Interaktiv Marknadsföring
En ?kvalitativ ?studie ?av ?hur ?små ?webbolag ?marknadsför? sig ?via ?sociala ?medier.
Marknadsföring?sociala ?medier?varumärke? dialog? marknadsföringsstrategi?word?of?mouth? transparens?Facebook? Twitter?bloggar.?
Denna? uppsats ?syftar ?till ?att ?ge ?en ?insikt ?i ?hur ?små ?webbolag ?kan ?skapa ?affärsnytta ?genom ?marknadsföring ?i ?sociala ?medier, ?samt? föreslå? riktlinjer ?för ?hur ?detta ?kan ?gå ?till. ?För ?att ?kunna ?besvara? uppsatsens? syfte? genomfördes? en? kvalitativ? studie? av ?hur? webbolagen? Booli,? Coolstuff ?och ?Freddie ?G ?Store ?marknadsför ?sig ?genom ?Facebook, ?Twitter ?och ?bloggar. ?De? sociala ?medierna ?har ?skapat ?nya ?förutsättningar ?för ?företag ?vid ?marknadsföring. ?Företagen? kan? inte ?längre ?bestämma? när ?och ?var ?en? dialog ?ska ?ske, ?istället ?pågår ?ett ?konstant ?buzz.? Detta? skapar? en? flervägskommunikation? som? leder? till? att? företag? måste? anpassa? sin? marknadsföringsstrategi.? Varumärkets ?funktioner,? företagets? grad ?av ?transparens? samt ?den? snabba? spridningen? genom? word?of?mouth? bör? finnas? i? åtanke? vid? denna? interaktiva? marknadsföring.