Sök:

Interaktiv Marknadsföring

En ?kvalitativ ?studie ?av ?hur ?små ?webbolag ?marknadsför? sig ?via ?sociala ?medier.


Denna? uppsats ?syftar ?till ?att ?ge ?en ?insikt ?i ?hur ?små ?webbolag ?kan ?skapa ?affärsnytta ?genom ?marknadsföring ?i ?sociala ?medier, ?samt? föreslå? riktlinjer ?för ?hur ?detta ?kan ?gå ?till. ?För ?att ?kunna ?besvara? uppsatsens? syfte? genomfördes? en? kvalitativ? studie? av ?hur? webbolagen? Booli,? Coolstuff ?och ?Freddie ?G ?Store ?marknadsför ?sig ?genom ?Facebook, ?Twitter ?och ?bloggar. ?De? sociala ?medierna ?har ?skapat ?nya ?förutsättningar ?för ?företag ?vid ?marknadsföring. ?Företagen? kan? inte ?längre ?bestämma? när ?och ?var ?en? dialog ?ska ?ske, ?istället ?pågår ?ett ?konstant ?buzz.? Detta? skapar? en? flervägskommunikation? som? leder? till? att? företag? måste? anpassa? sin? marknadsföringsstrategi.? Varumärkets ?funktioner,? företagets? grad ?av ?transparens? samt ?den? snabba? spridningen? genom? word?of?mouth? bör? finnas? i? åtanke? vid? denna? interaktiva? marknadsföring.

Författare

Ejdemo Ejdemo Coralie Philippot

Lärosäte och institution

Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Magisteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla magisterexamen.

Läs mer..