Sök:

Sökresultat:

423 Uppsatser om Seasoned Equity Offerings - Sida 7 av 29

Equity crowdfunding : ny investeringsmöjlighet på riskkapitalmarknaden

Denna uppsats syftar till att undersöka hur investerare inom equity crowdfunding förhåller sig på den informella riskkapitalmarknaden och huruvida de tillför något nytt på denna marknad. Uppsatsen ser till vilka möjliga motiv och risker det innebär att investera i equity crowdfunding och även eventuella förväntningar på utfallet av det investerade kapitalet. Denna studie har bidragit till att se investerare i equity crowdfunding som en ny form av karaktär på den informella riskkapitalmarknaden, där premisser för risktagande och motivation till investeringen skiljer sig från tidigare investerarkategorier. Genom att se till existerande teorier och litteratur på området informellt riskkapital dras paralleller med den insamlade empirin. Investerarna på den informella riskkapitalmarknadens kan karaktäriseras utefter fyra kategorier: microinvesterare, finansiella placerare, kompetensinvesterare och affärsänglar. För att kunna analysera motiven och förväntningarna på investeringar i equity crowdfunding har teorier om risker och motivation använts.

En argumentation om berättelser - En studie om effektivitet och reklamkapital för repetitionsstrategier

Despite narrative advertising being an increasingly popular strategy among brands today, little research has examined the different expressions of repetition variation strategy in comparison to its alternative, argumentative advertising. Still unexplained is whether the appreciation and recognition created from successful storytelling-based commercial campaigns is a result of execution or the format itself. This study aims to investigate four repetition variation strategies, three narratives and one argumentative, to determine which one is the most effective and also which one that generates the highest advertising equity. An experiment was conducted through exposing four groups of Swedish High School students to text-based advertising manuscripts customized after format, where each group was exposed to ads on two separate occasions. The result showed evidence of narrative advertising being easier to comprehend, which according to theory should lead to higher advertising effectiveness.

Private Equity - Investeringskriterier och värdeskapande

This essay discusses how Private Equity companies (PE companies) reason when evaluatingpotential companies to invest in through its investment criteria. Also methods they utilized toenhance companies value during their ownership period is treated.PE-companies invest in companies where they can see a good future development. Theintention is that through various methods to increase the company's value prior to divestment.In the UK and the U.S. in particular, the market for PE has long been great. In Sweden, insteadthe developments in the industry went a little slower.

Finansiella nyckeltal i svenska börsbolag - En empirisk studie av historiska värden och förekomsten av konvergens till långtidsmedelvärden

Practitioners of financial statement analysis are dependent on key ratios in a multiple number of situations, one in particular being equity valuation. A lack of historical benchmarks, and knowledge regarding the time series behaviour of such ratios, has been identified regarding Swedish companies. Therefore, this study sets out to provide such data and knowledge. Companies listed on the Stockholm Stock Exchange are examined over the period 1979-2009 where the sample is divided into nine industry groups. Historical values for eight common key ratios are documented with regards to median, mean, standard deviation and percentiles.

Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen : Varumärkets värde för franchisetagare

Titel: Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen ? Varumärkets värde för franchisetagare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Ebba Granberg, Malin BloomHandledare: Jonas KågströmDatum: 2015 - majSyfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka källor franchisetagare påverkas av i skapandet av FBBE inom tjänsteföretag. Detta med avseende på vilken betydelse varumärket har i franchisekonceptet och huruvida detta påverkar franchisetagarens intentioner att ingå i ett franchiseavtal samt bibehålla franchiserelationen.Metod: Då syftet med studien är att analysera franchisetagarens påverkan av FBBE, har således studien genomförts med en kvalitativ forskningsansats. Semi-strukturerade intervjuer har utförts med 12 franchisetagare inom fastighetsmäklarbranschen, vilka alla arbetar i Stockholmsområdet. Materialet har därefter analyserats med hjälp av dataanalysprogrammet Nvivo10 och presenterats tillsammans med resultaten för studien.Resultat & slutsats: Studien introducerar en ny modell över FBBE inom den svenska fastighetsmäklarbranschen.Förslag till fortsatt forskning: Denna studie är avgränsad till ett specifikt geografiskt område och det kan därför vara av intresse att upprepa en liknande studien inom samma bransch, men i ett annat geografiskt område.

