Sök:

Sökresultat:

3293 Uppsatser om Service offering - Sida 51 av 220

Uppfatta och reagera : En kvalitativ studie om IT-relaterade resursers roll i kundkännedomsprocesser och kundresponskapacitet

The structures of organizations have gone through a dramatic change over the last years; as a result customer service is no longer a small side activity but a critical part in customer relationship management. Development in information technology has created opportunities as well as challenges for organizations when it comes to providing a customer service with capacity of sensing and responding to customers' needs. Previous research shows a relationship between customer response capability and customer knowledge processeses, this study investigates and confirms this relationship. However, findings show that dedication and understanding for customers needs has a direct impact on both customer response capability and customer knowledge processeses, this result indicates that customer knowledge processes and customer relationship management are difficult to differentiate. Furthermore, this study explores IT-related resources impact on customer response capability and customer knowledge processes.

30/70 : En studie av andelen kvinnor och män som kommer till tals i SVT:s Debatt.

In this study we have investigated who is debating on Sveriges Television. For this study we have chosen the program Debatt which is the biggest debate program in the Swedish television based on the audience. Debatt is broadcasted on Sveriges Television which is a public service broadcaster. In a quantitative content analysis, we examined the proportion of women and men participating in the program and what role they play in the debate. We chose to examine all programs of Debatt over an entire season which deals with one subject.

P3 Nyheter ? ett program i publikens tjänst?

Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur P3 Nyheter är utformat, utifrån de tre nivåerna public service, radion som medium och programanalys. Tidigare forskning: Margareta Rönnberg har undersökt public service-nyheter för barn (8-14 år), genom att jämföra Barnjournalen (1978-1979) med Lilla Aktuellt (2007), och menar att eftersom barn är politiska varelser så borde de få ta del av den offentliga diskussionen. Studien rör sig över såväl offentlighetsfrågor och public journalism som ungdomskultur, och fokus ligger på utvecklandet av demokratin genom ett stärkande av medborgarnas makt. Det är ett stort hopp från de barn som tittar på Lilla Aktuellt till P3:s 20-30-åringar, men vad jag vet finns det inget nyhetsprogram som riktar sig till åldersgruppen 14-20 år. Det gör att P3 Nyheter blir nästa steg på vägen. Är det rent av möjligt att P3 Nyheter ska slussa människor vidare till Dagens Eko och "vanliga" Aktuellt när de blir äldre? Metod och material: Jag gör en explanativ, kvalitativ textanalys för att förklara varför texten ser ut som den gör.

Osynliga nyhetsoffer eller som du och jag : Framställningen av personer med funktionsnedsättning i Rapport och TV4 Nyheterna

In this study we examine to what extent people with disability participate in television news and how they are represented. We chose to examine one broadcast per day of SVT Public Service news program Rapport and commercial channel TV4 Nyheterna (TV4 News) during one month using quantitative content analysis and qualitative discourse analysis.We found that people with disability are underrepresented in television news. In Rapport only 1,9 percent of the total broadcasting time contained people with disability and in TV4 Nyheterna 3 percent of the total broadcasting time contained people with disability. In the news people with disability were often represented as stereotypes, most commonly as victims. The focus was often on the medical aspect of the disability and on the problems that people with disability had.

Grön asfalt och NCC : rätt tillväxtstrategi för en asfaltproducent?

NCC ROADS Sweden east is a part of the NCC Corporation. The company mainly produces aggregates, asphalt and concrete. They have taken the environmental issues seriously and been working with that since the middle of the nineties. When manufacturing asphalt large a quantity of fossil energy is needed. The company is now about to make further progresses by manufacturing environmental friendly asphalt (?green asphalt?) with using bio-energy.

Att designa mjukvara för framtiden : Praktikfallet ABC

Att designa en generell och utbyggbar mjukvara är inte enkelt, då det krävs en bred kompetens inom många olika områden. Vi belyser i detta arbete en del av problematiken kring design. Utgångspunkten är ett praktikfall vars målmiljö rör processer och integrationer. Huvudfokus ligger på designmönster, men även en bredare genomgång av ämnen så som utvecklingsmetodik, Service Oriented Architecture (SOA), Web Services (WS) och utvecklingsmiljöer presenteras. Arbetet bedrivs i enlighet med riktlinjer från Rational Unified Process (RUP) och slutprodukten är en checklista på tre punkter.

