Sök:

Sökresultat:

10029 Uppsatser om Texture-based rendering - Sida 4 av 669

Designvisualisering ur ?First person?-perspektiv

För att skapa kraftfullare presentationer måste nya metoder implementeras för att visualisera projekt. Ett aktivitetshus för ungdomar visualiseras i detta projekt genom att 3D-modellen av huset placeras i ett filmklipp från den plats där huset skall stå. Stegen som togs för att realisera detta var förarbete i form av inskaffande av ritningar, filmande, matchmoving, 3D-modellering, rendering, compositing och ljuddesign. Resultatet blev ett filmklipp som ur ett första persons perspektiv både visar exteriören och interiören..

Implementation av en renderare för Agency9

The visual complexity in real-time applications, like computer games, is increasing with customer demands on vissual apperance. This trend is supported by even better graphics cards from the hardvare industry. This must be taken into consideration when the architecture of a new graphics engine is to be designed. The engines renderer is responsible of generating a picture of scene data. The renderer must cope with increasingly more complex scenes, and must be able to render them depending on available hardvare capasity.

Objektutbyte med hjälp av 3D grafik med fokus på mänskliga kroppsdelar

I denna uppsats beskrivs metoder för att skapa en arm i 3D samt att lägga in den i ett foto där den ersätter en riktigt arm. Anledningen till detta är att kunna skapa effekter i filmer och bilder som inte är möjliga med analog teknik. I denna uppsats kan man läsa om tekniker som används i varje del av utvecklingsprocessen och problem som uppstår samt lösningar och tips. I uppgiften finns det med delar som Modellering, Texturering, Rendering, Kamera Matchmoving och Compositing..

Plattformsoberoende widgets med giljotinpackade bakgrundstexturer

Vi har i detta arbete skapat ett API för widgets på Android och iOS för Visiarcs utvecklingsverktyg CoffeeMaker. CoffeeMaker använder sig av multiplattform-API:t Cocos2dx och försöker, i så stor utsträckning det är möjligt, förhålla sig till det reaktiva programmeringsparadigmet. Vi använde oss av olika designmönster för att jämna ut skillnaderna mellan Android och iOS interface och implementerade funktionalitet för knappar, checkboxes, radioknappar och textfält på dessa två plattformar. Dessa widgets tematiseras enligt ett JSON-liknande format och använder sig av en texturatlas för att spara resurser. Vi behövde en texturpackare som lämpade sig att köras under en applikations initiering och ibland även under själva körningen.

Översyn av uppvärmning

The heating of companies premises is today functional with electrical heating and heating offossil fuel. The energy cost for these kinds of heating in buildings has heavily increased duringthe last years and the influence on the environment has become more visual. This leads to thatenterprises today become more anxious to render energy more effective and find alternativesolutions to their ancient heating systems. This is something that Skandinaviska kraftprodukterAB in Halmstad has become aware of.The purpose with this examination is to find the most cost-efficient and environmental measuresfor the office and workshop premises of SKP AB. Where one of the bigger things is to find agood alternative for their current oil furnace, which was heating the workshop.

Vntilationsventil för förbättrad bostadsmiljö

Examensarbetet handlar om att utveckla nästa generations koncept för bostadsventilationsdontill Lindabs nya produktsegment. Projektet har gått ut på att ta reda på vad som eftersöks iframtidens ventilationsdon, samt att utveckla dessa tankar och åsikter till visuella idéer. Dessahar bedömts med hjälp av välkända metoder inom produktutveckling samt utvärderats avpersoner inom industrin, så som arkitekter, designers och vvs-konsulter.Projektet har huvudsakligen baserats på Svids designmetodik med kompletterande metoderfrån David Ullman och Jan Landqvists metodik. Moment som ingått i dessa har inneburitanalyser, skissning, utvärdering och 3D-rendering. Detta har resulterat i ett slutgiltigt konceptbaserat på den information som har analyserats under projektes gång..

Dagdrömmar

Dagdrömmar är en tapetkollektion bestående av tre fondtapeter som kombinerar det moderna, massproducerade digitaltrycket med traditionell, unik broderiteknik. Genom att tillföra handbroderi och dess struktur och textila känsla till ett digitaltryckt tapetmaterial skapas en kollektion som befinner sig i gränslandet mellan design och konst, lyx och budget samt dröm och verklighet.Daydreams is a wallpaper collection consisting of three images that combines the modern, mass-produced digital printing techniques with traditional, unique needlework. By applying embroidery ? with its structure and fabric texture ? to a digitally printed wallpaper material, a collection is created that lingers on the borders between art and design, luxury and modesty as well as dream and reality..

