Sök:

Sökresultat:

1317 Uppsatser om Story generation - Sida 5 av 88

Att se sitt barn med nya ögon: en narrativ studie om föräldrars upplevelse och meningsskapande när deras barn får diagnosen autistiskt syndrom

Based on phenomenological hermeneutics and narrative theory the study explored how parents experience and create meaning when the child receives the diagnosis of autistic disorder. Interviews were conducted with eight parents and the analysis concerned both contents and form in their stories. The resulting aspects of the contents is presented in seven areas: stories about the time before the diagnosis, seeking help, receiving the diagnosis, the meaning of the diagnosis, coping, living with autism and stories about the future. The six resulting aspects of form included: chronology of the stories, creating order out of chaos, cultural norms, rewriting the story about the child, aspects of metaphors and changing perspective. The conclusion of the study is that the diagnosis serves as a way for the parents to transform experiences into a meaningful whole.

Influencer marketings effekt p? varum?rkeslojalitet. En kvantitativ studie om hur influencer marketing p?verkar varum?rkeslojalitet hos Generation Z

Brand loyalty plays a significant role in the success of a business through maintaining and retaining relationships with consumers. Despite companies' extensive use of influencer marketing in order to promote and create brand exposure within Generation Z, there is a lack of sufficient research on influencer marketing?s effect on brand loyalty. Therefore the purpose of this research is to investigate how influencer marketing affects brand loyalty within Generation Z. A quantitative research method was conducted by using a survey, whereby 193 respondents within the age of 18-29 participated.

90-talistens arbetsvärderingar. En studie om framtidens svenska arbetskraft.

Syftet med denna uppsats är att bidra med en utökad kunskap kring generation Y, som definieras som bestående av 80- och 90-talister, och deras arbetsvärderingar. Genom att undersöka vilka arbetsvärderingar svenska 80- och 90-talister besitter diskuteras begreppet generation Y och om dessa båda grupper kan betraktas som enhetliga gällande arbetsvärderingar. En enkätundersökning genomfördes bland svenska högskolestudenter. Utifrån resultatet av denna samt ett teoretiskt underlag har vi gett förklaringar till 90-talisternas syn på arbetsvärderingar. Denna syn har sedan jämförts med enkätresultatet med avseende på 80-talister för att därefter jämföras med tidigare kunskap om 80-talisternas arbetsvärderingar.

Fungerande Reklam : En studie om de marknadsföringskanaler Generation Y exponeras för, använder samt påverkas av

The purpose of this thesis is to describe the marketing channels Gen Y is exposed to, uses and is influenced by. The thesis also seeks to comment on whether there are other factors, in addition to the marketing channels described, which influence Gen Y in their consumption choices. In addition, we intend to develop knowledge about whether the generalizations of Gen Y have any bearing, or if they are only assumptions with no support. From the empirical results, we have seen a consensus among the respondents concerning which properties they want commercials to hold, but they differ in their opinions regarding which marketing channels the commercials should be distributed through. Overall, the respondents want the commercials to be entertaining, relevant to their interests, and they want to be able to choose themselves whet­her to take part of them or not..

Styr genus valet av Cover Story? : En fortsatt studie på projektet Cover Story, där genusaspekten kommer upp till ytan på ett intressant sätt.

Cover Story is a project, which students at Lillholms - and Ekholms School worked in during spring and fall of 2009. Several school subjects were integrated in project; social studies, art and Swedish, to empower the students to create, implement and design a magazine. The purpose of the project was to give the students the opportunity to fantasize about the future and their dreams by creating their very own Cover Story. During the project I realized that the student?s selection of magazine genre had a direct relation to the gender of the students themselves.

Produktplacering i bloggar : Vägen till generation Y!

I dagens samhälle blir människan utsatt för mer information än någonsin tidigare. Företagen konkurrerar om att just deras budskap ska nå fram till konsumenten för att skapa den påverkan som i slutändan resulterar i konsumtion och som företagen tjänar sina pengar genom.Företagen har inte bara problem att sticka ut bland all övrig marknadskommunikation, människor blir även allt bättre på att sålla ut den information de själva är intresserade av. En av de största svårigheterna i sin kommunikation har företagen fått med den generation som precis ska kliva in i vuxenvärlden, de som är födda mellan 1977 och 1994 vilka varit uppvuxna med en ständig ström av information. Denna generation kallas för generation Y och är individer som utvecklat ett kritiskt sätt att sålla bland information och i synnerhet traditionell reklam. Detta tvingar företagen att finna nya vägar för att kunna påverka denna kräsna generation som ses som en viktig framtida konsument.Denna uppsats hade därför som syfte att undersöka en ny möjlig väg för företagen att komma åt generation Y på varpå en frågeställning har upprättats som lyder: Hur kan generation Y påverkas av produktplacering i bloggar?Produktplacering i bloggar var av stort intresse att utforska då generationen består av de människor som är mest aktiv på sociala medier och som läser flest bloggar.

Jakten på berättelsen : en modell för att testa berättelsers potential tillämpad på valfilmerna vid Riksdagsvalet 2010

In 2010 Swedish political parties used commercials broadcasted on TV for the first time in order to gain votes in a general election. In connection with the election the parties were criticized for not succeeding to formulate a story to the voters that conveyed how they wanted to change Sweden. In this paper I use central concepts from rhetoric, storytelling, postmodernism and psychology to formulate three demands each on the narrator, the story and its reception. Using the resulting image of what distinguishes a good narrator, a good story and a good reception as a starting point, I investigate to what extent the critique was justified. My findings indicate that the degree to which the commercials fulfill these demands vary greatly.

