Sök:

Sökresultat:

4107 Uppsatser om Service-Oriented Architecture - Sida 29 av 274

Public service, om alla, för alla? : En studie kring generation Y:s minskade användande av public service

Syftet med denna uppsats är att kartlägga och identifiera en yngre generations, 18 till 30 år, preferenser för konsumtion av etermedia (Tv) inom ramen för uppdraget om public service samt hur de väljer och värderar de tjänster som erbjuds inom Tv-branschen. Det som undersöks närmare är orsaken bakom den minskade användningen av de tjänster som SVT erbjuder gentemot de kommersiella kanalerna och vad denna generation efterfrågar av det utbud som existerar.En kvantitativ metod kommer att användas för undersökningen och de empiriska data som undersökningen grundar sig på kommer att erhållas genom en enkätundersökning som sker via Facebook samt Itslearning där sammanlagt 106 personer deltar. Resultatet analyseras sedan med hjälp av tidigare genomförd forskning och inom teoriområdena värdeskapande, Service Dominant Logic samt tjänsteutveckling.Resultaten visar att denna generation efterfrågar underhållning som främsta värdeskapande aktivitet, i första hand hos de kommersiella kanalerna. Public service anses inte erbjuda ett större utbud av värdeskapande program och visar sig vara den främsta orsaken till varför minskningen av public service sker. Under förutsättning att SVT skulle önska öka generation Y:s konsumtion av public service, så skulle ett genomförande av följande ändringar rekommenderas: en större fokusering mot ett ökat utbud kring underhållande program föreslås som förbättringar som public service kan genomföra och kan om det utförs korrekt attrahera fler individer från denna målgrupp.

Samlande vs. tillgängliggörande : En jämförelse mellan två förvärvsmodeller på akademiska bibliotek

The aim of this Master's thesis is to examine what effect two different models of acquisition have on user satisfaction with information resources at academic libraries. The two models examined are the traditional model where a subject specialist librarian makes the selection, and the user-governed model where the larger part of the selection is based on user requests. The scope is the libraries of Roskilde University, which employs the traditional acquisition model and Malmö University, which employs the user-governed. Both libraries have a user-oriented approach to acquisition. The study encompasses a close examination of the acquisition policy through document analysis and interviews with the librarians in charge of acquisitions at each university, as well as a user-satisfaction survey among the professors and senior teachers on two faculties at each university respectively.

?Av kvinnor, för kvinnor. Fy fan!? En kvalitativ studie av hur sex svenska folkbibliotek integrerar jämställdhetsaspekter i sin användarorienterade verksamhet.

This master?s thesis investigates how six Swedish public libraries integrate equality aspects in their user oriented activity. The theoretical starting point for the study is that Sweden is a part of a gender system characterized by gender separation and male superiority, as described by the Swedish historian Yvonne Hirdman and theories that argue that femininity and masculinity are social constructions. Another starting point is that the library sphere cannot be separated from the gender inequality in society. Since the library is part of a gender system that value individuals who are seen as males and separates men and women, some of the library users may be neglected.

Molntjänster och förtroende. En kvalitativ studie av hur förtroendet kan ökas för molntjänster

Cloud Computing has taken the IT world by storm and has created new opportunities for usersto seamlessly access different services. The cloud offers a variety of different services thatsuit both large and small organizations. Cloud computing is still in development and manyorganizations are beginning to consider or have implemented a form of cloud service. Thisalso leads to a series of questions and problems, both new and old. The IT industry hashighlighted a problem in organizations confidence in cloud services, because a third party willbe handling a part of the organization that the company has previously handled themselves.This papers main focus is how to increase organizations trust in cloud service providers.

Avslut och utsluss : - ungdomars behov och socialtjänstens insatser när vård i familjehem avslutas

The purpose of this study is to highlight the situation for youths leaving foster care and entering adult life. The study examines the services provided by the social service in the Stockholm area when a youth is leaving foster care, and if a recent change in the legislation has had any impact on the operating procedures of the social service. The study includes interviews with youths who recently left foster care, as well as information collected from social service offices through a survey, supplemented by interviews with practicing social workers. All the assembled data have been analyzed using Ecological Systems theory with focus on the child perspective and the term significant others. The study shows that the respondent youth have trouble identifying the formal ending with social services, as well as the support they received or were offered.

