
Sökresultat:
3527 Uppsatser om Stockholm harbour - Sida 14 av 236
Ledningsarbete på ISS Trafficare AB : En fallstudie av hur pendeltågsstationerna drivs i Stockholm
This essay was written at Södertörn University during the spring semester of 2010, in the field of Business Administration, and more precisely within management and organization. The essay is based on a case study of the management of the staff working at the commuter train stations in Stockholm. The study consists of a number of interviews with the management staff and with the personnel working at the stations, where the aim of the study is to describe how management works within ISS Trafficare AB and what the personnel working at the stations think of it. ISS Trafficare AB is the entrepreneur who runs the commuter train stations in Stockholm by an agreement met with Stockholmståg KB.The study is based on information from the interviews with the personnel and other material from ISS Trafficare AB. Research on the area of management have been used to put data into perspective and to further deepen our analysis and conclusions from the case.The essay shows that the management has tried to implement several changes on the organization in order to provide more service to the travelers.
Innovationsmaskinen : Ett recept med utsikter att spridas?
SyfteSyftet med uppatsen är att studera de idéer som ligger bakomInnovationsmaskinen, en modell som Innovation Stockholmanvänder sig av i rådgivningen för att förverkliga nya idéer. Vidarekommer jag att undersöka hur denna modell implementeras hos deinnovationsrådgivare som arbetar för Innovation Stockholm, ochvilka förutsättningar Innovationsmaskinen har att spridas.Teoretiskt perspektiv Grunden för uppsatsen lades genom att studera de kreativabegreppen som möjliga att systematisera. Därefter undersökte jagmed ett organisationsteoretiskt synsätt hur ett koncept uppnår statussom ett recept, och därefter hur ett sådant recept har möjlighet attspridas och översättas.MetodUppsatsen har en deduktiv ansats där kvalitativa metoder ansettslämpliga för att fylla uppsatsens syfte. Primärdata utgörs avintervjuer och är huvuddelen i empirin.SlutsatserInnovationsmaskinen innehåller många av de ?framgångskriterier?som finns för att uppnå status som ett framgångsrikt recept.Men det finns även luckor i konceptet som skapar konsekvenser förresten av ?maskinen?.
Stockholms vattenburna kollektivtrafik - vision 2020
Varför har vi inte en mer utvecklad vattenburen kollektivtrafik i Stockholm, vad krävs för att en sådan ska bli verklighet och hur kan den komma att se ut. De frågorna är grunden i examensarbetet Stockholms vattenburna kollektivtrafik - Vision 2020..
Musik i exil : Kurdiska musiker i Stockholm
Abstract saknas..
Opera i Stockholm, Frihamnen
I denna rapport presenteras olika koncept på hur utformningen av hållare till baklyktor kan se ut. Arbetet är ett samarbete mellan författaren och Specialkarosser AB.En mängd olika lösningar har utarbetats där det till slut uppenbarats fyra olika koncept på lösningar. Dessa olika lösningar har vägts mot varandra utifrån den metod som använts. Resultatet av dessa bedömningar blev ett koncept där tanken bakom lösningen är att utforma en kapsel som efterliknar det formspråk som finns på framlyktorna på lastbilar, samt att den ska kunna kombineras med flera likadana kapslar för att få fler lyktor..
Prediktion av bostadsrättspriser i Stockholms innerstad.
A frequently asked question in real estate marketing is at what time of the year it is optimal to invest or sell. The aim of the project was to answer this question and to generate a prediction model over real estate located in the centre of Stockholm that takes seasons into account. With acquired sales statistics in Stockholm between 2010 and 2013 it was possible to perform a linear least square regression, also known as Ordinary Least Square (OLS), with describing qualities and season of sale as parameters. Statistical problems such as Multicollinearity and Heteroskedasticity have been taken into account when deriving the model. The result was a highly accurate prediction model indicating the profitability of investing in real estate during the summer and selling during the autumn..
Barn av sin tid? : En textanalytisk fallstudie av Stockholms och Berlins kulturpolitik
I den aktuella diskussionen om kultur som tillväxtfaktor och Stockholms stads arbete med att bli en internationellt framstående kulturstad har Berlin upprepade gånger använts som ett framgångsrikt exempel. Därför är det intressant att undersöka och jämföra hur de två städernas kulturpolitik har sett ut under de senaste decennierna. Vilka idéer är det som har varit tongivande inom kulturpolitiken och på vilket sätt har dessa påverkat hur kulturpolitiken i respektive stad ser ut som den gör idag?.
