
Sökresultat:
7821 Uppsatser om Target management - Sida 50 av 522
Isomorfismer i kyrklig organisation : En ecklesiologisk undersökning av Svenska kyrkans regionala nivå
This thesis examines the regional part of the Church of Sweden. Existing as a Lutheran evangelical church since the declaration in Uppsala in 1593, the Church of Sweden became completely separate from the state in the year 2000. Apart from a small piece of legislation by the Swedish parliament, the now former state controlled church were to act on their own. This development can be seen as a result of several decades of discussions. The author is raising the question about the roll and function of bishops and dioceses in the Church of Sweden.
Chockreklam, En kvalitativ studie av två fall
Chockreklamen bryter igenom mediebruset och fångar effektivt åskådarens uppmärksamhet på grund av dess gränsöverskridande karaktär. På så vis ger det ett starkare intryck och budskapet stannar kvar längre i vårt minne. Genom förträngning försvinner den negativa delen av budskapet och kvar finns den positiva delen i form av märkes- och produktkännedom..
Social Construction of Crisis: The Constructed Realities of SAS Ground Service Employees Regarding the Preparatory Period of Strategy 2011 Organizational Development Program.
The thesis explores an ongoing dialectical process between different levels of employees including top management to workers of Scandinavian Airline Service (SAS) regarding a new change program and to find out the possible social construction among them. In particular, it searches for the constructed reality of SAS ground service employees at Malmö Airport with regard to the preparatory stage of SAS Strategy 2011. A possible ambiguity in dialectical process is explored as it relates to an organization?s ability to effectively influence the understanding and identity of its employees through discourse.
Den sociala kreatören
Den sociala omgivningen spelar en viktig roll för designerns kreativa förmåga. Framförallt har omgivningen en viktig inverkan för designerns emotionella tillstånd som i sin tur påverkar humöret och kreativiteten. Undersökningen visar också att inspiration oftast hämtas från arbetsgruppen snarare än den privata omgivningen, ett mönster som förstärks med erfarenhet och ålder..
Hur kan Vita Renen synas i snö? : En studie om marknadsföringsaktiviteter hos ett avlägset beläget litet företag
Background and Problem discussion: Consumers are reached by an average of 3000 marketing messages daily which proves that a company?s marketing needs to be strong and characteristic in order not to lose customers. It is of even greater importance that marketing reaches the chosen target group and is designed in accordance with the company?s vision and is shown where the target group sees it.Purpose: The aim of this bachelor thesis is to study how small businesses use marketing and to recommend appropriate marketing measures given their size, limited budget and secluded location.Method: This study has been made in accordance with a qualitative method with an analytical abduction approach using a case study where the case is Vita Renen. To achieve the aim of this study the authors combined secondary and primary data such as previous conducted research with interviews with the owners and staff of Vita Renen.Result and Conclusion: The result demonstrates that untraditional marketing would be the best option for Vita Renen because they are a company with limited marketing budget and this type of advertising is based on creative thinking and design on pre-existing resources.
Ett förvaltningsmotiv i förändring -fallstudie av Simrishamn-
Den kommunala förvaltningen har sedan 80-talet undergått flera stora förändringar, flera för att anpassa den kommunala verksamheten till konkurrenskraftiga enheter som arbetar efter samma premisser som den privata sektorn. Ekonomismen eller new public management har slagit igenom i de flesta förvaltningsgrenar, det är bara en fråga om grad. Implementeringen visar sig oftast genom omvandlingen till resultatenheter med arbetsdelsfinansiering. Moroten för en god finansiering blir att locka nya brukare som för med sig sin arbetsdelsfinansiering, exempelvis skolpengen. Detta bidrar till att förvaltningar prioriterar fördelningen av resurser inom sitt verksamhetsområde så att de inom systemet för finansiering får bäst verkan.
Social Return on Investment, SROI, the value added for families before and after using Solvatten in the Bungoma district in Western Kenya
The lack of fresh and clean water today causes severe problems, mostly in developing countries. Waterborne diseases like typhoid, cholera, amoebic dysentery and diarrhea create health problems and deaths among people. There is a need for low cost interventions like household-based water treatment and safe storage (HWTS). Solvatten AB is a Swedish company based in Stockholm. Their product, Solvatten, is a household water treatment unit that can treat water containing viruses, parasites and bacteria.
Implementera BIM i produktionen : Vilka produktionsparamterar krävs i en BIM-modell för att produktionsledare ska kunna tillämpa BIM som verktyg till sina arbetsuppgifter?
Detta examensarbete syftar till att exemplifiera vilka informationsparametrar som är nödvändiga för att Building Information Management på ett bättre sätt ska kunna implementeras i produktionsfasen. För att uppnå detta mål har vi analyserat utvecklingen och nyttjandet av Building Information Management genom tre olika datainsamlingsmetoder; litteraturstudie, observationer och intervjuer. I detta examensarbete har vi fördjupat oss i för- och nackdelar samt hur Skanska Sverige AB kan tillämpa Building Information Management som hjälpmedel i arbetsberedningar. Denna fördjupning har lett till att vi kan analysera vilka produktionsanpassade informationsparametrar som en produktionsledare behöver i sin tjänsteroll för att dra nytta av Building Information Management.Vi anser att användandet av en BIM-modell kompletterar produktionsledarens ledaregenskaper, vilket gör det lättare för denne att nå fram med informationen till yrkesarbetarna, då visualiseringen underlättar förståelsen inför aktiviteten. I denna rapport kan läsaren ta del av de slutsatser vi kommit fram till..
