
Sökresultat:
362 Uppsatser om Touch screen - Sida 7 av 25
Användbarhetsutvärdering av en grafiskt visualiserad patientjournal
Förstaårsstudenter vid Linköpings Universitet har utvecklat en prototyp som på ett nytt sätt visualiserar en patientjournal grafiskt. Beställare av projektet var Institutionen för medicinsk teknik vid Linköpings Universitet som nu vill att en användbarhetsutvärdering genomförs av prototypen. Prototypen riktar sig till anställda inom sjukvården och ska användas på en liten handhållen enhet med pekskärm. Av denna anledning ska den vara ett komplement till befintliga system när användarna arbetar nära patienterna. Då den ännu befinner sig tidigt i utvecklingsstadiet är det nödvändigt att fortsatt utveckling sker i nära kontakt med användarna.Detta examensarbete syftade till att peka på vilka användbarhetsprinciper prototypen bryter mot, vilka behov den måste tillgodose, att undersöka hur användarna interagerar med en Ipod touch och vad de anser om att arbeta med en sådan enhet.
Utvärdering av moderniseringsmetoder för användargränssnittet i ROS
ROS är ett produktnära system som stödjer planering och återrapportering i stålverket. Sandvik vill undersöka möjligheterna att modernisera användargränssnittet på detta system som idag är terminalbaserat till ett modernt grafiskt interface. Två metoder analyseras, den ena innebär att använda en kommersiell produkt för screen scraping och den andra metoden är Web Services Integration Toolkit som är freeware. Resultatet från analysen visar att Web Services Integration Toolkit klarar av att uppfylla de mål som är satta. En testkörning av Web Services Integration Toolkit görs också på ROS och resultat visar att metoden fungerar även fungerar i praktiken..
Rangordningens inverkan på beteendet hos nötkreatur (Bos taurus) och dess konsekvenser för djurtillsynen :
Extensively kept animals for meat production have the right to live in a good
environment. Cattle (Bos Taurus) as social animals live in small herds in the
wild. When holding animals extensively new problems have arisen regarding
human ? animal interactions. One welfare problem is to be able to come close
enough to the animals to investigate their health condition.
Doktorander och e-böcker ? en användarundersökning
The purpose of this thesis is to study the usage of and attitudes towards electronic books among graduate and PhD students at Karlstad University. The main questions are: How do graduate and PhD students use electronic books? To what extent are electronic books used compared to printed books? To find the answers, a user study was carried out at Karlstad University library. The results show that a majority of the respondents are aware of the possibility to use electronic books but prefer to use printed ones if they have to choose. Many respondents also complained about difficulties reading a text on the computer screen.
Effektivisering av klimatskärm : a?tga?rdsfo?rslag fo?r bostadsfo?reningen Stocken
This study explores Environmental Storytelling techniques and whether these can beused in combination with each other to lead a player through a game scene in aspecific pattern, affect the player?s narrative and exploratory view and explorewhether Self-paced Exploration can be combined with these techniques.It is a qualitative study conducted by six gaming sessions with accompanyinginterviews in which six people get to play one of three versions of the same gamescene. The only differences between the scenes are the different guidance techniquesused. The informants' movement patterns are identified and interviews recorded byaudio, as well as screen recording. The results shows that Environmental Storytellingtechniques can very well be used to control the player's exploration patterns, bothnarratively and navigation purposes and Self-paced Exploration can be utilized to agreater efficiency in combination with these..
För ändring. En undersökning av tidningen i iPadformat
My work has been to create a magazine for iPad to explore this format, whichthere are mixed feelings about. Instead of seeing the digital format as an enemy ofthe printed magazine, I have chosen to see it as an opportunity.I have given myself the task of designing a magazine that can justify the useof the digital magazine. I have looked at the identity of the magazine, but mainlyexplored the format and its prerequisites.I was triggered to do the project when I saw people who are just making a pdfof the printed magazine and publish it digitally. I have during my work discoveredhow near or far away you can be from the printed magazine.The format of the iPad has multiple aspects to look upon; one that turned outto be clear in my project was navigation. Working with a spread has its problemsand opportunities; the same applies to an article that is larger than a screen.
Utformning av ett digitalt träningstillbehör för rullskidåkning
Ro Rollytech AB är ett företag med visioner om ett nytt träningssystem för rullskidåkare, där åkaren ska kunna samla in data under träning/tävling och sedan få möjligheten att utvärdera denna efter passet. I ett samarbete mellan Luleå tekniska universitets avdelning för Industriell design och Institutionen för systemteknik fick Rollytech under våren 2006 chansen att påbörja arbetet med sin idé. Ett digitalt träningstillbehör skulle utvecklas utrustad med en Touch screen för navigering och med teknik som skulle möjliggöra trådlös kommunikation mellan träningstillbehöret och en rullskida. Den rullskida som skulle användas var en ny del av Rollytechs sortiment: en skida i glasfiberkomposit som Rollytech samtidigt hade under utveckling i företagsorten Öjebyn. Arbetet med att ta fram tillbehörets skal skedde genom ett examensarbete av Alexandra Teterin och Erika Hedvall som avslutning på deras studier i Industriell design.
