Sök:

Sökresultat:

3138 Uppsatser om Sunday service - Sida 34 av 210

Mätning av tjänstekvalitet i bibliotek: användning av LibQUAL+ i Sverige

The aim of this master thesis is to measure library service quality in two groups of libraries, newly developed and well established, and to see if there are any differences in the users perception of the dimensions in LibQUAL+. The thesis also examines the different perception of quality for the user groups: undergraduate students, graduate students, and faculty. Another approach is to test the Swedish translation of LibQUAL+. Different theories on service quality are presented but the main theories are from the marketing perspective. The grounding and development of LibQUAL+ is described as well as the use of the instrument in different libraries.

Enterprise Resource Planning Systems as a Service: Hur genomförs en framgångsrik implementation?

Denna uppsats har sin utgångspunkt i den tekniska evolution som har skett i affärssystemens värld. Syftet var att undersöka och beskriva implementat-ionsfasen av ett Enterprise Resource Planning System som tillhandahålls som en tjänst via internet. Fokus var att identifiera framgångsfaktorer för implementationen med hjälp av ett fallstudiebaserat tillvägagångssätt där tonvikt legat på intervjuer och andrahandsmaterial. Undersökningen visade att bland annat valet av ett för organisationen passande system, en omfattande verksamhetsanalys, implementeringshjälp av konsulter samt anpassning av affärsprocesser är viktiga faktorer för en framgångsrik implementation. Därtill såg vi att en tydlig projektplan, en Project Champion och dedikerade resurser också var viktiga faktorer för framgång..

Thinking more like a client. : Designfaktorer som påverkar valet av tjänsteföretag.

Companies in the western world can no longer compete by using traditional means such as product and price since the commerce of services continually grows. To avoid similarity and increase competitive advantages modern companies have to be more specified. The competition between companies has increased and customers are harder to reach. Customers of today can afford luxury but trend indicates that originality, identity, and status are more important than factual needs. Products created and consumed at the same time within the service market are often very homogenous (similar).

Chefen som normsändare : En kvalitativ studie ur chefs - och personalperspektiv

The aim of our study is to explore which norms that exists in the home care service, who is sending those norms, how are they maintained and how do they affect the interactions between staff and manager? We want to deep en our knowledge about home care service as an organization and increase our understanding for the psychosocial work environment and also the importance of leadership. We mean to read the organizational culture that exists which allows us to deal with the values that influence the behavior in the organization.The study is based on a qualitative method. The data consists of two focus group interviews, one with managers from the home care service - organization and one with staff from the same organization. T he interview with the managers consisted of five participants and the corresponding figure for the second interview with the staff was eight participants.The theoretical viewpoints have been communication - theory, organizational theory and Foucault´s th eory of power.Our result indicate that norms are something that unconsciously controls us and that we have learned that there are consequences when you step out of what is normative for the group.

Implementation av administratörsfunktioner för QuickPick

Denna rapport handlar om utveckling av administratörsfunktioner för applikationen QuickPick som är ett värdesystem för ett lager. I dagsläget finns det inga funktioner för användaren att sortera, gruppera eller filtrera vyinställningar i applikationen. De som använder systemet får kontakta Qsys Sverige AB, där detta uppdrag är utfört, för att ändra vyinställningar manuellt. Rapporten behandlar teori om hur ett lager är uppbyggt, hur man programmerar på ett generellt sätt så att det blir enklare att fortsätta utveckla funktionen. Teorin behandlar också hur man på ett användarvänligt sätt skapar ett system för en administratör.Funktionerna kommer att finnas i en webbportal tillgänglig för administratören och är utvecklat i C# och ASP.NET.

Tjänstekvalitet i bankbranschen: och dess inverkan på
kundnöjdheten

Banks find themselves at a highly competitive market where it is important to achieve high customer satisfaction if they want to attract customers and stay competitive. Some studies suggest that the gap between customer expectations and perception within the five quality dimensions influences the customer satisfaction. With SERVQUAL the authors of this thesis have investigated the suggested relationship and have discovered no indications of a relationship between the gap and customer satisfaction. Instead the results indicate that there is a relationship between perceived service and customer satisfaction. The thesis also indicates that the most important quality dimension for the bank customer is reliability.

Det socialt konstruerade könet : En studie om mäns och kvinnors möjligheter att ge jämlik service ur ett genusperspektiv

Studien har gjorts på uppdrag av stadsdelen Majorna i Göteborgs kommun och är baserad på kvalitativa intervjuer med tio stycken intervjupersoner. Intervjupersonerna är slumpvis utvalda där det enda vi hade i åtanke var att blanda kvinnor och män. Vårt syfte är att se vad det finns för föreställningar om jämställdhet och jämställdhetsarbete inom verksamhetsområdet skola/förskola för att kunna urskilja möjligheterna för intervjupersonerna att ge jämlik service till brukarna ur ett genusperspektiv (Wahl m fl 2001 s.171). Detta kan vi uppnå genom att synliggöra ett antal erkända sätt att tänka kring jämställdhet och jämställdhetsarbetet. Resultatet visar att det finns både skillnader och likheter i attityder, tankar och känslor angående jämställdhet och jämställdhetsarbetet hos de kvinnor och män vi intervjuat.   Resultatet kommer i kombination med de valda teorierna att användas som ett sätt att förstå hur detta kan komma att påverka hur det ges jämlik service till brukarna i stadsdelen.

