Sök:

Sökresultat:

354 Uppsatser om Stadium AB - Sida 2 av 24

Responsivitet på menyn : Produktnavigering på en e-handelsplats som är både flexibel och säljande, går det?

The competition in sports equipment and sports fashion today is fierce. And as e-commerce grows, the competing players has to remain accessible and usable regard-less of the device their customers visit the website on. Stadium is Swedens biggest player on the market and puts a lot of effort on their online activity. Something Stadium found interesting was the possibility of introducing elements that would increase the conversion rates directly into the product menu. This study explores the possibility to find a responsive solution for the product menu at Stadiums? e-commerce website which could contribute to increased conversion rates.The study is built upon an experiment and the foundations of the experiment is based upon a market analysis of used design patterns for product navigation in the domain of sport resellers.

Verktyg till snabba förprototyper

I takt med att utvecklingen i fordon går framåt i rasande fart finns risken att man med ökadutvecklingshastighet börjar glömma viktiga delar i användbarhet och kanske till och med missardet ursprungliga målet. Detta kan bli ett problem när man ska utveckla ett grafisktanvändargränssnitt för fordon och missar viktiga tester för att undersöka människors kognitivaförmåga för nya system.Genom att göra användartester i ett tidigt stadium kan man mycket tidigt få veta om man hartagit fram rätt produkt för målen.Problem med att göra tester i ett tidigt stadium är att mycket kapital måste sättas in för att skaffadyra programvaror som öppnar för möjligheten att göra tillräckligt trovärdiga tester förtestpersonerna. Det är alltid fördelaktigt att utföra tester som liknar den färdiga produkten så närasom möjligt för att kunna ge ett optimalt resultat.Detta projekt löste stora delar av problemet genom att med ett praktiskt verktyg som utveckladeskunna, med mycket låga kostnader simulera avancerade, skräddarsydda, grafiskaanvändargränssnitt. Dessa gränssnitt ska sedan vara helt kompatibla med de fordon och hårdvarasom spelar roll i den färdiga produkten. Verktyget har utvecklats med mycket fokus påanvändbarhet där man vid användning endast behöver lägga ner väldigt lite tid på att förberedaverktyget.

Inkubatorer : Tillväxt och tjänsternas signifikans

Arbetet syftar till att undersöka hur inkubatorer understödjer tillväxt för sina företag samt att också beskriva hur företag i inkubatorer använder, upplever och värderar tjänster hos inkubatorn. Resultaten från undersökningen kommer att jämföras med två tidigare studier, den ena utförd 2004 i Finland respektive den andra utförd 2005 i Sverige. Metodansatsen som har använts består av både en kvantitativ och kvalitativ del. Som underlag för studien har vi samlat in data från 52 slumpmässigt utvalda företag genom webbenkäter samt genomfört 6 djupintervjuer med 3 inkubatorer respektive 3 företag. Samtliga företag härrör från inkubatorer, teknik- och forskningsparker anslutna till SiSP, Swedish Incubators and Science Parks.

Kan digivningsbeteendet förutsäga senare fast födointag hos griskultingar? :

Avvänjningsdiarré är vanligt förkommande hos smågrisar i svenska grisstall. En anledning till detta kan vara att griskultingen inte har ätit av den fasta födan som erbjudits, utan endast fått i sig mjölk från suggan fram till avvänjningen. Detta innebär att kultingen inte haft någon chans att utveckla de nödvändiga enzymer i mag-tarmkanal som behövs för att kunna tillgodogöra sig fast föda. Denna studie går ut på att se om det finns en möjlighet, genom att studera griskultingars digivningsbeteende på ett tidigt stadium, att förutse om en kulting ligger i farozonen för att få avvänjningsdiarré. Studien förutsätter då att intag av fast föda är en av faktorerna som motverkar avvänjningsdiarré.

Narrativ för arenaspel : att skapa ett narrativ till ett ?mutiplayer Online Battle Arena? koncept

In 2011, I and fellow student at Gotland University created a multimedia game. To fit the time constraints a ?vertical slice? was created. This means a small sample of the game is taken which allows the user to understand how the game works, and at the same time, get a visual demonstration of how the game is designed. The goal of the project was to create a narrative for stadium games in which the backstory is told as players interact with their surroundings.

Bubblan som sprack: IT-kraschens inverkan på konkurser bland IT-företag i Luleå

Huvudsyftet med denna uppsats är att undersöka de i Luleå registrerade IT-företag som gick i konkurs som en följd av den internationella IT-kraschen i början av 2000-talet. Den teori som använts är den av Kindleberger framlagda teorin kring ekonomiska bubblor och krascher. Kindleberger menar att ekonomiska bubblor är en naturlig del av det ekonomiska system vi har idag, och har så varit under en lång tid. En ekonomisk bubbla kan karakteriseras genom att den växer fram under ett stadium av mani där aktörerna på marknaden agerar irrationellt och priser har ett orealistiskt värde, detta stadium följs av en panik då aktörerna inser att situationen inte är hållbar. Slutligen kraschar marknaden då alla vill sälja det som de inköpt under det maniska stadiet.

