Sök:

Sökresultat:

6493 Uppsatser om Sound design, - Sida 24 av 433

Planering av vegeterat tak -växtlista samt utformningsförslag för förrådstak vid trädgårdsmästeriet i Universitetsparken, Mariestad

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen i Kulturvård, Trädgårdens hantverk och design, 15 hp, 2015.

CMS och UX : tekniker för hur man utformar en god användarupplevelse

The purpouse of this study is to find out how and if a Content Managment System (CMS) can benefit from applied User Experience Design (UX). A work project has been executed where a client wanted the students to create a user friendly CMS for adding content to a global hotel review site. A prototype of a CMS was created based on literature studies about UX and CMS. The prototype of the user friendly CMS was then tested through user tests and interviews with key users. After input from the key users the prototype was changed until the users were satisfied with it..

Ombyggnad av 1950-talets kontorshus till flerbostadshus

This thesis aims to increase understanding and knowledge of issues affecting the redevelopment of older office buildings to housing. The rising demand for housing in recent years has resulted in a need and an increase in cost housing projects. The need has led property owners wanting to build old office buildings to apartments. The case study is carried out in Lycksele town and in close contact with consultancy TM (Technician Mercantile) ? consulting, which has operations in the area.

Allan Edwall som vissångare : En stilanalys av en skådespelares sound

Marie Bertilsson: Allan Edwall som vissångare. En stilanalys av en skådespelares sound. - Uppsala: Musikvetenskap 2003. 60 p.Syftet med denna uppsats är att identifiera typiska drag i Allan Edwalls visor samt att, i möjligaste mån, hitta ett samband mellan Edwalls vissång och hans skådespeleri. De två första delarna av uppsatsen innehåller historik om visan samt en biografi om undersökningsobjektet.

På ytan av interaktionsdesign : En undersökning om hur designen på en Microsoft Surface SUR40 applikation kan förbättras för flera användare

The purpose of this thesis is to examine and analyze how to improve the design of a Microsoft Surface SUR40 application. The application in focus was an interactive product browser developed by the company Spree, our external client. Spree is a multi-touch software provider, established in September 2010 and they expressed a need for suggestions for how to improve this application. Our work aimed at revealing how to make the application more suitable for several users and make it easier for them to interact simultaneously on the surface. From a qualitative standpoint we have examined how 17 users experienced the application.

"Inte supporter, men ..." : En kvalitativ studie av hur lokala sportjournalister förhåller sig till "sina" elitlag

The purpose of this study was to examine how local producers in the food and confectionery segment in Västernorrland, Sweden, working to communicate that the product is locally produced through its packaging design. We have chosen to look at how they work with the right packaging design because it is such an important part of the product marketing. A further aim was to examine how consumers perceive the packaging design of the locally produced products and how they consider that the packaging design communicates the product as locally produced. We have also analyzed the graphical elements contained in the locally produced product packaging through a semiotic analysis.The theoretical framework is based on theories in brand communication and Visual Communication, specializing in packaging design?s visual elements.The method used in this study is a qualitative method.

Framtagning av en modern hammock.

Denna rapport är ett examensarbete inom maskinteknik på c-nivå (15hp). Då författaren ansåg att dagens hammockar inte utvecklats speciellt mycket sedan de blev populära i Sverige på 60-talet, valde han att ägna detta arbete åt att försöka ta fram en mer modern sådan. Projektet har huvudsakligen handlat om produktutveckling och design där mycket tid spenderats på att lösa alla de olika problem som de satta kraven på nya funktioner bidragit till. Arbetet startade med en omfattande förstudie. Därefter vidareutvecklades de olika idéer som framkom under förstudien ytterligare.

Ny konstruktionslösning och kostnadsförslag för stansverktyg

The task for this thesis is to design a tool that is used to cut-out preforms of thermoplastic adhesive and also to make an estimate of costs for the stamping tool. The tool is used in the repair process at the MCM production line. The result of gathered information has affected how the design of the stamping tool has developed. The handling of thermoplastic adhesive in the repair process is one of the factors that influenced the design. The adhesive is sensitive for exposure to moisture. Therefore an automated feeding system of the adhesive is not recommended. The users wished for an automated stamping tool.

