
Sökresultat:
17138 Uppsatser om Social media marketing - Sida 32 av 1143
Nätmobbning : om pressens bild av na?tmobbning i relation till ho?gstadie- och gymnasieungdomars erfarenheter
This paper is about cyber-bullying, the youth?s experience and how the papers image of cyber- bullying looks. The relevance of this essay be to be found in the aim of the research of the cyber bullying today. By examining how the youth?s usage and experience?s - and the papers image of cyber-bullying in the social media, it will be possible to create an understanding for how the social media is represented today.
One-to-one i verkligheten - en studie av hur väl ICA:s uppfattning av begreppet stämmer överens med teorin
One-to-one marketing är en extrem variant av relationsmarknadsföring.
Begreppet myntades i början av 1990-talet och ligger till grund för en ny syn
på marknadsföring. Många företag har försökt att använda sig av teorierna
kring begreppet, men få har hittills lyckats fullt ut. One-to-one marketing
främjas av att kunden inte behöva återupprepa sig varje gång man köper
företagets produkt eller tjänst. Detta medför att kunden kan tjäna på att vara i
en relation med ett företag som använder sig av one-to-one marketing. Syftet
med uppsatsen är att undersöka om vårt valda företag planerar att använda
sig av one-to-one marketing i sin marknadsföring och om deras uppfattning
av begreppet stämmer överens med vad teorierna säger.
Media och näringslivet: En studie om hur mediedrev bör hanteras enligt informationschefer och presschefer
Media has power and impact. It is therefore important for managers to be able to handle media storms when they arise. If not, the brand can be affected negatively. It is managers who should learn to handle media storms because the managers constitute an important part of the external face of the company. Because it is managers who should learn to handle media storms it is interesting to study how media storms should be handled from a theoretical management-perspective.
Smittsam marknadsföring i sociala medier : En studie kring hur två organisationer marknadsför sig interaktivt i sociala medier
I denna uppsats undersöks två svenska ideella organisationer utifrån hur de marknadsför sig i sociala medier. Utgångspunkten ligger i olika teorier om hur Internet i och med Web 2.0 blivit en plattform för social interaktion och vilka sociala medier som når ut till många människor. Fokus ligger både på hur organisationerna resonerar kring marknadsföring samt vilka användarbeteenden som finns och hur dessa kan påverka den virala spridningen av marknadsföring på Internet. För att få en inblick i detta har vi utfört intervjuer med representanter med ansvar för sociala medier i de två organisationer som undersökts samt utfört kvantitativa datainsamlingar där vi fört statistik över organisationernas utveckling i de sociala medierna sett till siffror. Utifrån teorier om olika aspekter kring sociala medier samt den kvalitativa och kvantitativa datan har vi kunnat se mycket som pekar mot att sociala medier idag är framstående när det gäller marknadsföring på Internet..
Bellman Marknadsföring : Marknadspotential och förslag till lanseringsplan
This Master thesis was written in collaboration with the Kalmar-based consulting company Sederkvist Kommunikation. The purpose was to explore the market potential for Sederkvist Kommunikations new software Bellman Marketing. Based on these results a launch plan was created and advoice were given to Sederkvist Kommunikation as to how their new administrative tool could be introduced on the market. Data were collected through semi-structured telephone interviews. The population was Swedish so called Gazelle-companies (growth-companies listed yearly by the business newspaper Dagens Industri) and totally 27 units were examined.
Kundbibehållande och lönsamma kundrelationer genom relationsmarknadsföring: fallstudier på JOB media och Polardörren AB
This thesis focuses on RM and customer relationships and tries to answer two research questions: how firms can retain customers and how to generate profitable customer relationships by using relationship marketing. We conducted case studies on JOB media, a company in Luleå, and Polardörren, a company in Öjebyn, Piteå. Our research has revealed that in many ways our case study companies conform in major ways to the theory in this particular area. However there are differences between how these two firms go about in regard to customer retention and establishing profitable customer relationship. We have discovered that JOB media, which is a service company is more inclined to maintaining close and long-term relationships with its customers.
Stolthet och fördomar: upplevelser av hur det är att vara ung i Herrgården
The purpose of this essay was to investigate the experience of being young and living in Herrgården in Rosengård, Malmö, from the aspects of six adolescents, two police officers, one social worker and one youth leader; and also what the cause is according to them, of disturbances arousing like those in the spring of 2007. At this moment there were antagonisms between adolescents and policemen. The research was performed with a qualitative method based on partly structured interviews. Four kinds of main themes were notable from the interview results. Those were: Growing up in Herrgården, Other peoples' view of Herrgården, Identity and Causes of the disturbances.
Bakgrundsmusikens påverkan inom event marketing
The purpose of this thesis was to get a deeper understanding of why and how companies work with background music in event marketing and also how it can affect on companies image. In our research a case study was conducted and based on interviews with four respondents who all have experience working with background music throughout their careers. The study has shown that background music can be a very effective promotion tool in event marketing when it's used in the right way. Furthermore this study has shown that companies consciously use background music to enhance the experience and emotional affect the attendant through choice of music and the music can affect companies' image. Event marketing combined with background music is an effective tool for companies to generate positive associations to image and to reach their target group when right music is correctly conducted..
