Sök:

Sökresultat:

2308 Uppsatser om Steg 3 - Sida 2 av 154

Manual till introduktionsfilm

Denna rapport handlar om hur utbildningsfilmer skapas. Syftet med rapporten är att förklara hur arbetet gjorts med att skapa utbildningsfilmer. Hur det går till, steg för steg, när en utbildningsfilm skapas och vad som är viktigt att tänka på när man till exempel filmar eller redigerar. Det kommer att finnas bilder med förklarade text så att det ska vara lätt att förstå samt få en inblick om hur det kan se ut. En utbildningsfilm kan exempelvis följa en föreläsning eller beskriva en operation och den används till att utbilda studenter.

Att finna motivation genom delmål : Ett utvecklingsarbete med kunskapsmålsmatriser

Att skriva mål och att bryta ner detta till mindre delmål för att sedan ta små steg framåt har en betydande roll i en persons arbetslust. Handlingskraft visar sig genom både inre och yttre motivation där den inre påverkar den personliga nyttan och användandet av kunskapen i framtiden. Den yttre visar sig genom den fysiska miljön exempelvis belöning och resultat. Bakgrunden till utvecklingsarbetet var att förbättra arbetssättet med Kreativa Gymnasiet LBS:s egna kunskapsmålmatriser vilket är förenat med den yttre motivationen och målsättningsteorin. För att förankra motivationen till kunskapsmålmatriserna har frågor använts: Vart befinner jag mig? Vad är mitt mål? Vad är nästa steg? Syftet var att med hjälp av kunskapsmålsmatriser synliggöra för elever var de befinner sig i en kurs och vart de är på väg och därigenom öka deras motivation.

Spegeldämpande filter för L-band

I detta examensarbete presenteras två olika konstruktionslösningar för ett spegeldämpande filter till en heterodynmottagare för L-bandet. Båda filtren är uppbyggda av distribuerade element i mikrostripsteknik. Filtertyper som behandlas är combline med kapacitansdioder för avstämning samt filter med element av typen commensurate length transmissionsledning. Nödvändig teori om mikrostripteknik och distribuerade element behandlas. Konstruktionen av filtren beskrivs steg för steg från filterkrav till färdig mönsterlayout.

Animationsprocessen i open-source miljö

Animerade filmer görs idag till störst del av stora företag som har en rejäl budget och arbetskraft. Är det möjligt att göra en hel animerad kortfilm ensam med hjälp av endast program som är gratis?. I det här examensarbetet redogörs om det är möjligt att göra en animerad kortfilm helt själv under begränsad tidsram och begränsade förutsättningar. Jämförelser mellan kommersiell programvara och open-source kommer att göras, där programmen jämförs som helhet och i sina individuella funktioner.

Konsulters arbete med nyttovärdering vid ERP-investeringar : En fallstudie

Studiens syfte är att undersöka hur konsulter arbetar med nyttovärdering vid ERPinvesteringar,samt finna kritiska framgångsfaktorer som kan fungera som stöd för ERPkonsulter.Vi har genomfört en fallstudie på SYSteam Anderstorp där vi på ett kvalitativt vissamlat in data via dokumentundersökningar, observationer och intervjuer. Vid analys avinsamlad data kunde vi identifiera fem steg en ERP-konsult bör gå igenom för att värderanyttor vid ERP-investeringar. Dessa steg är 1processkartläggning, 2identifiering av nyttor,3värdering av nyttor, 4genomförande och 5uppföljning. Vidare har vi i varje steg kunnatidentifiera kritiska framgångsfaktorer som vi anser kan underlätta en ERP-konsults arbetemed nyttovärdering. Sammanlagt har vi kunnat identifiera fjorton kritiska framgångsfaktorer.De slutsatser vi kunnat dra av denna studie är att befintliga modeller för nyttovärdering ochvärdehemtagning tenderar att bli för teoretiska för att kunna tillämpas i praktiken.