Hur upprätthåller man en god service på ett hotell? Skiljer sig ledningens uppfattningar från personalens?

Att besöka hotell är ofta mycket trevligt. Om ett hotellbesök upplevs som trevligt eller inte beror till stor del på hur väl ledarna på hotellet lyckas att motivera personalen och i sin tur hur väl personalen bemöter gästen. Syftet med denna uppsats är att se hur man på Scandic Hotell arbetar för att upprätthålla en god service och se om ledare och personal har olika syn på ämnet. Jag har intervjuat tre stycken personer på tre olika nivåer. Undersökningsmetoden som jag använt mig av är kvalitativ metod, syftet med detta är att skapa en djupare förståelse för det jag studerar. Resultatet blev inte vad jag hade förväntat mig. Jag hade väntat mig mycket olikheter i deras syn. De personer som jag intervjuade hade väldigt lika syn. För att upprätthålla en genomgripande god servicekvalitet är det viktigt att ledarna lyckas skapa goda relationer till personalen dels genom kommunikation och dels genom att själva uppträda som goda rollmodeller. Alla respondenterna är överens om att rätt attityd, normer och värderingar måste delas av alla på hotellet för att servicekvaliteten ska vara god..

Öronakupunktur mot ångest och depression : En analys av behandling i grupp

Introduction: Anxiety and depression are common among patients enrolled in psychiatric outpatient care. Ear Acupuncture is an alternative form of treatment that has been shown to relieve anxiety and depression in previous studies.Aim: To evaluate ear acupuncture as a group treatment for depression and anxietyMethod: A psychiatric outpatient clinic has been offering group treatments with ear acupuncture for anxiety and depression for 5 weeks. Participants of the study have answered self-rating scales Montgomery Åsberg Depression Rating Scale, Beck Anxiety Inventory and Sheehan Disability scale before and after the treatment period. Material was collected in the period 2008-2012 and has been analyzed in SPSS.Results: Data from 31 patients were included in the study. The results from the study showed a significant difference, between the measurements before and after treatment, with a reduction of the average values in the three different scales.Summary: From this study, it is difficult to draw any conclusions about the effect of ear acupuncture.

VARFÖR ERBJUDA POPULÄRMUSIK PÅ FOLKBIBLIOTEK? En studie av hur folkbiblioteken i Sverige och Danmark önskar tillhandahålla populärmusik och i vilka syften

This master thesis is written in the purpose to discover which attitudes the public libraries in Sweden and Denmark have towards offering popular music to their patrons, how they motivates their choices and why they make the choices they make. The essay focuses on the differences and similarities between the Swedish and Danish libraries and relates their attitudes to the Finnish researcher Sanna Taljas three discourses regarding music policies in libraries.We examined this by sending out a question sheet to public libraries in Sweden and Denmark, the questions were regarding popular music's place in the library and how they build up their music collection. The question sheets were sent out to a total of 116 libraries of which 46 were Danish.The conclusions we drew after our examination were that Danish and Swedish public libraries have a lot in common in the way they regard and distribute popular music in the public libraries. Both of the respondent groups puts user demand high on the priority list as well as having a collection that holds significant works of many genres..

Makten att välja klienter : En studie om maktobalans i samverkan kring barn och unga med psykisk ohälsa utifrån skolkuratorers och socialsekreterares erfarenheter

The purpose of this study was to examine the school counsellors and social service workers experience of how the child psychiatry manage their authority in the collaboration concerning children with mental health problems. The study was conducted using qualitative interviews with school counsellors, social service workers and one former employee of the Swedish child psychiatric care. Our results are divided into two themes: Collaboration and distribution of responsibility and Children who fall between the cracks. Examples of groups of children who according to our study are at risk of falling between the cracks are those who apart from mental issues have substance abuse issues or social issues, those whose parents are in a child custody dispute, children who are acting out and children with self-harm issues. The study also reveals that it's easier for children whose parents are active and knowledgeable to get help from the child psychiatric care and that it's a requirement for both parents and children to be highly motivated.There are established social hierarchs between agencies who partake in collaboration regarding children with mental illness.

