Sök:

Sökresultat:

9632 Uppsatser om Service Management - Sida 62 av 643

En outnyttjad guldgruva : En studie om hur fyra företag motiverar sin kontaktpersonal att lyssna på kunderna

Syftet med denna studie är att undersöka hur tjänsteföretag med många kundkontakter samlar in synpunkter och klagomål från deras kunder. Genom att undersöka hur företag motiverar sin kontaktpersonal att ta emot synpunkter, vill vi förstå i vilken utsträckning empowerment används som motivationsteori. Studien utgår från ett ledningsperspektiv och använder ett kontaktpersonalperspektiv för att se om ledningen och kontaktpersonalens världsbild överensstämmer.Metoden har varit fyra kvalitativa fallstudier med kundserviceansvariga och kvantitativa enkäter till kontaktpersonalen i respektive företag.Slutsatserna är att vi har funnit att företagen delvis motiverar sin personal utifrån empowerment och de specifika fallföretagen kan utveckla sin synpunktshantering i syfte att anpassa sig efter kundernas krav..

Fördelning av resultat på den svenska börsen

This paper replicates a test performed by Burgstahler and Dichev (1997), which identifies a kink in the frequency distribution of earnings for companies listed on American stock exchanges. Their claim, that the kink is evidence of earnings management, has however been dismissed as a methodical consequence. To address this concern, this paper not only replicates the test in general, but also performs tests on a split sample, where founding family-owned companies are separated from the others, since earlier research has shown that founding family ownership is correlated with less earnings management. The results are in line with the findings of Burgstahler and Dichev, with a significant kink in the frequency distribution in the general test. The findings also show that the significance of the kink increases in the non-family-owned sample, while it disappears in the family-owned sample.

Tätortsnära skogsbruksplan i Borås stad

This report is part of an Bachelor of Science work in forestry, conducted for the community of Borås, Sweden. In order to create a forest management plan for the area of Hestra, a survey was conducted. People living in the area were given the opportunity to reply to the survey. The questions in the survey are both personal and forestry-related. The aim is to reach out to the different categories of people when it comes to age, living and the different aspects of visiting the woods.

Inställningar till införandet av IAS 40 bland svenska, noterade förvaltningsfastighetsföretag

Kartläggning av de inställningar som finns hos förvaltningsfastighetsföretag med anledning av införandet av IAS 40 samt praxis. Intervjuade företag: Brinonva, Castellum, Heba, Kungsleden och Akelius..

Målgrupp alla och dess behov - folkbibliotekets flummiga men underbara uppdrag

The subject for this Master's thesis is the mission of the public library concerning target group everybody. Control documents, traditions, norms and trends influence how this is interpreted and how the library's service is being formed. The often very abstract terms used to describe the public library's mission makes it open for different interpretations. We are of the opinion that the public library's service should be formed to reflect the needs, interests, and priorities of the community it services, in order to be more attractive and useful.The aim of our study is to examine how the public librarians define and adjust to the mission to satisfy all citizens needs. Why do they choose to concentrate on certain target groups? And what does that show of how the public libraries reflect their communities? Our investigation includes examining six activities aimed at a certain target group and the six public libraries that carried these out.

Controllern i svensk praktik ? En kvantitativ studie av en profession i förändring

Syfte: Att kartlägga samt analysera förändringar inom ekonomistyrningsområdet avseende controllerns roll, arbetsområde och styrmedel i svensk praktik Metod: En webb-baserad enkät skickades ut till 1000 controller i Sverige. Enkäten var utformad som en replikat från studien av Scapens et al (2002). Kvantitativa och statistiska metoder användes vid bearbetning av materialet Teoretiska perspektiv: Vi utgår ifrån att externa strukturella processer, s.k. förändringsdrivare, utvecklade av Lukka och Granlund (1998), som genom ekonomiska, normativa och tvingande tryck, samt efterliknelseprocesser, skapar homogeniserande praktiker i controllerns arbete. Slutsats:Några signifikanta skillnader mellan service- och industrisektorn i Sverige avseende controllerrollen, arbetsområdet och styrmedel kunde inte verifieras.

Verksamhetsstyrning fo?r lokaleffektivisering inom kommunal verksamhet : ? En fallstudie av Halmstad kommun

Title: Management control of facility efficiency in municipalities - A case study of Halmstad municipalityLevel: BachelorSeminar date: 2012-05-31Authors: Markus Nilsson & Sara MattssonAdvisor: Sven-Ola CarlssonKey words: Control management in municipality, facility efficiency, management by objectives, internal rents and incentivesBackground: The public sector owns and manages a large property portfolio and in the municipalities, the properties are always a big cost item. Because of the outside world changes and the public interest, the properties should be used as efficiently as possible.Purpose: The purpose of this paper is to describe how control management of facilities looks like a municipality. The paper also seeks to explain how employees work to make the facilities more efficient in a municipality.Methodology: The authors use a qualitative method with open interviews.Theoretical perspectives: The choice of theory was made with the field of management control and facility efficiency in mind. The theory therefore includes management by objectives, internal rents and reward systems, motivation and communication within organizations.Empirical foundation: The organization has undergone a reorganization 2010/2011. There are no clear incentives to reduce facility costs.

