
Sökresultat:
330 Uppsatser om Self-esteem - Sida 16 av 22
Varför väljer medlemmar i en grupp att inte använda alkohol och droger?En kvalitativ intervjustudie
Studiens syfte var att få kunskap och förståelse varför medlemmar i en nykter och drogfri förening valt att vara nyktra och drogfria, varför de gick med i föreningen samt vilken betydelse den har. Frågeställningarna som användes var (1) Varför medlemmar i en förening väljer att inte använda alkohol och droger samt vilka faktorer som kan ha bidragit till detta? och (2) Varför gick de med i en nykter och drogfri förening samt vilken betydelse har föreningen? För att besvara frågeställningarna gjordes sex kvalitativa intervjuer. Resultaten analyserades med hjälp av jämförelser med tidigare forskning inom området och relevanta teorier. Resultatet påvisade att anknytning och känsla av trygghet och stöttning från föräldrar hade samband med intervjupersonernas intresse för alkohol och droger.
Elevers stress : En studie på grundskolans senare år om elevers upplevelser av stress och hur de tror att man kan reducera den
Students? experience of stress is generally considered to be an isolated problem, caused by school work. Students? experience of stress at school can also be affected by exterior influences.This research aims to discover what factors Swedish students, age 13 ? 16, experience as stressful. It also aims to describe how students believe this stress can be reduced.
Let´s Dance : För att utveckla motoriken?
AbstractDancing and the body`s ability to express itself has been an interest of mine for a long time. For that reason I would like to find out more on how you as a pedagogue can work with dancing as a way to develop motoric activity. The purpose of my research is to find out how pree-school-pedagogue`s and sportsteacher`s are working with dancing, and also how children in a pree-school class apprehends the idea of dancing before and after a dancelesson.My question for this paper is:How can dancetutoring in pree-school develop children`s motoric activity?To find out the answer for this question I have also chosen to use relevant litterature within the subject. Since the examination covers only the answers from four pedagogue`s and six children I can not make a generell conclusion that covers all children or pree-schools.
Svenskdidaktik i (o)jämlikhetens landskap : en studie om språkutveckling, rasifiering och klass
Symbolic resources transform in to social power and material resources through the educational system. This entails that all students should have equal access to it.The essay compares Swedish didactics in ?immigrant? and ?white? schools, all situated in socio-economically underprivileged areas, analysing interviews with eight Swedish teachers about their didactics regarding restricted and elaborated language code.Understanding teacher?s work in the class room requires attention to the intersections between race and class, and of both to the distribution of symbolic resources in general.The essay finds that the practice of the? immigrant? school teachers differs from the ?white? school teachers?. The former are active, providing intellectual tools, scaffolding and driving force while the later choose a more passive attitude, letting students decide for themselves what to do and what goals to reach. Consequently ?white? schools allow the reproduction of unequal distribution of symbolic resources while practice in immigrant schools aim to compensate for disadvantages.Practice seems to win legitimacy by different sets of conceptualisations.
En liten insats med stor betydelse
A QUALITATIVE STUDY ON THE EXPERIENCE OF ESCORT SERVICE UNDER THE ACT (SFS 1993:387) SUPPORT AND SERVICE FOR THE DISABLED
The purpose of this study was to examine the experiences of escort service under the Act (SFS 1993:387) concerning Support and Service for the disabled (LSS) for self-determination, participation and equality of living conditions. In the results of this study appears that the escort service fulfills its role in breaking the isolation of persons with disabilities. It gives a picture of the escort service is much more than to break the isolation of people with disabilities. The aspects that emerges is that escort service gives persons with disabilities the opportunity to develop their independence, increase their Self-esteem and broaden their frames of reference through increased participation in community life. All users report that they experience autonomy in the choice and order of activities within their grant initiatives.
Lean för kortare väntetid till strålbehandling : Förbättringsarbete och enkätstudie hur det påverkar arbetsmiljön
The aim of the study was to explore the methods used in horticultural therapy gardens in rehabilitating people suffering from fatigue syndrome. Nine horticultural therapy gardens were contacted of wich three chose to participate. Using case study as method e-mail interviews was carried out with the participants about their establishment and what kind of theories they based their methods upon. The material collected from the interviews was complemented with additional data from the establishments web pages and information pamphlets. Collected data was processed trough content analysis and then formed as background for the development of a program theory for horticultural therapy.
Självkänslans betydelse för elevers lärande
Syftet med den genomförda studien var att undersöka pedagogernas kunskap om hur elever-nas självkänsla påverkar deras lärande. Avsikten med uppsatsen är även att ta reda på vilket sätt pedagogerna arbetar för att stärka och bibehålla elevers självkänsla samt att se vilka hin-der och möjligheter som ligger till grund utifrån elevers självkänsla att utveckla dem till de- mokratiska medborgare. Självkänslan har en central del i människors självbild och litteraturen visar att de finns många olika självbegrepp och forskarna är inte alltid ense om vilka begrepp som bäst beskriver självkänsla. Begreppen självkänsla och självförtroende förväxlas många gånger och det är viktigt att förstå skillnaden mellan dessa då det kan påverka pedagogens förhållningssätt och på så sätt antingen vara en tillgång eller ett hinder i arbetet med elevers självkänsla. Resultatet visade att det är viktigt för eleverna att ha en bra självkänsla för att kunna känna glädje över att vara en lärandeindivid.
