Sök:

Sökresultat:

187 Uppsatser om Slow-feednät - Sida 13 av 13

Framgångsfaktorer i svenska streetwearföretag - en fallstudie av företagen Caliroots, FRCTN, Hollywood, Junkyard och Sneakersnstuff

Framgång innebär att lyckas, att uppnå goda resultat. Begreppet har flera betydelser. Det kan handla om att lyckas på ett personligt plan men det kan även handla om att etablera, utveckla och förverkliga ett företags affärsidé. Det kan för ett företag innebära att bli en erkänd aktör inom ett marknadssegment, det kan handla om att maximera företagets vinster och aktieutdelning, det kan handla om optimal kundnöjdhet eller om trivsel på arbetsplatsen. Vad framgång innebär för ett företag beror helt och hållet på vilka värderingar och vilka visioner det specifika företaget har.

Kartläggning av flamskyddsmedel till polyester och polyamid

Flamskyddande kemikalier används idag inom en hel del olika områden. Ett stort område är textil, där hemtextil är dominerande. Det finns en mängd olika typer av flamskydd på marknaden. Alla har till uppgift att sakta ner brandförloppet eller helt förhindra att en brand uppstår. De halogenerade flamskydden är de mest effektiva men har många kopplingar till miljöproblem.

Export of wood pellets from British Columbia : a study about the production environment and international competitiveness of wood pellets from British Columbia

The global wood pellet market has seen a rapid growth after the adoption of the Kyoto protocol and the renewable energy incentives created within the European Union. The global consumption of wood pellets reached 13,5 million tonnes in 2010 and several experts estimate the consumption to be between 35-50 million tonnes by 2020. These forescasts raise the questions which regions that can supply this vast amount of wood pellets and what the conditions are for producing it. This study evaluates the conditions for wood pellet production and export from British Columbia, on Canada?s west coast, focusing on existing industry structure, raw material supply and the distribution chain.

Tillväxt i medelstora byggföretag En kvalitativ och kvantitativ undersökning för perioden 2009-2012

Unga är inte lika väletablerade på bostadsmarknaden som de var förr. Detta på grund av den långsamma byggtakten i storstadsregionerna, vilket också har lett till att en renoveringsvåg sköljt genom Sverige och således gjort även det äldre bostadsbeståndet dyrt och svåråtkomligt. Syftet med arbete är att undersöka de kvaliteter som finns i att bygga yteffektivt. Detta som en del till att öka möjligheterna för ungas etablering på bostadsmarknaden. För att besvara arbetets syfte delas det in i tre delsyften.

Ungdomsbostäder. En kvalitetsundersökning av kompakta bostäder

Unga är inte lika väletablerade på bostadsmarknaden som de var förr. Detta på grund av den långsamma byggtakten i storstadsregionerna, vilket också har lett till att en renoveringsvåg sköljt genom Sverige och således gjort även det äldre bostadsbeståndet dyrt och svåråtkomligt. Syftet med arbete är att undersöka de kvaliteter som finns i att bygga yteffektivt. Detta som en del till att öka möjligheterna för ungas etablering på bostadsmarknaden. För att besvara arbetets syfte delas det in i tre delsyften.

Europas framtida konfektionsmarknad - dess förutsättningar för att återfå en stark position

Textil- och konfektionsindustrin blir alltmer globaliserad och ställs inför hårdare krav då konsumenterna efterfrågar allt billigare varor i snabb förändring. Sedan flera decennier har europeiska konfektionsföretag flyttat sin tillverkning till länder med lägre arbetskostnader för att uppfylla kraven om låga priser som europiska tillverkare har svårt att uppfylla. En stor del har flyttats till Kina men även till andra länder i Asien. Nu håller marknadsförhållandena på att förändras igen genom tillväxt- och utvecklingsländernas starka utveckling. Förändringarna syns tydligast på Kinas marknad genom stigande priser och mindre kapacitet för europeisk produktion.

Kokvigeproduktion baserad på köttraser : en fältstudie

Most of the beef production in Sweden has been integrated with milk production. Since the 1990:s, the number of dairy cows has decreased. A specialised beef production has developed in purpose to compensate for this decrease. The consumption of beef have increased in the last decade, but the Swedish production has no followed this trend. In 2004, the percentage of beef self-sufficiency in Sweden was 60 %.

<- Föregående sida