support their management of a business IT systems. According to Brandt (2000), a system management system model is defined as "an idealized image of how you want the system management work is conducted".

En materialproducent eller business partner?

Bakgrund och problem: En av de mest betydelsefulla diskussionerna idag ?r artificiell intelligens. En yrkesroll som p?verkas i takt med tekniken ?r controllers. Tidigare har denna yrkesroll beskrivits som diffus och bred, vilket har bidragit till dagens uppfattning att yrkesrollen ?r av en komplex karakt?r.

Säkerhetsstyrning inom den Finansiella Sektorn : En Studie på Best Practice hos Tre Svenska Banker

For organizations that handle sensitive information, IT governance and information security are necessities in order to maintain credibility and to conduct its business efficiently. There are several known processes to increase security governance ? which is a fusion of information security and IT governance.This master thesis examines if organizations use recognized processes and if it in that case would lead to higher security. The study is qualitative and conducted in the financial sector and based on Best Practice frameworks of the security governance in Swedish banks. Data collection was done through interviews and surveys that were triangulated to get a gathered picture of the quality of the security governance activities.

Vård och handhavande av kompetens : kompetensutveckling i Sverige och England

Background: Competence development has become more important since the pressure on effectiveness is increasing and organisations are expected to constantly improvement. The design of the competence development activities is governed by the strategy which in turn will affect the outcome of the same. A knowledge intense business in which changes recently have taken place is healthcare, a business in which competition also has increased as a result from globalization. Due to this, it is highly important to take care of and improve the competence of individuals. According to this, we have found that healthcare is an interesting business to study with regard to competence development.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->