Sök:

Sökresultat:

13166 Uppsatser om Social bank - Sida 14 av 878

Nischbanker - potentiella dynamikskapare

The banking industry is a fundamental part of the economy in Sweden. Despite its importance, the competition and the concentration level within the Swedish banking sector is relatively unexplored. This paper aims to examine the development of the concentration level in the Swedish banking sector during a period of ten years, 2003 to 2013. The examined banks in the study are the four largest banks in Sweden; Handelsbanken, Nordea, SEB and Swedbank, and four selected niche banks, ICA banken, Ikano Bank, Länförsäkringar Bank and Skandiabanken. In order to examine the development in percentage change, there are six selected variables; loans, deposits and borrowings (both public and households), net interest income and return on equity, which are observed during a period of ten years.

Banktjänstemän och representanter från Skatteverkets upplevda nytta med att företag revideras av revisorer

Despite the fact that mandatory financial auditing has been abolished for small private public companies in Sweden we still see this service being used by these firms. Earlier research, papers and published articles tend to focus on the abolishment of the mandatory audits seen from the accountant?s point of view. There has however been less emphasis on the fact that 85 percept of the companies relived from the mandatory audits still utilises this service. We think that we have found a new and until now unexplored angel on this subject, and the purpose of our study has been to explore what the Swedish bank officials and what the Swedish Tax Agency?s officials think that they have to gain from a mandatory financial audit.The scientific method used in the study is deduction due to the fact that existing theories has been used to form the hypothesis.

Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen

Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. We refer to this problem as brand confusion andmainly have our focus on factors derived from brand alliance, but also from the companyitself and the banking industry. We use a qualitative method where we collect empirical datafrom interviews with four sparbanker.

Storbankers val av marknadsstrategi

Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör.Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med anställda på både handelsbanken samt Swedbank. Sekundärdata har samlats in från litteratur och vetenskapliga artiklar.Teoretisk referensram: Den teoretiska referensramen har byggts upp kring relevanta teorier och modeller som har anknytning till profilering av marknadsföringsstrategier.Empiri: Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med kontorschefer på handelsbanken och ansvarig personal för marknadsföringsavdelningen i Swedbank, alla intervjuer har genomförts i Stockholm.Resultat: Det resultat som har nåtts efter att uppsatsen har avslutats är att Handelsbanken marknadsför sig lokalt samt att Swedbank marknadsför sig genom stora kommunikationskanaler för att nå ut till alla konsumenter..

Hur enkel- & dubbelportsturbin i kombination med två olika avgassamlare påverkar gasväxlingsprestanda på en Scania V8

The exhaust arrangement on a Scania V8 consists of one manifold at each bank connected to a twin entry turbine (8-2-2). A study in GT-Power has shown improved performance and reduced cylinder to cylinder variations using two manifolds at each bank in combination with a single entry turbine (8-4-1). This thesis work analyses the difference in performance shown in simulation and verify it by engine test.The initial work was focused on simulation in GT-Power. Investigating how exhaust manifold volume and pulses effects the turbine efficiency and the mean effective pressure during the gas exchange. To verify GT-Power simulations four engine tests with different exhaust arrangement have been made.The results from GT-Power simulation indicate that a larger exhaust volume improve the turbine efficiency.

Basel II och dess betydelse för Länsförsäkringar Bank efter implementeringen 2007

Syfte: Sedan februari 2007 tillämpar Länsförsäkringar Bank det nya regelverket Basel II. Införandet av Basel II förväntades få olika konsekvenser för bankerna, kunderna och för bolånemarknaden. Denna studie skall undersöka hur Basel II har påverkat Länsförsäkringar Bank och dess kunder. Hur har kreditprocessen och kreditbedömningarna förändrats? Hur har banken påverkats? Vilka för- och nackdelar har Basel II inneburit för banken och för bolånekunderna? För att uppnå huvudsyftet har arbete följande tre delsyften:Kartlägga bankens nya metoder och rutiner för riskklassificering och kreditbedömningar.

Kvinnors upplevelser och erfarenheter av att donera bröstmjölk : En litteraturöversikt

Background:Breast milk has many good qualities and recommendations declare that breast milk alone is the most favorable choice for newborn babies up to six months of age. When the mother can´t provide her own breast milk for her baby, donor milk is a valuable source. Unfortunately the demand is often higher than the supply and thereby milk banks suffer from shortages. Aim: Highlighting women's experiences of being milk donors. Method: The study has been conducted as a literature review in which existing research has been used.

SMS-Lån : En kvalitativ studie av lånemarknaden

In this essay, we examine the new form of loan which is called ?SMS-loans? which is in understanding terms ? ?text message loans?. This was established in Sweden in 2006. Income-loans are fast loans taken during a short period, usually up to 30 days. Costs which are additional to the loan are interest and fees.

Betydelsen av social konsekvensbeskrivning : att sia om en hållbar framtid

Social hållbarhet är ett högaktuellt ämne. Delegationen för hållbara städer presenterade år 2012 sin slutrapport och bara ett år senare presenterade Malmökommissionen sin slutrapport för ett social hållbart Malmö. Syftet med uppsatsen är att bredda kunskapen om social konsekvensbeskrivning samt att undersöka dess potentiella effekt på social hållbarhet, eftersom det är av största vikt att hitta konkreta arbetssätt för att uppnå ökad social hållbarhet. Genom en litteraturstudie undersöks i uppsatsens första del vad begreppet social konsekvensbeskrivning har för bakgrund, varför det förespråkas, hur en metod för genomförande skulle kunna se ut samt vilka utmaningar som finns. I uppsatsens andra del studeras tre artiklar som utvärderat effekten av att utföra social konsekvensbeskrivning. Litteraturstudiet resulterar i slutsatsen att social konsekvensbeskrivning har stor effekt på social hållbarhet, på flera olika sätt. Trots att metoden medför en hel del komplexa frågor att förhålla sig till finns det därmed god anledning att utveckla arbetet med social konsekvensbeskrivning, för att vi tillsammans ska nå en mer socialt hållbar framtid..