Besjälad pedagogik : Utifrån en lärares livsberättelse

The aim of this essay is to bring up and mediate a teacher?s life story and professional history to take part of her experience of an animated pedagogy. As a tool I use the life story method, which is a qualitative interview method which purpose is to put the narrative person?s life history in the centre.One of the goals for an animated pedagogy is to learn how to be. Animated pedagogy is about making teaching living and making it meaningful and exciting.

Generation y ? på gott och ont! En kvalitativ studie om organisationers upplevelser av den nya generationens attityder och värderingar i arbetslivet 2007

Denna studie har genomförts för att skapa större förståelse för hur generation y uppfattas i arbetslivet. Det har gjorts utifrån tre teman: Vad som karaktäriserar generationen, hur man leder dem samt vilka utmaningar organisationerna står inför i och med den nya generationens intåg på arbetsmarknaden. Detta gjordes genom en kvalitativ studie i form av tre semistrukturerade intervjuer med fyra personer med personalansvar fördelade på tre olika organisationer. Resultatet av studien visar att organisationerna till stor del har negativa uppfattningar av generation y i arbetslivet, men påpekar även att det till viss del handlar om mognad och att den nya generationen kommer att ändra sina attityder och värderingar med tiden. Den största utmaningen man såg med den nya generationen var att attrahera dem till att vilja jobba i just deras organisation.

"Min ros du är som en älskling, dina fåglar äro händer" : Språk och verklighet i Stina Aronsons Feberboken och Martina Lowdens Allt

Who tells the true story of the world? The western civilisation is highly influenced by the written word. The writings of ancient philosophers, poets and religious authorities still have a strong cultural impact. Myths and religion as well as philosophical and political systems effects our self-concept. These models are all unified by there ambition to explain mankind and tell the story of reality.This essay examines two published diaries in order to discuss their relation to the common story of the world.

Att vara eller att inte vara Generation Y : En studie om 80-talisters förhållningssätt till arbetslivet

SAMMANFATTNINGSyftet med studien är att granska hur dagens unga i Sverige resonerar kring derasarbetsliv. Syftet förgrenas i följande frågeställningar:? Går individernas resonemang i linje med hur teorier beskriver Generation Y?? Går det, beroende på akademisk utbildning, urskilja skillnader i beskrivningenav individernas inställning till arbete utifrån teorierna om Generation Y?? Går det att ifrågasätta synen på Generation Y som en homogen grupp?? Om det går att ifrågasätta Generation Y som en homogen grupp, vad kan det isådana fall bero på?Arbetsmarknaden står inför ett generationsskifte när dagens unga nu gör entré, de såkallade Generation Y. Generation Y profileras som målmedvetna, reflexiva ochsjälvsäkra individer som vågar ställa krav i arbetslivet. Med en stark vilja attutvecklas anses de kunna bli den mest högpresterande generationen genom tiderna.Emellertid menar kritiker att det finns en svårighet i att beskriva generationen som enenhetlig grupp.

Självförsörjande elgenerering : Kan Orust bli självförsörjande på förnybar el?

Orust Kretsloppsakademi is a nonprofit organisation, with a goal of annually generate the same amount of electrical energy that is consumed. Orust is an island on the west coast of Sweden, north of Gothenburg. The population of 15 000 reaches 40 000 during summer, due to the large amount of vacationer. The total electricity demand is 174 GWh a year with a maximum power need of 32 MW. This report presents an analysis for the plausibility of their plan and from a power system stability perspective, the effects on the electrical grid.The conclusion is that the restraints for development of power generation from wind, solar and wave generation, are the power systems capability to transfer power, primarily in the transformers of the grid.

Att belöna lojalitet : en studie om hur generation Y motiveras av vinstandelssystem

Den svenska arbetsmarknaden sta?r info?r ett generationsskifte i och med att fyrtiotalisterna ga?r i pension och den yngre generationen, generation Y, kommer ut pa? arbetsmarknaden. Den ha?r generationen motiveras av andra faktorer a?n de a?ldre generationerna vilket inneba?r att organisationer beho?ver anpassa hur de arbetar med att motivera sina ansta?llda. Vinstandelssystem har historiskt sett visat sig vara ett framga?ngsrikt koncept men det finns en oklarhet ga?llande om dessa system kommer att fungera pa? en generation som inte va?rdesa?tter trygghet och som inte drar sig fo?r att byta arbetsgivare.

Med andra bilder inga ord. En illustrerad berättelse.

This project has been about illustration, text and format with illustration as the main communication path.A study has been made of how these three elements interact, particularly how text and format affect the illustrations. The goal has been to create an illustrated story in a form of a book. The story is about the feeling of being alienated from other people and invites the reader to make their own interpretations. The main target audience has been the ones who is interested in illustration and storytelling, no matter of age.Colors has been inspired from animated movies and the natur. Various textures such as wood, fabric and metal for example has been scanned to create a rough feeling.

Tänk om hon ville leka titt ut? : En essä om olika förutsättningar till kommunikation hos barn med flerfunktionshinder

My essay begins with a story in which I portray different communicative situations at the preschool unit Myran. The children in my story are at an early stage of development and they all suffer from multiple disabilities which inhibit their ways of communicating. Through my story, I describe how I perceive different communication dilemmas in my work place. A difficulty I cover in my essay is how the educator knows if he or she has interpreted a child correctly when it does not have a verbal communication and therefore is completely dependent on the educators? interpretations of its communication efforts.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->