En kollektionsframväxt : Produktutveckling inom familjeföretaget KRISS

Arbetets syfte är att undersöka konfektionsfamiljeföretaget KRISS produkt/kollektionsutveckling. Genom användandet av teorier innefattande ett företags affärsidé, en åttastegsmodell angående produktutveckling, samt en teori angående inköpsstrategier har en analys kunnat göras angående om vilka steg företaget följer i sin produktutveckling. Till undersökningen har intervjuer gjorts med marknadschefen och en inköpare på KRISS huvudkontor. Resultatet av undersökningen visar att företagets produktutveckling innefattar sju steg varav det sista steget var för författarna sedan tidigare okänt och gav därav ytterligare kunskap inom området produktutveckling..

Gamification som redskap i ett utvecklingsarbete : En kvalitativ fallstudie om individuellt och organisatoriskt lärande i en bank.

Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap om vilka förutsättningar för lärande som användningen av gamification skapar inom ett utvecklingsprogram. Forskningsfrågorna har varit: Hur upplever de chefer som deltog i steg 1 sitt lärande i programmet och gamet? Hur upplever de chefer som deltog i steg 2 sitt lärande i programmet och gamet? Vilka skillnader och likheter i uppfattningar finns mellan cheferna som deltagit i olika steg i programmet? Uppsatsens undersökning har genomförts i form av en kvalitativ fallstudie i ett utvecklingsprogram bestående av tre steg, som avser att förbättra en organisations kundnöjdhet. För att uppnå detta användas bland annat en plattform baserad på gamification då den innehåller poäng, resultattavlor och feedback. Syftet med att använda gamification i programmet är att öka erfarenhetsutbytet mellan chefer och medarbetare genom att skapa en feedbackkultur som ett naturligt lärande.

En studie av elevers svårigheter i språkinlärning : Problematiken i spanskan på gymnasiet och förslag till lösningar

Detta examensarbetes undersökning har genomförts efter samtal med spansklärare och skolledarepå en gymnasieskola där det upplevs problem med spanska Steg 3. Undersökningens syfte är attstudera anledningen till avhopp och till låga betyg i spanska Steg 3. Efter att analysera dettaproblem syftar undersökningen till att diskutera möjliga lösningar för att kunna förbättraspanskundervisningen och verksamheten.Frågeställningar examensarbete försöker hitta svar på är tre: Hur svagt är resultatet i spanska steg3 på denna gymnasieskola? Vilka anledningar kan man hitta till det svaga resultatet? Vad kanverksamheten göra för att stödja eleverna i Steg 3? Metoden som valts för att hitta svar är attundersöka elevers resultat på olika prov under kursen samt att fokusera på deras innehåll. Detsistnämnda för att kunna hitta möjliga anledningar tillsammans med skolledares och spanskläraresuppfattningar om problemet som inhämtades genom intervjuer på två olika gymnasieskolor.Resultatet visar att flera elever väljer bort kursen och att de som fortsätter sänker sina tidigarebetyg.

Krisplaner i skolan

Vi föds och vi dör. Det är livets gång och det är ingenting vi människor kan påverka. Det är viktigt att människor har en öppen attityd för existensiella frågor om liv och död. När ett barn berövas livet känns det orättvist och onaturligt. Det är viktigt att vi tar vårt ansvar för barnen genom att inte tabubelägga samtal om döden.

Symbolisk konsumtion

I dagens konsumtionssamhälle är det en tuff konkurrens bland företagen för att attrahera konsumenterna så pass mycket att de köper just deras produkter. För att göra detta måste företagen besitta information om kunderna (Kotler et al., 2002). Syftet med vår uppsats är att beskriva vad det är som påverkar konsumenten till att välja ett varumärke framför ett annat i samma produktkategori. Uppsatsen är konstruerad efter en deduktiv ansats, är kvalitativ och utgår ifrån modellen ?Konsumentens beslutsprocess? (Kotler et al., 2002, s.215).Under teorikapitlet beskrivs symbolisk konsumtion, faktorer som påverkar konsumtionen och konsumentens beslutsprocess närmre.