Våga surfa längre än vad radiovågorna tar er : En undersökning om P4 Kalmars Facebook-sida och dess medlemmar

The rise of social media has created an endless source of possibilities for companies to interact and connect with their target audiences. As it is a new channel, companies may experience uncertainty on how to use it to its fullest potential.The purpose of this study is to describe how the Public Service radio channel, P4 Kalmar, use its Facebook page and how its members perceive the communication on this platform. We have also presented recommendations on how P4 Kalmar can improve the relationship with its members. To reach our conclusions we have combined theoretical references with a quantitative content analyze, a survey and qualitative depth interviews.By analyzing our findings we came to the conclusion that P4 Kalmar have to develop a strategy for communicating on social media. But since no general communication strategy for the organization exists they have to develop one before developing one for social media.

Jini kontra Web services, med intention att göra Web services pålitligt.

Detta examensarbete behandlar Service Oriented Architecture (SOA) och dess implementeringar Jini och Web services. SOA beskriver hur applikationsintegration mellan olika plattformar skall ske och innebär att applikationer designas som tjänster för att enkelt integreras med andra applikationer. Dynamisk lokalisering av tjänster via en registertjänst används för att applikationer skall finna andra applikationer. Vi designar och implementerar en mekanism i Web services som gör det möjligt att byta en tjänst under exekvering. Ett sådant byte kan vara intressant av två skäl, tjänster kan registreras utan att vara tillgängliga, eller att det uppstår ett fel under exekvering som gör att tjänsten blir otillgänglig..

Logicat

I vår produktion har vi tagit fram ett system för order- och lagerhantering, med vikt på realtidsuppdateringar, åt en extern mottagare där infrastrukturen inte hängt med i företagets utveckling. Vi valde detta projekt i syfte att bredda våra kunskaper inom både programmering och projekthantering. Denna slutreflektion tar upp den förundersökning vi gjorde för att kunna besluta om vilka verktyg vi använde i utvecklingen, den tar även upp vårt sätt att hantera och planera projektet. Under projektet har vi arbetat med en egenutformad arbetsprocess vilken även beskrivs här. --- Our production has been to design a system for ordering and supply management with emphasis on realtime updates to an external recipient, where the infrastructure has not kept pace with the development of the company. We chose this project in order to broaden our knowledge in both programming and project management. This text brings up the investigation we made to decide which tools to use in the development, it also brings up the way we managed and planned our project. During the project we have worked with a self-designed software development process which is also described here..

Verksamhetsstyrning i goda och dåliga tider

Uppsatsen syftar till att studera hur verksamhetsstyrningen på fyra utvalda företag ser ut i goda och dåliga tider. Vi har använt oss av ett kvalitativt angreppssätt genom ställda enkätfrågor till chefer samt en chefsrekryterare. Angreppsättet är även abduktivt då vi växlar mellan empiri och teorier. De utvalda företagen är placerade i Brandingers modell över planeringssituationer för att sprida dem enligt kriterierna "föränderliga affärsförutsättningar" och "lätthet att förändras". Vi har kommit fram till ett antal hypoteser som visar på tendenser att mer förändringsbenägna företag förändrar sin verksamhetsstyrning i större utsträckning.

Kartläggning av tvärfunktionella verksamhetsbehov för framtida utveckling av OAS

The management of information is one of the key aspects within a successful andefficient product development process, particularly regarding complex products.Scania CV AB is at the moment developing a new IT-system, OAS, which aims tomanage the company?s product data. With this as a background, the purpose of thismaster thesis is to identify the cross-functional user needs within Scania?s organizationconcerning product data and the management around it.To fulfill the purpose, an empirical study consisting of 40 personal interviews with 50representatives from different functions within Scania?s organization was carriedthrough. The empirical data was then analyzed focusing on identifying thecross-functional needs and issues.The study points out that there is a big potential regarding improvement among themanagement of product data.

Rör inte mitt bibliotek! Om nedläggningshotade filialbibliotek i den lokala dagstidningsdebatten.

The aim with this Master's thesis is to study the debate that takes place in the local community when a public library branch is threatened by closedown through the local newspapers. Through this it is our aim to understand why the debate takes place, and why so many people gets concerned with it. By relating this debate to contemporary research of library- and information science, and the discussion in three major Swedish library journals, we have found the answers to these questions. By studying the debate, we found six subjects that where essential for this study. These were Politics and economics, Urban and rural districts, Democracy and accessibility, The service of the library, The meeting place and To replace a closed down library.

Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility.Problem definition: What factors are important for hotel companies to attain long term business survival trough a green marketing strategy?Purpose: The purpose with this paper is to, trough a case study of Scandic Hotels analyze and find the relationship between trustworthy environmental work and internal factors.Method: This study is based on both qualitative and quantitative research methods. The qualitative data has been gathered through interviews with five different levels of personel, both management and employee, within the company.

Supply Chain Management i byggprojekt - en leverantörsorienterad studie om potential att reducera slöseri

Syftet med denna undersökning är att identifiera, utifrån leverantörens synvinkel, lämpliga förändringar i processer som leder till reducering av slöseri i byggprojekt. Därefter vill vi ta fram en referensram för hur Supply Chain Management bör utformas och styras för att genomföra förbättringar inom de identifierade förändringsområdena.Uppsatsen bygger på en kvalitativ fallstudie av en materialleverantör i branschen, samt en vetenskaplig rapport inriktad på slöseri inom byggprojekt. Fallstudien baseras på material från interjuver och observationer. Både byggbranschen och fallföretaget studerades utifrån utvalda teorier om slöseri och värdeskapande samt Supply Chain Management.Den teoretiska tyngden ligger på Supply Chain och Supply Chain Management. Därefter användes teorier för slöseri och värdeskapande samt vilka beståndsdelar och hur man ska analysera de olika beståndsdelarna.

<- Föregående sida 62 Nästa sida ->