Sök:

Sökresultat:

5 Uppsatser om Telefonbank - Sida 1 av 1

Det sägs att telefonbanken är ett bekvämare val.

Inom bankvärlden idag sker det mesta elektroniskt via Internet eller Telefon för att kunderna skall få en hjälp snabbare och på detta sätt skapa ett mervärde för kunden.I takt med den rådande finanskrisen har det resulterat i att bankkunderna upplever en större oro och Telefonbankens samtal har ökat markant. Det krävs att bankerna erbjuder attraktiva tjänster till sina kunder men även kompetent personal är en viktig punkt då kunderna blir allt mer krävande samt kunniga. För att bespara tiden för kunderna har banken satsat på tjänsten ?Telefonbank? där kunden kan sköta flertalet ärenden via en telefon.Uppsatsen handlar om vad kunderna anser om Telefonbanken samt hur den kan skapa värde för kunden. En kvantitativ studie har genomförts med småföretagare samt två kvalitativa studier med nyckelpersoner på Swedbank samt SEB.Majoriteten av respondenterna i den kvantitativa undersökningen använde sig inte av tjänsten Telefonbank dock ansåg användarna att denna tjänst var bekväm och tillgänglig.Vår slutsats visar att kunderna vill ha en Telefonbank som är öppen dygnet runt alla dagar i veckan med korta väntetider.

Manual eller erfarenhet : En studie om kunskapsspridning på Nordeas telefonbank i Uppsala

Denna fallstudie beskriver hur kunskap tar sig i uttryck och sprids mellan medarbetare på Nordeas Telefonbank för privatkunder i Uppsala. För att analysera hur kunskap sprids har Nonakas SEKI modell för kunskapsöverföring använts som beskriver hur kunskap kan spridas genom fyra olika kanaler: socialisering, externalisering, internalisering och kombinering. Resultatet bygger på en kvantitativ enkätundersökning där 32 medarbetare deltog samt en kvalitativ intervju med Nordea Uppsalas personalchef och utbildningssamordnare. Innan undersökningen genomfördes formulerades tre hypoteser i avsikt att utreda 1) Om majoriteten av kunskapen som sprids mellan respondenterna i urvalet är implicit 2) Om det finns en skillnad mellan hur män och kvinnor tar till sig och sprider kunskap och 3) Om medarbetare med längre erfarenhet besitter mer implicit kunskap. Resultatet visar att majoriteten av den kunskap som sprids är explicit, att det finns en skillnad mellan hur män och kvinnor tar till sig och sprider kunskap och att medarbetare med längre erfarenhet besitter mer implicit kunskap.

Belöningssystem och Motivation : En fallstudie om de anställda på Nordeas telefonbank i Uppsala

Denna kandidatuppsats ämnar att utreda ämnesområden motivation och belöningssystem påNordeas Telefonbank i Uppsala. Undersökningen är gjord på anställda av den lägre nivån iorganisationshierarkin. För att få medarbetare engagerade till att nå företagets krav och målanvänder sig organisationer av system för att motivera och belöna sina medarbetare. Undersökningav de anställda på Telefonbanken ska ta reda på huruvida de motivationstekniker ochbelöningssystem som enheten tillämpar verkligen motiverar. Undersökningen grundar sig påpersonliga intervjuer.

Ungdomars bankvanor : och hur de påverkar framtidens banktjänster

Banken har genomgått en ständig förändring sedan den etablerades. I början fanns bara bankkontor men idag har den utvidgats med bland annat internetbank, Telefonbank och bankomater. Det mesta tyder på att banken kommer att fortsätta att förändras och utveckla sina tjänster och erbjudanden.Vårt syfte med uppsatsen är att beskriva hur banktjänsterna borde ändras utifrån ungdomars bankvanor och syn på banken. Detta för att hänga med i denna förändring och kunna hålla konkurrensen med de andra bankerna. Dagens ungdom är nästa generation ut på bankmarknaden och det är då extra viktiga att ta till sig denna nya målgrupp.Vi har valt att undersöka bankvanor hos ungdomar i årskurs tre på gymnasiet.

Värderingsstyrning: värderas värderingar värdefullt?

Värderingsstyrning är ett styrsätt som har vuxit fram under de senaste årtiondena. För att värderingsarbetet i en organisation ska fungera enligt ledningens önskemål krävs det att organisationer arbetar med värderingarna på ett tydligt sätt, förmedlar dessa till medarbetare och låter värderingarna bli en naturlig del av verksamheten. Värderingarna måste integreras väl i det dagliga arbetet och ledningen måste själva leva efter värderingarna för att medarbetarna ska kunna ta till sig dessa och agera på det sätt som ledningen önskar. Värderingsstyrning är ett sätt för organisationer och företag att söka nya vägar till lönsamhet och framgång och därmed skapa attraktivitet på marknaden. Området är dock relativt outforskat.