Våga inte blunda : en studie om förskollärares syn på anmälningsplikt enligt socialtjänstlagen

The aim of this study was to capture preschool-teachers thoughts and experience basing on the obligation. Are there any policies and procedures for preschool-teachers to use when suspicion that a child is being abused occur. Are there some factors that may affect preschool-teachers to report to the social service? How does the preschool-teacher find the contact with the Social Service? I conducted four interviews with four preschool-teachers, two of these preschool teachers are employed at the same municipal preschool and the other two are employed at two other preschools. The interviews were semi-structured and were conducted at each individual?s workplace.

falkoping.se : -ett forum för offentlig service och dialog

Syftet med denna uppsats är att göra en fallstudie över Falköpings kommuns webbplats falkoping.se genom att undersöka olika faktorer som är viktiga att ta i beaktning då en webbplats för offentlig service och dialog ska utformas.Jag börjar med att redogöra för de mål som regeringen satt upp kring vilken information som lämpar sig för en offentlig webbplats, för att därefter visa på vilka fallgropar den nya tekniken för med sig. Jag redogöra för landstingsförbundets slutsatser kring ovan nämnda faktorer och därefter redogör jag även för Falköpings kommuns syn kring webbplatsens innehåll och upplägg. Efter detta övergå jag till att undersöka betydelsen av en webbplats design och utformning. Avslutningsvis att redovisar jag resultatet av den enkätundersökning jag genomfört för att undersöka medborgarnas förväntningar på en offentlig webbplats..

Informationsdelgivningsreglerna i MiFID II : Uppnår informationsdelgivningsreglerna behovet om ökat inesterarskydd?

The securities market was to undergo a major change with the entry of MiFID I in November 2007. EU´s establishment if the directive sets high standards for investment firms to establish internal guidelines in accordance with MiFID I. As right now, the securities market is facing further change with the proposal for MiFID II.MiFID II seeks to overcome MiFID I´s shown deficiencies. The greatest need for change are the rules that secure investor protection, with specific focus on regulation on information service from investment firms to customers. This essay deals with the rules on information service enacted in MiFID I compared to the changes presented in MiFID II to investigate whether the changes could strengthen investor protection as desired.MiFID II is a more detailed framework than its precursor.

Den personliga servicen och dess påverkan på kunden

Det senaste århundradet har konsumtionen växt och det handlas mer än vad människan behöver för sina grundläggande behov. Då det finns fler företag som erbjuder samma sorts varor och tjänster leder detta till att det är många som konkurrerar om samma kunder. Det är då viktigt att som butik kunna erbjuda något utöver det vanliga för att bli mer konkurrenskraftig. Ett sätt kan vara att erbjuda kunden en god personlig service som enligt många marknadsförare kommer att bli ett mer betydelsefullt konkurrensmedel i framtiden. Grunden till bra personlig service är att säljaren sätter kunden i fokus och utgår ifrån dennes önskemål och behov. Syftet med uppsatsen var att finna svar på vår problemformulering som är hur stor påverkan den personliga servicen har på kunden, vidare om det leder till en långvarig kundrelation.  Med denna uppsats vill vi att butikspersonal ska få en ökad förståelse för vad kunden efterfrågar gällande personlig service, vilket även kan stärka butikens ställning gentemot konkurrenter.

Thinking like a designer : Hur Design Thinking kan användas som strategiskt verktyg för affärsutveckling

Design Thinking är ett spännande och fortfarande relativt outforskat område med rötter i Service Management. Med hjälp av designerns verktyg och metoder och en mångvetenskaplig grund med fokus på kundens behov kan Design Thinking bidra till att utveckla produkter och tjänster och genom detta öka lönsamheten för företag. Syftet är att göra en deskriptiv studie av området Design Thinking som metodiskt arbetssätt vid tjänsteutveckling. Detta appliceras sedan på verkligheten för att komparativt se hur tre svenska bolag arbetar med tjänstutveckling inom en av världens största tjänstebranscher utifrån områdena Service Management och Design Thinking. Uppsatsen beskriver utvecklingen från Service Management till Design Thinking och hur man har gått från att utveckla tjänster till att designa tjänster.

