Sök:

Sökresultat:

2491 Uppsatser om Stealth marketing word of mouth - Sida 7 av 167

Företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal

Mitt syfte med studien är att övergripande presentera hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal för att skapa goda relationer med sina kunder. Jag kommer även att redogöra för andra aspekter som jag tror är viktiga för att nå framgång och förtroende i användningen av företagsbloggar. Nedan följer mina frågeställningar för studien; ?    Hur kan förtagsbloggar användas som kommunikations- och marknadsföringskanal samt hur kan den fungera som relationsskapare??    Hur kan man som bloggare skapa en förtroendegivande image??    Hur kan företagsbloggen fungera som Word of Mouth kanal??    Vilka aspekter är viktiga att tänka på för att nå framgång med sin företagsblogg?De teoretiska utgångspunkterna för min studie består av; ?företagsbloggar som kommunikations- och marknadsföringskanal?, ?strategisk kommunikation och retorik?, ?relationsmarknadsföring? samt ?Word of Mouth och Buzz Marketing?. Jag valde att utföra min studie med en explorativ ansats då jag ville ta reda på hur företagsbloggar kan användas som kommunikations- och marknadsföringskanal i praktiken.

Agent Provokation - En studie kring avsändarens påverkan på provokativ reklam

Even though provocative marketing is a widely used tool among companies to distin-guish themselves from the crowd and catch the attention of consumers, there are several variables that remain relatively unexplored. This paper aims to investigate what impact the brand has on how provocative advertising is perceived and how it affects attitudes and behavior. An experiment was conducted where several well-established measures of ad effectiveness such as brand attitude, buying intentions and word-of-mouth intentions were used to analyze the effects of brand knowledge. The results show that a provocative advert lowers attitude and buying inten-tions for the established brand while it remains unchanged for the unestablished brand. This implicates bigger freedom for unestablished brands to elaborate with provocative elements in their marketing.

Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.

Författare:   Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business DevelopmentHandledare:                      Kåre SkållerudExaminator:                      Frederic BillTitel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. Begravningsbyråer befinner sig idag i en efterfrågesituation som kallas negativ efterfrågan. Negativ efterfrågan innebär att kunden inte vill veta av företagens produkter. Denna situation skapar frågetecken till hur begravningsbyråer egentligen marknadsför sig då kunden inte är intresserade av företagets produkter. Vid vår förberedande forskning visade det sig att det hade författats väldigt lite på området.

YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?

Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. Nyckelord: YouTube, Internetmarknadsföring, Diffusion of innovation, Word of Mouth, Buzz marketing Syfte: Syftet med examensarbetet är att se vilka förutsättningar det finns för att YouTube ska bli företagens framtidamarknadsföringskanal. Metod: En blandning av kvalitativ och kvantitativ forskningsmetod har använts.

Varumärkesbyggande i kreativa näringar: en fallstudie på festivaler

The purpose of this thesis was to illuminate how festivals are building their brand. We aimed to investigate how festivals build their brand equity and how they use their web site as a brand-building tool. In order to understand the brand-building process within festivals, a case study was conducted based on interviews with three respondents from three different festivals. The study has shown that festivals are aware that the brand constitutes an important competitive advantage. They use both online and offline marketing tools in their brand building process.

Marknadsföringsstrategier

Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. Genom att intervjua ledning, personal och medlemmar har information samlats för att kunna hitta vart det brister i marknadsföringen. Syftet med arbetet är att öka försäljningen för ett företag med hjälp utav befintliga marknadsföringsstrategier.

Att marknadsföra kunskap : En studie av utbildningssektorn ur ett kommunikationsperspektiv

Marketing of education is a phenomenon which has been developed throughout the increasing competition within the educational sector. The focus of this paper is the marketing made by upper secondary schools (grade 10-12) in Stockholm. The competition in this area is increasing partly due to the growing number of private schools. However, this is a phenomenon seen only in larger cities with several schools available. There are over 170 upper secondary schools in Stockholm and the students freely can choose among these.

Förståelsen av kundmissnöje : En undersökning om studenters missnöje och kundbeteende i kollektivtrafiken

I kollektivtrafiken är socialt oacceptabla beteenden vanligt förekommande och många anställda blir utsatta för kränkningar såsom utskällningar, förolämpningar och/eller svordomar (Strandberg et al. 2008). Branschstatistik visar att ungefär hälften av samtliga arbetsskadeanmälningar till Arbetsmiljöverket mellan åren 2005-2007 kunnat kopplas till våld, hot eller rån (Strandberg 2008). Både polis och socialsekreterare har en lägre anmälningar andel än kollektivtrafiken, medan endast yrkesgrupperna kriminalvårdare och väktare har en högre andel.För att ha en möjlighet till att reducera dessa oacceptabla beteenden är det viktigt att studera kundbeteenden och hitta orsaken till att kunder blir missnöjda. Företag och organisationers kunskap om kundbeteenden är en viktig framgångsfaktor.