Att styra eller leda - En studie av rollfördelningen mellan styrelse och VD i strategiutvecklingen i svenska börsnoterade företag
Who has the ownership of a company´s long-term strategy, and who should have it? Is it the board of directors or the senior management? Swedish law and regulations seemingly point in one direction, whereas the findings of studying the relationship between CEO and chairman of the board in eleven Swedish listed large- and mid-cap companies, point the other way. In a majority of the companies the senior management have the ownership of the long term strategy whilst the board of directors merely hold a control function. The possible effects on the companies managed as well as the rules and regulations they are managed according to, are analyzed..
Kompetensf?rs?rjning under digital transformation En kvalitativ studie om hur sm? och medelstora managementkonsultbolag i Sverige arbetar med kompetensf?rs?rjning
The aim of this thesis is to analyze how small and medium-sized management consulting firms in Sweden work with human resource management during digital transformation. By interviewing companies, this study explores their approach to attracting, recruiting, and developing competence. The results showed that management consulting firms have good access to candidates, made possible by having a strong corporate culture and attractive working conditions - Crucial parts for attracting talent. Social media and networking are frequently used for marketing and attracting interesting candidates. Digital tools and social media showed to be useful during the recruitment process, but personal contacts and networking still play a central role.
Twittrande bibliotekarier: informationshantering 2.0?
The present study is embedded in the research field of Personal Information Management (PIM) and its goal is to contribute to this research area by showing information management aspects in untraditional contexts, as in the social networking site Twitter. The aim and purpose of this two year's master thesis was to investigate the beha-viour of librarians within the context of Twitter. The objectives of this thesis focus on the query of the informa-tion management aspect of Twitter, and on the investigation into whether Twitter offers the possibility to reach a state of flow while using it, as well as inquiring into the relationship between Mihaly Csikszentmihalyis flow theory and PIM. The theoretical framework of this thesis is centred upon the flow theory and the conditions that are necessary to reach a state of flow. To fulfill the purpose of this thesis a directed content analysis is applied as an investigative method, where its in-depth research aspects will be applied upon the empirical material, which contains 429 tweets.
Vi möts på mitten : - Talent Management på svenska grunder
Inledning: Talent Management är ett begrepp och ett arbetssätt som alltmer implementeras i svenska organisationer och det ligger högt upp på deras agenda. Talang och talangidentifikation är idag en viktig del i att bemöta den ökade konkurrensen. Att identifiera talang är ett sätt att behålla de medarbetare som är viktiga för organisationen samt ett sätt att utveckla organisationen genom att ta tillvara på humankapitalet.Syfte: Att öka förståelsen kring talangidentifikation på svenska organisationer. Vi vill även bidra med en förståelse för hur de individualistiska och kollektiva perspektiven har påverkat svenska organisationer i dess utformning och tillämpning i att identifiera talang. Vi vill även öka förståelsen kring vad dessa perspektiv har att lära av varandra och vad detta resulterar i.
Internet-communities - Var ligger värdet?
I denna uppsats har vi undersökt hur man kan värdera en Internet-community. Vi har genomfört intervjuer med tre fallföretag, Glife, Lunarstorm samt Stallet.se. Utfrån dessa intervjuer samt den analys vi gjort har vi utformat en möjlig värderingsmodell för Internet-communities..
Generös föräldraledighetspolicy - en konkurrensfördel?
En studie om huruvida en generös föräldraledighetspolicy kan bidra till att skapa konkurrensfördelar. Uppsatsen behandlar ett urval av organisationer med erkänd generös föräldraledighetspolicy inbäddad i företagskulturen. Efter en inledande redogörelse av bakgrundsbilden för detta ämne, följer en beskrivning av respektive organisations policy och process. Dessa, tillsammans med teorier huvudsakligen hämtade från området Human Resource Management, är ämnade att utgöra underlag för den analys av och diskussion kring hur ovan nämnda organisationer kan använda sin föräldraledighetspolicy för att skapa långsiktiga konkurrensfördelar. Resultatet är inte självklart.
UTVECKLING AV GUNGBRÄDA : ANPASSAD FÖR BARN MED FUNKTIONSHINDER
This thesis was rendered for the client HAGS Aneby AB that is a global leader in playground equipment. The goal of this project was to develop a seesaw that is available for children aged 5-12 years; both with and without disabilities. The project has aimed to develop a seesaw that fits everyone in the target group without looking specially adapted.Children with disabilities have difficulty using today's seesaws because they consist of only a seat and a handle on each side. It requires that the user has strong arms and legs and can sit up without support. HAGS Aneby AB would like to change this.To gain knowledge of the target group and on the different types of disabilities information was sought for on the internet including the RBU's and UNICEF's websites.