Utformning av ett digitalt träningstillbehör för rullskidåkning
Ro Rollytech AB är ett företag med visioner om ett nytt träningssystem för
rullskidåkare, där åkaren ska kunna samla in data under träning/tävling och
sedan få möjligheten att utvärdera denna efter passet. I ett samarbete
mellan Luleå tekniska universitets avdelning för Industriell design och
Institutionen för systemteknik fick Rollytech under våren 2006 chansen att
påbörja arbetet med sin idé. Ett digitalt träningstillbehör skulle
utvecklas utrustad med en Touch screen för navigering och med teknik som
skulle möjliggöra trådlös kommunikation mellan träningstillbehöret och en
rullskida. Den rullskida som skulle användas var en ny del av Rollytechs
sortiment: en skida i glasfiberkomposit som Rollytech samtidigt hade under
utveckling i företagsorten Öjebyn. Arbetet med att ta fram tillbehörets
skal skedde genom ett examensarbete av Alexandra Teterin och Erika Hedvall
som avslutning på deras studier i Industriell design.
Visualisering av anläggningsinformation för underhåll
This project has created a web-application for the service technicians at the paper plant Gruvön. The project was outsourced to the IT-company Sogeti.The application visualizes information about reparation-work of the equipment at the paper plant. The displayed information is work-orders, the status of the work-orders and errors. It is also possible to see the costs and hours spent on reparation-work.. The work-orders and related information is stored in a relational database.The application is created mainly for web-browsers in mobile-phones and tablets.
Identifiering av designprinciper för migrering av spel till iPhone
Syftet med denna uppsats var att identifiera designprinciper vid migrering av stationära spel till Apples iPhone. Litteraturstudier, heuristisk utvärdering, enkätundersökning och djupintervjuer användes som metoder. Resultaten visade på att framför allt inmatningsmetoder, brist på feedback och skärmstorlek är problemområden i migrerade spel. Slutsatser inkluderar att spel aldrig bör migreras exakt som de stationära versionerna, nya inmatningsmetoder hos mobiltelefoner bör utnyttjas bättre och det bör övervägas om vissa spel överhuvudtaget bör migreras beroende på genre..
Gynocide i Antichrist? : eller viljan att kategorisera. En diskursanalys av ?kvinnobilden? i Lars vonTrier´s Antichrist.
The aim with this essay is to penetrate the opinions of how women should be represented on screen. I am using a selection of contributions from the gender debate that Lars von Trier´s movie Antichrist caused in Sweden in spring 2009. The focus of the debate was mainly about the way the female actress was displayed. The provocative thing considered by many was that the female part could be interpreted as evil and in connection with Antichrist. But is that a obvious negative way to present women? In a historical view the discussion have been constantly fluctuated when it comes to the ideas of the correct way to visualize women in the movies which have left us without a true answer to that question.I am interested in investigating what is considered today as the best way to represent women by Swedish debaters.By using Michel Foucault?s term discourse as theory in a text analyse I am trying to look trough their language and see their ideological position..
Konst att beröra : Om olika metoder för att tillgängliggöra konstutställningar för synskadade
The topic of this essay is how art exhibitions can be made available for - and conveyed to ? a visually impaired audience. Two visual impairment-displays and one available museum will be analyzed in this essay. They will be shown during the time period 2006 ? 2007 and focus on exhibitions in Sweden.Complex of problems that arises when art exhibitions are to be conveyed for those without eyesight is how you choose what can be conveyed and how this shall be conveyed.
World of Warcraft : En virtuellt social värld
In today?s modern society with high-speed connections covering the globe people are more than ever finding themselves gazing into the cold lights of the computer screen. On the other side a strange and exciting world yet to be explored awaits. Many are those who spend hour after hour running over green hills swimming in vast blue oceans in the lands of Azeroth, the playfield in the MMORPG game World of Warcraft. In media we often read and hear alarming reports on players stuck in this virtual world, ceasing to play a part in the real world.
Global Star V
En effektiv och populär grafisk effekt för realtidsgrafik är Screen-Space Ambient Occlusion(SSAO). Teknikens nackdel är brusiga artefakter som kan dämpas med blur filtrering. Detta arbete studerar upplevelsen av defekterna i SSAO med en användarstudie. Arbetet implementerar en renderare som renderar bildrutor från kameraåkningar och ett visningsprogram som används i experimentgenomförandet. Renderade bilder utan och med aktiv blur-filtrering visas för försökspersoner som får beskriva om de ser skillnader mellan bilderna och välja vilken bild de föredrar.
Go Down Arts Centre : Nairobi, Kenya
The Go Down Arts Centre is a proposal for a new building to an existing organisation in Nairobi, Kenya. The proposal relates to the scale of the city by making a statement on a future urban path, and by welcoming the city in to the building. The proposal houses both activities affiliated to Go Down, such as studios and rehersal rooms, as well as opportunities for the visitor to meet and interact with the culture produced at Go Down, both in formal and informal settings. The building is closed to its surroundings, apart from a grand entrance towards the urban path. There, the city passes through the building to an inner courtyard, where the communication to all the rooms and activities takes place.