Sökresultat:
3131 Uppsatser om Service - Sida 63 av 209
Varför handlar kunderna inte vid butiksbesöket? - en fallstudie utförd hos möbevaruhuset ILVA
Problematisering:E-handeln är en av globaliseringens och informationsteknologins frukter. Denna konstant utvecklandes affärsområde innebär många fördelar för dess aktörer. Trots detta existerar det svårigheter kring dess kundServiceaspekt. Det är denna faktor som utgör uppsatsens centrala studieämne. Syfte: Uppsatsens ändamål är att förstärka våra kunskaper av e-handeln, sett ur en Service management perspektiv.
Rullarmering - Ett rationellt sätt att armera
This is a degree project performed at Halmstad University in Sweden on the subject carpet ofreinforcement. This project is developed in association with Celsa Steel Service in Halmstad.The purpose of this report is to investigate how much time that can be saved if carpet ofreinforcement is used instead of the traditional way to work with reinforcement and seewhat kind of parameters that is important between the choices. We are also going to seehow this product affects the situation for reinforcement workers from an ergonomic point ofview.Carpet of reinforcement is made by straight reinforcement?s bars that are welded togetherwith steel bands. These rolls are made at a factory with a machine that welds together thebars in determined centre distance, with desired dimensions after the constructionengineers? blueprints.
Offshoring av redovisning - dess påverkan på revisionen
Syfte Syftet med den här uppsatsen är att beskriva och analysera hur revisionen av företag påverkas då företaget har genomfört en outsourcing av delar eller hela sin redovisning till ett bolag, inom koncernen, i utlandet. Genom att studera ett företag, som genomfört denna form av outsourcing, samt att undersöka de fyra stora revisionsbolagens erfarenheter på området, ämnar uppsatsen uppfylla detta syfte.
Metod Denna studie grundar sig på den kvalitativa metoden. En illustrationsstudie samt en flerfallstudie har genomförts tillsammans med semistrukturerade intervjuer. Valet av våra intervjuobjekt vid flerfallsstudien grundar sig i företagens storlek.
Gudstjänstordning i förändring - en undersökning av teologin i högmässans beredelsemoment och en diskussion av förslagen till dess omformning
Public confession and declaration of grace in the mass, following the book of worship of the Church of Sweden, is considered by many to be problematic, and hence the topic of frequent discussion. This is apparent already in the proposal for the existing book of worship, as well as in those official proposals that have been presented in recent years for a revised order of worship. This paper provides a summary account of the historical development of the public confession (and its attendant parts) from the early church into recent times, with a focus on the Church of Sweden, focusing on church regulation and official books of worship. This account shows that a public confession existed in early Christian celebration of Service/mass, and that public confession and declaration of grace as we know it today (in the Church of Sweden) has developed from the practice of private confession with a relationship to Holy Communion. In Sweden, the ambitions of the Lutheran program of reformation with respect to public confession did not materialize fully.
Innovating Customer Experience -from a telecom industry perspective
Purpose: The purpose of this thesis is to identify and analyze innovative products and Services within the telecom industry, letting these findings constitute possible ways for CSPs to innovate the experience of their customers. Methodology: The research in this thesis was conducted from a qualitative approach and data were collected using primary- (expert interviews) and secondary sources (journals, articles, web sites etcetera). In addition, a research design entailing four sequential steps was created to stipulate and illustrate the logic underpinning the methodological process. Theoretical perspectives: The theories are divided in three groups. Background theories ? these intend to capture the problematic nature of the transforming telecom industry, examples of such theories are; value chain theories and ecosystem theory.
Scania och Volvos grundpelare inom lastbilar : Intervjustudier ur konsumenters perspektiv
Med denna uppsats utformade författarna en huvudfråga vars syfte var att verifiera ifall prisförmån, kvalité, Service samt aktning verkligen var basen för åkeriägarnas samt lastbilschaufförernas relevanta preferenser vid val av lastbils fabrikat, Eller om det möjligen fanns andra betydelsefullare preferenser att beakta. Då Sverige har två stora lastbilstillverkare, var Scania samt Volvo givna undersökningsobjekt för författarnas studie inom kundtillfredsställelse..
Larmhanteringssystem i Android : Utveckling av ett webb-baserat larmhanteringssystem med Android klient
Webbaserade informationssystem är idag en vanlig metod för företag att effektivisera sin verksamhet. Genom att använda sig av webbapplikationer så som web-Services, kan resurser och data enkelt delas inom företaget på lokal och även global nivå över internet, genom att dessa resurser och data hämtas via web-Servicen från centrala databaser. Examensarbetet utfördes hos Syntronic Software Innovations (SSI) i Gävle och det är utifrån deras specifikationer och krav som systemet har utvecklats. Denna uppsats redogör för hur ett sådant webbsystem kan utvecklas, samt vilka tekniker och verktyg som finns tillgängliga idag lämpar sig bäst för ändamålet. För att kunna svara på dessa frågor kommer forskningsmetoden design science att användas.
Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring
Kopplingar mellan interna prestationsmätningar och ständig förbättring undersöks genom fallstudie av IKEA Food Service. Uppsatsen genererar fem hypoteser kring ämnet..
Problem : en begreppsanalys
The elderly care is an area of great importance to women. Women are more often in need of elderly care; they work with the Service and provide a majority of the informal Service. Research shows that managers? work-related prerequisites are significantly different between the male dominated technical administration and the female dominated care and educational administration. Studies also show that what the highest managerial organisation gives priority to, often permeate the whole organisation.
Consumers' behaviour in the use of online services and the cultures effect on it-a study of Swedes and Danes use of online job databases
The thesis deals with consumers behaviour in the use of online Services and the cultures effect on it. It is a study of Swedes and Danes use of online job data bases. The thesis is based on a quantitative study. A questionnaire were used sent out to 80 Swedes and 80 Danes. The theory concerns areas of online consumer behaviour, decision making and Services theory as well as theories within culture in relation to Services and behaviour.
Managementkonsultens roll i projekt : En studie av utvärderingsprocessen
A consultant is an external expert that exists within all types of organizations. The consulting Service can be divided into individual practitioners and large companies whose sole task is to hire out consultants to clients. The need for consultants has grown due to the restructuring of Swedish businesses during the past decades. They have put parts of their business on contract. This has led to a market with other player that have been able to focus on these parts.
Hur görs nyhetsgrafik i svensk public service?
This paper is a thorough review of my internship, during which I designed infographics at Grafiskt Center, SVT, Stockholm. The purpose has been to find out what guidelines and policies SVT has regarding infographics while producing infographics in a professional environment. In addition, I present the daily routine at SVT and the tools used during the work process. Furthermore, the paper contains a reflection of my work effort during the internship as well as thoughts on how I adjusted to the guidelines in question. Finally, the essay treats some examples of infographics which I produced during my time at SVT..
Därför onlinevideo : En engagerande historia
The financial crisis in 2008, effected companies around the globe and forced them to change their operational strategies, in order to survive. Companies with international links needed to consider external effects and due to that adapt their strategies on a global level. Demands for goods and Service were decreasing and companies could only manage the cost during a recession to not face bankruptcy. Organisations need to reconsider their optimal strategy as this will determine their future outcome when managing a crisis as the one in 2008. British Airways - Air Cargo is a global company with an international network which serves about 80 countries, with about 200 destinations.
Multikompetens och sociala medier i svensk utrikesrapportering : En studie av SVT och SR
Tidigare forskning visar att utrikeskorrespondenter inom svensk public Service inte rutinmässigt använder sociala medier i sitt arbete och att det ökade kravet på multikompetens kan gå ut över journalistiken (Bogar, 2011, Nygren & Hvitfelt, 2008a & 2008b). Denna studie undersöker just dessa två teman: kravet på multikompetens, och användandet av sociala medier för utrikeskorrespondenter på SVT och SR, samt hur dessa två teman påverkar arbetsrutiner, nyhetsvärdering och källkritik.Genom kvalitativa samtalsintervjuer med tio verksamma utrikeskorrespondenter på SVT och SR har vi kommit fram till att kravet på multikompetens ökar och att det, av journalisterna, förväntas öka även i framtiden i takt med att medieföretagen tvingas till ekonomiska nedskärningar. Utvecklingen upplevs ha negativa effekter för journalistiken och öka arbetsbelastningen för utrikeskorrespondenterna.Det råder ingen tydlig samstämmighet bland utrikeskorrespondenterna i frågan om hur de ställer sig till användandet av sociala medier i sitt arbete.De flesta korrespondenter vi pratat med upplever ett krav eller önskan från arbetsgivaren att vara aktiva i sociala medier, men än saknar de rutiner och metoder för att kunna använda det som ett effektivt verktyg i sitt arbete. De är också försiktiga med att uttrycka kontroversiella åsikter i sociala medier. Personliga intressen påverkar de tillfrågade korrespondenternas nyhetsvärderingen mer än vad sociala medier gör.De tillfrågade korrespondenterna upplever en förändring av yrkesrollen, med ökade krav på multikompetens, något de är skeptiska till eftersom de tycker att journalistiken drabbas negativt av det.Nyckelord: multikompetens, public Service, sociala medier, utrikeskorrespondent..
Fullständig integration av vara och tjänst: Möjligheter kontra förutsättningar: En fallstudie
För att tillverkande företag ska kunna fortsätta vara konkurrenskraftiga i tider där tillgången på billig arbetskraft ökar, med ökad konkurrens som följd, är det viktigt att nya strategier utvecklas för att säkerställa långsiktig överlevnad. En strategi för detta är att integrera varor och tjänster som tillsammans skapar bättre erbjudanden med ökat kundvärde. Syftet med arbetet är att få kunskap om ett tillverkande företag har de förutsättningar som krävs för ett erbjudande där vara och tjänst är fullständigt integrerade. Studiens forskningssyfte har varit undersökande samt beskrivande med en deduktiv teorianvändning. En kvalitativ forskningsmetod har använts vid studien, där forskningsstrategin utgjorts av en enskild fallstudie.