Bankväsendets relationsmarknadsföring riktat mot den yngre generationen, sett utifrån ett kundperspektiv

Syfte:Att undersöka hur den yngre generationen (19-29 år) upplever att bankerna arbetar med marknadsföring gentemot dem. Vidare är vårt syfte att undersöka hur den yngre generationen upplever deras relation till bankväsendet, och vad de anser är viktigt i valet av bank.Forskningsfråga:Hur upplever den yngre generationen att bankväsendet arbetar med relationsmarknadsföring gentemot dem?Hur beskriver den yngre generationen sin relation till bankväsendet?Vad anser den yngre generationen är viktigt i valet av bank?Metod:Att utifrån ett deduktivt vetenskapligt synsätt genomföra en enkätundersökning på en population som representerar en yngre generation samt att genom observation klarlägga och analysera bankväsendets användning av sociala medier, webbsidor och kundbemötande.Slutsats:Bankväsendet ägnar sig inte åt ett relationsmarknadsföringsarbete som den yngre generationen upplever som tillfredsställande och tillräcklig. Undersökningen visar att den yngre generationen beskriver sin relation till bankväsendet som relativt avlägsen. Den yngre generationen är också relativt eniga om att det allra viktigaste vid bankval är att känslan av förtroende för personalen och upplevelsen av att banken kan se människan som en enskild individ. .

Samverkan mellan lärare och socialsekreterare : En kvalitativ studie i två kommuner

The intension of this study is to investigate the interaction between teachers and social workers in two diffrent countys. The study is focused on how teachers act upon suspicions when there are children at risk and what kind of support the teacher gets from social workers. Another importent question is if the teachers know what kind of rules regarding to confidentiality and if it would be better for the pupils if there were no confidentiality.To get answers to my questions, i have interviewed teachers and social workers in both countys.In this study I assume that the power has three dimensions and that there are four levels of interaction.Due to the law about confidentiality the social worker has the power over the teachers. Because the law about confidentiality it is difficult for teachers and social workers to interact.If the teacher want help from social services, she or he must call the social worker because the social worker will not call the teacher. If the social worker want to help the teacher and give her advice, the social worker can do that without breaking confidentiality.

Att mäta fattigdomsbekämpning - En studie av social performance-rapportering inom mikrofinans

This study has a double purpose. First, it explores and maps out the use of quantitative key indicators in social performance reporting within a microfinance portfolio. This was done on behalf of Storebrand Asset Management, who would like to aggregate and report the social results of their microfinance investments to their customers. The study concludes that the extent of social reporting and types of indicators used varies, meaning that it is hard to aggregate data for use in further reporting. Thus, the work towards the goal of social reporting has only just begun.

Är den svenska valutan anpassad för en långsiktigt hållbar utveckling? : ? vilka brister finns och hur kan de åtgärdas?

Money by definition is always a subjective human creation. Because of this it is unavoidablethat the physical and mental structure of a specific money system will have an effect on thesociety where it is circulating. With this fact as a starting point, the thesis is analysing whetherthe Swedish national currency, the crown, is consistent with a sustainable development. Theaim of the analysis is to: (a) identify the major shortcomings of the infrastructure of the crownin relation to its ability to support a sustainable development, (b) evaluate what possiblesolutions there are at hand to adjust for the shortcomings. The method used is purely based ontheoretical analysis, with emphasis on abstraction and causal simplicity.In a modern society, money is not only circulating as coins and bills, but also as digital assetstransferred directly between bank accounts.

Belöningssystem och motivation : - En jämförelse inom banksektorn

Belöningssystem används av många företag i syfte att rekrytera och behålla kompetent personal. Humankapital har blivit allt viktigare inom företag, därmed har det blivit allt viktigare att motivera anställda att arbeta i enlighet med företagets övergripande mål. En del forskning visar att belöningssystemet har positiv effekt på motivationen. Bankernas belöningssystem, i form av bonusar och andra förmåner, har lett till en hel del publikationer. Därmed blir det intressant att undersöka om belöningssystemet är en motivation för dem bankanställda.Syftet med uppsatsen är att undersöka om kundtjänstmedarbetare på SEB respektive Handelsbanken upplever att de motiveras av det belöningssystem som finns och hur respektive chef uppfattar detta ur medarbetarnas perspektiv.

Aggregerade kundmissnöjen i informationssystem ? En fallstudie av Nordea Bank

Abstract ? ?Aggregate complaints in banks MIS?Date:                       June 8th 2012Level:                      Master thesis in Business Administration, 15 ECTSInstitution:                School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen UniversityAuthors:                  Abdulla Ahmed Ibrahim         Alexis AnderssonTitle:                       Aggregate complaints in MIS ? A case study of Nordea BankTutor:                      Carl G ThunmanKeywords:               Aggregate, complaint, dissatisfaction, content analysis, Nordea, MIS.Purpose:                  The paper aims to develop a model of how Nordea Bank can monitor customer dissatisfaction through aggregated dissatisfaction analysis. Furthermore, the study aims to identify improvement proposals in Nordea based on the developed model and conducted interviews.Method:                  This thesis consists of qualitative interviews. Personnel at the local office in Västerås has been interviewed as well as Nordea?s customer ombudsmen, former office employee at Nordea, data analyst, head of customer inquiries, Professor of database technology and also a researcher in language technology.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->