
Sökresultat:
6373 Uppsatser om Tourism business - Sida 24 av 425
Kundens beslutsprocess vid inköp business-to-business
Bakgrund: Kunders inköpsprocess skiljer sig mellan industriella marknader och konsumentmarknader. När organisationer gör inköp handlar det ofta om stora belopp och komplexa produkter. Relationen mellan det köpande och det säljande företaget brukar vara tätare än vid vanliga konsumentinköp. För att den säljande organisationen ska förstå hurde mest effektivt ska erhålla kunder är det nödvändigt att identifiera de olika faserna i kunders inköpsprocess och undersöka vad som påverkar kundernas beteende vid inköpet. Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att beskriva hur SMHIs kunders beslutsprocess ser ut vid inköp och vilka faktorer som påverkar denna process.
Operational Business Intelligence : en studie i automatisering av beslutsprocessen vid kreditbedömningar
Operational Business Intelligence (OpBI) är en typ av Business Intelligence som används i det operativa arbetet och det röner mer och mer intresse. I samarbete med ett företag har en fallstudie genomförts med syftet att etablera och kontextualisera riktlinjer för att kunna införa en ökad automatiseringsgrad i en OpBI-lösning som används för kreditbedömning av fakturor.Studien har fokuserat på att undersöka vilka faktorer som påverkar finansieringsbolag vid val av automatiseringsgrad, val av parametrar att använda vid kreditbedömning samt val av antalet regler som styr automatiseringen. Inom ramen för fallstudien har en analys av det utvalda systemet utförts och intervjuer gjorts med kreditupplysningsbolagen som är leverantörer av de externa parametrarna samt intervjuer med sju finansieringsbolag som använder det utvalda systemet.Fallstudien har resulterat i 19 riktlinjer. Resultatet visar att ju högre volym som hanteras, ju högre tidspress det finns i processen och ju större tillit som finns för en automatisering, desto högre automatiseringsgrad väljs..
All aboard?- Användandet av intern marknadsföring som ledningsstrategiskt verktyg
Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå?Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång.Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. Denna metod användes för att undersökningens syfte att se hur Fantastic Frank differentierar sig genom E-business skulle kunna undersökas.Nyckelresurser, nyckelpartnerskap och nyckelaktiviteter är de viktigaste blocken inom Canvas analysmodell för Fantastic Frank, för att de ska kunna erbjuda en värdeproposition och differentiera sig. Andra fastighetsbyråer börjar erbjuda liknande tjänster med bostadsstyling och Fantastic Frank bör vidareutveckla sin tjänst. För att skapa värde bör Fantastic Frank utveckla relationer med kunder som köpt eller sålt bostad genom gemensamma intressen inom inredning/design.
Riskkommunikation i kundrelationen - att skrämma eller informera?
Kongressindustrin är en miljardindustri i världen och utvecklingen av kongressindustrin ser olika ut i Sveriges städer. Med en jämförelse mellan Göteborg, Malmö och Lund var syftet att med frågeställningarna; hur samarbetar privat och offentlig sektor vid utveckling av kongressindustrin i en region?, vilka intressenter kan utgöra kärnan i ett sådant samarbete? och vilka resurser kan ses som primära i ett sådant samarbete? undersöka hur privat och offentlig sektor samarbetar för att utveckla kongressindustrin i en region. Med hjälp av ett omfattande empiriskt material och ett fåtal väl valda teorier genomfördes en analys. Analysen resulterade i ett konstaterande om att det existerande samarbetet i Göteborg verkar vara i nätverksform.
Valet påverkar utseendet : Värdering av förvaltningsfastigheter till anskaffningsvärde eller verkligt värde?
AbstractMaster thesis of one year in Business Administration, Swedish Business School at Örebro university,Marketing, HT 2011.Authors: Grunér, Linus and Malm, Ludwig Tutor:Pia Lindell Title:Brand building and creating relationships ? A study of a small business in the B2B market Keywords:Brand building, business relationships, SME, B2B. Problem:How does a small business in the B2B market work with brand building and creating relationships? What critical factors can be identified regarding the process of relationship-building and brand building within the context of a small business in the B2B market? Research objective:The purpose of this study is to use existing research to create understanding for how a company in the B2B market is working with relationship-building and brand building. The study also aims to identify any critical factors concerning the process of relationship-building and brand building.
Affärsmodeller och Strategier i Apples Appstore
Apple has since their launch of the Iphone series created a billion dollar business with the market place Appstore. Third-party apps have disrupted the mobile industry, attracted a high number of developers and set the standard for the industry. Despite success, this market has yet not been the topic of any academic study, a fact that makes this thesis important. Under the assumption that apps can be regarded as a service, traditional service marketing theories have been applied with the research goal to map existing business models, evaluate revenue potential and understand best practices of marketing techniques. A series of qualitative interviews with representatives from the difference business models, backed by secondary data describing the domain shows how the Appstore has evolved over time and which marketing practices that appear successful.
