
Sökresultat:
6654 Uppsatser om Solna Business Park - Sida 13 av 444
Affärsänglar : En kvalitativ studie om affärsänglars förhållningssätt till risker vid investeringsbeslut
The interest for venture capital within the financial sector in Sweden has, according to earlier studies, been seen as a growing occurrence. Especially for what is known as informal venture capital. In modern times, private investors who engage themselves in small, unlisted companies, providing informal venture capital are to be known as business angels. They close equity gaps on the financial market by contribute financial capital to start-ups and are therefore an important participant on today?s market.
Patientbemötande inom primärvården
Vad ledningen gör för att öka vårdcentralens attraktionskraft genom att
involvera personalen för ett ökat patientbemötande - en komparativ studie
mellan offentlig och privat primärvård i Karlskronas närområde..
Urban Building vid Hornsbruksgatan
knyta samman gata och park.två huskroppar formade av stående vinklade skivor så att den visuella och fysiska kontakten mellan det urbana gaturumet och parken blir självklar.Parametrarna som styrt projektet är siktlinjer, flödesanalys och ett grid på 800x800mm..
En kulturhistorisk undersökning av minneslunden på Stola herrgård ? förslag till en underhållningsplan
Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Trädgårdens hantverk och design22,5 hp, 2014.
Val av samarbetspartner vid bildande av strategiska allianser för små och medelstora teknikföretag
Background: A majority of strategic alliances do not create value for the participants. One of the main reasons for the high failure rate is an inadequate process for partner selection. If the correct partner is not selected, it can have serious effects on the management of the partnership. This is a serious problem since failed alliances usually are very expensive for the involved companies. Purpose: The purpose of this thesis is to investigate which theoretical factors are important when selecting a partner for a strategic alliance.
Competing on the job market- a study of the relationship between product- and personal branding
Purpose: The purpose of our thesis is to analyze the application of models from product branding on job-seeking business students as a way to establish a personal brand.Conclude: We found that the principles of product branding closely resembles those of personal branding and are therefore applicable. The models that build a products brand can do the same for a business student. Thereby we can conclude that personal branding does derive from product branding..
Trender inom Business Intelligence
Business Intelligence har under de senaste åren vuxit starkare fram och
innefattar nu en hel yrkesroll i gränslandet mellan teknik och företagsekonomi.
Detta syns framförallt inom det företagsekonomiska området och särskilt inom
ekonomistyrningen. Denna uppsats försöker besvara frågorna ?Hur har utveckling
upp till idag av Business Intelligence sett ut?? och ?Vilka trender finns idag
inom Business Intelligence ur ett företagsekonomiskt perspektiv??. Uppsatsen
behandlar inte något specifikt verktyg eller systemleverantör utan har som
utgångspunkt att undersöka trender inom floran av systemverktyg utan att för
den sakens skull gå in på någon specifik lösning.
Business Intelligence historia summeras upp utifrån 60-talet fram till idag och
ett antal trender presenteras i punktform.
Sälj- och köpprocessen av IT-relaterade tjänster
Background: Companies and organizations of today spend large amounts of money on IT-based business solutions. Such business solutions normally include business- consulting and software-creation (IT-related services). Due to the rapid development of the technology within this field of business the IT-customers find it difficult to select among potential suppliers on objective grounds.Purpose: To increase the understanding for the professionl approach of the people involved in the sales- and purchase process of IT-related services in a business-to-business context. The study is taking the buyers'as well as the sellers'perspective into account when analyzing the process. Method: The empirical findings were collected from eight companies in Linköping and Stockholm.
Inbjudande och trygga parker : fallstudie av Seminarieparken
Inbjudande och trygga parker skapar betydelsefulla miljöer för människor i staden. Skötsel och planering är två genomgående viktiga delar för att skapa en fungerande park. Detta examensarbete handlar om parker i Sverige och vad det finns för åtgärder att använda för att skapa en park som upplevs mer inbjudande och trygg att besöka. Seminarieparken i Göteborg har uppmärksammats eftersom att det finns ett behov att skapa en mer inbjudande och trygg park att vara i där grönstrukturen i det urbana rummet har stor betydelse för rekreation och motion för parkens användare.
Metoden till detta arbete är inledningsvis en litteraturstudie som tar upp ämnet trygghet och hur det går att skapa mer inbjudande parker. I litteraturstudien finns det olika delarna:
- Planering
- Belysning
- Växtmaterial
- Skötsel och förvaltning
- Miljöpsykologi
- Parkers användningsområden
- Storleksklassificering av parkyta
- Marknadsföring av grönområden
- Kultur och historia
- Tillgänglighet
Sedan följer en fallstudie där Seminarieparken i Göteborg används som exempel.