Norra Djurga?rdsstaden som nollstad : En studie av miljo?projektets sista etapp och dess potential
All around the world more and more people move from rural areas to live in the cities. Because of this, the urban areas have become an important part in the debate about the effects on the environment and sustainability. In many countries word wide initiatives have been taken to build sustainable cities and eco cities, the Stockholm Royal Seaport is one example. The vision for the district is to become a world class sustainable city based on the three dimensions of sustainable development: social, economic and ecologic. The municipality of Stockholm has set requirements for the buildings? energy usage, emissions and amount of waste generated during the building process.
Superstores Marknadsföringsstrategier
Background: The increasing number of actors on the market has led to a more intense competition among superstores. With this, marketing has gotten an even more essential meaning. The marketing activities superstores perform are adapted to the context in which the store is located. Purpose: The purpose of this thesis is to, from different theoretical dimensions, compare superstores? application of marketing strategies in Tokyo with the marketing strategies used by superstores in Stockholm.
Status - Musikstil - Attityd : en enkätundersökning bland studenter och lärare på Kungl. Musikhögskolan och några utvalda grund- och gymnasieskolor i Stockholm
This study aims to determine whether pupils, students and teachers at various music schools feel that there is a difference in status between different music styles/genres, and if this has an impact on the individual level. The survey was conducted with a digital survey that was e-mailed to junior/high schools with music profile in the Stockholm area and to all the teachers and students at the Royal College of music in Stockholm (KMH). Due to low participation by students and teachers from the junior/high schools the students and teachers of KMH became the main object of the study. The results shows that a majority of the main group of this study feels that there is a difference in status between different music styles/genres. The study also shows that half of the participants believe that the difference in status affects them on an individual level.
Klara minnesbilder : Fotografi, förändring och hågkomst i det moderna Stockholms centrum vid nittonhundratalets mitt
Uppsatsen utforskar några omständigheter kring vilka de omfattande förändringarna i Stockholms centrala delar vid mitten av 1900-talet dokumenterats, i första hand genom fotografiska bilder. I de "minnesböcker" där dessa bilder står i förgrunden får "Klarakvarteren" i en viss mening stå som symbol för det moderna Stockholm i och med anläggandet av den nya centralstationen på 1870-talet, samt genom att utgöra den självklara platsen för otaliga tidningsredaktioner, hotell och kaféer. Som sinnebilden för det moderna stadslivet i Stockholm är "Klarakvarteren" förbundna med en annan viktig aspekt av moderniteten: den fotografiska bilden. "Klarakvarteren" finns idag, i spåren efter den omfattande omdaningen av stadskärnan, i allt väsentligt enbart kvar som minnesbilder i form av text och fotografier. Genom att undersöka en i sammanhanget central fotografisk bok, med en längre essä av Per Wästberg tillika fotografier av Lennart af Petersens, som i många år arbetat som fotograf för Stockholms stad, hoppas föreliggande uppsats kunna väcka frågor kring hur minnen, fotografier och tillvaron i den moderna staden kan sägas gå samman i dessa "minnesböcker" som publicerats under, liksom efter, dessa storskaliga arkitektoniska förändringar..
Är transportbeteende något att spela om? : -En studie om hur gamification kan stödja de transportpolitiska målen i Stockholmsregionen
The aim of this study is to examine the possibilities to use gamification to reach thepolitical goals for the transportation system in the Stockholm region. The study has aninterdisciplinary approach and is based around two main building blocks: gamificationand the transportation system in the Stockholm region. The first part examinesgamification. This includes contemporary use, debate, academic definition and aninvestigation of how gamified applications should be developed. One of the mainfindings is a suggestion that gamification should be seen as a process rather that a setof predefined game mechanics that can be applied to any activity.
Metoder för utvärdering av nyttan av IT i sjukvården
Förslag på nytt operahus i Stockholm.
Analys av bostadsrättspriset i Stockholms innerstad : En multipel linjär regression
In this study a multiple linear regression was carried out in the interest of analysing a number of variables effect on the final prices of apartments in Stockholm?s inner districts. The result may be employed to predict and observe percentage changes on the final price of apartments in Stockholm in the future. Five models were constructed after which they were analysed and compared. The construction of these models were supported by data from the real estate agency Erik Olsson.
En analys av "Identitet- om varumärken, tecken och symboler" : Ett tredelat projekt av Nationalmuseum och Stockholms Handelshögskola våren 2002
The purpose of this paper was to analyse ?Identity- about trademarks, signs and symbols?. The project was a co-operation between the National museum of Art and Stockholm School of Economics in the spring of 2002, which consisted of an exhibition, a book and a series of seminars. The goal was to illustrate how the trademark had developed through history, which role it has in the modern society and how the trademark serves as a creator of identities. The project, mostly the exhibition, was exposed to criticism, which was directed towards the sponsorship deals between The National Museum of Art and five companies..