Sikta mot Stjärnorna: En komparativ studie över bloggares och kändisars effekter på konsumentbeteenden och konsumentattityder

During the second part of the 20th Century celebrities became more commonly used for commercial purposes as they could enhance purchase intentions, word-of-mouth- intentions and change attitudes towards brands and products. Over the last few years blogs and bloggers have become more and more used for product placing and the bloggers? power over consumers? behaviour has grown rapidly. The aim of this study is to compare a celebrity?s and a blogger?s impact on consumer behaviour and try to understand the underlying reasons why they do have such power over their audiences.

Kommunicerad Talang : Kartläggning och utvärdering av Talang 2010´s externa kommunikation

This thesis will explore how swedish Talang 2010 used their strategic communication in Kalmar and Stockholm and how the effect of this work was shown in the two cities. With a focus on how the sender was working with the external communication in the two cities, the heart of the research was studying Talang 2010?s communication strategy in these two contexts. The research was made with surveys during two audition days in Kalmar and two days in Stockholm. The competitors, the audience and the general public were answering different surveys but with the same base to study the effect.

Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier

Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier.Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie RoweHandledare: Lars VigerlandÄmne: MarknadsföringDokumenttyp: Kandidatuppsats 10p.Publiceringsår: VT-2007Nyckelord: Lojalitet, Word-of-mouth, Involvement theory, Marketing mix, Medicintekniskverksamhet, Medicintekniska avdelningen analys på Karolinska Universitetssjukhuset.Syfte: Syftet är att utvärdera om MTA-analys marknadsföringsstrategier skapar lojalakunder?Metod: I studien har författarna genomfört både en kvantitativ och en kvalitativundersökning. Författarna har använt sig av abduktion i studien. Den kvantitativaundersökningen bestod av prestrukturerade svarsalternativ som utarbetas utifrån redanbefintliga teorier för att på så sätt kunna koppla samman empirin och teorin kring studien.Således har studien gjorts enligt en abduktiv ansats. Undersökningen utfördes genom attenkäter skickades ut till MTA-A?s kunder, både avdelningar på sjukhuset och utomståendekunder.

Utveckling av barnvagn

After contacting the company Elite Group Sverige AB, who sells strollers under the brand Crescent Baby, it was determined that the project group were to develop a three wheeled stroller which was going to be Crescents first own developed stroller. Only the frame of the stroller was considered within the demarcation of this project however care was taken to the placement of the carry-cot and the wheels etc. Crescent Baby wished for the frame would be smaller than the competitor Urban Jungle, that the frame would have at least three unique selling points and that the number of unique parts was to be minimized. The work began with information seeking regarding strollers, competitors, independent tests, European standards and consumer interviews. After that a number of concepts were developed and past to Crescent.

Interaktiv Marknadsföring : En ?kvalitativ ?studie ?av ?hur ?små ?webbolag ?marknadsför? sig ?via ?sociala ?medier.

Denna? uppsats ?syftar ?till ?att ?ge ?en ?insikt ?i ?hur ?små ?webbolag ?kan ?skapa ?affärsnytta ?genom ?marknadsföring ?i ?sociala ?medier, ?samt? föreslå? riktlinjer ?för ?hur ?detta ?kan ?gå ?till. ?För ?att ?kunna ?besvara? uppsatsens? syfte? genomfördes? en? kvalitativ? studie? av ?hur? webbolagen? Booli,? Coolstuff ?och ?Freddie ?G ?Store ?marknadsför ?sig ?genom ?Facebook, ?Twitter ?och ?bloggar. ?De? sociala ?medierna ?har ?skapat ?nya ?förutsättningar ?för ?företag ?vid ?marknadsföring.

Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden

Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. Genom att använda sig av emotionella inslag i en produkt gör det att kunden uppfattar produkten mer som en upplevelse istället för enbart dess funktion. Skapandet av en upplevelse sker genom att sätta människans fem sinnen i centrum. Genom att använda sig av flera sinnen kan även ett mervärde skapas, vilket gör att företag inte längre enbart kan koncentrera sig på kärnprodukten.

Studentrekrytering : det bortglömda kapitlet inom eventkommunikation

Student recruitment is a subject that seems to be forgotten in the theory of event communication. Yet the area has some specific reoccurring features. Our purpose was to examine these specific features and how to work with these in the best way, and also see how to get the most out of the event communication to the young at event and fairs. Special features we have looked at are the student ambassadors ands their impact, the meaning of a give-away and also if there are any essential factors to get in contact with the young at fairs and events, and if new technology had an important role to play in the area.Our research has been inductive, and therefore, we have created our own theory and reflected it to the larger topic of event communication and its theories. Our research method has been triangular, both quantitative and qualitative; interviews with those who work with student recruitment, and surveys to young people in upper secondary school.Our study showed the importance of student ambassadors and their specific task to be nice, friendly and outgoing.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->