Sök:

Sökresultat:

13231 Uppsatser om Sociala Media - Sida 14 av 883

Finansiell Kommunikation 2.0: En kvalitativ fallstudie om de svenska storbankernas syn på och användning av sociala medier i syfte att bättre tillfredsställa ekonomiska journalisters, investerares och finansiella analytikers informationsbehov

Social media has today reached a level of maturity similar to the Internet in the beginning of the millennium. More and more people get involved both on a private and professional level and companies are starting to realize the need to keep up with the new online behavior of its target groups. The Investor Relations(IR) function has for a very long time been carried out by writing reports and press releases, but maybe as times change so will the tools needed to communicate the IR-issues for the companies? The purpose of this paper was to examine the views on and involvement in social media for IR-purposes at the four main banks in Sweden: Nordea, SEB, Handelsbanken and Swedbank. The study was carried out in the form of a qualitative case study in which the banks were analyzed separately with the help of Davids and Venkateshs TAM2-model(2000) and also analyzed against one another.

Uppkopplad eller nedkopplad? -Konflikt mellan förnuft och känsla : En etnografiskt inspirerad studie av fyra studenters vardag online och offline

Purpose: The aim of this thesis has been to study and obtain greater understanding of the consequences of active social media use. Specifically, in terms of social identity, social life and the sense of belonging. Secondly, the thesis studies the consequences of disconnecting and for a limited amount of time opt out of the social media context.Method/material:  The study is based on an explorative, cultural ethnographically-inspired method, in which four respondents were studied: two men and two women, all frequent users of social media. This was done in three steps: initial interviews, followed by social media diaries and finally a focus group. By allowing these methods to complement each other, the goal was to create an overall picture of the importance of social media in their everyday lives.The study's focus lies on the week in which the respondents kept social media diaries.

Vem har ansvaret? : Mediebilder av frivilligt socialt arbete 1994-2003

Sveriges välfärd byggdes en gång av frivilliga organisationer som startade institutioner och verksamheter för att hjälpa de socialt utsatta i samhället. Missbruksvård, skolor, äldreboenden och sjukvård är några av de institutioner som fortfarande lever kvar idag i statlig drift. Det är även ofta inom dessa områden som neddragningarna i den offentliga sektorn återigen kompenseras med hjälp av frivilliga insatser. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det frivilliga sociala arbetet framställs i media åren 1994-2003. Huvudfrågeställningen är; På vilket sätt framställs det frivilliga sociala arbetet i media?Ett genomgående tema i analysen visar hur samtliga artiklar, oavsett om det är frivilligorganisationerna eller andra som är författare, använder sig av både retoriska och genrebetonade knep för att framställa utsagor som sanningar.

Mediakonstruktionen av den brottsliga invandrarkillen

This qualitative research is about how Swedish media constructs immigrants in articles. The focus of the study will lie on ten Swedish articles and how they stereotype immigrants, but the demarcation will be for young immigrant boys related to crimes. The purpose of this paper is to highlight how media achieves its goal to construct a group as inferior. This will be implemented with the help of articles from different newspapers that reported on immigrants who have committed crimes. We have chosen to look at different newspapers to see if there is a curtain pattern in the construction of immigrant boy.

Digitala sällskapsspel med den sociala aspekten som utgångspunkt

Detta kandidatarbete underso?ker om det ga?r att beha?lla den sociala aspekten da? man digitaliserar ett sa?llskapsspel. Fo?r att underso?ka problemomra?det skapades ett spelkoncept utifra?n de teorier och slutsatser vi fa?tt fram genom litteraturstudier. Spelkonceptet testades pa? respondenter som eftera?t intervjuades.

Det perfekta eventet? : En analys av New Media Meeting utifrån ett samproduktionsteoretiskt perspektiv

Med hjälp av fyra kvalitativa intervjuer baserade på modellerna SWOT-analys och Perfect Event tar vi reda på hur arrangörerna bakom New Media Meeting jobbat fram ett hållbart event..

Vad kostar det att marknadsföra sig gratis?

Med vår studie vill vi belysa de potentiella nackdelarna som finns med att marknadsföra sig som företag via Facebook. I och med webb 2.0 och den sociala revolutionen, där alla kan dela med sig av vad de vill när de vill, så ökar mängden data så pass mycket att markandsförare måste lära sig hantera detta. All data, statusuppdateringar, flera typer av media samt länkningar har fått termen ?de sociala bruset? tilldelat sig. Detta brus måste företagen lära sig att utnyttja eller bryta igenom. Via en komparativ analys kommer vi att ställa Pringles och Nestlés kommunikationsstrategier mot varandra för att kunna urskilja likheter, skillnader och vad vardera del resulterar i.

Mata inte trollen : En studie i marknadskommunikation och internetkultur

Social media provides, as many points out, new possibilities for marketing. Marketing in social media requires a two way communication, rather than the traditional marketing where the communication model is typically sender ? receiver.To create a marketing campaign that is suitable for a two way communication model has its difficulties and risks as well as its opportunities. Opportunities in the sense that the campaign can become a viral, a Word of mouth and create a Buzz, which will reach potential customers, to a bigger quantity for lower costs, with a message that will make a different impact from the types of commercial messages we are used to. Risks in the sense that the message, if not properly aimed and phrased, can be turned overnight into something that humiliates the company and possibly harm its brand.The difficulties in creating such a campaign is to create something that will catch people?s attention, discuss and forward it, while at the same time avoid getting hurt.We aim to describe the internet from a cultural context, and from that point of view explore the types of misunderstandings which often seem to happen when a corporate message is created and sent out in social media, how to avoid putting the image of a company in danger when doing this, and examine if there is ways to know how the message will be received.

