
Sökresultat:
13134 Uppsatser om Social network - Sida 53 av 876
Studenters medvetenhet om- och inställning till social rekrytering.
Idag har nästan varje student en Facebook-profil och majoriteten av studenterna använder sig av Facebook dagligen. Då studenter lägger upp allt mer och mer privat innehåll på sociala medier har det blivit en källa med information för företag att använda sig av i rekryteringssammanhang.Det uppsatsen menar att besvara är hur studenter på KTH ställer sig till social rekrytering via Facebook och hur de anpassar sig. Vi genomförde en kvantitativ studie för att undersöka hur studenters medvetenhet kring- samt inställning till social rekrytering ser ut, och sedan genomförde en kvalitativ studie för att undersöka varför inställningen ser ut som den gör. Vi ville även undersöka om social rekrytering anses vara ett accepterat rekryteringsverktyg.Resultaten visar att majoriteten av vår målgrupp är medvetna om att social rekrytering används samt att de tycker det är ett acceptabelt rekryteringsverktyg. Vi har funnit att majoriteten av studenterna väljer att ha stängda profiler, då de inte vill att obehöriga ska ha möjlighet att komma åt privat information.
Fjärrlån i Sverige - dagsläget och utvecklingsmöjligheter i framtiden
The aim of this thesis is to investigate the possibilities for creating a national interlibraryloan system in Sweden and to see how it could be integrated into an international network .The methods used are both qualitative and quantitative. We have sent inquiries to a numberof libraries and we have interviewed keypersons in the interlibrary loan field in Sweden.We have reached the conclusion that in spite of several impediments there is a lot that speaksfor a Swedish national interlibrary loan system in the near future. A national bibliographicdatabase is already evolving..
Strategies for social customer relationship management : the case of social media in the Swedish food industry
Consumption of meat and poultry has increased during the last ten years while the production in Sweden has decreased. Cheap imports are competing with Swedish products and consumers, restaurant and retail let the price decided what to purchase. Swedish food producers can become better at communicating the added values that meat and poultry produced in Sweden has. Social media gives companies a possible tool for communication in order to communicate and create a relationship with consumers. The rise of social media does not only affect consumer decisions making, but also corporate communication.
The objective of this project is to investigate how social media can connect the farmer to the consumer.
Allt handlar om läget : En fallstudie avseende sambandet mellankvadratmeterpriset och läget för bostadsrätter i Stockholms län
The aim of this study is to through six interviews, with six experienced, social workers?, in three cities, understand how the child?s position in the Swedish child protective services? enquiries has change, and the factors behind it. The aim is also to compare if the social workers? view of the child?s position in the enquire has change accordingly to Socialstyrelsens intentions of BBIC. The theoretical approaches that was used is the new institutionalism, the Shier?s pathways to participation and the term discretion.
Klienten som kunskapskälla : En kvalitativ studie om socialsekreterares kunskapskällor och kunskapsanvändning
The aim of this study was to describe and analyze how social workers working in social services using evidence based practice with special focus on the clients? experiences and wishes as source of knowledge in collecting information, assessment and decision. To get to the social workers experiences and descriptions we used a qualitative method with semistructured interviews. The empiric material of the study consists of eight interviews with social workers working in different social offices in different areas, in southern Sweden. The main result of this study was that social workers use clients? experiences and wishes differently in different parts of the investigations.
Konstruktionen av kön : En studie om socialtjänstens yttranden i 3 § LVU (lagen om vård av unga)
The aim with this study was to examine how social service statement in 3 § social-judgements LVU (Swedish care of young persons act) produce ideas about gender. We have taken an interest in the production of both boys and girls and their mothers and fathers because there are clear differences in the description of these. From a historical perspective, the differences between gender in social assessments occurred despite the fact that discrimination is prohibited by law and despite the fact that social service shall work on the basis of an gender equality perspective. In the analysis and interpretation of the rulings we have been inspired by a critical discourse analysis. 30 social-judgements have been analyzed where of 15 concerns girls and 15 involve boys.
Konstruktion av förstärkare och insamplingssteg till en PSAADC i 0.25 um CMOS
The aim and goal of this work has been to design and implement a voltage reference network for a 12-bit PSAADC, Parallell Successive Analog to Digital Converter. A chip containing the design has been sent away for fabrication. Because of the long processing time, no measurement data are presented. The main specifications for the voltage reference generator is to generate stable reference voltages with low noise and a good PSRR. Efforts has also been made to minimize the power consumption..
Homo Svedikus - "Lika barn leka bäst"? : En diskursanalys av Sverigedemokraternas principprogram
Syftet med vår studie var att se hur Sverigedemokraterna genom sitt principprogram konstruerar svenskhet och på så vis skapar en gräns mellan ?oss och de andra?. Metoden för vår studie har varit en kvalitativ text- och diskursanalys. Vårt resultat visar att texten i programmet påverkar och konstruerar sociala kategorier som är avgörande för människors sociala positioner och tillgång till resurser. Partiets konstruktion av svenskhet bygger på en social och nationell likhet som skapar social ojämlikhet.