En studie i RR 29 / IAS 19:s förändring och utfall

The pension audit has been a hot topic for the listed companies for the last years. New rules have been applied which have caused discussions and difficulties for the companies. EU?s ministry of council accepted the so called IAS 2005 Regulation on the 7th June 2002. This means that all companies listed on the stock market must follow IAS regulations in their consolidated accounts latest 2005.

Crowdfunding : Svenskarnas motiv till att investera

The purpose of this essay is to examine the Swedish people?s level of knowledge about crowdfunding and their incentives and deterrents to crowdfunding investments. Early on crowdfunding was divided into two objectives: reward based and equity based crowdfunding. The division of objectives is logical due to the differencing conditions of the motivation for investors to invest. Supported by theories in crowdfunding incentives, commitment-trust, the prospect theory, and the diffusion of innovations, we aim to establish a comprehensive line of reasoning to support our model of motivation in the conclusive chapter.The results of this essay were achieved by a combined method.

Värdeskapande i Leveraged Buyouts i jämförelse med noterade företag

The purpose of this thesis is to study the difference in value generation and its drivers between leveraged buyouts and listed companies. The primary objective is to observe if differences exist. A secondary objective is to understand the differences and attempt to provide an explanation based on earlier research on Private Equity. A selection of large Swedish LBO-transactions, carried out between 1998 and 2012, are analyzed and their value generation drivers subject to comparison with a weighted index of companies listed on the Nasdaq OMX Stockholm. A clear difference in value creation is observed, both in size and composition.

Lagstiftningens inverkan på Private Equity-marknadens storlek

Syftet med uppsatsen är att se hur den svenska lagstiftningen skulle kunna förändras för att öka investeringarna på PE-marknaden. I uppsatsen undersöks om det föreligger en statistisk signifikans genom linjär regression hos ett antal lagregler och går kvalitativt igenom den befintliga svenska lagstiftningen för att finna orsaksvariabler och deras påverkan. Det teoretiska perspektivet utgår ifrån LaPorta et.al. Law & Finance-studier samt EVCA:s årliga rapporter gällande den europeiska private equity-marknaden. Resultaten påvisar att de legala frågorna inverkar på PE-marknadens storlek.

Aktuariella antaganden : En studie om svenska koncerners val

Purpose: The purpose of this paper is to investigate whether there is a correlation between the actuarial assumptions, of listed groups in Large Cap on the Nasdaq Stockholm, equity ratio and their pensionplans funding status.Method: The study is based on a quantitative research method, where the analysis of annual reports takes place. The quantitative research method has enabled the paper to perform related analyzes and comparisons of means between groups, for listed companies equity ratio and pension obligation, and the relation to its actuarial assumptions. Correlation measurements are made using a non-parametric method, Spearman's rho, then further tested using one-sided hypotheses t-test.Theory: The backbone of the thesis is presented using two theories, earnings management and the principal-agent theory. These theories are intertwined with the previous researches, which also dealt with the essay topic of earnings management in previous years and in other countries.Empirical: Correlation analyzes between the studied actuarial assumptions and corporate groups solidity and pension financial status is presentedusing tables and charts. These are further analyzed using hypothesis tests and scatterplots.Conclusion: All tests resulted in very weak correlation between the different variables and can there for not be classified as significant.

Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. Inom den svenska telekombranschen har operatörerna förhållandevis liknande tjänsteerbjudanden och det är därför viktigt att skapa sig ett starkt varumärke som differentierar sig ur mängden samt bidrar till att skapa synergieffekter för företag som har två varumärken. Ett varumärke kan användas för att skapa värde för både konsumenten och företaget samt etablera en relation mellan dessa parter. Det värde som företaget skapar med varumärket benämns som brand equity, vilket kan ses ur ett kundvärdebaserat respektive finansiellt perspektiv.