Fabriksflickans bildning. Gerda Meyerson och Föreningen Hem för arbeterskor 1898-1923.
The purpose of this master thesis is to describe and analyse Gerda Meyerson's educational project for young working-class women in Stockholm between 1898 and 1923. In 1898 Meyerson founded a home for young working-class women where her project could be implemented. It is the educational practises at this home and Meyerson's own words about working womens way of life thats in focus of this investigation. From a class and gender perspective the thesis examines the problems, the solutions and finally the goals of Meyerson's intentions for the young women. The problems were mainly the womens lack of Self-esteem and bad moral reputation in society.
?Jag vill ju gå i en normal skola men det kommer aldrig att funka? Sex institutionsplacerade flickors erfarenheter och tankar om sin skolgång
The purpose of this study is that the stories provide insight into and understanding of institutionalized girls experiences and views on their schooling, and from their stories also explore how schools can create opportunities for students who challenge. An overriding purpose is also that the girls? life stories in the long run lead to a school developing work. To provide a better understanding of the girls, qualitative methods with a narrative approach have been used. In the theory chapter I have used, inter alia, George H.
Kreativitet relaterat till gymnasieelevers självkänsla, ålder och genus
Kreativitet är resultatet av personliga egenskaper, kognitiva förmågor och sociala miljöer. Studiens syftet var att undersöka hur kreativitet är relaterat till självkänsla, ålder och genus hos gymnasieungdomar. 111 deltagare varav 77 flickor, 17-21 år deltog. Ett tredelat test användes med frågor om fritidsaktiviteter (aktivitet), ett självkänslatest (?Jag tycker jag är?) samt ett kreativitetstest (Unusual Uses test).
Duktiga tjejer läser. En studie av relationen mellan läsning och skapandet av feminina genuspositioner
The purpose of this thesis is to examine how young women create their feminine gender positions in relation to their reading. Using qualitative research methods the empirical material has been collected through so called reflexive interviews with eight young women aged 15-17. From their statements the empirical material has been divided into five themes that are important to the young women, as well as to the formulation of the problem. This constitutes the model of analysis. The analysis has been conducted through an examination of these themes from a gender theoretical perspective and through the application of theories about reading and gender.
Unga flickors psykiska hälsa i södra länsdelen i Örebro län : En kvalitativ studie baserad på Liv & Hälsa Ung från år 2011
This study is about young girls' mental health. In Sweden, the mental health deteriorated in recent years among adolescents, particularly among young girls. Results of the Liv & Hälsa Ung in 2011 in the southern part of the county of Örebro is the basis for the study. The results of the survey showed that a remarkable number of young girls rate their mental health as poor. The purpose of this study was to examine what young girls in southern part of the county of Örebro County believes are contributing factors for good mental health and the method used is qualitative.
Se mig, så finns jag! : En intervjustudie om lärares erfarenheter kring bekräftelse
Vi måste spegla oss och få bekräftelse av andra för att utvecklas. Tidigare forskning och litteratur inom socialpsykologi och pedagogik visar att genom att bli sedda med andras ögon får vi syn på oss själva. Hur vi speglas eller bekräftas påverkar den bild vi har av oss själva. Syftet med föreliggande studie var att undersöka vad lärare anser att bekräftelse innebär samt vad deras erfarenheter av bekräftelsens betydelse för elevers självbild är. Studien har en kvalitativ ansats och studiens empiri utgörs av fyra enskilda intervjuer med lärare verksamma i klasser med elever i åldrarna sex till tretton år.
HUR UPPLEVS ARBETSLÖSHET OCH HUR PÅVERKAS PSYKISK HÄLSA OCH VÄLBEFINNANDE AV DEN
The aim of this study is to describe how unemployment is experienced by unemployed persons and how this situation affects their health and wellbeing. A qualitative semi structured interview method has been applied. The study includes seven persons in the age between 29- 58. Four of them were women and three were men. The following four themes are presented in the study: psychological health and wellbeing and how unemployment is experienced, social factors, economic factors and, how they value a job.
Bearbetning av mobbning : en kvalitativ studie om hur skolan tar sin del av ansvaret
The Swedish school system?s curriculum states that some of the schools goals are to; help to develop pupils? sense of belonging, solidarity and responsibility for people outside the restricted group, combat discrimination and degrading treatment of individuals or groups and to show respect for individuals. (Lgr 11). Eriksson and other authors in School ? an arena for bullying (2002) refer to the professor and psychologist Dan Olweus, who points out that bullying can develop serious consequences for the bullied one.