Sök:

Sökresultat:

9632 Uppsatser om Service Management - Sida 12 av 643

Regulatory approaches? influence on environmental agencies internal quality

The increasing public concern regarding the government?s priorities in spending public resources puts pressure on public organisations to address quality issues in their practice. In United Kingdom both BRTF (Better Regulation Task Force) (BIS, 2005b) and the Hampton report (BIS, 2005a) highlighted management and quality problems in public organisations in UK. These reports revealed obstacles within institutions? intent to offer recommendations and appropriate solutions for agencies working with legal enforcement and control.

Estetiska lärprocesser, deras betydelse för inlärning och social förmåga : Ska Kulturskolan spela en roll i framtidens skola?

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Vet du vad du tittar på? - En receptionsstudie om undgdomars syn på public service och kommersiella kanaler

Syftet med studien var att ta reda på om ungdomar vet skillnaden mellan public service och kommersiella kanaler. Vi ville även ta reda på vad det är som skiljer public service och kommersiella kanaler åt i medvetandet hos ungdomarna, som speglas ireceptionen av olika typer av serier?I studien har vi tillämpat kvalitativ metod i form av receptionsforskning, där intervjuer och observationer har utförts.Resultatet av studien visar att 20 av 25 respondenter tillhörde kategorierna: respondent medveten samt respondent något medveten. Resultaten visar att ungdomar är medvetna om vad skillnaden mellan public service och kommersiella kanaler är. De diskuterar ledigt och öppet kring de olika kanalernas programutbud.

Strategic environmental management in a service organization : a case study of Swedbank

During the past decade environmental challenges have been intensified and given increased attention. This implies that businesses in all sectors strategically need to manage these challenges. The service sector is often considered as a sector with a low environmental impact if the direct environmental aspects are assessed. Still, it has been argued that the environmental impact that the sector gives rise to can create severe indirect environmental impacts. The products and services that are produced by this sector have a relatively limited use of physical resources which may make the environmental impact challenging to visualize. Banks belong to the service sector and it is partly banks that make the development of societies possible.

Servicemotvillig personal : hur motiveras de till att leverera god service?

I den här uppsatsen kommer fenomenet god service att studeras utifrån snabbmatsrestauranger. Frågeställningen som uppsatsen behandlar är: hur får företag servicemotvillig personal att leverera god service? Uppsatsens syfte är att beskriva hur företag inom snabbmatsbranschen arbetar för att motivera och utbilda oerfaren personal för att kunna leverera god service. Då uppsatsen skapat ett nytt empirisk begrepp började studierna ute på fältet. Fältarbetet bestod av observationer samt intervjuer med både restaurangchefer och frontlinepersonal på snabbmatsrestauranger.

CAN-understödda FMS-tjänster för entreprenadbranschen

The comprehensive purpose of this Master of Science thesis is to examine which fleetmanagement services for engineering vehicles, ?Fleetech? preferablyought to develop inorder to reach a broad market and meet the demands of contractors.Scanty explained, fleet management is the management of a company's vehicle fleet and theservices can include a range of functions such as driver management and fuel management. Inshort the thesis encompasses four sections:1.Survey of the general contractor industry: The survey has been preformed toevaluate the potential size of the market for fleet management services in the generalcontractor industry.2.Needs analysis: The needs analysis aim was to define what contractors tasks andgoals are, and to determine what functions they want and need from a system.3.The use of CAN and the technical premises: The prerequisite for developing asophisticated and generic system is that vehicle data can be accessed from the CANbuss.The use of CAN standards in construction equipment has therefore beenexamined.4.Specification: An explicit set of requirements have been set to be satisfied by a fuelmanagement service, based on CAN standard protocol J1939.Important conclusions: The use of CAN protocol standards are extensive and the prerequisitesfor developing elementary and CAN based services good. The services should be compatiblewith different manufacture?smachines.

Att skilja sig från mängden genom att anpassa sig till omgivningen ? en studie av FöreningsSparbankens mångfaldsprojekt på Rosengård

Syfte: Syftet med denna uppsats är att visa för andra tjänsteföretag hur vårt fallföretag FöreningsSparbanken med hjälp av att arbeta i projektform skapat ett mångfaldskontor och på så sätt fått en mer komplett och lönsam organisation. Metod: Genom tillämpning av kvalitativ metod, abduktion och hermeneutik har vi velat göra en så djupgående studie som möjligt av vårt fallföretag. Datainsamlingen har skett med hjälp av sekundärdata, i form av litteratur inom de tre teoriområden och primärdata, i form av personliga intervjuer. Slutsatser: Under vårt uppsatsarbete har vi fått uppfattningen att projektformen är den vanligaste och det främsta arbetssättet att arbeta med en mångfaldssatsning. Vi upplever dock att det finns en risk vid användandet av den sedvanliga projektformen.