Byggnation pågår : - Uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter

SammanfattningTitel: Byggnation pågår ? uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter.Författare: Jesper Mårtensson och Alexander JägerfallÄmne: Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hpNyckelord: B2B, brand equity, märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet, varumärke, exklusiva rättigheterProblemformulering: Hur kan svenska företag verksamt på en B2B-marknad arbeta med byggstenarna märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter som tillsammans utgör brand equity?Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur företag verksamma på en B2B-marknad kan arbeta med märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter samt vilka effekter det får, för att öka förståelsen för varumärkesbyggnad i B2B företag.Teori: Teorin utgörs av en beskrivning av ovanstående byggstenar, hur företag kan jobba med dem samt vilka positiva effekter varje byggsten kan innebära för företaget.Metod: Med en kvalitativ ansats har personliga intervjuer med fyra respondenter från fallföretagen Getinge, AJ-Produkter, Nordifa och Logent genomförts. Frågorna ställda till fallföretagen rör deras sätt att arbeta med ovanstående byggstenar samt vilka positiva effekter de upplever byggstenarna bidrar till.Slutsats: Studien visar att företag verksamma på en B2B marknad kan arbeta med byggstenarna på olika sätt. Slutsatsen är att det egentligen inte finns något rätt eller fel sätt att arbeta eftersom studien visar på genomgående positiva effekter av fallföretagens arbete. Ur studien framkommer också att säljkåren i ett B2B-företag fungerar likt ett universalverktyg i arbetet med att skapa märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet samt märkeslojalitet.

Private equity - styrning av tre portföljbolag; En komparativ fallstudie av ett buyout-bolags styrning av tre portföljbolag

By identifying effects that a buyout-firm has on management control systems in its portfolio companies, the aim of this thesis is to explain how such effects differs between the companies and finally to explain why the effects differs even though the companies are owned by the same buyout-firm. The study is conducted as a qualitative case study based on interviews with representatives from the studied buyout-firm and three of its portfolio companies.By analyzing the empirical findings with frameworks and theories within management control systems and value creation, we cannot only identify effects that are common for all portfolio companies but we can also observe differences between the portfolio companies.The identified effects that are common for all portfolio companies are: increased internal reporting burden, increased perceived risk of getting laid off among managers and co-workers and replacement of the board immediately after acquisition.The effects that are observed only for two portfolio companies are: increased focus on short-term planning, higher financial targets, replacement of company management upon acquisition and moving of decision authorities to higher organizational levels. Differences are observed although the portfolio companies are owned by the same buyout-firm due to: differences in management and co-workers equity stake in the portfolio companies, differences in business complexity and differences in planned exit-horizon..

En undersökning av lärarnas genusmedvetenhet : En enkät och intervjuundersökning om lärarens föreställningar och uppfattningar om genus och om det påverkar deras genusmedvetenhet

The law of 2006 about Equal treatment, has been put in place to stop discrimination of students, example based on their gender. The law has an important function to increase the equality of opportunity between girls and boys in school. Therefore the teacher has an imported roll for raising the equality of opportunity between girls and boys in school. That?s why it?s imported to work gender awareness.

Lojalitetskapande genom distribution : Att skapa lojala kundrelationer på en överetablerad konfektionsmarknad

This essay reviews the situation for small actors in the Swedish clothing industry. In this essay we assume that loyalty is a requirement for survival on the competitive clothing market. Four small actors have been analyzed up on theories on loyalty, brand equity, relationship marketing, service marketing, quality, interactive marketing, distribution and value creating activities. The chosen actors are Fifth Avenue Shoe Repair, Boutique Sportif, Jenny Hellström and Ida Sjöstedt. The conclusion of the essay is that it is possible for small actors on the Swedish clothing market to build loyal relationships with their customers.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->