Organisationer emellan, En jämförande fallstudie av företagsinkubation
Business incubation is an important force of economic development but relatively unheard of in organization theory. This is partly due to the fact that in organization theory, meta-organization or the organization of organizations has been neglected or left lagging as much theorization has been focused on organizing individuals. With the growing number of business incubators, and meta-organizations in general, the need for understanding a relatively new type of organization is prevalent.This case study of the business incubator Global Business Labs Botswana (GBL) aims to clarify the organizational differences among meta-organizations and traditional organizations on a case level, as well as explain the underlying factors for these dissimilarities. With respect to the nature of this case study no general conclusions are drawn from the results. The inference, however, is that the organization of GBL and its incubated companies differs from the traditional organization in five elementary aspects: the weak hierarchical structure, the operational autonomy of its members, the strong focus on recruitment processes, the member identity and the lack of formal sanctions.
Mot en hållbar turism - med hjälp av befintliga kvalitetsprinciper
Hållbar turism anses främst vara småskalig och naturnära och ses gärna ur ett lokalt perspektiv. Kvalitet på turism anses också den vara kopplad till den lokala ?naturliga? miljön på platsen varför det påstås att den lokala synen på kvalitet förstärker den hållbara turismens lokala förankring. Principer för TQM kan möjligen bidra till ett förbättrat arbete med hållbar turism bland annat genom dess fokusering på processer, engagemang, allas delaktighet och ständiga förbättringar..
Evenemang för en ökad attraktionskraft : En studie om Malmö stad, Eurovision Song Contest 2013 & Handbolls-VM 2011
Syftet med studien är att undersöka hur Malmö stad använder sig av evenemang för en ökad attraktionskraft. Studiens syfte och frågeställningar har besvarats genom intervjuer med Malmö stad, Malmö Turistbyrå, Tourism in Skåne och Event in Skåne. Insamlingen av empiri har utförts genom kvalitativa telefonintervjuer samt en kvalitativ mailintervju, alla dessa baserades på ett icke-sannolikhetsurval gällande urvalet av respondenter. Samtliga intervjuer har haft öppna frågor och varit semistrukturerade. Intervjufrågorna har utformats utifrån studiens frågeställningar och har anpassats efter respektive respondent.
Högutbildade ekonomistudenters minskade intresse för eget företagande : En studie av Företagsekonomistudenter på Södertörns Högskola
AbstractTo benefit the economic growth of a country, it is important for the inhabitants to make the decision to become business owners. Sweden today, apart from the rest of Europe, is facing a growing problem. The numbers of companies are growing, but the numbers of company owners are not. As a result of this, the employment is not able to develop under the same conditions, when the opportunities of employment decrease. Research shows, that the interest for owning a company among the Swedish youth has increased.
Kan franchisetagaren karaktäriseras vid rollen av en egenföretagare?
Problem: On the basis of the franchisees role and how he look up on his role in his business, should one like the Swedish Law applies characterize the franchisees role as the role of a contractor?Purpose: The purpose with this research is too survey the franchisee in his business and how he looks upon his role as a franchisee and see if this like the Swedish Law states be characterized as the role of a contractor.Methodology: By doing a proportional stratified selection within the the Swedish Franchising community, nine semi structured interviews has been made. The empirical foundation of these interviews has been concentrated and analysed with the support of the chosen theories. The result of the analysis has created the conclusion.Theoretical perspectives: The research is built up of three angels of approach; the role, the business and the economy within the franchisee and the contractor. The three approaches aim too illustrate the role of the franchisee, the franchisees role in the business and the economical effects in franchising.
Kvalitetsbristkostnader-En fallstudie på Nordic Waterproofing AB : En fallstudie på Nordic Waterproofing AB
Quality can be defined as the ability of a business to satisfy their customers? needs and expectations. Total Quality Management is defined as the way to prevent, appraise and improve the entire organization to increase the product quality. In order to systematically increase quality in an organization, there are different quality systems in use. One example is process management, which is to divide the activities of processes.
Den digitala strategin : En rapport om arbetet med en digital strategi för ett litet, nystartat företag
Social media, such as Facebook, Instagram and Twitter, have become popular platforms for social communication, and, increasingly, also important channels for business marketing. For a business intending to use social media for marketing, however, developing a strategy and building a trademark can be a challenge. This report describes how a small, newly established business enterprise can develop a digital strategy with clear goals and practical guidelines. The report describes a digital strategy for Gelato Scarfó and shows how this strategy is made concrete through a set of guidelines. The guidelines develop a trademark for identification and loyalty, and give advice on how new materials can be made consistent with the trademark..
Business Process Outsourcing : En studie av företag i Jämtlands län
Previous research has, by studying large listed firms, identified cost reductions and knowledge transference as the primary reasons for outsourcing. Previous research has also indicated that Business Process Outsourcing is likely to increase in popularity and experience high annual growth going forward. This study aims to explore why mid-sized and large firms decide to in Jämtlands län, fully or partly, outsource their finance/accounting activities. Theories regarding transaction cost economics and resource based view composes the foundation of this study and the information used has been gathered through the use of semi-structured interviews. The results shows, like the chosen theories and previous research indicates, that the outsourcing decision is primary based on expected cost reductions.
Money vs. Happiness : En fallstudie om CSR på företaget Fair Travel Tanzania
Corporate Social Responsibility (CSR) is about facing responsibilities towards a company?s employees, customers, stakeholders, suppliers and the environment. As customers and consumers came to seek companies that were dealing with CSR a rapid wave of ?forced? implementations of social responsibility began. Fair Travel Tanzania, which has CSR as the foundation of the company, says that they are transparent about what they do and how they give back to the locals, could it be a problem with this? And how do they actually give back to the locals? Is it possible to measure the impact of CSR activities within the company? And if so, how?.