Musikwebben ? Ett alternativ till illegal fildelning?

The purpose of this thesis is to examine a new music downloading service called Musikwebben, which is now available in many Swedish libraries. It focuses on the differences and similarities between this service and illegal music sharing services. The question is raised, whether the appeal of Musikwebben is high enough for it to be able to ?recruit? users from similar, illegal services. To answer this question, a qualitative content analysis is used, to explore various views on what legal downloading services have to offer and how these differ to illegal alternatives.

"På fel sida av gatan är man lämnad åt råttorna" - en studie av en liten detaljhandelsaktörs karaktärsdrags inverkan vid valet av lokalisering

Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. Därför kan brist på bra ledarskap leda till problem. Syfte: Vårt syfte med denna magisteruppsats är att undersöka hur hotell arbetar med intäktsoptimerade källor som Revenue Management.

Kostnadseffektiv IT-leverans : IT Financial Management hos bank- och försäkringsbolaget Skandia

IT-organisationer börjar ta större och större plats i bolags affärsverksamhet, och är idag även en av de största kostnadsposterna. I samband med detta ökar kraven på den IT som levereras där bland annat fler vill ha bättre insyn i vad som levereras och hur mycket leveransen kostar. Detta behov av insyn återfinns både hos IT-leverantören och hos deras kunder. Problem finns emellertid att göra IT mätbart i finansiella termer.  IT Financial Management (ITFM) är ännu i sin linda, men är en arbetsprocess som tar sig an denna problematik; Att kunna ge finansiell data på IT-tjänster. ITFM är en del av det vidare begreppet IT Service Management, vilket syftar till att beskriva hur IT som tjänst levereras på bästa sätt till en kund.

Implikationer av tjänsteföretagets utfästelser för kunders reaktioner i felsituationen

The characteristic of services as an effort carried out in a "moment of truth" implies a risk for failures. This study sheds new light on how alternative offerings that customers are initially exposed to can affect satisfaction and loyalty in the service failure and recovery context. More specifically, two aspects of the initial offering are studied: promised general service quality and the presence of a promise about a specific product attribute. Based on a presentation of the main theoretical perspectives, hypotheses are formulated and a scenario-based experiment in a hotel setting is designed to explore these. The results indicate that a higher level of promised service quality can result in more positive evaluations of satisfaction and stronger word-of-mouth intentions than for a lower level of promised service quality.

Uppfatta och reagera : En kvalitativ studie om IT-relaterade resursers roll i kundkännedomsprocesser och kundresponskapacitet

The structures of organizations have gone through a dramatic change over the last years; as a result customer service is no longer a small side activity but a critical part in customer relationship management. Development in information technology has created opportunities as well as challenges for organizations when it comes to providing a customer service with capacity of sensing and responding to customers' needs. Previous research shows a relationship between customer response capability and customer knowledge processeses, this study investigates and confirms this relationship. However, findings show that dedication and understanding for customers needs has a direct impact on both customer response capability and customer knowledge processeses, this result indicates that customer knowledge processes and customer relationship management are difficult to differentiate. Furthermore, this study explores IT-related resources impact on customer response capability and customer knowledge processes.

Projektanalys vid Stora Enso Packaging Concept i Torsvik

In a global economy it is important to understand what project management is and how it functions in a contemporary company. This report includes an empirical case study of a project flow, which was conducted in the department Packaging Concept (PC) which is a part of Stora Enso. As all of PC´s customer enquiries are unique and must be considered an individual project, PC continuously works in projects. An analysis of the project flow was conducted based on interviews at and visits to PC as well as relevant documents distributed by the department. The report gives an understanding and analysis of how PC works in projects.

Homestyling: Hur marknadsförs tjänsten och i hur stor utsträckning används den? : En jämförande studie mellan Karlstad och Stockholm

The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. By controlling the strategies on a central level the company can make sure that the stores are steered in the direction that the company wants them to be steered in, and also that they follow the positioning-concept. The company can also devote its efforts to working with its core value, which is service.

Shop until you drop : En studie i konsumentbeteende och julmarknadens betydelse

Syftet med denna uppsats är att genom intervjuer med tre medelålders kvinnor, ta del av deras upplevelser av Adventsmarknaden och friluftsmuséets Lilla Julmarknad i Gamla Linköping. Genom intervjuer och deltagande observation vid marknaderna undersöker jag på vilket sätt informanterna besöker en marknad och hur deras syn på shopping och service styr deras besök. Uppsatsen belyser hur de shoppar när de besöker en marknad, hur de ser på service och hur detta påverkar deras upplevelse. Slutsatsen av denna studie är kortfattat att de besöker marknaden, och shoppar på tre skilda sätt. De definierar och uppskattar service på olika sätt och handlar olika typer av varor.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->