Journalistrollens rivaler : Om public service-reportrars syn på sin roll i relation till användarskapat innehåll och medborgarjournalistik

Journalists´ role in society has traditionally been of representative nature with a task to distribute news and scrutinize those in power. But technological changes have created a new publishing world outside the traditional media institutions. In today?s redactional society anyone can become a publisher in a blog or through other channels on online. This process can be seen as contributing to increased democratization giving everyone the opportunity to publish.

Webbradion : ett nytt medium

The purpose of this essay is to study the role of web radio in Sweden. To fulfill the purpose we have done a case study of two Swedish radio stations: Sveriges Radio AB, which is a public service station, and a commercial station called Mix Megapol. By interviewing two persons from each station and analyzing the contents of their web sites, we have tried to see how the relationship between radio, Internet and web radio looks like. Thus, our method is qualitative. We have come to many conclusion of which some are: The new medium web radio borrows qualities from the traditional radio.

Utveckling av lagerhanteringsapplikation för handterminal : Development of storage management application for PDA

This exam paper has been a collaboration between the writers and System Anderson AB. The assignment was about completing a client application, running on a PDA, and a server application, running as a web service. The web service handles the communication with System Anderssons existing database. The main goal for the application is that it will be used to increase efficiency in storage management. The client application will hold functions for withdrawal, purchase, delivering and inventory.

Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket

Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. Because of that the methods to use for implementation of the systematic improvements have not been designed to fit service organizations, and not either for public organizations. The purpose of this thesis is to explain if and why the Swedish Road Administration?s organizational culture and handling of ideas and deviation support an implementation of continuous improvement management.

Motivation : Hur motiverar en butikschef inom detaljhandeln sina anställda i syfte att förbättra kundservicen samt öka försäljningen

Intense competition and pressure from various market participants is prevalent in today?s modern and technologically developed society. It is important to keep a high standard of service and customer care to be able to keep your position on the market. The focus of the paper is to study how a store manager can influence their employees to perform better on the job, in terms of service to customers and increased sales. The aim is to analyze the different tools store managers use to motivate their employees with the goal of improving service to the customer and to increase sales.

Turbulent Skies - A Case Study of SAS Braathens

Title: Turbulent Skies ? A Case Study of SAS Braathens Date of seminar: 1st June 2006. Course: BUS 809. Master Thesis in International Marketing & Brand Management, 15 ECTS-credits. Authors: Jørgen Fensgård and Christian Larsen.

Service En fall studie på NetOnNet, Elgiganten och dess kunder : En fallstudie på NetOnNet, Elgiganten och dess kunder

Problembakgrund: Vilka faktorer är viktigast för e-handel respektive butikskunderna vid val av köp av elektronikprodukter? Samt vilka faktorer e-handels och butiksföretag anser är viktigast för att få sina kunder nöjda.Syfte: Att analysera och utvärdera NetOnNet och Elgigantens syn och även deras kunders syn på service mellan e-handel och butik.Metod: En fallstudie har genomförts på företagen. Primär data samlades in genom semistrukturerade intervjuer samt enkätundersökningar.Resultat & Slutsats: Respondenterna i undersökningen är överens om att priset är det viktigaste när de skall köpa hemelektronikprodukter. E-handelskunder är mer priskänsliga och läser på mer om en produkt innan köptillfället, än butikskunder. Butikskunder väljer att fortsätta att handla i butik för att de anser att det är lättillgängligt, bra pris och för att det finns möjlighet till personlig interaktion.Båda NetOnNet och Elgiganten är överens om att det krävs en kombination av lågt pris och bra service för att lyckas på dagens konkurrensutsatta marknad.

Service i förändring : hur serviceförändringen upplevs av dem som påverkas av den

Målet med denna uppsats i landsbygdsutveckling är att undersöka hur landsbygdsbor upplevt den serviceförändring som ägt rum under deras livstid, hur det påverkat servicens tillgänglighet och hur de förhåller sig till servicen. Uppsatsen baseras på kvalitativa intervjuer med sju personer ifrån Ramsberg, i Bergslagen och som huvudsakligen analyseras utifrån Habermas teori om det kommunikativa handlandet. Studien visar att upplevelsen av förändringarna är kopplad till om förändringarna upplevs ske utifrån ett kommunikativt handlande eller kommer som en tvingande kraft utifrån abstrakta idéer. Den visar även att upplevelsen av servicen påverkas av vilka möjligheter till social interaktion den medför där det kommunikativa handlandet kan ske..

<- Föregående sida 34 Nästa sida ->