Det offentliga rollspelet : En textanalys av tre kommuners offentliga kommunikation på Facebook

Aim With this study we want to highlight and analyze the media spin of the PR campaign Miss Skinny by clarifying; a diffusion pattern which covers posts published by bloggers and journalists; a framing pattern from the first audited post to the last; how journalists are influenced by user generated content, and what consequences this may have for the news coverage.Method We have conducted a studied of news posts and blog posts about the Swedish PR campaign Miss Skinny through content analysis, diffusion analysis and mapped direct links between blog posts and news posts.Main result We found that a surprisingly large amount of news postings contained direct links to previous blog posts and that the former media serial no longer can be applied on today's modern media where journalists and other players come together on the converged media arena. .

Socialtjänstens hantering av medias granskning : En kvalitativ studie om hur socialarbetare upplevde hanteringen av mediagranskning på deras arbetsplats

The aim of this study was to understand how the professional in social work handles the media scrutiny. When the media writes about social services there is seldom anything positive written about it, many social services organizations are instead heavily criticized and scrutinized by the media. When social services organizations are scrutinized by the media there is a crisis at work, and therefore should be handled as a crisis. Therefore, we describe how a crisis management might look like in an organization. The study is qualitative therefore we have interviewed four municipalities in Sweden that have been exposed by the media at a national level.

Små till medelstora företags inställning till och användning av sociala medier : - En kvantitativ undersökning av den svenska marknaden

Sedan tidigt 90-tal har internet utvecklats och fått ett större inflytande på marknaden. Web 2.0 har varit en del i den utvecklingen och definieras som en teknologisk infrastruktur som har aktiverat det sociala fenomenet på webben. Web 2.0 har där igenom gett konsumenter en möjlighet att kommunicera med företag via sociala medier. I och med utvecklingen av Web 2.0 kan företag interagera med sina kunder genom nya kommunikationskanaler såsom Facebook, Twitter och Youtube med flera. Sociala medier har en ekonomisk fördel då marknadsföring kan genomföras till en lägre kostnad.

Mediekonsumtion som verktyg för ungdomars identitetsbildning : En kvalitativ studie om hur ungdomar använder medier för att påverka andras bild av deras identitet

The purpose of this study was to investigate to what extent  young adults use media to create the image of themselves. The questions we wanted to answer was as follows: what does the media use of young adults look like compared to their attitudes towards media content; what awareness do they have of other young adults attitudes concerning media content; and finally, how do these attitudes affect their own media use?Media consumption is a great part of  the daily lives of young adults living in Sweden: the national  average media consumption is seven hours a day, for 15-24 year olds. This provides a new way for young adults to express their identity - by showing their use of different media content, they can change other's perception of themselves.The method we used in our study was a combination between a quantitative and a qualitative method. We first made a survey in three classes with senior year high school-students, in a Swedish school.

Socialt ansvar i dubbelbemärkelse : Hur CSR-kommunikation genom sociala media påverkar företags anseende

Dagens företag verkar i en institutionell miljö där normer om korrekt uppförandecirkulerar och påverkar företags anseende. För att uppfattas som legitim krävs det attföretag inser och anammar de förväntningar som finns på dem. Att jobba med CSR,Corporate Social Responsibility, eller socialt ansvar har kommit att närma sig ettinstitutionellt krav. Men trots att många företag satsat på att jobba med CSR-frågor såsaknas idag riktlinjer och forskning på hur CSR sedan bör kommuniceras för att anseslegitimt och bygga anseende för företaget. Samtidigt har företags engagemang inomsociala medier tagit fart med fördelar som personifiering av företag och möjligheten tillrelationskapande interaktioner.Syftet med denna uppsats är att utröna effekterna av CSR-kommunikation genom socialamedia för företagets anseende och legitimitet.

Digitala media som lärandeverktyg

BAKGRUND: Digitala media har stor betydelse i vårt samhälle och lärarens förhållningssätt till IKT, informations och kommunikationsteknik, spelar en stor roll för eleverna. Att använda digitala media i undervisningen kan gynna olika inlärningsstilar och tillsammans skapa en större förståelse av den värld vi lever i. Digitala media bör bli en naturlig del av skolarbetet både av pedagogiska skäl och för att det är en del av vardagslivet. SYFTE: Att undersöka hur en lärare i år sex kan använda digitala media i undervisningen. Frågeställningar:? Hur använder en lärare digitala media i sin undervisning?? Hur resonerar en lärare kring sin användning av de digitala medierna i undervisningen?METOD: Vi har genomfört en fallstudie där vi har undersökt en lärares användning av digitala media i sin undervisning.

Mobilen den är alltid med: En användarundersökning av elektroniska mediers påverkan på ungdomars livsstil

The aim of this Master?s thesis is to examine how the lifestyle of youth between the ages of 15-17 is influenced by electronic media and also what view and opinions youth has regarding electronic media and lifestyle. We intend to examine how and when the youth use electronic media in their everyday lives, what purpose the electronic media has in the life of the youth, and finally what views and opinions regarding electronic media and questions regarding lifestyle the youth express. We as librarians and adults need more knowledge on how youth use electronic media and also what thoughts they have regarding media and lifestyle. We would like to bring some knowledge to the discussion in this area with our study to librarians as well as parents.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->