Kontroll i ett franchisesystem : En fallstudie om kontroll av affärskonceptet

Vi har genom vår studie identifierat ett kontrollmönster där ett antal faktorer är avgörande för vilka kontrollmekanismer som används. Dessa kontrollmekanismer använder franchisegivaren som hjälpmedel för att kontrollera att franchisetagaren jobbar i enlighet med det befintliga affärskonceptet. Vi kan se att kontrollmekanismerna används olika beroende på i vilket stadium samarbetet parterna befinner sig i..

Begreppsinlärning : En studie kring hur man kan arbeta med begreppsinlärning på olika sätt

Syftet med min studie var att kartlägga och lyfta upp olika arbetssätt kring begreppsinlärning hos barn mellan åldrarna 1-3. Åldrarna ett till tre har jag valt då flera författare nämnt att ordförrådsspurten sker i dessa åldrar. När dessa arbetssätt är kartlagda så har jag jämfört dessa med varandra och visat på skillnader och likheter. Jag har även refererat till litteratur som belyser hur man kan förhålla sig till begreppsinlärning då det finns olika stadium i barnets ordförrådsutveckling som man måste ha i åtanke. Dessa olika stadium är viktiga att förhålla sig till då denna kunskap kan avgöra hur arbetet kan se ut.

Spelkaraktär : En kreativ designprocess

Designprocessen för en ?next-gen?-spelkaraktär är i dag förhållandevis invecklad och innehåller många olika moment innan den når sitt slutgiltiga stadium med en färdig karaktär som resultat. Den här artikeln dokumenterar designprocessen för en spelkaraktär från början till slut och kommer att se mycket till den kreativa men även den tekniska aspekten av detta arbete. Arbetet resulterar i en karaktär som modelleras, skulpteras, animeras och slutligen importeras till Unreal Editor 3.0..

Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö

Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. Kanal 5 i Stockholm är en mindre glasbyggnad som blivit en symbol för omvandlingen av ett helt innerstadskvarter, där verksamheterna ändrats från industri och hantverk till arbetsplats för idéprojekt och mediaproduktion. Byggnaden fungerar som huvudentré till äldre lokaler som renoverats. Stadsutveckling.

Allsvensk fotbollssponsring

Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. Results: A model that would better reflect the reality of today (2013) could contain company pride, chairman?s whim, exposure, relationships and associations..

När är man färdig?

När är en bild färdig och vem bestämmer det? Hur viktig är en skiss? I denna uppsats forskas det om vem som har rätt att avgöra i vilket stadium ett visuellt projekt befinner sig i. Undersökningen tar avstamp i den akademiska modell som innebär att någon annan än kreatören avgör om ett projekt är slutfört eller behöver kompletteras. En handfull mer eller mindre kända svenska bildskapare intervjuas om deras syn på den kreativa processens slutskede. Som artefakt presenteras en serienovell som skapats utan möjlighet att i efterhand redigera eller ändra det som ritats och utan tillgång till förstudier eller skisser..

Allsvensk fotbollssponsring

Purpose: The purpose of this thesis is to examine the ERK model's relevance, validity and potential need of development to better reflect how it looks today (2013). Method: The study is conducted through three surveys; the first two were face interviews with companies that sponsor Swedish soccer teams and the third study was conducted with a questionnaire to supporters outside a soccer stadium. Results: A model that would better reflect the reality of today (2013) could contain company pride, chairman?s whim, exposure, relationships and associations..

Handgreppsstyrka hos personer med kroniskt obstruktiv lungsjukdom: En populationsbaserad studie

Kroniskt Obstruktiv Lungsjukdom (KOL) är en progressiv folksjukdom som drabbar mer än 10 procent av Sveriges befolkning, där ungefär hälften av alla äldre rökare uppfyller de spirometriska kriterierna för sjukdomen. Muskeldysfunktion är en känd systemisk effekt vid KOL. Handgreppsstyrka har visat sig korrelera starkt med muskelstyrka och muskelmassa i både övre och nedre extremitet hos personer med KOL. Det finns indikationer på att rehabilitering är mer effektiv vid ett tidigt stadium av sjukdomen jämfört med ett sent stadium, därför är en tidig identifikation av en muskeldysfunktion av värde. Syfte: Syftet med studien var att undersöka handgreppsstyrka hos personer med KOL i jämförelse med personer utan obstruktiv lungfunktionsnedsättning i ett populationsbaserat material.

Arenans förändrade roll

Titel: Arenans förändrade roll ? från Colosseum till Allianz Arena Författare: Daniel Granqvist & Henrik Johansson Handledare: Gun Normark & Bo Carlsson Syfte: Syftet med studien är att ge en fördjupad förståelse för ett helhetstänkande när det gäller utveckling av moderna idrottsarenor. Härvid används aspekterna kommun/samhälle, publik, evenemang och näringsliv för att belysa nybyggnationer av moderna fotbollsarenor. Studien bygger primärt på erfarenheter från tidigare arenabyggen i norra Europa och baserar sig på fem strategisk utvalda arenor. Frågeställningar: Vilka skillnader och likheter finns när det gäller utveckling av moderna fotbollsarenor? Vad har kommun/samhälle, publik, näringsliv och evenemang för betydelse för förståelsen av denna utveckling? Vilka kunskaper och erfarenheter kan vara viktiga vid framtida arenabygge? Metod: Uppsatsen är en jämförande fallstudie av fem strategisk utvalda arenor i norra Europa.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->