Det ätstörda samhället och det sociala arbetet : En kvalitativ studie om ätstörningar ur ett sociokulturellt perspektiv
The main domain in which eating disorders are defined is medical, whereas socio-cultural perspectives are less common. Because social workers seeks to explain different problems taking societal factors into account, we asked ourselves if social workers have a way of understanding eating disorders, that is different from a medical point of view. Two focus group interviews were conducted; the one composed by social workers with experience of working with eating disorders, and the other by social workers without that experience, which enabled comparisons. The interviews were analyzed using socio-cultural and feminist perspectives. The result showed that the social workers use socio-cultural perspectives in explaining eating disorders.
Skam- och skuldbenägenhet hos patienter med social fobi
Skam och skuld är två emotioner som empiriskt kopplats ihop med en rad olika psykopatologiska tillstånd, såsom depression, ångest, tvångssyndrom och social fobi. För att undersöka skam- och skuldbenägenhet hos klienter med social fobi samt studera om behandling med KBT påverkar graden av dessa emotioner distribuerades the Test of Self-Conscious Affect (TOSCA) hos 67 patienter med social fobi samt hos 73 friska studenter i en kontrollgrupp. Resultaten visar ingen skillnad i skambenägenhet, men för skuldbenägenhet visade kontrollgruppen högre värden än den kliniska gruppen. Skambenägenheten hade minskat signifikant efter behandling med individuell KBT. För skuldbenägenhet visades ingen skillnad efter behandling.
Social-engineering ett hot mot informationssäkerheten?
Den här rapporten tar upp ett annorlunda hot mot informationssäkerheten, som inte hårdvaraeller mjukvara kan stoppa. Detta hot kallas för social-engineering, och det som gör detta hotfarligt är att de anställda och chefer i en organisation, kan hjälpa utövaren av socialengineeringutan att de själva vet om det.Det går inte att förhindra att dessa attacker sker, men man kan förhindra de negativakonsekvenserna av en sådan attack. Denna rapport tar upp hur man ska göra för att enorganisation ska kunna fortsätta med sin verksamhet, efter en attack av social-engineering. Ivärsta fall kan en attack av social-engineering innebära att ett företag aldrig återhämtar sig.Detta kan bero på att organisationen har förlorat alla sina kunder, förlorat marknads andelar,eller för att de ansvariga och viktiga personerna i organisationen har blivit dömda föroaktsamhet och sitter i fängelse.Denna rapport ska informera och få er att vara uppmärksamma och medvetna om dessahot, som ni kanske inte vet finns. Ni ska få kunskap och lära er känna igen de olikaförklädnaderna en utövare av social-engineering antar..
Moralisk stress : en explorativ undersökning om socialsekreterares upplevelser av när de är tvungna att gå emot de egna värderingarna inom det sociala arbetet
The purpose of our study is to examine whether social welfare secretaries experience obstacles in work to do their tasks in a way that they, from their own values, thinks is right. And if so, what are the reactions and what strategies do they use to manage this. The study is based on a qualitative method. The data consist of interviews, with five social welfare secretaries, which all work in southern Sweden. The social welfare secretaries both work at a children- and youth department and at a social allowance department.
Nätverk och öppen innovation: ? En analys av innovation i samarbete över företagsgränser
The purpose of this thesis is to analyze and identify a selected number of key factors in successfully implementing open innovation. More precisely, it looks at how value is maximized using open innovation practices. The scientific approach taken is based largely on the network perspective, which puts relations to other companies in focus. An extended view of the resource based view (RBV), different from the traditional one by taking also external resources into account, is in addition central to understanding the use of external resources to create internal value. The two main research questions strive to look at how the company locates relevant partners and what the relations that are established with these partners should look like to get the most of open innovation.
Mötesplatser för samarbete : En studie om fysiska och virtuella mötesplatser för att främja utveckling av innovationer
This study focus on how physical and virtual meeting places may promote collaboration between firms and academia for the development of innovations. A case study was conducted on a meeting place that aims to support collaboration for the development of innovations in eHealth between different actors in the Linnaeus region. Data was collected through 6 interviews, whereas 3 with scientists and 3 with entrepreneurs. The data was analyzed based on a theoretical framework based on different perspectives on collaboration and networks, meetings and interaction and, physical and virtual meeting places.The results show that the purpose for collaboration is to be included in a network with other actors in the same area, gain increased knowledge of the subject area and to acquire new external contacts. Furthermore, in order to support collaboration, physical meeting places have to organize effective and interesting meetings.
Social Engineering : En fallstudie i informationssäkerhet och säkerhetsmedvetande i en stor offentlig organisation
Social engineering handlar om metoder för att infiltrera organisationers datorsystemgenom att manipulera eller utnyttja användarna för att komma över information. Det är idag ett betydande säkerhetsproblem eftersom få organisationer utbildar sin personal i att hantera den här typen av angrepp. Med den här uppsatsen vill vi undersöka fenomenet. Intervjuer har utförts inom en stor organisation för att få inblick i hur stor medvetenheten om fenomenet är och vad som görs för att skydda sig emot det. Det finns tydliga tecken på att social engineering fortfarande är ett relativt okänt område som inte har spenderats tillräckligt med resurser på.