Indicating relationship success : finding new agricultural Business-to-Business partners by evaluating the potential for relationship success
When a company seeks to enter a new market, the multiple choices of possible new business relationships exist. Further, establishing new relationships is a time-consuming procedure associated with high uncertainty and high costs. Hence, if the firm does not succeed in pinpointing the most suitable business partners to collaborate with, the firm may both forfeit other possible good relationships, as well as resources invested. Based on this notion the aim of this thesis is to explore how a manufacturing company can base the selection of future dealership Business-to-Business partners by evaluating indicators of a possible business relationship?s potential to become successful.
The choice of focusing on the Business-to-Business relationship between a manufacturer and a dealership company originates from being influenced by the issues facing the Swedish agricultural machinery manufacturer Väderstad-Verken AB, who is putting attention to explore the US market.
Virtuellt ledarskap i näringslivet: Hur affärssimulering kan skapa kompetens, samsyn, och ökad ekonomisk förståelse i en organisation
The purpose of this thesis has been to explore the topic of business simulation from a theoretical foundation in social constructivism and theories concerning leadership as the management of meaning. The most important findings are that business simulation can be used for strategical leadership by management to create a common vision in the organisation members, which affects their perception of the business and the decisions and actions they make, which in turn can lead to a more efficient organisation that becomes better at meeting set goals. This can be viewed in different ways from different theoretical viewpoints: as inducing targeted changes in mental models to create changes in decision making and actions; as a secondary socialization process where the vision of management is externalized as a business simulation that is in turn internalized by the organisation members that participate in the business simulation, or as a way to frame and define the reality of the organisational members which creates a shared reference point against which a feeling of organisation and direction can emerge. In the future, business simulations may become increasingly used by organizations to create a common vision or to communicate a new decision to the organization members..
Samspelet mellan IT-avdelning och verksamhet : En studie av hur koordination påverkas av strukturer och social interaktion
Several surveys indicate that corporate leaders still consider the aligning of IT and business functions as a top management issue. The aim of this thesis is to illustrate how coordination emerges between IT and business departments and how formal structures intended to coordinate are influenced by human action. To deepen the understanding of this phenomenon we seek to analyze IT/business coordination from a perspective based on practice theory. A field study was conducted where observations and informal interviews were carried out at the IT department of a global company. The empirical analysis indicate that coordination problems between IT and business departments is in part affected by embedded factors such as different goals and perspectives on how IT is to be used in the organization or how to design IT related processes.
Hur har EU-utvidgningen den 1 Maj 2004 påverkat logistikföretagens strategi i Sydöstra Sverige?
Syftet med denna uppsats är att beskriva hur företag i logistikkedjan, rederi ?
hamn ? åkeri, förberett sig inför de nya länderna, Lettland, Litauen och Polens
inträde i den Europeiska Unionen den 1 maj 2004. Vi har även valt att undersöka
vilka omvärldsanalysmetoder företagen använder sig utav, hur de i så fall
tillämpar dessa och ge eventuella förslag på omvärldsanalysmetoder..
Att våga vara innovativ: En fallstudie om affärsutveckling av befintliga produkter i ett högteknologisk företag
High technology companies in Sweden spend a huge amount of money on research and product development in proportion to what they get back in earnings from their inventions. Product development has traditionally been regarded as much more important than business development. This thesis aims to point out the critical factors behind successful business development processes for high technology companies. We have chosen to make a case study of Hexagon, a highly successful and innovative company within the measurement technology business. Internal and external actors that are important for business development have been identified and interviewed in order to understand how ideas are developed and executed.
Den gröna fickan i den stora staden : en studie av pocket parks betydelse för människans psykiska hälsa tillämpat i ett gestaltningsförslag
Grönska har många fördelar för människans psykiska hälsa. Bara några minuters vistelse i grönområden kan ge positiva effekter på bland annat stressnivå, koncentrationsförmåga
och humör. Dagens trend med urbanisering och förtätning
leder dock till att människor blir mer och mer isolerade från naturen. I och med förtätning blir gröna platser i staden hotade av exploatering. Dessutom innebär
de ökade invånarantalen att trycket på stadens grönytor blir större, då fler personer måste samsas om den grönska som finns tillgänglig.