Offer eller förövare? : En analys av Dagens Nyheters rapportering om mäns våld mot kvinnor under perioden 1994-2009.
The purpose of the study was to analyze how media, in this case, the daily newspaper Dagens Nyheter, produces the men and women in men's violence against women in close relationships in news articles and if there has been a change over time in this production. It is a qualitative study in which 40 news articles from DN were analyzed. The starting point in the tanks around the analysis is from a social constructive perspective. Critical discourse analysis is the method I chose to use in the processing of news stories. The result is divided into four different blocks where each block presents the results and the analysis for the following years: 1994, 1999, 2004 and 2009.
Malmö konsthall i tid och rum ? en fallstudie om visuell identitet och platsmarknadsföring
This thesis examines how techniques from place marketing, developed to market places, can be used in the process of designing a visual identity for an institution. The thesis is a case study of the development of a new visual identity for the public art institution Malmö konsthall. The essay presents Malmö Konsthall, defines the term visual identity and describes the main principles in place branding. I then define target audiences and key values, discuss the application of place marketing principle and go through the design process of the new visual identity. The process showed that theories about flagship buildings, signature design and signature districts have the biggest influence on the design.
Sociala medier inom hotellbranschen : En studie i hur hotell i centrala Stockholm marknadsför sig genom Facebook, Twitter och Instagram
I denna uppsats undersöks hotell i Stockholms innerstad för att få en bild av hur hotell arbetar med sociala medier. Där fokus ligger både på hur arbetet är organiserat bakom och hur arbetet går till i praktiken med deras uppdateringar på sociala nätverk. Då sociala medier är ett relativt nytt fenomen ville vi undersöka hur hotellbranschen i Stockholm hanterar detta. För att få en inblick i detta genomförde vi kvalitativa intervjuer med de ansvariga för sociala medier på sex hotell i Stockholm och även kvantitativ datainsamling av deras aktivitet på sociala medier för att hjälpa till i analysen. Med hjälp av en teoretisk referensram utifrån tidigare forskning kunde vi påvisa ett antal brister hos hotellen där det främst handlade om att det är lågt prioriterat bland hotellen, det skulle behövas mer resurser och också tydligare riktlinjer och mål från ledningen hur arbetet ska gå till i praktiken..
Viral Versus Direct Marketing : En kvalitativ studie om företags förhållningssätt till två strategier inom sociala medier
En ny värld har skapats med Internets möjligheter till marknadsföring med sociala medier i centrum. Det har satt marknadsföraren på okänd mark då sociala medier introducerar helt nya prövningar då konsumenten själv kan styra över det publicerade materialet som ett företag väljer att lägga ut. Kommunikationens tillvägagångssätt mellan en kund och ett företag har förändrats, och därmed även beteendemönstret för respektive part. Detta leder till många frågetecken som; hur går företaget tillväga? Behåller vi ett traditionellt angreppssätt? Aggressivt eller passivt? Viralt eller direkt?Studien tar an ett kvalitativt angreppssätt där två aktuella aktörer på marknaden har valts ut och därefter intervjuats.
"Den typ; BOOP ? BORTA, liksom!? en studie av åtta tioåringars upplevelser av litteratur, film och sociala medier
The Syllabus for Swedish Language and Literature for Elementary School includes literatureand multimodal texts, such as web texts. From a Swedish educational perspective, it isimportant to consider the students' experiences. This study examines a couple of ten year oldsexperiences of literature, film, and social media. It also examines how these medias are usedin School according to the pupils. The theoretical basis for this research is based onhermeneutic phenomenology and the concept of life-worlds.
Skapande av hög medvetenhet : En studie i hur ett företag med begränsade resurser kan skapa hög medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder
Title: Creating high awareness ? A study in how a company can create awareness with cost efficient marketing methods. (Skapande av hög medvetenhet ? En studie i hur ett företag kan skapa medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder).Authors: Alexander Edlund and Fredrik HanssonAim: Our aim is to reveal the pros and cons of cost efficient marketing and decide which cost efficient method works best in creating awareness. We also want to determine if the methods can be integrated in a successful way to achieve greater awareness.Method/Material: We have made a qualitative approach by conducting three in depth interviews with the company Bluetooth SIG?s marketing director Anders Edlund.
Studie av målgruppen män 25-40 med fokus på deras sociala medievanor. : - via halvstrukturerade kvalitativa informantintervjuer.
The subject of this essay is the target audience consisting of males in the ages of 25-40 living inStockholm with academic background. The main subject is to describe the target audience in awider perspective and to look at their social media habits and see if there are any differencesbetween the younger and older half of the target audience and to compare the results with theoryabout generation x and y. The split of the target group is made in the middle of the target age rangeso the two subgroups consists of informants in the age of 25-32 and 33-40. The study will beconducted through semistructured qualitative interviews. The aim of the study is to see if there areany differences in social media habits and some basic values between the two subgroups..