SOUNDSTAGE : Miljöförstärkt ljud i smartphone

Det här arbetet syftar till att genom design av en telefonapplikation undersöka hur ljud kan förstärkas av den omgivande miljön. Arbetet visar på hur miljöförstärkt ljud skiljer sig från ljudförstärkt miljö samt vilka begränsningar det innebär att använda en vanlig smartphone som plattform. Ett långsiktigt mål är att genom en produkt som låter oetablerade ljudproducenter distribuera sina alster i den offentliga miljön främja fri kultur och kreativitet.Arbetet har följt principen för RtD (research through design), där designprocessen utgör det fall som studeras och dokumentationen av den utgör den bas av data som analyseras och leder till slutsatser kring ämnet.Designprocessen i detta arbete innebär en mindre omfattande användarstudie i enkätform för att identifiera målgrupp, krav och mål. Följd av en andra studie där en prototyp framtagen med grund i resultaten från användarstudien utvärderas av deltagare genom observation, intervju och reaktionskort. De största utmaningarna för designen grundar sig i att ta fram en applikation som inte stör upplevelsen, men samtidigt kan instruera användaren i hur man använder applikationen. Utifrån arbetet dras slutsatsen att användarinstruktioner, såväl visuella som auditiva, löper större risk att störa upplevelsen i miljöförstärkt ljud än i ljudförstärkt miljö. Vidare konstateras att den största bristen i en lösning som bygger på standardutrustning i jämförelse med en lösning som nyttjar dedikerad utrustning utgörs av begränsningar när det kommer till att ange riktning med hjälp av ljudets rumslighet..

Musikens gestaltande och funktion i film : En kvalitativ studie om musikens gestaltande och funktion i musikalfilmen Les Misérables

A film can attract all kinds of emotions and moods of the audience through its audiovisual communications and cinematic expression, in which music plays a significant role in both understanding and interpretation of film content.It is interesting to explore the musical significance and the emotional aspect of the film out of a media and communications perspective and visual communications perspective because it?s a subject that belongs to the communications of scientific discipline as film is a media text which is working both as communicative and as audio-visual medium with its expressive aspects.The purpose of this bachelor?s paper is to increase and deepen the understanding of music's function and significant role in context with its reinforcing sense of visual expression in film. More specifically, it aims to explore the musical value of the expressive aspect of the media text in form of film musical Les Misérables (2012), which has been transmedialised from the novel of the same name, referring to the sound, music and song in relation to the film's visual expression.The research questions are at the core of the essay study: "how is music used to reinforce the cinematic visual expression?" and "how can music signify the narrative and highlight the emotional aspect of the film?" The theoretical framework is based on some of the key scholars assumptions such as Michel Chion (1994) and Claudia Gorbman (1987), who share the same theoretical views that the soundtrack seems powerful when it expresses its participation in a scene?s emotional moods as the music follows the scene?s rhythm, the image?s flow and contributes emotional and musical codes of emotions and expressions. According to Chion sound and image interact together to tell a story where sound enrich the image with expressive and informative values.

Trädgårdsdesign för hörselskadade : anpassad utemiljö för elever vid Silviaskolan i Hässleholm

There is a lot written about being hearing impaired. There are guidelines on how to adjust the indoor environment for the hearing impaired. There is even more written about gardening and garden design from different aspects. However, I found out that there is nothing written about garden design or adjusting the outdoor environment for the hearing impaired. At the background of myself being hearing impaired and garden designer I realised that I actually had adjusted my own garden out of the fact that I am hearing impaired.

Varelsedesign : en metod

My aim in this case study has been to create a method for creature design to test this method in a production and evaluate the results. To achieve this I studied and analyzed the methods of three concept artists and illustrators named James Gurney, Neville Page and Iain McCaig. From the analysis of these artist´s methods, combined with my own personal experience, a new method was formed. To test this method a creature was designed based on directives given by a game design group in the process of creating a table top role playing game in a fictitious world. These directives where given for the creature´s role and its living conditions.

Spelutveckling, problem och utmaningar

Detta arbete ämnar undersöka problem och utmaningar relaterade till design- och produktion av ett tävlingsinriktat spel för gratis utgivning samt utforska potentiella lösningar och designfilosofier genom att påbörja utveckling av ett spel. Problem som uppstår, lösningar som tillämpas och val som görs dokumenteras varpå resultat analyseras. Undersökningen tar upp design av både spelmekaniska och grafiska element samt produktionen av spelet och dess resurser, saker som är viktiga att tänka på och några saker som kan gå fel..

Måste det vara så grönt? Ett visuellt Förpackningskoncept för ett ekologiskt livsmedelsmärke

»Does it have to be so green?« is a visual communication project focused on packaging design. I attempted to challenge the clichés of graphic design for organic products and designed a packaging concept for a fictional food brand. The project had a special objec¬tive which was to explore ways to use the package as carrier for in¬formation about the enviromental impact of the packaging itself.The process included research about packaging design and its ef¬fect on the consumer, an investigation of the Swedish market for organic foods, creating and defining a brand, and designing a cohe¬rent packaging concept for a product line which communicates the brand?s values and appeals to the intended target group.The project resulted in prototypes for a muesli package, tea car¬ton and honey jar, as well as a manual that explains the application of the graphic program..

Svensk trädgård utanför Sveriges gränser. Rums-, färg- och formanalys av två gröna miljöer.

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen i Kulturvård, Trädgårdens hantverk och design, 15 hp, 2015..

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->