Sensory studies of an energy dense drink for elderly people

The average length of life is increasing in the western world, hence the older population is growing. A common health problem among the elderly is malnutrition. Malnutrition causes decreased body strength and is associated with an amplified risk of infections, depression, fractures and increased mortality. The health care system is therefore faced with the challenge to prevent malnutrition among the growing population of elderly. This could be done by providing nutritious foods developed to meet the specific needs of elderly. The overall objective of this project was to test a healthy energy dense drink based on oats targeted for the elderly consumers as a strategy to prevent malnutrition among elderly.

Beskrivning och rendering av kurvade backspeglar

Driving simulators are a very important part of the research that is done at VTI. Enhancing the realism and creating a better driving experience in the simulators are very important and an ongoing work process for the engineers and researchers who work with the simulators. This project has been done as a part of this developing process and the purpose is to enhance the realism of the rear-view mirrors.Simulating realistic rear-view mirrors has been demanded, not only from the researchers at VTI, but also from car and truck manufacturers. To achieve a realistic mirror view a method to measure and parameterize real mirrors has been developed. The code for the existing graphics system has also been redone to be able to handle the new types of mirrors introduced..

Vad sägs om marknadsföring: En studie av 20 artiklar i svensk bibliotekspress

The aim of this thesis is to research if and in that case how, marketing of Swedish public libraries is used as a possible work method in a time when they are marked by changes in the form of cut backs and technical innovations. With a strive to get an overview by the possible debate I have chosen to do a closer exam of 20 texts published in five of the biggest Swedish library publications during a period of 20 years. My research is based mainly upon Philip Kotler?s marketing theories regarding non-profit organization as well as Eileen Elliot de Saéz interpretations of these to a library context. The first part of the essay therefore consists of an introduction of these, as well as a rendering of their method of work, which shows the width of the conception of marketing.

Manual för elMaster Concept 2012

This thesis includes a description of the project flow for our projects at Semcon. The emphasis is on designing a manual for elMaster Concept.The project flow provides several minor and major elements plotting schedules for this project and the establishment of a manual. When a schedule is drawn, lists and tables with components and connections can be created. This is done to better manage drawings and make changes. These diagrams and tables are used in product manufacturing, testings, controls.

VISUALISERING AV KATALOGHUS -med ADT och VIZ Render

The aim of this final thesis is to make it easier for the customer of a new designed house to get a picture of what the house will look like inside before it has been built.A method, which can be applied by any construction company who likes to visualize there buildings, has been designed and tested. One works after a regular design planning which is transformed into a three dimensional model of the house. In a rendering program, materials and surfaces are chosen for the model and then a picture of the finished product is made. The programs used for this work are ADT 2006 and VIZ Render.To evaluate the use of this method I?ve chosen to cooperate with LB-Hus which is a housing company that is specialized in building detached houses.

Design och konstruktion av sparkcykel för sommar- och vinteranvändning

This thesis has been carried out in collaboration with the IT Company MPQ consulting AB in Halmstad. The task we were assigned by MPQ concerned the development of a scooter that can be used year round. We have with the companydeveloped the criteria and requirements for the product in which the goal is toproduce a primary solution that meets the set criteria and fall within the project'sboundaries.The project involves a wide range of different design methods for idea generationand idea development. The project also addresses engineering methods such asprinciple and primary engineering. Occurringmethods in the project include FredyOlsson principle and primary engineering in cooperation with SVID's - Swedishindustrial design process, etc.The final solution will be presented in the form of sketches, CAD models withassociated drawings and a rendering from the program Keyshot..

Visualisering av brottsplatser

Detta arbete har gjorts i samarbete med Rikspolisstyrelsen för att ta fram en metod för hur modern medieteknik kan användas för att skapa en ?virtuell brottsplats?. Syftet är att arbetet ska leda till ett förslag till en metod som lämpar sig för att integrera i polisens brottsplatsundersökningar och rättsliga processer, med beaktande av de speciella krav som ställs.Arbetet innehåller två huvuddelar där den första delens utgångspunkt är vad som går att göra med utrustning och teknik som redan finns tillgänglig och den andra delen hur det skulle kunna utvecklas vidare. Till första delen har ett förslag på en metod som kan användas för att utnyttja panoramatekniken, tagits fram. Därför har det också genomförts utvärderingar och tester på befintliga programvaror för att utröna vad som passar syftet bäst.

Att förmedla rum i bilder

Detta examensarbete har utförts i samarbete med arkitektkontoret Equator, som ärbeläget i Stockholm. Syftet med vårt uppdrag har varit att ta fram ett intresseväckandebildmaterial för receptionsmiljöer. Vårt fokus låg i att förstå hur man bäst förmedlar rumi bilder. Den övergripande frågeställningen var; hur får man i en bild, information omrummet och dess rymd?Metoder vi använde oss av för att nå vårt mål var litteraturstudier, enkätundersökningoch utprovningar.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->