Mångfaldsproblematiken ? Från teori till praktik. En fallstudie från Nyhetsenheten på Sveriges Television i Stockholm.

Syftet är att undersöka mångfaldsproblematiken i ett public service företag genom att undersöka och utvärdera hur enheten NoS tar tillvara på sin mångfaldskompetens, det vill säga den djupa mångfalden. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats, där vi har utgått från en fallundersökning på Nyhetsenheten (NoS) på Sveriges Television (SVT) i Stockholm, där vi använt oss av semistrukturerade intervjuer. Vi har utgått från traditionella mångfaldsteorier och använt oss av Cox´s förändrings modell med hjälp av ett intersektionellt perspektiv. Vår undersökning bygger på 14 intervjuer som vi har genomfört på NoS. Respondenterna består av redaktörer och mångfaldsanställda, samt sekundärdata som består av material från SVT.

Är fika på jobbet nyckeln till god service? : En kvalitativ studie om servicekulturer i relation till belöningssystem inom försäkringsbranschen.

A?r fika pa? jobbet nyckeln till god service? Denna fra?ga sta?llde vi oss och valde att titta na?rmare pa? hur servicekultur och belo?ningssystem ho?r ihop. Servicekultur har visat sig vara ett la?ngsiktigt konkurrensmedel bland ba?de produkt- och tja?nstefo?retag, och belo?ningar har visat sig kunna motarbeta en servicekultur om de anva?nds pa? fel sa?tt.Vi har valt att utfo?ra en fallstudie pa? tva? fo?rsa?kringsbolags lokala kontor i Umea?. Detta eftersom det ena fo?retaget anva?nder sig av individuell prestationsbaserad belo?ning vil- ket enligt servicekulturlitteraturen kan motarbeta en servicekultur, samt att det andra fo?retaget inte uttalat anva?nder sig av belo?ning, men har ett mer gemensamt bonussy- stem, vilket enligt servicekulturlitteraturen kan gynna en servicekultur.

Anställdas förvärv av värdepapper : Beskattningstidpunkten när förvärvet är förenat med förfoganderättsinskränkningar

It has become increasingly simple for companies to offer its employees shares in the form of incentive or option plans to acquire.  Companies motivate incentive plans with employee buy-outs that it will lead to higher involvement of work. The offers are often associated with disposal restrictions to the employee such as not immediately dispose of shares or that the employees will have to remain of employment within a certain timeframe. The problems with disposal restrictions are that it makes it difficult to determine the point of taxation.When shares deemed acquired at the time of share subscription the benefit will be taxable as income from service and the increase in value income from capital. When shares are deemed to be acquired only after cessation of disposal restrictions this will result in that the benefit is taxed only once.After the Supreme Administrative Court rulings in 3167-09 and 3168-09, it is now obvious that the acquisition is deemed to occur at the time of acquisition. The problem is not yet solved because the constant development of the security market needs to be considered.

Har ni någon bra bok?: Om biblioteksanställdas användning av readers advisory verktyg

Studies have shown that library employees often choose not to use readers? advisory tools but to instead rely entirely on their own experience, often doing the library user a disservice. However, very few have looked at why this is so. This thesis looks at to what extent thirty individual employees in thirty Swedish public libraries use readers advisory tools when helping a patron find a good book, with the major focus on what motivates them to use these tools and why some choose not to use them. It was found that readers? advisory tools where not used with any consistency and that many things influence the library employees? use of these tools.

Indoor Energy Academy : Implemetering- och kompetensutvecklingsprogramför nyanställda hos Indoor Energy

Indoor Energy is a company that works in the energy sector. It works through itsthree subsidiaries Indoor Energy Services, Indoor Energy Control and Indoor EnergyConsultants. Because of their comprehensive experience and offering of broad rangeof services they can contribute to integrated extensive solutions for their customers.Indoor Energy Control works with building management through control andregulation. This work is realigned by programmers and project managers. Working inthis area is complex and places a great demand on both technical innovation andprofessional project management.Due to the complexity of the work Indoor Energy Control has a hard time to get thenew employees to be independent in their work as a programmer.

<- Föregående sida 51 Nästa sida ->