Riskhantering av kritiska infrastrukturtjänster : En studie av Apotekens Service ur ett HRO-perspektiv

Risk management has become a key ingredient for businesses all over the world. High Reliability Organizations (HRO) has distinguished themselves as experts in this area. By continuously focusing on improving their ability to manage risks they?ve been able to successfully avoid catastrophes in environments where normal accidents can be expected due to complexity and risk factors.The aim of the thesis is to improve the risk management at Apotekens Service by applying theories from HRO and safety culture. In July 2009, following the re-regulation of the Swedish pharmacy market, Apotekens Service AB was appointed national pharmacy infrastructure supplier for the Swedish health care system.

Den sista utvägen... : ? En kvalitativ studie om psykiatripersonal och brukares inställning till elektrokonvulsiv behandling (ECT).

 ABSTRACT  Nature of essay:                C-level, 15 pointsPage count:                        47Title:                                   The last way out?-A qualitative study of psychiatric staff and service users attitude to electroconvulsive therapy (ECT).Author:                              Hanna Nilsson Purpose: The purpose of this study is to investigate attitudes to electroconvulsive therapy (ECT) of professionals and service users within a user organization ? Riksförbundet för social och mental hälsa. (RSMH)Questions: Does the psychiatric staff believe that there are preconceptions about electroconvulsive therapy? What motivates service user?s choice of electroconvulsive therapy? Do the psychiatric staff and the service users think that the positive effects of ECT can outweigh the possible negative side effects?Method: Qualitative study. The study is based on interviews with psychiatric staffthat works with electroconvulsive therapy (ECT), and with services users who have received electroconvulsive therapy (ECT).Results: The result showed that the psychiatric staff feels that preconceived ideas occur about the treatment of ECT, and that it is affecting their approach to work.Service users motivate their choice by how bad they felt under the depression, and that ECT was their only choice left, that´s why psychiatric staff suggested the treatment.The positive effects of ECT outweighed the possible negative side effects because life is something you value higher than any memory loss and when there is currently no treatment having a similar efficiency.Keywords: Electroconvulsive therapy, Attitudes, Side effects, Experience, Patients, Professionals.

Visualiseringsverktyg för modulärproduktutveckling : En studie om designen och implentationen av ett verktyg som ska effektivisera ett modulärt arbetssätt

Due to a growing interest in communication in today?s society the demand for equipment that is used in communication networks increases while the competition between companies that produce this equipment grows. To meet the increasing demand and at the same time having a competitive product development many companies use some effective product design, such as the modular product design. When a modular product design is used it?s good to compare different module configurations for a certain product and to simplify these comparisons some tool can be used.

Lokal kulturpolitik på 2000-talet? En ideologianalys av fem kommunala kulturpolitiska visionsdokument.

This Master?s thesis explores and describes the beliefs, values and norms in a selection of five Swedish municipal cultural policy documents approved 2005-2007. The comprehensive question is: Which ideological traits characterize cultural policy in the chosen municipalities as communicated in their respective cultural policy vision document? The method used is ideology analysis. Ideal types based on a model by Dorte Skot-Hansen are used as a conceptual framework, illustrating three different rationalities in relation to cultural policy: the humanistic, the sociological and the market oriented.

"Jag skulle vara där en natt och så blev det 14 år" - en kvalitativ studie om hur socialsekreterare förhåller sig till sammanbrott i dygnsvården av unga

Swedish and international research indicate that many measures made by social services, concerning children and adolescents who are taken from their homes to an institution, are interrupted prematurely for different reasons. The word "breakdown" is used when a measure granted by the social service is broken before the projected time has passed. Research concerning how social service employees are influenced by measures being interrupted prematurely is very limited. The aim of this qualitative study is to examine how social service employees in Malmö are influenced by the premature interruption, "breakdown", of measures concerning children and adolescents who are taken from their homes to an institution. The theoretic basis for the study is Symbolic interactionism, especially the theory of Stefan Morén concerning conditions for change.The study is based on interviews with social employees, relevant material from research in this field and an examination of the theoretical basis.

<- Föregående sida 29 Nästa sida ->