Innovationsprocess inom räddningstjänsten : Utveckling av ett hjälpmedel som kan rädda liv

Rökdykning inom räddningstjänsten är ett av de farligaste arbetsförhållandena som för tillfället råder i Sverige, och med den mängd svårigheter som de ofta stöter på under utryckningar är det en bra organisation att göra en innovationsprocess på. I detta examensarbete har en innovationsprocess tillämpas på räddningstjänstens arbetsmiljö för att därigenom se om en lösning på ett problem kunde ske. Målet var att utveckla en lösning som underlättar räddningstjänstens problem i skarpa lägen. Tillvägagångssättet delades upp i tre steg för att nå resultatet. Först söktes ett problem som valdes ut, men även en omvärldsanalys genomgicks för att få kunskap om de kringgående faktorerna. En idé-generering gjordes för att lösa detta problem, av idéerna skapades koncept som i största mån försökt fylla räddningstjänstens krav. I nästa steg valdes det koncept som ansågs bäst lämpad att lösa problemet, som sedan realiserades till en prototyp i steg nummer tre.

Jordbruksmarkens kollektiva värden : Kommunpolitikers värdering av de öppna landskapen i Västerbottens län

Syfte: Syftet med undersökningen är att se om, och i så fall hur, elevernas antal steg samt upplevda ansträngningsnivå under lektioner i idrott och hälsa påverkas av vilket tempo bakgrundsmusiken har. Metod: Studien utfördes på 83 gymnasieelever från två olika skolor (varav 35 elevers resultat slutligen kunnat användas). Eleverna genomförde två till synes identiska lektioner vardera, där huvudmomentet bestod av en stationsbana. Den ena lektionen genomfördes till musik med ett BPM[1] högre än 140, medan den andra hade under 120 BPM. Två av klasserna började med musik i det lägre tempot och två med musik i det högre tempot.

Kravspecifikation för en kontraktsmodul i en prissättnings- och offertapplikation

Denna rapport är skapad som syfte till att redovisa det erhållna resultatet av examensarbete vid Affärssystemprogrammet vid Kungliga Tekniska Högskolan (KTH). Arbetet har utförts som uppdrag för det serbiska företaget Soprex som är en underleverantör till ett svenskt företag. Rapporten är uppbyggd efter IMRAD metoden (Introduktion, Metod, Resultat och Diskussion).Uppdraget var att skapa en kravspecifikation för en modul som är en del av applikationen för hantering av olika kontrakt och prisberäkningar för Soprexs kunds olika kunder. Detta arbete fokuserad på kontrakt modulen. Arbetet har varit uppdelat i tre olika steg, syftet med detta har varit att successivt slussas in i företagets sätt att arbeta och lära känna deras standarder.

Tar vi ut oss mer genom att höja tempot? : En studie om bakgrundsmusikens tempo i idrott och hälsa

Syfte: Syftet med undersökningen är att se om, och i så fall hur, elevernas antal steg samt upplevda ansträngningsnivå under lektioner i idrott och hälsa påverkas av vilket tempo bakgrundsmusiken har. Metod: Studien utfördes på 83 gymnasieelever från två olika skolor (varav 35 elevers resultat slutligen kunnat användas). Eleverna genomförde två till synes identiska lektioner vardera, där huvudmomentet bestod av en stationsbana. Den ena lektionen genomfördes till musik med ett BPM[1] högre än 140, medan den andra hade under 120 BPM. Två av klasserna började med musik i det lägre tempot och två med musik i det högre tempot.

Kapacitivt tändsystem

För att kunna styra en motor krävs bland annat ett tändsystem. Detta tändsystem måste klara av att ge rätt energimängd vid rätt tidpunkt. Mekaniska och tidiga elektroniska tändsystem som konstruerats är inte tillräckligt effektiva. För att få möjlighet till enkel men bättre optimering av effektivitet konstruerades ett kapacitivt tändsystem. Detta system använder en mikrokontroller som beräknar tändfördröjningen.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->